Een avondje weg/logeren bij opa en oma

Een avondje weg samen hebben wij echt niet meer gehad sinds de kids er zijn. En dan komt daar ook nog eens bij dat we bij Sem de eerste 2 jaar continu gehuil en zorgen en zkh bezoeken hebben gehad (en in de tussentijd heeft Jim ook al 4 operaties op KNO gebied achter de rug). Best wel tropenjaren dus. We zijn in die iets meer dan 4 jaar 3x naar een feestje geweest zonder de kids, 2x waren we dan om 22.00 uur al weer thuis…

Nou had ik laatst een gesprek met mijn sm dat mijn sz vond dat zij en haar vriend te weinig samen deden en die ging er vanuit dat mijn sm dan wel even op zou passen. Sm is daar echter niet van gediend. Zij vindt dat je (we) zelf de verantwoording over onze kids hebben en dat dat betekent dat je niet zomaar een weekend alleen weggaat. Dat konden zij ook niet toen hun kids klein waren.

De keren dat sm heeft opgepast (hadden wij een feestje in Brabant waar mijn vader ook was) kwam zij vanuit Amsterdam naar Utrecht (waarvan 2x samen met sz met 2 kleine kids) dus dan voel ik me er niet fijn bij om tot diep in de nacht weg te blijven als zij nog weer een half uur de snelweg naar huis op moeten (ook met kleine kids). Vandaar dat we dan vroeg weer thuis zijn. De kids mogen niet bij opa en oma komen logeren, ze heeft geen zin om 's morgens vroeg op te zitten terwijl sv in bed ligt en de kids te moeten sussen en eerlijk gezegd denk ik dat ze zich het meest druk maakt om haar spullen: krassen op haar vloer, vieze vingertjes op de meubels… Bij mijn vader hebben ze 1x gelogeerd en dat vonden ze helemaal geweldig, alleen ging het met Sem toen nog niet zo goed en die kwam compleet overprikkeld terug om vervolgens een week helemaal uit zijn doen te zijn… Sm blijft maar zeggen dat het zo’n gedoe is met de meds van Sem, maar dat is eens per dag en dat gaat zonder problemen met een spuitje naar binnen. (Overigens kwam het zoontje van 5 van mijn sz vorig jaar 2x per week daar logeren, even één op één contact voor hem omdat hij niet bij zijn vader wilde blijven wad de eigenlijk reden en sz één op één met nichtje)

Ik vind het zo jammer eigenlijk, ik zie om me heen kids die lekker bij opa en oma gaan logeren (en papa en mama die dan ook eens een keertje een avondje voor zichzelf hebben en een uurtje langer in bed kunnen blijven :mrgreen: maar dat is natuurlijk bijzaak). Ik heb zelf hele fijne herinneringen aan de logeerpartijtjes met mijn zusje bij mijn opa en oma en ik zou dat voor mijn kids ook zo graag willen. Mijn vader en stiefmoeder werken vaak in het weekend dus vandaar dat ze daar niet zo vaak terecht kunnen.

Hoe werkt dat bij jullie?

Mijn sm woont om de hoek maar zij gaan soms daar slapen omdat ze dat zelf zo leuk vinden, vaak zijn wij dan gewoon thuis…

Als wij een avondje weg willen past zij in het weekend ook gewoon op. Zij werkt doordeweeks dus als we eens wat hebben hebben we een oppas.

Ik werk tegenwoordig op een bso dus vooral in de vakantie maak ik lange dagen. Mijn kinderen slapen dan bij mijn moeder. Ondanks dat Micah om 6 uur wakker is en dat voor mijn moeder echt veeeeeel te vroeg is doet ze het met liefde. Toen wij in NY waren, logeerde mijn moeder hier…

Hier is het vrij ‘normaal’, alles in overleg, maar er wordt echt nooit over gezeurd of gemukt.

Ik vind het verdrietig te horen dat het bij jullie allemaal zo moeizaam lijkt te gaan. :hug:

Wij hebben gelukkig van beide kanten opa’s en oma’s die het heel erg leuk vinden om op te passen. Ook voor meer dan 1 nacht mochten we langer weggaan. Ben er erg blij mee dat we zulke goede opvang hebben en kunnen regelen.

Wij gingen vroeger ook geregeld bij opa en oma logeren en dat was altijd dolle pret. Ik ben er zelfs eens 3 weken in huis geweest omdat mijn moeder toen volledige bedrust moest houden ivm zware zwangerschap.

Jammer voor jou en je kindjes dat je sm er geen behoefte aan heeft :hug:

onze kinderen logeren ook niet bij opa en oma.

maar dat is een andere reden… ze willen het niet…(en nu lijkt het net of het zo verschrikkelijk is bij ouders/schoonouders, maar dat is niet)

ze zijn beide nog klein en willen alleen in hun eigen bed slapen,

hebben het wel geprobeerd hoor, maar steeds een drama.

bij mijn ouders heeft de oudste gelogeerd (gewoon om uit te proberen) naar bed ging redelijk, mijn moeder lag erbij, smorgens was ze wel vroeg wakker, maar dat vond mijn moeder geen probleem, alleen begon ze om 7.00 uur te huilen dat ze naar mama wilde.

keer erop moest ik s;avonds weg en zusje bleef ook daar (was nog een klein babytje, die zou ik later ophalen) maar toen ik rond 22.00 uur de jongste kwam halen, zat mevrouw pontificaal klaar om ook weer mee te gaan.

nogmaals geprobeerd bij so, om 21.00 uur gebeld… alles was goed, ze lag in bed… 21.30 uur telefoon… krijsend en huilend dat ze naar mama wilde.

alle keren wel gevraagd of ze wilde logeren en dan ook dat ze wist dat wij weg gingen enzo… dit was allemaal goed… maar toch drama

jongste is zo erg als je naar boven loopt (al ben ik het zelf) dat ze helemaal over haar toeren is.

wij hebben dus altijd oppas in huis (oja ouders wonen hier 50 m verder :wink: , so 10 min rijden…)

oudste begint nu wel te vragen of ze bij haar nichtje mag slapen en dit gaan we binnenkort proberen.

Dus het is bij ons niet dat het mag (want ik zou het voor de opa;s en oma;s ook gewoon een keer leuk (en voor hun makkelijk) vinden als de kiddies daar slapen, maar misschien over een paar jaar…

Hier gaan de kinderen erg graag logeren bij oma, mijn moeder vind het ook heerlijk ze daar te hebben. Natuurlijk is het voor haar best even aanpassen en vroeg op. Vooral de eerste dag zijn ze meestal vroeg wakker, daarna zijn ze gewend en slapen ze “uit”. tot een uur of 8 ofzo.

Meestal gaan ze met zijn 2en maar soms ook wel alleen, vind ik soms nodig voor ze. Vooral de oudste kan het echt nodig hebben even in een rustig huis te zijn met veel 1 op 1 contact.

De oudste gaan naar school en logeren meestal elke vakantie wel een paar nachtjes. de jongste ook wel “gewoon”. De 2e is trouwens nog geen 5 en gaat ook wel eens onder schooltijd, mag nog.

In de zomervakantie gaan ze vaak een weekje mee met oma, vinden ze ook super.

Mijn schoonouders logeren ze nooit. Ze kunnen het al bijna niet handelen als we langskomen, laat staan logeren. zE vinden de kinderen druk en lastig erg vervelend vinden ze ze ook. De oudste heeft wel eens gevraagd of hij mocht logeren (vind ie leuk) maar nee. Wij kregen later de wind van voren dat hij dat mocht vragen…

Van mij hoeven ze daar niet te logeren hoor, liever niet zelfs :silenced:

Ik heb zelf goede herinneringen aan het logeren bij tantes maar dat zit er voor onze kinderen voorlopig nog niet in. Tantes hebben het nog te druk met uitgaan enz.

Hoe werkt dat bij ons?

Nou hetzelfde,maar niet omdat opa en oma dat niet willen hoor. Puur omdat ze daar niet meer toe in staat zijn en heel eerlijk, na een bepaalde leeftijd als je zelf je leven lang klaar hebt gestaan voor je kinderen (en nog steeds doet),dan vind ik dat opa en oma het recht hebben om er gewoon geen zin in te hebben. Of het nu niet vroeg op willen staan is, of het nu geen zin in je huis verbouwd te zien zijn is of dat het inderdaad een medicatie-angst kwestie is,dat zou voor mij niet zoveel uitmaken eigenlijk. Wat mij betreft hebben ze dat recht om daar nee op te zeggen.

Bovenstaand is even als voorbeeld,hoewel ik wel jouw voorbeelden gebruik voor de duidelijkheid.

Ik weet namelijk zeker dat mijn vader en moeder er geen moeite mee zouden hebben,ware het niet dat ze niet in de buurt wonen en het voor ons dus op geen enkele manier handig is. Tenzij wij daar in de buurt gaan stappen,maar dan kunnen we net zo goed daar ook meteen gaan slapen.

Weekeindje weg of korte vakantie samen hebben we geen behoefte aan. Zijn al niet heel vaak met zijn alle samen en hebben genoeg alleentijd/samentijd,dat we het zonde vinden om voor de vorm samen een weekeind weg te gaan. Hier vinden wij eigenlijk dat het veel leuker is om dan meteen met zijn alle lekker weg te gaan. In de avond liggen de kids op bed,dus samen ben je toch wel. Wijntje kan je thuis ook openen.

Uit eten e.d. doen we wel eens,maar niet bijzonder vaak. Komen daarna gewoon thuis.

Even buiten de woonplaats van mijn ouders, mijn moeder heeft haar ruggewervels meerdere malen gebroken, aantal ribben en knie (ws botziekte en zeker erge botontkalking) en recentelijk een hartinfarct. Hoe vaak mijn moeder wel niet met luide sirenes richting het ZH moet,daar wil ik mijn kids geen getuige van laten zijn. De jongens kunnen een hoop zelf,maar als er echt iets is,kan mijn moeder niet snel handelen. Al zou ze zelf altijd JA zeggen als ik haar iets vraag. Mijn vader…ach, hij doet zijn best,maar kleine kids zijn niet echt zijn ‘ding’ (hij had er zelf maar 4, proest). Hij houdt van onze jongens en regelmatig logeren we er met zijn alle,maar als het er op aankomt heeft hij echt totaal geen kaas gegeten,van wat er nodig is. Laat staan dat hij er wakker van kan worden. Was vroeger niet anders met ons. Papa werkt. Inmiddels is hij mede door mijn moeder wel een stuk zelfstandiger geworden en doet ook al een hoop,maar inleven in kleine kinderen leer je niet op je oude dag.

Schoonma. Zeer klein behuist, druk sociaal leven, past al heel vaak op (omdat we eigenlijk niet veel anderen hebben die in de avond kunnen).

Logeerplek is altijd wel te vinden als het moet,maar ze is nogal chaotisch, hoort niet goed (dus hoort de kids ook 's nachts niet) en buiten dat ze wel een hele lieve oma is en gek op de jongens is,denk ik dat je met 65 jaar (en nog steeds werken) ook wel rust kan gebruiken. De jongens zijn leuk,lief en geweldig,maar voor een heel weekeind of hele dag? Dat weet ik zo net nog niet.

Misschien vragen we het ooit wel eens,maar zouden dan eerder vragen of zij hier komt slapen. Heeft ze pas ook al eens gedaan,toen wij laat thuis zouden zijn (gaan eigenlijk zelden samen weg,alleen speciale gelegenheden).

Om mij heen hoor ik eerlijk gezegd helemaal niet dat iedereen zijn kinderen zomaar bij grootouders kwijt kan. Hooguit uit nood tijdens schoolvakanties als ouders geen vrij kunnen krijgen. Dan zou ik het misschien ook eens overwegen, voor 1 nachtje.

Veel ouders hier kampen met gebrek aan opvang,laat staan voor een hele nacht.

Buiten grootouders zijn er natuurlijk ook vriendinnen, familie e.d. Daar zou ik het misschien eerder eens aan vragen. Mijn broer heeft hier ook wel eens geslapen,omdat wij (wederom) een ‘verplichting’ hadden.

Jo heeft nu de leeftijd dat hij uit logeren kan bij vriendjes,alleen omdat Jo is wie hij is (zoals Soesa ook zegt) is dat niet zo eenvoudig. Voel er niet veel voor midden in de nacht mijn kind ergens te gaan halen,omdat zijn stoppen doorslaan uit paniek. Dat stop je als ‘vreemde’ niet zomaar even. Daarom zou ik wel toestaan dat vriendjes hier komen slapen,maar ook dat is nog niet aan de orde.

