een ingeleide bevalling??

Het lijkt erop dat ik dat ga krijgen.

Mijn bloeddruk is te hoog, vandaag 190/110. Omdat bloed en urine waarden verder goed waren en ik me op zich niet beroerd voel/eruit zie ben ik weer “vrijgelaten”. Mocht naar huis. Wel rustig aan doen.

Maar maandag melden om 8 uur op de verloskamers.

Ik heb een redelijk verweekte baarmoedermond en 1 cm ontsluiting (had ik dinsdag ook al). Het koppie ligt nog vrij hoog, ze kunnen het net toucheren. Maar het is verder wel ingedaald.

Als het van het weekend verder zakt krijg ik maandag meteen infuus. Is het nog zo hoog dan willen ze eerst met prostaglandine gel/pil de boel nog wat meer verweken. Maandag en misschien dinsdag dan nog een herhaling en woensdag pas infuus.

Ben overigens dinsdag gestript wat alleen voor meer slijm heeft gezorgd. Vanmiddag hebben ze opnieuw gestript. Ben benieuwd.

Wat zijn jullie ervaringen met ingeleide bevallingen.

Bij jouw ziekenhuis blijkbaar geen 2 cm grens, zal vanwege je bloeddruk zijn… ben al 2 x ingeleid… 1 x gel 1 x tabletten ingebracht, was beide keren binnen 24 uur bevallen. Maar dat kán langer duren, breken vliezen schijnt meestal effectiever te zijn en van dat infuus dacht ik altijd dat het sterker zou zijn dan die gels e.d. maar het zal wel op hetzelfde neerkomen… bij mij gaan ze sowieso eerst vliezen breken indien mogelijk, dan een uurtje wachten of het begint, dan evt. een infuus… Of… als er geen ontsluiting genoeg is;

na overleg met mijn vaste gyn of iemand die er over gaat, gel, en mij er houden. Als het niet te druk is that is…

kindje hier is al ingedaald (voelde hem wel omhoog vluchten na al dat gewroet) hier krapaan 2 vingers, maar geen ‘ideale inleidbaarheid’ dat moet echt 2 vingers = cm zijn…

Gedoe allemaal heh, wij zijn in Leeuwarden maandag, moest destijds bij Su dagelijks mij melden om 7 uur in Gouda… toen op de vierde dag ben ik ingeleid…

Wat ze mij uitgelegd hebben is dat pillen/gel andere hormonen zijn, dat zijn prostaglandines die voor verweking zorgen.

de oxitocine zit in het infuus en dat wekt de weeën op.

Soms kan het zo zijn dat een pil/gel al genoeg doet dat je lichaam zelf oxitocine gaat maken en is het infuus niet meer nodig.

Idd ze zien bij mij liever nog iets meer verweking/zakkend hoofdje, maar als dat niet zo is gaan ze het toch proberen.

Ik ben ook ingeleid, had ook last van hypertensie (te hoge bloeddruk).

Ik heb een maand lang lopen hoppen ziekenhuis in, ziekenhuis uit! En ik kon echt niets meer. Ik wilde gewoon dat mijn kind gehaald werd.

Met 38 weken gingen ze proberen om in te leiden, helaas is dit niet gelukt. Je baarmoedermond moet inderdaad verweekt zijn, je lichaam moet er aan toe zijn. Anders heeft het inleiden geen zin.

Bij mij heeft het lichaam gewoon niet overgenomen. Dus zijn ze gestopt.

Met 40 wkn (op de uitgerekende datum) ben ik weer in geleid. " s ochtends om 10.00 uur gel ingebracht, om 13.00 uur vliezen gebroken en om 20.12 uur is Jeroen geboren!

Is prima gegaan! Werd steeds gecontroleerd via CTG-scan. Helaas bleef Jeroen klem zitten, dus werd het een tangverlossing.

Dus inleiden prima wanneer het lichaam er aan toe is.

Succes!

