een goede dweil

Ik wordt helemaal gek van mijn eigen dweil.Heb een witte vloer en 2 honden dus vies is hij snel.Als ik dan ga dweilen wordt het nog niet schoon.Ja pas na 7 keer de dweil schoonmaken.Ik zag op tv eentje dat was met stoom.Dat leek mij wel wat,heeft iemand een goede dweil en waar kan ik die halen?

Groetjes Sabrina

ligt er ook aan wat voor vloer je hebt… heb je een witgeschilderde houten vloer, een witte laminaatvloer of een witte plavuizenvloer…

Bij Laminaat kan, zeker bij mindere kwaliteit, de stoom je vloer veruineren.

Bij Plavuizen is het prima, al heb ik zo een stoomding gehad en ik gebruikte hem niet omdat ik het geduld niet heb om te wachten tot het ding warm is… ook moest hij redelijk vlot bijgevuld.

Ik zelf zweer bij de dweil van leifheit met een wasbare microvezelspons eraan… of hoe heet zo een ding.

En dan dweilen met HG streeploos voor plavuizen.

Subliem goede, vloer werd er nog nooit zo mooi bij.

Na het dweilen gaat de doek/spons bij de 60 graden was en plak ik een schonen erop voor de volgende keer.

Ideaal.

Hier laminaat. Ik dweil met de leifheit dweil met die speciale wringemmer :thumbup: de dweil is lekker groot en beweegt soepeltjes over de vloer, ben er echt blij mee :thumbup:

die heb ik ook. die leifheit met twister systeem. Ideaal op houten vloer en op tegels! :thumbup:

Na lang zoeken hebben wij deze en willen niet meer anders :

Er zijn meerder soorten dweilen. De dweil die er standaard bij zit vond ik te dun en dweilde niet schoon genoeg. Ik heb een zwaardere dweil gekocht met meer vezels.

Hij werkt gemakkelijk, schoon en snel.

Te koop bij o.a Blokker, Marskramer.

@jet wrote:

die heb ik ook. die leifheit met twister systeem. Ideaal op houten vloer en op tegels! :thumbup:

Heb ik ook erg fijn ding, ik heb een extra doek erbij gekocht zodat als de ene in de was zit ik de andere kan gebruiken (ik was em gewoon mee op 95 graden met de witte was) dus weer een lekkere witte dweil heb ik daarna :wink:

Wij hebben een witte plavuizenvloer.Heb nou de dweil van Sorbo.Ik ga die leifheit maar eens proberen dan,de meeste van jullie hebben die.Hoop dat die wel werkt,want ben nou een kwartier bezig in de hal.En we hebben een kleine hal hoor hahaha.

@Karin2 wrote:

Er zijn meerder soorten dweilen. De dweil die er standaard bij zit vond ik te dun en dweilde niet schoon genoeg. Ik heb een zwaardere dweil gekocht met meer vezels.

ja deze heb ik dus, ongeveer, want ik heb de ander wringemmer :thumbup: Joh, zit er verschil in die vezeldoeken? Ga ik ook eens naar kijken dan, als je de vloer er dan nog schoner mee krijgt…

Ik heb een whitewash laminaatvloer goeie kwaliteit, en ik doe heel ouderwets met een dweilstok en een zachte hydrofielluier mijn vloer drupje ajax in het water echt top.

Ik heb de dweilstok en wringemmer van Vileda, daar word de vloer niet zo kledder van. Die van Leiffheit wil ik wel, maar volgens mij is die nogal prijzig.

@Karin2 wrote:

HIer de zelfde, alleen zonder emmer :mrgreen:

Maar hij is idd geweldig, ik wil geen andere dweil meer !! :thumbup:

@marielle wrote:

Ik heb een whitewash laminaatvloer goeie kwaliteit, en ik doe heel ouderwets met een dweilstok en een zachte hydrofielluier mijn vloer drupje ajax in het water echt top.

na 88 duizend verschillende dweilen te hebben gehad dweil ik nu ook op deze manier :wink:

die van leifheit heb ik dus ook… en een kleinere variant ervan voor effe gauw tussendoor… beginnen met een schoon gewassen dweil scheelt de helft en met een goede reiniger is de andere helft gewonnen :thumbup:

nouja de dweil is wel schoon,alleen met 2 honden die de heletijd naar binnen en buiten lopen is het zo smerig.En ik heb een dure vloerreiniger van Pledge.

Ik dweil ook al jaren met leifheit en die bevalt :thumbup:

maar wat is die leifheit duur ja :shock: .Ik schrok ervan.Mijn duurste dweil is die ik nou heb van sorbo en die was volgens mij rond de 15 euro hahaha

Ik heb zo’n h2o mop en ben er tevreden over alleen het snoer is kort maar voor de rest is hij goed,en de vloer is niet meteen droog na het dweilen zoals ze op tv beweren

Ik heb al jaren een vileda mop(super mocho ofzo),met een wringemmer.

Ideaal! :thumbup:

Mijn dweil is geloof ik het goedkoopst, enige wat je zelf moet doen is de doek uitwringen heb je niks geen duur spul voor nodig.

En echt het werkt perfect met kind, man en een hond.

grootste voordeel van die leifheit is de emmer, zo hoef je niet te bukken, je doet de lap in het uitwring gedeelte en drukt zo het water uit de lap, als je verder wilt zet je er nog even je voet bij op :thumbup: ik kocht hem toen ik zwanger wilde worden met de gedachte van met dikke buik is dit wel heeeeel handig, ik vind hem super!

Ik heb wel de oude versie van deze geloof ik.