Een 2e / oppassen

Ik ben vroeg, ik weet het. Maar ik wil gewoon even goed voorbereid zijn,

al mijn opties hebben, en optijd bespreken

Hoe hebben jullie dat gedaan als je een 2e/3e/4e krijgt, en je naar het ziekenhuis moet? met bevallen?

Waar zijn de kids ‘gebleven’? Bij ouders? En zoja, op welke afstand? (in km ongeveer, zij van je afzitten)

Als ik snachts beval wil ik mijn dochtertje gewoon graag in haar bed laten liggen.

In de ochtend komt Oma haar gewoon ophalen, en in de middag weer thuis brengen voor haar slaapje.

Ga er wel vanuit dat ik thuis beval, mocht in het ziekenhuis bevallen komt me moeder gewoon hierheen.

Ow en me moeder woont 10 minuutjes van mij vandaan.

Ik moest in het ziekenhuis bevallen. Met mijn schoonouders had ik afgesproken dat zij naar ons zouden komen om op te passenmaar toen ik eenmaal aan het bevallen was en de ontsluiting weer heel langzaam ging hebben we besloten dat het handiger was dat zij bij hun ging logeren zodat wij op ieder moment naar het ziekenhuis konden gaan. Mijn schoonouders wonen een uur van ons vandaan. Mijn schoonouders waren om iets van 4 uur 's middags bij ons en hebben eerst samen met mijn vriend mijn dochter opgehaald van het kdv. Toen hebben ze nog een hapje bij ons gegeten en na het eten zijn ze met mijn dochter naar hun huis gegaan. Mijn dochter ging vrolijk mee. Mijn zoon werd de volgende dag om iets van 6 uur 's ochtends geboren en we waren om half 11 thuis. Mijn dochter was er om iets van half 4 weer thuis.

Ik denk dat zodra het gaat beginnen we mijn schoonmoeder bellen zodat zij Thomas mee kunnen nemen. Ik ga zowiezo in het ziekenhuis bevallen dus hij moet ergens heen. Moet dit geloof ik binnenkort maar gaan bespreken maar denk dat het geen probleem is.

Schoonouders wonen hier 5 minuten vandaan

Wij hebben besloten om, wanneer ik 's avonds/ 's nachts beval onze zoon gewoon lekker in zijn bed te laten liggen.

Mocht ik overdag bezig zijn dan gaat hij hoogstwaarschijnlijk naar m’n schoonouders. Die wonen op 5 a 7 min. afstand.

Mochten zij op dat moment niet thuis zijn dan gaat onze zoon naar mijn ouders en die wonen op 15 min afstand.

Maar ik hoop 's nachts te mogen bevallen!

@visje79 wrote:

Ik denk dat zodra het gaat beginnen we mijn schoonmoeder bellen zodat zij Thomas mee kunnen nemen. Ik ga zowiezo in het ziekenhuis bevallen dus hij moet ergens heen. Moet dit geloof ik binnenkort maar gaan bespreken maar denk dat het geen probleem is.

Schoonouders wonen hier 5 minuten vandaan

ik moet wel lachen om deze houding tov de houding van de ts, met het verschil van 33 weken en 5 weken zwanger :mrgreen:

Indien ik 's nachts beval wil ik ook mn dochter in bed laten liggen. Mochten we onverhoopt naar het ziekenhuis moeten dan kan ik mn zus bellen, die woont hier om de hoek!

Als zij overdag moet werken dan kan ik mn vader wel bellen, die woont hier 15 min vandaan.

Wij hebben mijn schoonouders gebeld. Ze wonen hier alleen een uur rijden vandaan, dus in de tussentijd is de buurvrouw hier geweest. 's Nachts om 4 uur. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, maar het ging ineens toch wel snel.

Hier was het de planning om Wessel ook thuis te laten bij de bevalling van Stijn.

Alleen hij werd dus huilend wakker van de vreemde stemmen en geluiden dus toen hebben we hem laten ophalen door mijn schoonvader.

Dus je kan altijd wel die planning voor jezelf hebben gemaakt…zorg ook voor een back up plan.

Voor als je kindje dus zelf niet wil blijven of omdat jij er last van ondervind!!!

Bij mij begon het om 10 voor 12 snachts. Ik heb mijn moeder gebeld om beneden te zitten. En Emma is om kwart voor 2 geboren :inlove: , Laurens heeft overal doorheen geslapen dus die had de volgende ochtend een zusje :inlove: .

Kaylee is naar een vriendin van mij gegaan. Om half 3 's middags braken de vliezen, toen is ze Kaylee komen ophalen omdat ik naar t zkh moest. Om 17u waren wij weer thuis omdat ik geen weeën had, ik wilde net bellen dat ze Kaylee maar naar huis moest brengen tot het echt begon… En toen begonnen de weeën.

