Mijn dweil is geloof ik het goedkoopst, enige wat je zelf moet doen is de doek uitwringen heb je niks geen duur spul voor nodig.
En echt het werkt perfect met kind, man en een hond.
Nou dat is dus iets wat ik waardeloos vind met kinderen, man en hond. Met de hand wringen en bukken. Hier moet er vaak gedweild worden en de Leifheit is misschien wat duurder in aanschaf maar voor mij 100 keer prettiger in gebruik :thumbup:
Mijn dweil is geloof ik het goedkoopst, enige wat je zelf moet doen is de doek uitwringen heb je niks geen duur spul voor nodig.
En echt het werkt perfect met kind, man en een hond.
Nou dat is dus iets wat ik waardeloos vind met kinderen, man en hond. Met de hand wringen en bukken. Hier moet er vaak gedweild worden en de Leifheit is misschien wat duurder in aanschaf maar voor mij 100 keer prettiger in gebruik :thumbup:
Gelukkig heeft ieder zijn eigen ding en gemak, ik heb mijn emmer gewoon hoog staan omdat anders mijn zoon hem omgooit :mrgreen:
Na lang zoeken hebben wij deze en willen niet meer anders :
Er zijn meerder soorten dweilen. De dweil die er standaard bij zit vond ik te dun en dweilde niet schoon genoeg. Ik heb een zwaardere dweil gekocht met meer vezels.
Hij werkt gemakkelijk, schoon en snel.
Te koop bij o.a Blokker, Marskramer.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Hij is misschien wel prijzig maar wij gebruiken deze dweil + bak al zeker 5 jaar en het is ideaal!!
Ik wordt helemaal gek van mijn eigen dweil.Heb een witte vloer en 2 honden dus vies is hij snel.Als ik dan ga dweilen wordt het nog niet schoon.Ja pas na 7 keer de dweil schoonmaken.Ik zag op tv eentje dat was met stoom.Dat leek mij wel wat,heeft iemand een goede dweil en waar kan ik die halen?
ik heb gewoon een hele simpele microvezeldweil van de zeeman. Werelds dat ding, vloeren worden er echt goed schoon mee. Ik dweil dan a la de diva’s op mijn knieën, kont omhoog en in de achteruit. :mrgreen: Gaat perfect. En mijn emmers zijn gewoon van die dertien in een dozijn curver dingen nadat bij de hema-emmers de hengsels afbraken. Wat ik wel doe is de dweil uitspoelen in de gootsteen als ik een stukje gedweild heb en dan pas in de emmer water met groene zeep dompelen.
hier ook een leifheit op steel, maar dan een iets kleinere denk (geloof dat die ook echt picolo heet die wij hebben) en met een ‘gewone’ emmer erbij. Moet zelf die dweil dmv de stok uitwringen.
Op de knieeen op de grond ben ik mee gestopt doordat ik er gewoon zo’n last van mijn rug van krijg en tijdens de 1e 2 zw.schappen was het ook ideaal. 3e zw.schap heb ik het dweilen uitbesteed aan manlief, want met mijn bekken waren juist stofzuigen en dweilen pijnlijk…
Momenteel moet er ook nodig gedweild worden in de gang, maar daar wacht ik lekker mee tot de sneeuw weg is :oops: meerdere keren per dag wordt de zooi mee naar binnen gestampt, vind het wel goed :oops:
Whaha daarom zwerft er bij mij in huis met zulk weer altijd een dweil of oude gehalveerde handdoek op de grond in de gang achter. Kunnen de koters zelf alles wat ze op de grond lekker weer enigzinds droog maken en lijkt het net of het netjes is.
jaahh. wij hebben ook de leifheit Picollo… kleine versie…
mijn leifheit was stuk (door mijn eigen) en heb een goedkope gehad met emmer (gewoon zo’n katoenen slierten zeg maar)… en :twisted: vloer heeft 1.5 uur nodig gehad om te droge… :roll: dus maar weer een picolo gekocht… :dance:
die andere wordt nu alleen gebruikt wanneer de hond de vloer onder geplast heeft… :shifty:
Whaha daarom zwerft er bij mij in huis met zulk weer altijd een dweil of oude gehalveerde handdoek op de grond in de gang achter. Kunnen de koters zelf alles wat ze op de grond lekker weer enigzinds droog maken en lijkt het net of het netjes is.
Dat is hier ook al het geval hoor… maar 3 kids die alledrie geholpen moeten worden met ontpellen… dan belandt het niet allemaal netjes op die handdoeken en dweil + droogloop mat… heb een handdoek onder de verwarming waar ik alle mutsen en sjaals enzo op mik en dan dus 2 oude handdoeken op de grond voor de laarzen enzo… maar toch vliegt er genoeg de gang in.
Veeg ik dan een soort van aan de kant (want het is een iets te mooie houten vloer om te laten bederven door smeltwater) maar daar krijg je wel vlekken van… zeker als er pekel van de straat bij zat.
Yep, hier pcies hetzelfde! Paar drupjes Hara reiniger in en dweilen maar. En ook nog heel snel droog! Heb hem nu al zeker 5 jaar, en geen slijtage te zien.
Had eerst de leifheit, vond het zeker niet slecht, maar ik vind dit echt de beste :thumbup: :thumbup: :thumbup: