een bv+babyvraagje help!

@Baby2008Diablow wrote:

Ja het is van het cb Stevig ouderschap speciaal voor jonge ouders enzo,

En dan komen ze 6keer in het jaar bij je op bezoek,

Ik denk en hoop ook dat ze het niet erg gaat vinden dat Jasly bij mij nog slaapt,Want het is een hele lieve vrouw die komt,


aha oke.

als je goed kunt onderbouwen waarom je je kindje bij je wilt op je slaapkamer, dan neem ik aan dat ze dat zullen begrijpen, toch?



(en wat vinden zij jonge ouders dan? :think: en kom je daar dan standaard bij als je volgens hun normen jonge ouders bent, of hoe werkt dat?)

Ik snap niet echt wat je bedoelt,

Ik ben 20 bijna 21… zij zegt dat ik nog tienermoeder ben,

Mijn vriend is 26,Maar het gaat meer om de moeder,

En ook omdat ik een slecht jeugd heb gehad heb ik mezelf aangemeld via een vragenlijst, Ze komt dan gesprekjes met me voeren over hoe het met mij gaat en met Jasly, Gewoon een soort ondersteuning,

Ik ben daar wel blij mee.Alleen moet zij niet bemoeien met het plekje waar Jasly veilig ligt te slapen en omdat het makkelijk is voor mij…

Het is een hele aardige vrouw en ook een wijkverpleegkundige is,

@Baby2008Diablow wrote:

Ik snap niet echt wat je bedoelt,

Ik ben 20 bijna 21… zij zegt dat ik nog tienermoeder ben,

Mijn vriend is 26,Maar het gaat meer om de moeder,

En ook omdat ik een slecht jeugd heb gehad heb ik mezelf aangemeld via een vragenlijst, Ze komt dan gesprekjes met me voeren over hoe het met mij gaat en met Jasly, Gewoon een soort ondersteuning,

Ik ben daar wel blij mee.Alleen moet zij niet bemoeien met het plekje waar Jasly veilig ligt te slapen en omdat het makkelijk is voor mij…

Het is een hele aardige vrouw en ook een wijkverpleegkundige is,




Fiep bedoelt: kom je daar standaard bij als je volgens het cb jonge ouders bent.



Ik vind het wel goed hoor dat ze bij je langs komen. Niet om je te controleren maar om je te ondersteunen.

Voor jou wel goed denk ik, omdat je net als iedere moeder al onzeker bent. Wij hebben ook een erg lieve wijkverpleegkundige, en die zou zo op bezoek komen als ik dat vroeg (nou heb ik niet veel bijzonders te vragen hoor dus voor mij hoeft het niet).

En met dat bedje bij jou, dat moet je gewoon uitleggen waar dat voor is. Een jonge of onzekere moeder zijn betekent niet dat je niks zelf mag bedenken wat goed is hoor.



Dus bijna 21 is jong. Ik was 25, dat was toen vergeleken met andere moeders ook al jong.

Nou ze is geweest, en ze vond het nieteens erg dat het bedje nog bij stond!!!Dus daar ben ik wel blij om… :smiley:



Ze zegt wel dat ik Jasly iets vaker moet laten huilen anders denkt Jasly steeds dat ze dr zin kan krijgen…

Want Jasly moet gewoon met op dr zelf kunnen spelen in dr box,

En niet alleen maar blijven hangen, Want dr net begon ze ook te klagen in dr box en ze tilde Jasly op en Jasly begon ineens te lachen dat ze toch weer dr zin kreeg… :mrgreen:



Zij zegt ook dat ik het oei ik groei boek moet lezen omdat het een goed leerzaam leuk boek is met grappige voorbeelden enzo. dus ben benieuwd!



Ook zei ze dat Jasly nu wel wat minder moet gaan drinken, Jasly komt 7/8keer op een dag soms wel 9keer!!! En dat moet ik langzaam afbouwen naar 5/.6keer… ik vind dat wel verschrikkelijk weinig, :wall:



Morgen mag ik naar het cb komen om Jasly te wegen en te meten omdat ik toch twijfelde of zij wel genoeg binnenkreeg,

Dus ik ben beniewd,



Ik ben wel heel erg blij met de ondersteuning van stevig ouderschap,

Het is fijn om tegen iemand aan te kletsen over mezelf en verlede maar ook alles te vragen over Jasly!

Ze zei dat Jasly flink gegroeid was, Ik zie dat noggeeneens…


:wink:

Minder drinken? Wat een onzin.

Jeanette, je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik zou gewoon voeden op verzoek. Dat is toch de beste manier om je productie op peil te houden… Jasly kan zelf wel aangeven wanneer ze wilt drinken en wanneer niet…

Ja dat vind ik ook,

Maar als het aan Jasly ligt dan drinkt ze liever heel de dag door :mrgreen:



Nee ik vind ook dat je gelijk heb en ik vind echt 5/6voedingen per dag te weinig in vergelijking wat ze nu drinkt,

Zij drinkt en komt ook op een normale dag wel om de 3 uur en dan weten mijn borsten ook,

als ik langer wacht 4 uur ofzo dan ontploffen ze!! :doh:



Tjah het huilen vind ik ook erg, want ik kan daar absoluut niet tegen als ze huilt, dat vind ik zo zielig en nergens voor nodig!

Ze zegt dat het ansders een verwend kindje word…

Tjah moet niet ontkennen Jasly is echt een boefje en klaagt best wel vaak omdat ze alsmaar bij mij wil hangen, en ik vertroetel haar dan ook, want het is mn kleine meiske, Maar soms als ik iets wil doen of bezig ben is het huilen en steeds hangen bij me echt wel vermoeiend! Want haar gehuil kan ik echt moeilijk negeren!

Nou, hier een meisje dat nooit heeft ‘moeten’ huilen, heb haar altijd lekker getroost en geknuffeld. En ik kan je wel zeggen, ze is niet verwend. :naughty: Weet heel goed dat ze niet altijd haar zinnetje krijgt, en als mama zegt dat iets zus of zo moet, moet dat ook zus of zo.

Maar 1 ding ‘moet’ ze niet van mij, en dat is huilen. :hand:

En daarbij nog, beebjes kan je gewoon nog niet verwennen imo…

:-*



En wat goed dat je zoveel ondersteuning krijgt :thumbup:

@TaMa wrote:

Minder drinken? Wat een onzin.

Jeanette, je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik zou gewoon voeden op verzoek. Dat is toch de beste manier om je productie op peil te houden… Jasly kan zelf wel aangeven wanneer ze wilt drinken en wanneer niet…




sinds dat ik mijn dochter… (die ook net als jasly… altijd maarom het uur wat wilde drinken)… ben uit gaan stellen, en nu op drie tot vier uur zit… is ze een stuk rustiger en slaapt ze beter! ze drinkt nu langer… dan wat ze deed en ze krijgt nog meer dan genoeg!



MIsschien gewoon proberen te rekken elke eker een kwartiertje! zo ben ik ook begonnen, en nu zitten we dus om de drie uur, zodat ik en zij beide wat regelmaat krijgen!



sterkte meis!!



wel fijn datje positieve reactie kreeg! nu nog hopen dat ze flink is gegroeid!

@katoke wrote:

Nou, hier een meisje dat nooit heeft ‘moeten’ huilen, heb haar altijd lekker getroost en geknuffeld. En ik kan je wel zeggen, ze is niet verwend. :naughty: Weet heel goed dat ze niet altijd haar zinnetje krijgt, en als mama zegt dat iets zus of zo moet, moet dat ook zus of zo.

Maar 1 ding ‘moet’ ze niet van mij, en dat is huilen. :hand:

En daarbij nog, beebjes kan je gewoon nog niet verwennen imo…

:-*



En wat goed dat je zoveel ondersteuning krijgt :thumbup:




dus je zegt gewoon knuffelen en troosten?

