Een kindje na jaren mmm en IVF, volgende spontaan??

Hi ladies,



Tsja het onderwerp zegt het al: Wie heeft een kindje na jaren mmm en IVF, en de volgende spontaan??



Waarom ik dit vraag? Ik bevind mij op dit moment in een vreemde onzekere situatie en kan wel wat opbeurende verhalen gebruiken.

Geen persoonlijk ervaring.

Wel een neef die de 1e kreeg via ivf en de 2e spontaan kwam.



Dus ik ga heel hard voor je duimen dat je een mooi cadeau krijgt! :pray:

Hier ook geen ervaring, maar weet dat Maria (Marietje hier op KoK) het heeft gehad, de 1e met IVF en de volgende 2 spontaan :inlove:

Mijn schoonzusje en zwager hebben voor hun eerste kindje 3 keer ICSI gehad. 3e keer waren ze zwanger.

Voor 2e kindje ook 3 keer ICSI. Helaas geen zwangerschap.

2 maanden later toch spontaan zwanger.

Een wonder volgens de artsen. Maar het kan dus wel

PB hille eens :wink:



zij heeft 3 jaar gedaan over de eerste (tweeling) … een jaar later spontaan zwanger, en vorige week is die kleine geboren

Het kan, wanneer je praat over zgn onbegrepen onvruchtbaarheid is er dus eigenlijk geen reden gevonden waarom je niet zwanger zou worden. En aangezien IVF en ICSI beide wel middelen zijn om tot een zwangerschap te komen geven ze natuurlijk geen garantie. :wink: Sterker nog de kans met bv IVF of ICSI zal heus statistisch ietsjes hoger liggen dan met IUI maar hoe groot dat verschil is? Zolang je niet de overgang door bent (dus geen eitjes/geen eitjes meer) het zaad is aanwezig en dan kan dat zelfs lage kwaliteit/kwantiteit zijn de doorgang voor het zaadje richting het eitje is open…dan is er een kans dat je zwanger raakt. Ik durf zelfs te zeggen, wanneer je lichaam eenmaal zwanger geraakt is is de kans op een nieuwe zwangerschap vergroot. Net alsof het weet hoe het dan werkt of zo. :think: Soms denk ik wel eens dat je lichaam meer heeft aan een zwangerschap doormaken dan aan welke technieken die er zijn. :angel: (hier ondoorgankelijke eileiders, 2 zwangerschappen voldragen, stuk of 8 miskramen, en ja minder dan 8 pogingen IVF om tot die zwangerschappen te komen want een aantal zijn ontstaan dmv cryo behandelingen dus bijna iedere IVF is hier een zwangerschap geworden, als dat statistisch niet bijna onmogelijk is weet ik het niet meer. :silenced: )

@Rhiannon, tsja wat je zegt klopt denk ik ook wel. Dat je lichaam soms eerst een ZW schap moet doorstaan om daarna te weten hoe het nou moet of zoiets. Je hoort heel vaak de verhalen over de wonderen, na IVF (of IUI of ICSI etc) een kind en dan toch daarna nog 1 spontaan. Vaak denk je bij jezelf, het zal wel, dat overkomt en anderen, dat zijn alleen de succesverhalen etc…

Wat was het ook alweer…: als je het het minste verwacht? :wink:

Maareuh je weet ook hoe het werkt toch? Er is maar 1 ding wat zekerheid geeft… :angel:

Tsja en die zekerheid brengt dan vervolgens ook weer een hoop onzekerheid. En dan ga je slap lullen op KOK 8)

Daantjuh had dit toch ook? eerst 3 jaar over haar 1e doen, en dan ineens spontaan zwanger van een drieling? Of vergis ik me nu? :chinrub:

@Gabby wrote:

Tsja en die zekerheid brengt dan vervolgens ook weer een hoop onzekerheid. En dan ga je slap lullen op KOK 8)


Maar je hebt dus een positieve test gehad?

In dat geval: gefeliciteerd! :-*

ik heb het ook weleens gehoort, maar geen ervaring in m`n directe omgeving



ook hier gefeliciteerd :inlove:

Hahaha beter slap lullen dan maar toch! :mrgreen: Gefeli en hopelijk duurt je onzekerheid niet te lang hoor! Ook die spontane wondertjes zijn het genieten meer dan waard. :inlove:

Morgen weten we meer. En ik ben stiknerveus (buikpijn en misselijk, van de zenuwen denk ik) Ik vind het doodeng. Heb natuurlijk ook al eens een MK gehad (hartje gestopt bij 8 weken, we zagen geen leven meer op de echo en dan wachten op je MK) En verder kan ik dit niet geloven. Met mijn rare lijf (zelden ongesteld, PCOS) en de rare zaadjes (eerst helemaal niets en nu een beetje maar niet goed) van van ventje… echt niet te geloven.

Nog 1 nachtje slapen, wie helpt mij door de dag?

wat zal dat geweldig zijn voor jullie



ook mijn collega was na 6 jaar proberen uiteindelijk door IVF zwanger, daarna een spontaan wondertje…dus het kan

THX

Dat zijn echt fijne berichten om te horen dat het kan en goed gaat!

mijn nicht ook 5 jaar mmm en een tweeling via IVF gekregen, waarvan helaas 1 is overleden.

Nummer 3 en 4 zijn spontaan gekomen!



Succes met wachten. We hopen dat het goed zit en het wondertje op de juiste plek zit!

Dank dank!



Ik durf zo steeds een beetje positiever te zijn voor morgen!

(Wat ben ik toch een muts, maar so be it!)



Echt bijzonder, ik kan iedereen over van alles adviseren, ben best bijdehand, en nu ik in dit schuitje zit voel ik mij echt weer onwetend of zoiets, raar he?

maar je hebt al een test gedaan ???

Ehhh ja, en die was positief. En tegen ieder ander zou ik zeggen een plus is een plus etc etc. Het is goed, komt goed, blablabla. En ik geloof het ook wel, maar ik geloof nog niet dat het ook goed zit en het hartje klopt etc. Dat is mijn grootste angst nu even. Misschien een beetje suf, maar toch.