Liefs,

Moon

heb mijn reactie nog een beetje verduidelijkt… begon het wat door elkaar te halen zelf maar zo klopt het …

spannend hoor… :hug:

Idd spannend, voor jou ook!

Spooky, dank voor je verhaal. Jij had nog helemaal geen ontsluiting bij de eerste poging dus?

Ik loop tegen de 40 weken maandag dus ik hoop dat het zoals jouw tweede poging gaat :wink:

(of spontaan van het weekend :wink: )

Ja hoor… wij gaan voor de inleiding in 1 x :slight_smile:

ja spannend voor ons allebei, maar het komt helemaal goed hoor daar heb ik vertrouwen in !! x

Bij Y ben ik alleen met gel ingeleid en nam mijn lichaam de weeën over, toen 's middags de vliezen werden gebroken, had ik 4 cm en was hij er binnen 4 uur… ging super dus!

Bij R ben ik ‘doorgeleid’ noemen ze dat, met oxitocine infuus, maar daar wil ik het nog even niet over hebben… :shifty: :silenced: nog ietsje te vers sorry…

Ik hoop dat jullie lichamen en beebs er helemaal klaar voor zijn meiden, en dat er vanaf de eerste chemische wee actief door je lichaam wordt meegedaan… wat spannend maandag… ik hou KOK in de gaten en zal in elk geval aan jullie denken. Zowel in Ede als in eh… Sneek Marike?

Met 26 weken had ik al last van een te hoge bloeddruk (100/150). Alle waardes waren en bleven tot en met de 39e week net onder pre-eclampsie. Met 39 weken en 6 dagen schoten de waarden omhoog en werd ik gestript (ik had al een week 2 cm ontsluiting). Ik moest blijven in het zkh en werd een dag later ingeleid dmv gel. Helaas…de bmm wilde niet verweken en moest terug naar de afdeling. Bloeddruk zakte toen ook iets. Heb toen 2 weken in het zkh gelegen. Met 42 weken werd ik uiteindelijk opnieuw ingeleid, weer gel. Ditmaal gelijk een weeenstorm en na 5 uur was ons kereltje er :inlove: . Hoe dan ook, ik kijk er zeker niet met nare gevoelens naar terug…wellicht omdat het retegezellig was in het zkh :wink: en omdat de bevalling gewoon heel snel ging (persweeen is eigenlijk het enige dat me echt is bijgebleven dat dat niet zo fijn was :shifty: ).

Veel succes in ieder geval en ik wens je een mooie en voorspoedige bevalling toe!

ik ben nu twee keer eerder ingeleid met infuus, mijn tweede dochter met 38,5 week en mijn derde dochter met 38 weken, bij allebei had ik al rond de 4 cm ontsluiting. de gyn kwam om mijn vliezen te breken, gelijk infuus erin en binnen no time heftige weeen, ze zijn allebei binnen de 5 uur geboren, wel erg heftig maar ook wel weer lekker snel klaar, nu is het afhankelijk van hoe groot deze beeb gaat worden anders word ik weer rond die tijd ingeleid, ik heb van mezelf nagenoeg geen weeen, ontsluit wel erg makkelijk maar heb ook geen persweeen en doordat de meiden allemaal een stevig geboortegewicht hebben helpen ze een handje door in te leiden met infuus. ik heb geen nare ervaringen met inleiden behalve dat het erg snel gaat en heftige weeen.

ik ben ingeleid met infuus ivm gebroken vliezen en geen weeën.

ik vond het prima te doen (lang leve de pijnstilling maar goed :thumbup: :thumbup: )

Heel veel succes en hoop dat je snel een gezond beebje in je armen hebt!

Rommy; yn Ljouwert ! (Leeuwarden)

@Marjet wrote:

Rommy; yn Ljouwert ! (Leeuwarden)

ok, stuur ik mijn gedachten en support naar Ljouwert Marike! :-*

Sjimmy, ik ben de laatste keer ingeleid/doorgeleid met infuus, maar heb geen verschil gemerkt met de andere bevallingen allemaal kort maar krachtig, maar dan ben je ook (lekker :think: ) snel klaar :mrgreen: .