Maar dat doe ik ook alleen Jasly wil alleen maar knuffelen enzo,

En als dat eventjes niet kan gaat ze huilen,

Tjah…het moet dan maar,

Wanneer ging die van jouw het begrijpen dat ze niet moest huilen?



Ja ik ben erg blij met die ondersteuning!!

Ik had ook allemaal spulletjes gekregen als kado vandaag,

een eetstoeltje en fietsstoeltje en leesboekjes allemaal voor later

echt lief! :slight_smile:

@konijn wrote:

@TaMa wrote:
Minder drinken? Wat een onzin.

Jeanette, je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik zou gewoon voeden op verzoek. Dat is toch de beste manier om je productie op peil te houden… Jasly kan zelf wel aangeven wanneer ze wilt drinken en wanneer niet…




sinds dat ik mijn dochter… (die ook net als jasly… altijd maarom het uur wat wilde drinken)… ben uit gaan stellen, en nu op drie tot vier uur zit… is ze een stuk rustiger en slaapt ze beter! ze drinkt nu langer… dan wat ze deed en ze krijgt nog meer dan genoeg!



MIsschien gewoon proberen te rekken elke eker een kwartiertje! zo ben ik ook begonnen, en nu zitten we dus om de drie uur, zodat ik en zij beide wat regelmaat krijgen!



sterkte meis!!



wel fijn datje positieve reactie kreeg! nu nog hopen dat ze flink is gegroeid!




ja ik denk ook dat ik steeds die 3uur nog moet rekken,

want nu wilt ze echt veelste veel,

ik hoop morgen echt te zen dat ze gegroeid is van dat drinken,

want ze spuugde de laatste tijd echt veel enzo en dronk steeds korter en vaker…ben benieuwd!!

ik heb julia niet direct de volgende dag precies omde drie uur laten drinken, maar gewoone erst even rekken… lekker tutten, nog eens tutten, stukje lopen… en dan pas laten drinken!



s morgens ishe tom de drie en een half, s middags om de drie, en tegen de avond wli ze wel om de twee… maar dan is ze aan het bunkeren voor de nacht!

@konijn wrote:

@TaMa wrote:
Minder drinken? Wat een onzin.

Jeanette, je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik zou gewoon voeden op verzoek. Dat is toch de beste manier om je productie op peil te houden… Jasly kan zelf wel aangeven wanneer ze wilt drinken en wanneer niet…




sinds dat ik mijn dochter… (die ook net als jasly… altijd maarom het uur wat wilde drinken)… ben uit gaan stellen, en nu op drie tot vier uur zit… is ze een stuk rustiger en slaapt ze beter! ze drinkt nu langer… dan wat ze deed en ze krijgt nog meer dan genoeg!!




Fijn dat het bij jullie wel rust heeft gebracht en wie weet, misschien werkt dit ook wel voor Jasly… Maar aangezien Jasly pas geleden nog wel netjes om de drie uur kwam denk ik zelf dat het een regeldagje was/is…

Maar goed, dat is wat ik denk en ik ben zeker geen exper :wink:



Ik denk dat het gewoon een beetje uitproberen zal zijn voor Jeanette, zo komt ze erachter wat wel en niet werkt voor haar meisje…



Trouwens ik troost Djanel ook altijd hoor, hij hoeft van mij niet te huilen. Maar soms als ikmet Samara bezig ben of aan het koken en hij gaat zitten jammeren in de box, tja dan laat ik hem toch echt even jammeren want ik heb ook nog andere kindjes…

Klinkt idd alsof ze aan het regelen is jeanet, ik zou dus NIET gaan rekken.

Borstvoeding blijft toch heel precair wat dat betreft, op het moment dat jij gaat rekken gaan je borsten minder voeding aanmaken…

Zou IK in ieder geval niet doen :wink:



Enneh kindjes kún je op deze leeftijd nog helemaal niet verwennen, dikke kans dat ze gewoon lekker bij je wil zijn :slight_smile:

@Baby2008Diablow wrote:



Wanneer ging die van jouw het begrijpen dat ze niet moest huilen?




babytjes 'moeten' wel huilen, dat wil zeggen: het is hun enige manier om zich uit te drukken, dus dat lijkt me niet iets wat je moet proberen af te leren. :wink: Het is de enige manier voor hun om aan te geven dat iets ze niet zint, en vervolgens is het jouw taak als ouder om daar op te reageren (of niet).

Fijn dat je zoveel hebt aan die ondersteuning! Het is mij nog steeds niet duidelijk of iedereen die krijgt in jullie woonplaats die jong moeder is (en wat hanteren ze dan als leeftijd?) of alleen in speciale gevallen of zo? Sorry, nieuwsgierig!

Fiep: dat is iets nieuws, alle CB’s krijgen tegenwoordig subsidie om ouders met eventuele problemen te ondersteunen.

Tegenwoordig als de verpleegkundige van het cb bij je op bezoek komt krijg je een vragenlijst die je moet invullen en aan de hand daarvan kijken ze of je ondersteuning nodig hebt.

Er staan allemaal hele vage vragen op…oa of je wel eens de behoefte hebt gehad om je kind te slaan, of jij vroeger geslagen werd…allemaal van dat soort dingen en of je ouders gescheiden zijn en zo…

Ik heb die lijst ook gehad en heb uiteraard overal ‘nee’ op ingevuld, ik geloof niet dat ik een slechte jeugd heb gehad.

Nou, van mij ‘mag’ ze gerust huilen. Hoe moet ik het uitleggen?



Ik ben er altijd van uitgegaan dat ze huilde als er effectief iets mis was, al was het maar omdat ze mijn nabijheid wilde. Daar heb ik haar altijd in gevolgd. Dus tot ze ongeveer een jaar was, en zeker onder haar 6 maanden, heb ik haar nooit laten huilen.



Maar vanaf ze een jaar was, en zeker sinds haar anderhalf, leer ik haar dat ze gerust mag huilen als ze bijvoorbeeld haar zin niet krijgt, en dat ik haar zelfs dan zal troosten, maar dat ze daarmee nog altijd haar zin niet krijgt.



Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd…

@Mellie wrote:

Fiep: dat is iets nieuws, alle CB’s krijgen tegenwoordig subsidie om ouders met eventuele problemen te ondersteunen.

Tegenwoordig als de verpleegkundige van het cb bij je op bezoek komt krijg je een vragenlijst die je moet invullen en aan de hand daarvan kijken ze of je ondersteuning nodig hebt.

Er staan allemaal hele vage vragen op…oa of je wel eens de behoefte hebt gehad om je kind te slaan, of jij vroeger geslagen werd…allemaal van dat soort dingen en of je ouders gescheiden zijn en zo…

Ik heb die lijst ook gehad en heb uiteraard overal ‘nee’ op ingevuld, ik geloof niet dat ik een slechte jeugd heb gehad.


aha, het werk van Rouvoet dus, neem ik aan.



ben blij dat dat ‘in mijn tijd’ nog niet was. Want ik schat in dat die vragen bij mij allemaal nogal negatief zouden uitpakken (jong, alleenstaand, gescheiden ouders, wat een ellende :mrgreen: ), en ik moet er dus echt niet aandenken om op die manier op m’n vingers gekeken te worden :shifty: Want er zijn vast een hoop dingen die ik niet volgens het boekje doe, en dat hou ik graag zo :mrgreen:

Prima voor mensen die het nodig hebben natuurlijk :thumbup:

Ja Fiep, jij komt op mij ook over als een ontaarde moeder… Nano is gedoemd om voor galg en rad op te groeien…Arm jong… :hug: