een hemd dragen is goed voor je rug

Klokken en klepels enzo :mrgreen:

Een hemd houdt het zweet niet vast op zich, wol neemt vocht op en blijft toch prettig aanvoelen, katoen wordt koud. Daarom is ook in de zomer wol prettiger.

Ik zie het ook heel duidelijk aan de jongste, met katoen aan wordt hij klammig met dit benauwde weer, echt een beetje bezweet. Met wol(zijdemix) niet.

Tjonge wat grappig dat er zo verschillend wordt gedacht over het dragen van een hemd!

Hier: De kinderen dragen een hemd als ik het voor de temperatuur nodig vindt. Het ligt er ook aan wat voor bovenkleding ik uitzoek. Als het bijv. 18 graden is, kan een longsleeve prima zonder hemd. Als ik dan geen longsleeve beschikbaar heb, of de zon gaat wel schijnen die dag, kan ik ook kiezen voor een t-shirt met een hemd eronder. Dus tja, geen vast iets dat hemd hier, het ligt echt aan het weer en wat ik ze aan wil doen 8) Vanaf 20 graden hebben ze geen hemd meer aan. De jongste heeft vanaf 22/23 graden geen romper meer aan.

Kinderen dragen tussen mei en oktober geen hemdje onder de kleding. Veel te warm hoor. Draag zelf ook alleen maar een t shirt en zelfde geldt voor man.

Oh ja, ze dragen nooit hemden (met knoopjes en zo). Dat vinden we niet mooi. Dus alleen t shirts met korte of lange mouwen.

Ik heb hier altijd een hemd aan… alleen als het echt heel erg warm (plus 30 graden) is. :wink: Ik denk dat het een gewenning is en ach ik heb er geen last van. Heb liever geen koude rug.

Ik ben rugpatient en ik heb altijd een hemd aan. Tenzij de mussen van het dak vallen van de hitte :wink:

En niet voor/tegen zweten, maar puur om mijn rug warm te houden.

Doe ik het niet, dan heb ik gegarandeerd spit in de winter. :thumbdown:

Ik deed het dus al, maar ook de orthopedisch chirurg die mij van mijn driedubbele hernia verlost heeft, zei dat altijd te adviseren.

Mijn kinderen dragen ook altijd een hemd. Behalve als het echt heel warm is.

Ik heb eigenlijk ook altijd een hemd aan, behalve bij erg extreme warmte. Ik vind het ook echt niet lekker zonder.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kinderen. Alhoewel Noortje wel eens iets eerde geen hemd aan heeft dan de jongens, omdat dat bijv. onder een jurkje niet mooi zit.

@meisje1974 wrote:

In mijn optiek is een hemd vooral comfortabel als het wat kouder is. Door deze goed in je broek/onderbroek te stoppen komt er geen koud op je rug/buik. Maar een noodzaak? Nee hoor. Meer een gewoonte.

Je omschrijft in het eerste deel toch de noodzaak?? Nou ja noodzaak is misschien een wat groot woord maar het is meer dan een gewoonte.

Om de reden die jij omschrijft hebben mijn kinderen 3/4 van het jaar een hemd aan. Ik draag overigens sinds een paar jaar ook weer hemdjes. Nu hebben ze geen hemden aan. Maar in het najaar weer wel.

We werden hier vroeger naar huis gestuurd door de huisarts als we geen hemd aan hadden. Ga eerst maar eens een hemd aantrekken…

Waarom, nooit gevraagd :wink:

Hier eigenlijk altijd een hemd, of het moet echt heel warm zijn.

Geen idee waarom eigenlijk, ik draag zelf ook altijd een hemdje :think:

Ik vind het zelf wel prettig om een hemdje ( een met spagettibandjes) aan te hebben. Anders zit mijn vel zo los :roll: En ik vind het ook fijn om geen koude rug te krijgen. Als ik een koude rug heb dan ben ik helemaal koud.

De kinderen hebben in de lente zomer geen hemd aan. Ik laat ze zelf kiezen. Victor vind het wel prettig om een hemd aan te hebben. Max niet. Die draagt witte iets strakkere t shirts in de winter. Onder zijn truien. Hij wil pertinent geen hemd. Al zou in veel gevallen een hemd mooier staan. Nu kom het shirt soms boven het shirt uit.

Het extra laagje is voor de warmte. Als ze bewegen enzo dat ze dan niet direct met een blote buik dan wel rug lopen en zo koud worden. ( wat dat betreft kunnen ze het nu ook goed gebruiken deze zomer maar dat is een hele andere discussie :silenced: )

Ik heb ook weleens ergens gelezen dat het ouderwetse hemd echt wel goed was en het een minpuntje was om gezondheidsredenen dat mensen ze niet meer droegen.

@Liesbeth wrote:

We werden hier vroeger naar huis gestuurd door de huisarts als we geen hemd aan hadden. Ga eerst maar eens een hemd aantrekken…

Waarom, nooit gevraagd :wink:

Oh dat is wel heel erg. Een uitlegje had wel wenselijk geweest.