Wij zijn om 18u weer naar t zkh gegaan en toen is mijn vriendin Kaylee om 19u hier in bed komen leggen. Om 23u waren wij weer thuis met baby, dus 's ochtends lag er een verrassing in onze kamer voor Kaylee. :inlove:

Toen de jongste werd geboren, lag de oudste gewoon in bed te slapen… als hij wakker was geworden hadden we ws wel een probleem gehad… maar het ging zo snel dat het niet anders meer kon… deze keer weten we nog niet precies hoe we het gaan doen… iig wil mn moeder wel komen (20 min rijden) maar ja we weten niet hoe het nu allemaal gaat lopen

Toen Aniek er al was en Peter bijna moest komen, had ik s’ middags mijn slijmprop al verloren en ik " wist" zeker dat het niet lang meer zou duren.

We hebben haar toen die avond dus al bij schoonzus 3 straten verderop in bed gedaan.

Om 22.15 begonnen de weeen, 23.30 waren we in het ziekenhuis en 01.33 is Peter in het zkh geboren.

Met Mies was het effe andere koek, ik liep behoorlijk over en we woonden in Utrecht. We hebben daar geen familie what so ever en opa en oma zaten dus op minimaal 1 uur rijden.

Toen de weeen begonnen om 5.15 uur in de ochtend kon ik er nog geen brei van maken en dus wachten we even af. Toen om 7 uur, toen wist ik wel zeker dat het serieus werd, hebben we opa en oma gebeld dat het was begonnen en dat ze maar richting Utrecht moesten komen.

Dat zouden ze doen, maar het zou ivm schapen voeren (opa was toen in het land bezig) nog wel een half uurtje duren… dus die gingen rond 7.30 weg uit Zwolle… om 8 uur 15 kwam de vk, ik had 7 cm en we gingen NU naar het ziekenhuis, maar schoonouders waren er nog niet.

Tot verbouwereerde gezichten van de kinderen konden we niet anders dan ze acuut bij de buurvrouw brengen… toevallig de buuf waar we helemaal NIETS mee hadden en ik kort ervoor zelfs nog ruzie hadden gehad. Maar ja… ze konden ook niet mee en zij was als enige thuis.

Het zou maar even ter overbrugging zijn tot opa en oma er waren.

Ik ben om 8.37 bevallen in het ziekenhuis, net op t nippertje na een race over de A2 en mijn schoonouders die dus ook in de file zaten waren er om 8.55 en hebben toen de kinderen bij de buuf opgehaald… ze hebben er dus 40 minuten doorgebracht.

Het was zeker niet ideaal, maar als puntje bij paaltje komt moet je wat.

Zorg gewoon dat je iemand regelt die in elk geval komt en regel in geval van flinke afstand gewoon in elk geval een buur of straatgenoot of mede ouder van de psz ofzo die in geval van echte nood, al is het maar voor korte tijd je zoon kan opvangen.

Nu is het weer anders… als er nu wat zou gebeuren dan zijn de buren op vakantie (beide) en kan ik daar dus geen beroep op doen, maar schoonouders zijn nu 7 minuten van ons vandaan en die komen dan gewoon meteen.

Ik denk dat ik mijn moeder vraag om op Lucy te passen, dan kan ze daar logeren. Ik hou niet van (lang) uit handen geven, maar voor haar wel goed dat ze voor die tijd al vaker een anchtje slaapt daar. Moet in ziekenhuis bevallen vanwege ks, dus zal waarschijnlijk allemaal gepland zijn. En adners komt ze ze hier gewoon halen en dan gaat ze gewoon mee daarheen. Ik zou er neit aan meoten denken dat als ik thuis zou mogen bevallen, dat mijn moeder, schoonmoeder of wie dan ook hier beneden zit mee te luisteren enzo en lijkt me toch wat hectisch voor de kleine waardoor ze beter rustig weg kan zijn vind ik, maar das voor iedereen verschillend. Moeder woont ca. 15 min. verder op.

Mijn ouders wonen op 1 uur en 15 minuten afstand, mijn schoonouders op 5 minuten afstand.

Ik moest in het ziekenhuis bevallen, maar rond mijn uitgerekende datum zou mijn schoonmoeder ook geopereerd moeten worden.

Mocht mijn schoonmoeder nog niet geopereerd zijn dan zou zij Pete ophalen als wij naar het ziekenhuis moesten. Anders zouden wij mijn ouders bellen, Pete meenemen naar het ziekenhuis en dan zouden zij hem daar ophalen om dan weer naar ons huis te rijden zolang de jongens er nog niet waren.

