een ingeleide bevalling??

bevalling twee en drie (heb vier kids) zijn ingeleid.

Ik had bij beiden wel al opening vooraf, maar ze bleven maar zitten en ging overtijd.

De inleiding gebeurdde door middel van een vaginale zetpil die opgestoken werd zo diep mogelijk.

ik kreeg bij Tineke om 9.30 u de allereerste wee en om 10.17 u is ze geboren ! Bij Maaike was het ook 9.30 u toen ik de eerste wee voelde en zij kwam nog sneller: 10.04 u was ze er !!! :shock:

ja, je leest het goed; in respectievelijk 47 en 34 minuten waren ze er !!!

ik kwam bij beiden in een heuse weeënstorm terecht, dat kan je je voorstellen ! Maar… het ging zooooooooooo vlot dat ik dat liever heb dan uuuuuuren pijn lijden hoor.

Overigens: bij Tineke een piepklein scheurtje dat zelfs niet gehecht diende te worden en bij Maaike geen knip of scheur: niets ! :dance:

Marijke en Michaël zijn “gewoon” geboren, ik bedoel: spontaan, zonder inleiding. Dat ging ook heel vlotjes en snel, dus ik kan echt niet zeggen dat een ingeleide bevalling pijnlijker is dan gewoon.

veel succes ermee !

liefs

gerda

Ik heb goede ervaringen met inleiden, maar kennelijk was de baby klaar om te komtn. De reden waarom was minder, levensgevaar door pre-eclampsie.

Ik vond het op zich prettig. 8 uur melden, 10 uur braken ze mijn vliezen en werd infuus aangesloten. Ik was redelijk rustig, omdat ik blij was dat ik eindelijk zou gaan bevallen. Eerste uren waren rustig en ik gaf aan dat het van mij sneller mocht. Infuus opgevoerd, weeen en weeenstorm (wel heftig, maar daardoor schoot het wel op). Helaas moest de vacuumpomp gebruikt worden omdat de baby bleef steken achter mijn stuitje.

Heel veel sterkte,

Shalom

Ik ben bij Fenna ingeleid met 39 weken, ze wilden me inleiden met 37 weken maar toen lag mijn baarmoeder nog te ver naar achter en toen zei de gyn dat als ze met een gel zouden proberen dat het dan wel dagen zou kunnen duren, met 38 weken weer heengeweest nog steeds niet inleidbaar , met 39weken konden ze net bijmijn vliezen om ze te breken, dat hebben ze gedaan smorgens om 8 uur, om 3 uur is na 2 persweeen Fenna geboren, ik heb het als heel positief ervaren, vond de weeen wel wat pijnlijker dan bij Melissa, helaas, kwam mijn placenta niet en moest ik geopereerd worden, daarbij zoveel bloed verloren dat mijn HB 2.3 was… dus moest ik bleodtransfusie en dus nog een paar dagen blijven :roll:

Dank voor jullie verhalen!

Ondanks dat ze heel zo verkeerd niet zijn, begin ik zolangzamerhand een beetje zenuwachtig te worden :shifty: :shifty: :wink:

Hihi Sjim, bedankt voor het openen van dit topic !

:mrgreen:

Naya eerlijk duurt het langst hoor, iedereen ook van mij bedankt !

Ben dus ook 2 x ingeleid en achteraf dus met proglastidine achtige zaken als ik het nu goed begrijp en zonder ontsluiting. Kindje was er steeds binnen 24 uur… kijk op de bevallingen met een goed gevoel terug. Bij ons laatste keer was het allemaal anders dan anders zoals jullie wel begrijpen aan mijn banner… en dat is nu een jaar geleden. Dus morgen/overmorgen/binnenkort wordt heel heftig. Maar heb bevallingstechnisch goede hoop want vrijdag was het al bijna 2 cm ontsluiting… en dan worden de vliezen gebroken en dan schijnt het wel vanzelf te kunnen gaan… :wink:

Sterkte Sjim, en nog gefeliciteerd met je foto op het voorblad !!

(hier vroeger ook een wat fanatiekere foto-idioot… straks weer alle reden om dat op te pakken…) ik denk aan je morgen ! x

komt helemaal goed hoor…

Ik ben ingeleid met 37w en 2 dagen en met een uur of 4 werd onze zoon geboren !

Ik had bij laatste bezoek aan gyn. 2 cm opening en bmm was verweekt. Ik kreeg een pilletje mee dat ik zelf mocht opsteken en dat was volgens de gyn. het zetje dat mijn lichaam nodig had om in actie te treden. :wink:

Een uur na het pilletje trad mijn lichaam idd in actie en meteen ook vrij heftig.

Naar het ziekenhuis gegaan (21u30) en ons klaar gemaakt. Jammergenoeg viel de boel stil rond middernacht. Had nu en dan een verdwaalde wee. :roll:

Om 6u00 mocht de verpleegster een infuus steken. Weeën kwamen snel, maar opening niet. Ze hebben dan pileltjes opgestoken, infuus hoger gezet, vliezen gebroken … alles zeer heftig, maar uiteindelijk na 5 uurtjes was Jade geboren. :wink:

Ik ben bij Kaylee ingeleid met 34+5. Eerst een veter om de boel te verweken. 24 uur later vliezen gebroken en aan t infuus gelegd en 3.5 uur later was ze er, in een gigantische weeënstorm.

Bij Jayden ben ik natuurlijk bevallen, in 1.5u tijd in een nog gigantischere (nee dat is geen woord) weeënstorm.

Als er een nr. 3 komt dan bel ik de vk van t moment ik denk dat ik weeën ga hebben :lol:

Nou ik ben er weer hoor. Thuis, met BIB :mrgreen:

Twee keer pil gekregen omdat het nog wat moest zakken en verweken.

Maar die deden niks bij mij…

Blijkbaar ben ik er nog niet klaar voor. :lol:

Omdat alles verder prima was (met mij en kind) (behalve dan stabiele maar hoge bloeddruk) mocht ik gelukkig naar huis! Woensdag weer melden.

Nou ik ben nog niet eens in het ziekenhuis haha Sjim het zit ons niet mee…

Hier stroomstoring en overvolle bedden al genoeg reden om mij nog niet te verwelkomen in het ziekenhuis :wink: gooi het nu maar op medisch (moet een kuur) en stress, nou ik geloof wel dat ik er vandaag nog aankom :-))))

lfs

Nou ehhhh hier is de boel geannuleerd… :oops:

Vanmorgen werden we gebeld dat ze gisteren waren vergeten te zeggen dat ik vandaag wel even voor controle moest komen (urine, bloed, bloeddruk, CTG). Dus meteen maar even gedoucht en gegaan.

Had heeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen, maar 1 x wakker geweest…

Maar ik ben geweest, alles was weer prima.

Had een hele relaxte arts deze keer (super ervaren gyn, vorige keer een artsassistent)

CTG was goed, kind lag te slapen dus moest nog blijven liggen tot er wat meer actie kwam :mrgreen:

Bloed was prima. Bloeddruk 95/145 (iets lager). Spoortje (echt bijna niks) eiwit in urine (de arts had twijfel of het echt eiwit was of misschien een restje schimmel of zalf (ik had weer eens schimmel) dus gaat er nu nog een testje overheen).

Ik vroeg dus van ja gisteren hebben die pillen niks gedaan, dus is het er misschien nog niet klaar voor?

Waarom is de inleiding eigenlijk nodig, puur m’n bloeddruk?

Dat had deze arts zichzelf ook al afgevraagd… dus ik heb met volledige goedkeuring van de arts de inleiding morgen laten annuleren.

Ik blijf nu 2/3 x in de week onder controle (bloed, urine, CTG, bloeddruk) en dan mag het kindje op z’n eigen tijd komen als alles goed blijft :mrgreen:

Nou ik ben inmiddels succesvol ingeleid (zie banner, nog aan te passen); eerst proglastadines, nadat we opgenomen zijn om dinsdagmiddag 1 uur, die niet veel deden… behalve iets ontsluiting creeëren genoeg om de volgende ochtend vliezen te breken (soort van overval door mijn behandelend arts assistend op zijn laatste nachtronde om 's ochtends 7 uur).

Daarna ging het als een speer, maar wel gecontroleerd, geen schade opgelopen, behalve dat ik nogal ver weg was tijdens de persweën door de pethidine (of door het slaapmiddel wat er door zat waar ik het achteraf erg moelijk mee heb gehad door mijn ‘geschiedenis’, nu schijnt pethidine sowieso van zichzelf al erg heftig te werken als drugs maar dat wist ik niet ik dacht alleen pijnstilling).

Om 12:45 (of 43, dit varieert op het wiegenkaartje en het verslag wat ik nog na wil vragen… hoe dit nu zit) is Sjonne geboren ! Een prachtventje en een precies kopietje van zn twee grote zussen… maar wel echt een kereltje en uniek mensje. Al was de gelijkenis met de vorige bevallingen wel weer enorm wat de nodige emoties meebracht uiteraard. Maar niet onoverkomelijk.

Vorige keer was ik ook door de pethedine behoorlijk verdoofd geraakt geestelijk zowel als lichamelijk en daardoor? geen band met het Elja*

Nu voelde ik ook niet direct een band met het kindje en daar ben ik heel verdrietig van geweest (voelde sowieso geestelijk dus niet veel alles kwam vertraagd binnen) maar ik schijn dus (achteraf ongewenst!) knetterstoned te zijn geweest…

tja een ruggenprik is dan een overweging voor een eventueel volgende keer… het feit dat ik dat alleen al zeg geeft wel aan dat ik er goed uit ben gekomen :smiley: Maar goed dit gaat over inleiding niet pijnstilling, excuses. Maar ze stellen je als je er dus om vraagt blijkbaar tegenwoordig die keuze; pethidine (prik in je bil of bovenbeen) of ruggenprik. Ruggenprik moet je dan weer een tegenmiddel omdat je de weeën moet blijven voelen bij het persen, en dat leek me erg eng met de drukte of die tegenactie dan wel op tijd zou zijn ivm complicaties tijdens het persen, vandaar mijn keus. Die prik kreeg ik ook pas weer na een uur ofzo dus, en was toen al volop bezig…

Gelukkig verhuizen we en hoef ik nu nooit meer naar dit ziekenhuis voor mezelf, het was echt enorm druk met gevolgen van dien en we werden als moeders behoorlijk aan ons lot overgelaten. Waardeloos maar ja. Nu weer lekker thuis en het blauwe wolkje spreidt zich hier langzaam uit…

Sjim jij heel veel sterkte meis… als je nog moet en anders lees ik het nu weer bij de oktmama’s. Het is ook nog maar pas oktober tenslotte.

toitoitoi

Heb dit forum even een beetje misbruikt als bevallingsverslagforum, was niet de bedoeling maar hopelijk heb je er wat aan en al met al kijk ik ook deze keer bevaltechnisch er zeker weer zeer positief op terug !

Bevallen, echt mijn ding :liar: grapje maar geen centje pijn dus verders…

hihi, ahum, sterkte en sorry hoor als het iets teveel detail is…

Jeetje die pethidine is dus ook niet alles.

Je was vast geschrokken dat je geen band voelde met Sjonne, of niet? Kan me zoiets wel voorstellen.

Met Giulian zat ik diep in die bevallingsroes en was de bevalling bijna lekker te noemen (alhoewel weeën storm, maar toch) en moest ik ook wennen aan het kind dat ik had gekregen. Gevoelens waren er niet direct (afgezien van dat ik slapen wilde hihihi).

Met Rosa vond ik de bevalling pittiger, alhoewel ik nu tussen de weeëndoor kon praten en ademen, maar daardoor nooit helemaal in die roes gekomen en gebleven. Daarentegen was er wel een enorme opluchting en gevoel van “ja dit is MIJN kind” (en alles is goed-gevoel).

Zou dat miss het verschil zijn? Wel een roes, dan eerst wennen aan t kind? Geen idee hoor.