Om een lang verhaal kort te maken. Je vraag: Opa en oma zouden (hoe vervelend het ook voor je is) wat mij betreft recht mogen hebben om er eerlijk over te mogen zijn. Zou dat vanuit mijn ouders ook zeer waarderen.

Even een aanvulling; wij hebben mijn ouders nooit gevraagd of de jongens mogen komen logeren. Uiteraard gaan ze daar geen NEE op zeggen,maar stellen zeer bewust de vraag gewoon niet.

Wel heeft ze in huis heel veel aangepast op de jongens. We hebben daar een eigen logeerkamer met alles er op en eraan incl TV, hihi. Speelgoed ververst ze regelmatig naar leeftijd en slaat daarin een beetje door eerlijk gezegd. 3 weken terug had ze een hele ton met oude playmobiel staan (naast een megaton met lego), van markplaats.

Spellen, tekenspullen, bakspullen,cadeautjes… alles staat elke keer weer klaar.

Kinderservies, kinderbekers, bestek (voorraadkast gevuld op kinderen). Hoewel ik dat af probeer te remmen straalt het hele huis “Welkom kinderen” uit.

Hoe vaak we komen maakt niet uit en hoe lang we blijven ook niet. Zij het dat IK het vaak niet lang volhou :shifty: .

Op de zolder staan 2 kinderstoelen,voor het geval ze ons een keer moet komen halen en mijn man weg is met onze auto en kinderstoelen. Dan hoeven we niet te sjouwen.

Ik vrees dat als ze daar langer dan 2 dagen zijn,ze voor hun leven zwaar verwend zijn. Gelukkig zijn de kids er altijd wel dankbaar om en verwachten ze het verder niet.

Dat lijkt me best moeilijk, als je eigen ouders je kinderen zo niet verwelkomen… Hier geen contact meer met sm, oa ook vanwege desinteresse.

Ze gaan graag logeren bij mijn ouders en zijn dat ook vanaf kleins af aan gewend eigenlijk. Mn ouders zijn vaak wel moe achteraf, het is ook druk, maar als het ze te lang geleden is dan bellen ze net zo lang tot ze ze een weekend mogen :lol: En ze gaan ook regelmatig alleen daar logeren. Vooral mijn mannen komen daar enorm van bij, even die 1 op 1 aandacht, veel rust.

Onze kleine man gaat wel zeker wel eens bij mijn ouders slapen. Nu niet vaak meer maar dat komt omdat me moeder een beroerte heeft gehad en dat der te druk is. Ook gaat hij regelmatig is nu denk ik 3x gebeurd na mijn broertje en schoonzus. En hij vind het geweldig!

Ook is die 2 week geleden bij een tante van mij geweest, die leek het geweldig als die een keer zou komen en toen hebben we afgesproken.

En ik moet zeggen dat we het heerlijk vinden, je hebt even ouderwets tijd voor jezelf en elkaar :oops:

Casper is nu ong 3 x uit logeren geweest, de eerste keer toen hij iets over een jaar was. Dat was ivm een verjaardagsfeest waarbij we uit eten gingen met SM en dat zou voor hem op dat moment niet leuk zijn geweest. Het logeren heeft hij van genoten! Idem overigens mijn ouders. Hij is daar welkom, logeren mag ook als er niet iets bijzonders is en dat hebben we nu 1 x gedaan voor de leuk en 1 x omdat wij heeeel vroeg het bed uit moesten ivm een IVF punctie en dus chaotische dag. Alle keren vond hij het echt leuk en mijn ouders ook. Vroeg opstaan? Euhm juist daar slaapt hij vaak uit (lees een uur of half 9) :lol:.

Hij heeft er een ledikantje die ze via via geregeld heeft (nicht van mij), een eetstoel heeft ze bij de IKEA gescoord. En ja hij heeft er ook eigen bestek en eet van ‘mijn’ oude kinderbordje van Tupperware (ja het gaat dus echt een generatie mee dat spul :angel: ). De meeste zondagen zijn we ook bij ze te vinden en kindlief zit vooraf in de auto al voor te genieten van de soep van opa die hij dan krijgt.

Mijn SM…das een ander verhaal. Huis is niet echt kindgeschikt (zelfs nog oude lampen met bedrading waar stof omheen zit ed) en een bedje is er ook niet. Daarbij heeft ze dusdanig lichamelijke problemen dat ze hem ws niet bij zou kunnen benen. Daar logeren is dus geen optie. Oppassen is een ander verhaal. Dat heeft ze 1 x gedaan, hier thuis omdat wij naar een crematie moesten en het niet handig vonden hem mee te nemen. We hebben toen een oogje gehouden op dochterlief van vriendin waarvan dus de moeder was overleden. Oppassen bij ons thuis gaat wel aardig. Nu zou het nog ‘makkelijker’ gaan want hij slaapt niet meer in de middag dus ze hoeft geen trappen meer op en af. Maar eigenlijk is het maar weinig nodig hier. Een avondje stappen doen we al jaren niet meer en een weekend weg dan gaat hij mee. Heel misschien gaan we komend jaar nog een weekendje weg ivm dat we 5 jaar getrouwd zijn en ws gaat kindlief dan gezellig uit logeren bij opa en oma en omdat we weten dat hij het echt waanzinnig naar zijn zin heeft zal het voor ons ook leuk zijn. Zou dat niet het geval zijn dan zou ik me er ook minder prettig bij voelen en dat zou ook onze pret drukken. Dan zoek ik liever iets waarbij mijn kind ook lekker mee kan en we zo allemaal pret hebben.

Het is jammer wanneer je kind niet kan logeren bij opa en oma en wanneer dat is vanwege omstandigheden waar niemand echt invloed op heeft (lichamelijk bv) dan is het aanpassen en slikken. Als het is omdat opa en oma het zelf niet leuk vinden…oef dan is het veeeeel moeilijker denk ik. :shifty:

Hier geen ouders (mijn ouders leven niet meer), wel een zus waar zoonlief kan en mag logeren, met als enige voorwaarde dat ik daar dan ook 's avonds/'s nachts slaap zodat ik er vroeg uit ga voor hem. Dat weigeren zij namelijk te doen. Dus als ik een feestje oid heb, houdt dat wel in dat ik een kort nachtje maak. Vind ik niet erg. :slight_smile:

En is het misschien een idee om dan een betaalde oppas aan huis te zoeken, die ook 's nachts wil/kan oppassen? Kunnen jullie in ieder geval weg. :slight_smile:

@D. wrote:

En is het misschien een idee om dan een betaalde oppas aan huis te zoeken, die ook 's nachts wil/kan oppassen? Kunnen jullie in ieder geval weg. :slight_smile:

Zo doen wij dat ook. Wij gaan zeker 2x per maand uit eten of samen sporten en dan vragen we onze oppas om naar ons te komen. Ook gaat onze zoon regelmatig logeren bij oma. En we hebben hele lieve vrienden die ook een opa en oma functie hebben voor onze zoon. Daar gaat hij ook graag naar toe.

Als je familie op afstand woont en of en kleine familie hebt dan zou ik echt op zoek gaan naar alternatieve.

jammer dat je schoonouders er zo tegenaan kijken. Ik kan me die houding wel voorstellen als het om vaste oppasdagen gaat (jullie hebben voor kinderen gekozen, daar hoeven zij hun leven niet anders voor in te richten), maar voor sporadische oppas-diensten of zelfs gewone logeerpartijtjes zonder reden vind ik dat een vrij extreme/koelbloedige kijk op de zaak…

hier wonen mijn ouders ver weg (2,5 uur rijden) dus het is maar zelden handig om ze als oppas in te schakelen. Maar als het er een keertje van komt, dan kijken zowel mijn vader als mijn moeder (gescheiden) er erg naar uit als ie een weekendje komt. Vind dat een fijn gevoel, en snap dat het een klote gevoel is als ze aangeven daar niet op te zitten wachten.

Mijn schoonouders wonen in Frankrijk dus daar gaan ze nooit logeren. In de zomervakantie blijven we er met z’n allen wel logeren.

Mijn ouders vinden het geweldig als mijn kinderen komen logeren.

We komen daar zo’n 2 weekenden in de maand, soms vaker. En dan logeren we er met z’n allen. Maar ze zijn er ook geregeld alleen.

Mijn vader werkte vroeger erg veel en heeft dus de babytijd van mijn broers en mij gemist. Hij merkt nu dus wat hij allemaal heeft gemist en dat haalt hij nu in met zijn kleinkinderen. En ik vind het geweldig om te zien hoe mijn ouders genieten van mijn kinderen. En andersom, mijn kinderen vinden het super als ze bij mijn ouders zijn.