Komt goed :thumbup: !

Hmmm… allemaal positieve verhalen :think:

Ik ben ook ingeleid. 's Woensdags begonnen met tabletten inbrengen, bmm was wel verstreken, geen ontsluiting. Donderdags tabletten, en donderdagmiddag rond een uur of 3 zware weeen werd er eventjes ziek van (werd er ineens mee wakker :? ). Toen een paar uur zonder infuus gelopen. Na het avondeten infuus gekregen en op vrijdagochtend om half 5 werd Lana geboren.

Bij mij ging het dus helemaal niet snel zoals bij de meiden hierboven, zelfs niet met infuus.

Tabletten en/of gel is iid voor het verder verweken/ontsluiting van de bmm. Infuus is voor de weeen op te weken.

Succes!

bedank voor jullie ervaringen, klinkt nog niet zo heel fout :wink: ! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen.

Ik had het ook nog aan de verloskundige gevraagd, die moest ik tenslotte even afbellen omdat ik nu overgedragen ben aan de gyn. En die zei ook van als je al voldoende ontsluiting hebt en de boel verweekt is dan maakt wel/niet inleiden niet zoveel uit. Maar als alles nog potdicht zit (dat is bij mij sowieso niet) dan kan het een lang verhaal worden.

Ik ben ook ingeleid vanwege mijn bloeddruk. Toen ik werd getoucheerd, bleek ik gewoon al 6 cm ontsluiting te hebben! :shock: Nooit harde buiken gehad, dus ik was behoorlijk verbaasd… :mrgreen:

Ik kreeg om 10 uur mijn infuus, en om half 12 had ik volledige ontsluiting… Super snel dus… ( Beetje jammer dat deze 1,5 uur gewoon 1 grote wee was, maar ja, vind niet dat ik mag klagen… :naughty: )

Tim lag helaas verkeerd met zijn hoofd, dus werd het een vacuumbevalling. Om 10 over 1 is hij geboren… :inlove:

Ik vond het achteraf gezien meevallen. Het enige dat ik vervelend vond, was dat je niet rond kan lopen vanwege het infuus… :shifty:

Hier ook ingeleid vanwege torenhoge bloeddruk, en de inleiding zelf is me ontzettend meegevallen. Ik was toen 39+2 en had een vingertopje ontsluiting al. Ze hebben m’n vliezen gebroken en mij aan 't infuus gezet, binnen een half uur begon ik wat te voelen. De eerste 3 uur waren de weeen nog goed te doen, ik kon ze opvangen met de diepe buikademhaling. Ze kwamen ook nog niet zo vaak op elkaar, maar wel al 3 cm ontsluiting na een paar uur, en na ongeveer 4 uur al 5 cm. Vanaf dat punt werden de weeen gemener en kwamen ze vlugger en moest ik echt gaan puffen. Binnen een paar uur zat ik al op 8 cm. De laatste 2 uur vond ik pittig maar ik had al gauw volledige ontsluiting. Helaas bleek na 40 minuten persen dat Ilja met z’n neusje naar boven keek waardoor hij niet door m’n bekken paste, dus ik heb een ks gekregen. Maar als hij goed had gelegen was ik waarschijnlijk heel voorspoedig bevallen en nu ik er op terugkijk vond ik het allemaal prima te doen, die inleiding. Het hoeft dus niet altijd drama te zijn met weeenstormen enzo.

Succes, hopelijk gaat het bij jou ook zo goed!

Tja, dat zie je wel vaak, dat als de BM nog niet rijp is, dat het dan langer duurt, maar als dat bij jou niet het geval is…nou dan gaat ie goed hoor :slight_smile: !

een natuurlijke bevalling schijnt minder heftig en pijnlijk te zijn (meestal) maar 1 gelukje… je weet het verschil niet.

dat vond ik iig. Konden ze wel zeggen dat het een zware bevalling was geweest, ik ahd geen vergelijking… dus als er een 2e keer komt moet het haast wel een makkie zijn

grapje!!