een bv+babyvraagje help!

Jasly is weer heel hangerig en huilerig vandaag,

Een weekje ging het weer even goed en gister waren we heel de dag op stap geweest en toen heeft ze pas in de avond en nacht super goed doorgeslapen steeds weer 4,5uur steeds en dan drinken en dan gelijk weer slapen… Vandaag wilt ze alleen maar in mn armen hangen, Ik vind het soms niet erg maar als ik moe koken of opruimen en haar dan even in dr box wil leggen begint ze te mopperen dat overgaat in huilen…



Drinken doet ze ook raar want dan drinkt ze maar 6-7 minuten en dan zit ze al vol want als ik steeds mn tepel terug in dr mond wil stoppen dan spuugt ze hem steeds weer uit…Ik probeer haar dan wel een uurtje later nog te voeden maar dan is het echt 5 minuten en spuugt ze wel veel weer eruit, En dan als het weer tijd is voor dr volgende voeding is het weer het zelfde liedje…Ik had zaterdag wel 2 bruine biertjes gedronken maar dat was steeds na dr voeding en dan wachtte ik wel 2,5uur voor het voeden, en toen dronk ik er weer 1 na het voeden en wachtte weer 2,5uur…

Maar kan het daar aan liggen??? Dat ze huilerig en hangerig is…



Nu is ze weer wakker na steeds maar net een half uurtje slapen en ligt ze bij mij op de bank tv te kijken… Want steeds als ze aangeeft om te gaan slapen slaapt ze maar een half uurtje 3 kwartier soms zelfs minder…

Vind slapen voor baby’s erg belangrijk want dan groeien ze maar Jasly is wel moe maar wilt maar even slapen steeds…



Mijn borsten wennen er nu weer aan dat ik haar om de uur drinken moet geven toch?En dat is toch niet de bedoeling? Ze hoort toch normaal om de 3uur te drinken??



Drinkt ze nu sneller mn borst leeg??6-7minuten???



Ik snap het even niet meer…

Ik hoop jullie wel…

Want nu weet ik ook niet meer hoelang ik moet wachten tot ik weer voeding moet geven…



Alvast bedankt!!

Groetjes Jeanette

Weet je wel zeker dat ze honger heeft als je haar aanlegt? Het lijkt mij dat ze nu de hele dag kleine beetjes drinkt ipv een hele maaltijd, en daar gaat ze dan ook aan wennen :think:

@bigsby wrote:

Weet je wel zeker dat ze honger heeft als je haar aanlegt? Het lijkt mij dat ze nu de hele dag kleine beetjes drinkt ipv een hele maaltijd, en daar gaat ze dan ook aan wennen :think:




ja ik voedde haar altijd netjes om de 2,5uur tot 4uur snachts ook,

nu wilt ook alleen maar hangen maar ook in mn armen huilt ze nu…

kweet ff niet wat ik moet doen,

ze heeft nu 1uur en drie kwartier geleden voor het laatst eventjes gedronken, en ze doet alsof ze honger heeft,

ik geef haar nu ook wel,

maar ze drinkt de heletijd kleine beetjes en doet kleine hazenslaapjes,

ik snap het niet :?

Klinkt als een sprongetje die hebben ze het eerste jaar heel vaak :wink:

Ik herken hetgene wat je beschrijft bij Milan ook.

Tijdens sprongetje willen ze constant bij je zijn en liggen ze graag aan de borst zonder echt te drinken…na een paar dagen gaat dit vanzelf wel weer over :thumbup:

@Cindy1980 wrote:

Klinkt als een sprongetje die hebben ze het eerste jaar heel vaak :wink:

Ik herken het bij Milan ook.




alweer???2weken geleden had dat ook dacht ik :?

Klopt heb het boek er even bij gepakt, met ongeveer 12 weken hebben ze er een en dan met ongeveer 15 weken maar Milan is een week te laat geboren en dat betekent dat hij de sprongen ook een week eerder krijgt.



Het boek : oei ik groei : de 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby, is echt een aanrader !

@Baby2008Diablow wrote:

@Cindy1980 wrote:
Klinkt als een sprongetje die hebben ze het eerste jaar heel vaak :wink:

Ik herken het bij Milan ook.




alweer???2weken geleden had dat ook dacht ik :?




Kan ook een regeldag zijn hoor. Naarmate die kleintjes ouder worden drinken ze sneller, intenser en meer. Als ze om het ur komt, lekker laten gaan want zo krikt ze je productie weer op…

Over een paar dagen is het weer over :-*

@Cindy1980 wrote:

Klopt heb het boek er even bij gepakt, met ongeveer 12 weken hebben ze er een en dan met ongeveer 15 weken maar Milan is een week te laat geboren en dat betekent dat hij de sprongen ook een week eerder krijgt.



Het boek : oei ik groei : de 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby, is echt een aanrader !




Nou ik hoop dat dit weer toch zo een fase is

Of een sprongetje of wat TaMa zei een regeldagje,



Cindy waar haal je die oei ik groei boek en hoeveel kost ie?

Ik schreef eerst colums bij oei ik groei,maar heb daar zo vaak om een babyboek gevraagd maar heb nog nooit iets gekregen,

ben er dus mee gekapt,

op hun site staat ook maar een klein kort stukje over mentale sprongen,

ik denk dat ik er toch even iets meer over moet lezen want ik hoor dat dit vaker gaat komen…



Jasly is heel erg klagerig en ze wilt nog geeneens in dr box spelen,

Alleen maar bij zitten op mn schoot tv kijken of met me lopen,

En alleen maar brabbelend klagen…

doet steeds maar een kort slaapje en wil alsmaar door kort drinken…



Maar drinkjt ze echt met minder dan 10minuten genoeg???

Weet je misschien heeft ze gewoon een slechte dag, zou me na 1 onrustig dagje nog geen zorgen maken hoor, wie weet gaat t morgen weer lekker met haar. Wout is ook wel eens een dagje van slag (vandaag toevallig ook heel vaak gedronken en steeds boos huilen als we m in de box leggen, werd er heel chagrijnig van :oops: zou er iets in de lucht zitten hier in de buurt? :wink: )

Ik heb een "oei ik groei"boekje op MP gekocht voor maar 8 euro incl. :mrgreen:

@Baby2008Diablow wrote:

Maar drinkjt ze echt met minder dan 10minuten genoeg???




Mijn kindje drinkt al tijden minder dan 10 minuten. Alleen toen ze echt piepklein was dronk ze langer.

Volgens mij zijn er heel veel kindjes die in no-time een borst leegdrinken. Dan heb je echt over minuten.

het klintk ontzettend als een regeldag, of sprongetje. Dat zijn idd voor ouders (en voor het kindje ook) vaak best heftige dagen, het hoort er helaas allemaal bij (en het fijne is, dat het ook weer over gaat :wink: )





Ik ben zelf niet zo’n fan van oei ik groei, maar als ik zo je rij met vragen zie, denk ik dat het wel handig is eens een boek te halen over de ontwikkeling van je kindje, dan kun je een beetje lezen wat je zoal kunt verwachten dit jaar, en hoe dat werkt met een babytje. Dan heb je wslk al heel veel minder vragen!




Ik schreef eerst colums bij oei ik groei,

? Hoe dat zo?

Jeanette ik heb op zolder ( :roll: want ik kan er nu niet bij ivm pasgeverfde muren) nog een oude Oei ik groei versie liggen. Die is van 5 of 6 jaar terug, dus niet een van de nieuwere drukken, maar die wil ik best voor niks naar je opsturen hoor.

Ik heb m toen via via gekregen.

Ze ligt nu gelukkig al een uurtje te slapen,

:slight_smile: heb net even wat dingetjes in huis kunnen doen want heb morgen huisbezoek van het cb,

Ik kan het morgen ook aan haar uitleggen maar soms komen ze met rare dingen aanzetten en morgen zou ze ook komen controleren of het kinderbedje van jasly in dr eigen kamertje staat,

Maar hij staat nog bij mij want vind het veel prettiger dat ze bij mij slaapt ook ivm bv. :snooty:

Jasly heeft dr laatste voeding ander halfuur geleden gehad, en die ging gelukkig 10minuten lang goed naar binnen,

Ze had ook heel de dag overlopen geven, en volgens mij was dat geen mondje terug maar alles terug… :?

En ze bleef maar huilen zodat ze er ook van ging zweten enzo…

Best zielig en ik kreeg haar alleen maar stil door haar drinken te geven,

gelukkig viel ze na het drinken gelijk in slaap en kon ik haar zonder in slaap te huilen haar toedekken… :slight_smile:



Ja Fiep ik schreef colums op de site van oei ik groei, Kijk maar op de site mij experts en dan columnisten,

Ze vroegen een tijdje geleden aanstaande moeders en vrouwen die al moeder zijn en ik was toen ik verwachting en vond het wel leuk, na een stuk te hebben ingestuurd werd ik gekozen,

Tegenwoordig zijn de columnisten bloggers geworden en beloofde ze probeer spulletjes en boeken maar heb nooit wat mogen ontvangen,

Tjah…en ik heb het nu toch wat drukker en vind de informatie op de site enzo niet zo boeiend als dat van KoK…Dus zodoende

@lydia wrote:

Jeanette ik heb op zolder ( :roll: want ik kan er nu niet bij ivm pasgeverfde muren) nog een oude Oei ik groei versie liggen. Die is van 5 of 6 jaar terug, dus niet een van de nieuwere drukken, maar die wil ik best voor niks naar je opsturen hoor.

Ik heb m toen via via gekregen.




en gaat dat dan ook over de sprongetjes?

De informatie over sprongetjes veranderd toch niet elk jaar ofzo dus heel graag lydia zou ik hem willen hebben!!! :wink: :smiley:

als je me een pb stuurt met je adres dan stuur ik m je toe, zodra ik bij de boeken kan he :wink:

@Baby2008Diablow wrote:

Ik kan het morgen ook aan haar uitleggen maar soms komen ze met rare dingen aanzetten en morgen zou ze ook komen controleren of het kinderbedje van jasly in dr eigen kamertje staat,

Maar hij staat nog bij mij want vind het veel prettiger dat ze bij mij slaapt ook ivm bv. :snooty:


Huh?!? Of ze op haar eigen kamertje slaapt?!?Wat heeft het CB daarmee te maken?! Mijn kindje slaapt ook nog steeds in haar bedje naast mijn bed (áán mijn bed zelfs, het is aan één kant open en zo slapen wij 'gelijkvloers'.) Hééél fijn met BV! En dat mag je toch zeker zelf weten, zeg. Laat je niet gekmaken hè! Doe wat goed voelt. (Maar dat doe je waarschijnlijk al, want ze slaapt lekker bij je. :wink: Volhouden dus.)

Tjah ze zeggen dat als je een kindje na 3 maanden nog op kamer hebt slapen dat het dan verwende kindjes worden en constant bij mamma willen slapen… Raar maar ja… ik heb gewoon een wasrek in de babykamer gezet :silenced: …dus want ik vind het wel makkelijk met de bv snachts omdat mn kindje de laatste tijd best wel vaak snacht komt…Maar ook ik jasly in zicht wil hebben en geen zin heb om de kouwe gang door telopen snachts :oops: en jasly pas hoorals ze klaarwakker is…

En wil dat niet want dan komt ze moeilijk in slaap…

maar ze komen dat toch niet echt controléren?

het cb kan vanalles vinden, en ze hebben soms vast ook nog ontzettend gelijk ook, maar uiteindelijk ben jij als moeder toch degene die beslist hoe het gaat in zulke dingen…



ik vind het allemaal nogal gek klinken voor een cb. Klinkt niet als een normale verhouding zoals ik dat ken met mijn cb. Want punt 1 lezen zij mij dus niet de les voor en vertellen ze mij dus niet hoe ik het MOET doen, maar hoe ik het KAN doen en punt 2 neem ik aan dat ze mij gewoon op mijn woord geloven en niet dingen thuis gaan controleren… :think:

Ja het is van het cb Stevig ouderschap speciaal voor jonge ouders enzo,

En dan komen ze 6keer in het jaar bij je op bezoek,

Ik denk en hoop ook dat ze het niet erg gaat vinden dat Jasly bij mij nog slaapt,Want het is een hele lieve vrouw die komt,