Ik moet ook niet dagen van te voren zeggen dat we in het weekend naar opa en oma gaan want dan willen ze direct! En blijven ze vragen hoeveel nachtjes nog. Sarah zegt dan: ‘ik kan niet wachten!’

Bij ons wordt regelmatig door de ouders en schoonouders opgepast. Als het maar voor een uurtje ofzo is meestal door mijn schoonmoeder en anders komt mijn moeder. Als we echt 's avonds weggaan of een weekendje gaan ze naar mijn ouders of mijn broer. En de oudste is de afgelopen maanden een paar keer alleen gaan logeren bij mijn ouders zonder reden. De laatste keer vroeg ik aan haar, wat voor leuks wil je gaan doen dit weekend en toen zij ze: gaan logeren bij opa en oma. Ik belde mijn ouders en mijn vader stond nog geen uur later op de stoep om haar op te halen, hij wist niet hoe snel hij hier moest zijn om haar op te halen (is meer dan een half uur rijden) :inlove:

Mijn ouders wonen op anderhalf uur afstand. Meestal gaan we elke 1 a 2 maanden van zaterdagochtend tot zondagmiddag naar mijn ouders. Ze hebben een gastenverblijf en mijn man en ik slapen daar dan en de kids bij mijn ouders in huis. Mijn moeder vind het wel zwaar (soms 's nachts eruit, vroeg wakker, 3 jonge energieke jongens) maar ze vind het geen probleem voor 1 nachtje.

Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp als ons. Toen we alleen Pete hadden, mocht hij regelmatig (1 keer per week) bij hun slapen, maar sinds Luc en Stan er zijn al niet meer. De reden weet ik niet precies, toen boden ze het altijd zelf aan en nu niet meer. Mijn schoonmoeder is wel ernstig ziek geweest en heeft meerdere ziekenhuisopnames achter de rug en qua gezondheid/conditie nog niet de oude, vandaar dat ik er zelf ook niet naar vraag.

Oktober 2009 zijn mijn man en ik een week naar Frankrijk gegaan, toen sliepen Luc en Stan bij mijn schoonouders en Pete bij mijn ouders.

Juli 2010 zijn we voor 2 weken naar een camping in Limburg gegaan, de eerste week met Pete en daarna is hij een week naar mijn ouders gegaan, Luc en Stan voor 2 weken bij mijn schoonouders.

Oktober 2010 zijn we een midweek naar Limburg geweest, toen is Pete een keer naar mijn schoonouders gegaan (hadden zij het ook een keer makkelijker) en Luc en Stan bij mijn ouders.

Pete is tussen Kerst en Oudjaar ook bij mijn ouders gebleven.

Volgende week worden Luc en Stan geopereerd en gaat Pete ook een paar nachtjes bij mijn ouders logeren.

De laatste week van april hebben we een weekje vrij en dan gaan ze alledrie een midweek bij mijn ouders logeren, maar mijn man en ik gaan niet weg. In de zomer ben ik weer 3 weken vrij en dan zullen de kids ook wel (alledrie of gesplitst) een paar nachten bij mijn ouders gaan logeren.

Zoals je leest zijn mijn ouders wat makkelijker qua logeren, maar ze hebben dan ook alle ruimte in hun huis. Ze slapen zelf beneden en hebben boven nog 2 kleine (slaap-)kamers en 1 grote slaapkamer. En dan een gastenverblij in de tuin. Mijn ouders komen meestal op zondag naar ons en zien dan de kids maar voor een paar uurtjes en dan wat langer als wij een weekend naar hun gaan.

Mijn schoonouders wonen in de buurt en daar ga ik meestal 3 keer per week een bakje koffie drinken. Meestal passen zij 1 middag per 2 weken op, zodat ik even een kindloze middag heb. Ook passen zij op als ik naar de kapper, tandarts, huisarts e.d. moet en gaat ze mee als ik met de kids naar het ziekenhuis moet. Zij zien de kids dus al meer dan genoeg, haha. Ook wonen ze op een flat en hebben naast hun slaapkamer nog 1 kleine slaapkamer, dus geen ruimte voor alle kids.

Wij gaan regelmatig samen een avondje iets doen of met vrienden.

Dan past vaak mijn schoonzusje op, verder is er ook altijd wel iemand in de fam of vriendenkring die wil oppassen, ook gaan we 1 a 2 keer per jaar een weekendje samen weg en dan vinden mijn ouders het heel leuk als de kinderen komen logeren. Ze mogen daar tussen die keren door ook altijd een nachtje logeren, de kinderen vinden dat zelf ook heel erg leuk en wij kunnen samen wat leuks doen. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen, zolang je het niet te vaak doet (die mensen ken ik namelijk ook die iedere week hun kind ergens brengen zodat ze zelf uit kunnen gaan) ik vind ook dat het juist goed is dat je samen eens iets leuks doet. Jammer dat dat bij jullie moeilijk gaat en kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt. Ik zou idd eens kijken naar een betaalde oppas of iemand anders uit jullie familie of vriendenkring die eens wil oppassen , zodat jullie samen toch eens een avondje/dagje weg kunnen.

13 april ga ik eigelijk voor het eerst (sinds 7 jaar) een dag/nacht weg van huis :dance: !

Mijn moeder komt hier dan oppassen en slapen en de kids naar school brengen en alles.

Maar ze is ook de enige persoon die dat kan. Dus toen ik 4 december de kaartjes wist te bemachtigen heb ik haar gelijk gesommeerd :wink: vrij te nemen haha. Dat deed ze met liefde :wink: .

Hier word er wel eens door de opa’s en oma’s opgepast, maar eigenlijk zelden op beide kids tegelijkertijd omdat we ze die druk nog niet willen geven en ze dat ook liever niet hebben, maar 1 op 1 zijn ze wel eens bij hun opa/oma’s. Mijn ouders hebben samen wel regelmatig opgepast op Elise ( dan heb ik het over een keer een dagje, een keer een avondje,enz ) ik denk dat Elise toch wel een X of 15 bij opa/oma heeft geslapen, maar sinds oma overleden is heb ik Elise toch liever niet heel vaak bij opa door omstandigheden. Elise heeft na het overlijden van m’n moeder er misschien nog 3x geslapen en overdag is ze er ook wel een paar keer een dag geweest, maar door voornamelijk met mij. Op beide kids heeft mijn vader denk 3x gepast, 2x 4 uurtjes en 1x 3 uurtjes ( ivm echo ) langer beiden bij mijn vader zie ik dus niet zitten, dat trekt hij denk ik (nog ) niet.

Mijn schoonvader is een lieve man en heeft het erg druk, werkt nog en heeft rugklachten. Hij vind Jesse moeilijk mee om te gaan nog omdat hij zo ‘klein’ is maar bij ons thuis heeft hij wel eens een avondje opgepast en ook een keer een half dagje op ze samen. Elise is al meedere keren bij Opa wezen logeren en dat was dikke pret ( ik heb het dan over een keer of 5/6, dus ook niet heftig veel!) Opa heeft op Elise alleen hier ook wel een paar keer gepast.

Schoonmoeder ( is gescheiden van schoonvader en opnieuw getrouwd ) werkt ook nog, maar in de zorg en veel nachtdiensten. Ze heeft eerlijk aangegeven dat ze niet zo is van de kleine kids, vind ze leuk maar kan niet zo goed tegen het huilen, niet duidelijk kunnen maken wat ze hebben, enz. Ze heeft me een paar keer uit de brand geholpen toen ik ziek was en 1x op Elise los gepast hier en 1x op beiden samen. Elise is daar denk ik 3x wezen slapen, waarvan 1x op de camping en dat vond ze geweldig ( oma heeft een sta-caravan ) Maar zoals ik zeg: oma heeft het nog erg druk met d’r nachtdiensten en amper dagen samen met haar man, dus om dan nog eens regelmatig op te passen…

Dus de opa’s/oma’s vinden de kids erg leuk, passen ook wel eens op als we daarin hulp nodig hebben, maar we proberen ze wel te ontzien en de kids dan op te splitsen of evt. bij ons thuis te laten oppassen… Als Jesse 2 is denk ik dat het al een stuk makkelijker is om ze allebei ergens te laten logeren bij iemand, maar dan komt er weer een klein wurmpje bij :wink:

We hebben trouwens wel aantal vriendinnen die vaker oppassen hier of bij hun thuis en dan op beide kids, maar de opa’s / oma’s dus niet zo heel erg vaak.