Uiteindelijk zijn ze de nacht voor de opname van mijn schoonmoeder geboren. 's Ochtends kreeg ik weeen, 's middags moest Pete naar het kdv en om 17.00 kwamen ze elke 5 minuten en mocht ik naar het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder heeft Pete opgehaald en daar is hij een nachtje blijven slapen. Om 00.16 en 01.52 zijn Luc en Stan geboren. Om 10.00 moest mijn schoonmoeder in het ziekenhuis zijn voor de opname en namen ze Pete mee. Daarna is mijn man naar huis gegaan met Pete om allerlei dingen te regelen.

dave was op ma bij mijn s ouders en op woe & do op kdv

op di & vrij was ik met hem thuis…

op de di en 's nachts was mijn vriendin standby zijn woont hier in de straat op vrijdag zouden we hem naar kdv mogen brengen of mijn ouders…

gelukkig beviel ik op donderdagmiddag en was hij onder de pannen :thumbup:

nadeel van hier is, dat ik mijn opties wil hebben, is dat mijn moeder minimaal 1,5 hier vandaan rijden woont.

Mijn zus 45 min (met de bus, die elk uur alleen gaat, zal je net zien dat ik om 16.00 uur bel, en de bus dus 10 min weg is!)

Pff…

toen de 2e kwam had ik 's avonds rond half 11 twijfel of het wel of niet begonnen was… omdat mijn ouders rond die tijd nog niet slapen hebben we mijn moeder toen de oudste laten ophalen.

Hij moest dus eventjes uit bed, maar is zo verder geslapen bij opa&oma. Zij wonen hier trouwens 7 km vandaan, dus zitten dichtbij.

De bevalling zette nadat zij weg waren idd door, de 2e is die nacht geboren en de volgende ochtend waren opa&oma met de grote broer nog voor de kraamhulp hier :inlove:

Bij de 3e hadden we een dag en een nacht scenario :lol:

Overdag zouden we gewoon mijn ouders bellen, als het in de nacht zou gebeuren dan mochten we bij de buren aanbellen, zou 1 van hun hier de rest van de nacht uitslapen en in de ochtend mijn ouders bellen indien wij nog niet weer terug zouden zijn.

Dat werd uiteindelijk een dagbevalling, dus toen het voor mijn gevoel begonnen was mijn moeder weer gebeld, die was hier zo, kids in de auto met logeerkoffers en tekeningen voor Sinterklaas voor in de schoen (jaja zelfs daar heb ik in de weeen nog aan gedacht :wink: ) en wij de VK bellen. 2 uur later was de kleinste man er ook al.

Toen ik 37 week zwanger was van de jongste zaten mijn ouders overigens nog in Zuid Afrika en hadden we een afspraak met de buren en vrienden… bij nacht dan eerst weer de buren en dan zouden de kids overdag naar die vrienden gaan.

Gelukkig bleef hij zitten tot mijn ouders weer thuis waren. Voelde toch fijner :thumbup:

@Sweet-Love wrote:

nadeel van hier is, dat ik mijn opties wil hebben, is dat mijn moeder minimaal 1,5 hier vandaan rijden woont.

Mijn zus 45 min (met de bus, die elk uur alleen gaat, zal je net zien dat ik om 16.00 uur bel, en de bus dus 10 min weg is!)

Pff…

Dan zou je misschien iets kunnen doen als wij hadden met de buren?!

Dat de kleine man in eerste instantie naar de buren gaat en je moeder hem daar komt halen? Of dat 1 van de buren eerst even bij jullie thuis zit tot je moeder er is?

dat bedoel ik dus ook…

Kijk, in ons geval was die buurvrouw echt niet ideaal… kon dat mens op zijn zachtst gezegd niet uitstaan. Maar ze was niet naar en zou de kinderen heus wel 40 minuten in leven kunnen houden.

In tijden van nood moet je wat he…

Ik stond in mijn badjas te puffen tegen de auto en ruud belde met een verwilderde blik bij haar aan en zij enkel maar… Cella gaat NU bevallen en mijn ouders zijn er nog niet, kun jij? ze schudde jawel, hij duwde de kinderen zo ongeveer naar binnen en we gingen…

Maar goed dat ik me daar allemaal niet zo van bewust was, anders had ik me zorgen gemaakt denk ik.

Maar achteraf hadden de kinderen zich prima vermaakt, ze vonden haar hondje heel leuk en ze had nog duplo staan van haar inmiddels 12 jaar oude dochter en dat had ze van zolder gehaald.

nadeel was alleen wel dat ze meende zich te permiteren om ook meteen de ochtend erna op kraamvisite te komen omdat ze even had opgepast… dat viel niet zo heel goed bij mij, maar goed… ships happens…

Dit keer zijn de buren beiderzijds op vakantie, dus als het nu begint bellen we oma, ze is met 7 a 10 minuten hier en als de kinderen slapen dan gaan we gewoon in het “vertrouwen” dat ze hooguit 3 a 5 minuten slapend alleen zullen zijn.

Maar kan me jou spanning wel voorstellen hoor… dat had ik ook heel erg in Utrecht en uiteindelijk… ach, ook dat is opgelost, ware het totaal anders dan gehoopt :lol: