dat kreeg ik vroeger te horen. En dus droeg ik een hemd.
Het zijn van die vaste gewoontes, waarbij je niet eens afvraagd waarom het zo is. Onze zoon draagt een hemd :lol:
Vandaag was het daar een beetje te warm voor en zat ik mij ook af te vragen waarom een hemd dragen nu zo ‘gezond’ is.
Wie weet waarom? En dragen jullie kinderen ook het jaar rond een hemd?
mijn kids wel … maar als het heel warm is doen ze hem ook rustig uit…
en waarom ? geen idee daarom zoals vroeger
Ik doe Noelle ook altijd een hemd aan. Die stop ik altijd in dr broekje dat scheelt toch weer een btje kou op de rug. Als t zo warm is als vandaag bijv laat ik m gewoon uit.
Bij temperaturen boven de 22 graden (of goed warm) echt geen hemd.
Zeker niet als het warm genoeg is om een mouwloos shirt te kunnen dragen. Tijdens de vakanties waar het de hele dag door warm is eveneens geen hemd. Dan gaan ze alleen mee als pyama.
Zo vaak is het niet zo warm,dus zou niet weten wat er slecht aan is.
Ik draag ze ook niet en sta nog steeds overeind.
Hier dragen de kinderen geen hemd. In de winter trok ik ze altijd wel een hemd aan, maar ze vinden het niet lekker zitten. Aangezien ze allebei vrij gevoelig zijn op hun huid, dwing ik het niet af. Wij dragen zelf ook geen hemden.
Hier draagt Melinda ook een hemd…
Alleen als echt goed warm is dan laat ik hem uit
in de winter dragen ze hier wel een hemd of een t shirt wat bij de broek in gaat (de oudste met name dat laatste).
Maar dat is dan puur tegen intochten.
Ze hebben nu al geen tijdens meer iets aan onder een longsleeve of nu t shirt.
Alleen de jongste heeft langer een romper aan, maar de afgelopen week in Polen geweest waar het bloedheet was en dan heeft hij of alleen die romper aan of alleen luier met mouwloos shirtje of alleen luier… als het warm is zie ik het nut van een hemd eigenlijk niet zo.
Voor mij is dat echt gewoon een extra laagje stof/warm… dus als het warm genoeg is voor 1 laagje (t shirt/ longsleeve) dan dragen ze hier geen hemd… of ze zouden er zelf al om moeten vragen, maar dat doen ze eigenlijk alleen in de koude periode van het jaar of op een koude zomerdag, maar vaak denken ze er dan niet eens aan.
hier eigenlijk altijd een hemd
ook bij deze temperaturen.
mij is altijd verteld dat dat beter is ivm zweten, een hemd houd het zweet vast of iets dergelijks
Hier ook altijd een hemd. Als het heel warm is loopt ze in een jurkje etc. Maar onder een truitje heeft ze eigenlijk altijd een hemdje.
Haha dat stamt nog uit de tijd van t wollen ondergoed :mrgreen: temperatuurregulerend… Jongste draagt dus altijd ondergoed, de oudste drie nu niet meer. Toen ze klein waren trok ik ze wel een wolletje aan, maar nu mogen ze zelf kiezen
Riley draagt alleen geen hemd als de temp er naar is.
Dat het ‘’ gezond ‘’ is, heeft in mijn ogen mee te maken met dat er geen kou op je rug en buik komt (Rug pijn, blaas ontsteking)
Mijn kinderen dragen geen hemd, vinden ze niet fijn. Ook niet in de winter, dan dragen ze vaak een (extra) longsleeve voor de warmte.
In mijn optiek is een hemd vooral comfortabel als het wat kouder is. Door deze goed in je broek/onderbroek te stoppen komt er geen koud op je rug/buik. Maar een noodzaak? Nee hoor. Meer een gewoonte.
@Lune wrote:
Haha dat stamt nog uit de tijd van t wollen ondergoed :mrgreen: temperatuurregulerend… Jongste draagt dus altijd ondergoed, de oudste drie nu niet meer. Toen ze klein waren trok ik ze wel een wolletje aan, maar nu mogen ze zelf kiezen
:mrgreen: aha dat zal het zijn. mijn oude buurman draagt in de zomer wollentruien. Zijn theorie; wat goed is voor de kou is ook goed voor de warmte :drool:
Weet je dat ik me net zat af te vragen ‘wanneer stop je nou met een hemd aan doen?’
We zijn hier net over op hemden, kleine meid is erg bezig met de wc én met zelf uitkleden, dus die rompers waren geen succes meer.
Dat ze goed zouden zijn voor je rug heb ik nog nooit gehoord :think:
Het is volgens mij wel waar dat ze zweet opnemen, waardoor dat niet op de rug blijft liggen die daardoor te koud wordt.
We gaan straks naar Italie op vakantie, daar zal ze denk ik alleen maar hemden dragen, ze heeft het snel warm.
Wij dragen geen hemden en Anne vond het op een gegeven moment echt niet fijn meer (heeft het snel warm), dus die draagt ook al een jaar of 3 geen hemd meer.
Ik dacht dat het vroeger juist gedaan werd zodat bovenkleding schoner bleef en je het hemd vaker verschoonde en zo je bovenklding dus mindervaak gewassen hoefde te worden :think:
Hier gaat alles gewoon de was in :lol:
Ik heb ook gehoord dat het beter is tegen kou op je rug, rugpijn enzo. Maar ik draag nooit hemden, mijn man soms een shirt zonder mouwen onder een blousje ofzo, maar hebben beiden geen last van rugpijn hoor
De oudste heeft bijna altijd een hemd aan, express lekker lange hemden maat 110 en boxers maat 86, zodat het hemd goed in zijn boxer kan, en hij geen koude rug krijgt als hij druk aan het spelen is. Eigenlijk is het gewoonte, want met dit weer maakt het niks uit als hij een blote rug heeft
aan mijn moeder gevraagd… het is goed voor je rug, ook met warm weer omdat een wollen of 100% katoenen hemd je temperatuur helpt reguleren. Je zweet minder met wol of katoen aan en het neemt vocht op, waardoor de 2e laag beter droog blijft en dus warm houd.
Bij heel hoge temperaturen en een 100% katoenen T-shirt is het natuurlijk niet nodig… Hoewel mensen die veel zweten er vaak wel weer baat bij hebben… alsdus mijn moeder… :mrgreen:
hmmm… nu je het zegt, hier dragen ze allebei hemdjes en onderbroeken/boxers, dus de combi zeg maar. Maar waarom? :think: Hij hoort er gewoon een beetje bij Dat van het zweten kan ik wel inkomen, maar een t-shirt met dit weer zou ook goed moeten werken en tja… het is warm genoeg dus nog een extra laagje misschien wel erg warm :think:
Onder jurkjes draagt Elise soms geen hemdje ( gewoonweg omdat het niet staat ) maar Jesse eigenlijk altijd :think:
Maar eens goed nadenken of die hemdjes wel allemaal nodig zijn
@knollie1 wrote:
hier eigenlijk altijd een hemd
ook bij deze temperaturen.
mij is altijd verteld dat dat beter is ivm zweten, een hemd houd het zweet vast of iets dergelijks
hier net zo,
Wendy droeg tot voor kort nooit ene hemd, zelfst geen rompertjes gedragen had het altijd te warm ( ook in de winter, is een winterbaby/kind)
Maar t heeft idd met zweet te maken, t gekke is een kleine baby/kind zweet nog niet echt zoals wij volwassenen ,