Een 2e / oppassen

Ja, ik kan dus niet op mijn buurmensen rekenen, 2 hier zijn er nooit, 2 andere praten geen Nederlands :doh: en me buurvrouw die doet nooit open,. :shock: Ze is er wel altijd, want ze geeft wel banaantjes enzo, aan Riley… maar echt verder… doet ze dus niet open… :eh:

Nou ja… we moeten maar kijken, mijn schoonmoeder… ik moet denk ik maar gaan leren vertrouwen… :roll:

Woont er geen leuke mede-kokker in Den Helder :mrgreen:

Ja misschien wél! :mrgreen: mamadidi bijvoorbeeld!

Goed idee affie, midden in de nacht gewoon KoK dinnetjes wakker bellen :lol: :lol:

Wij gaan waarschijnlijk Josephine bij mijn schoonouders afleveren als het overdag gebeurt. Als het 's nachts gebeurt dan wil ik dat ze naar ons komen zodat er voor Josephine zo weinig mogelijk verandert.

Ik zie er alleen wel tegenop dat ze daar naar toe moet, met wellicht een nachtje slapen :oops:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Goede vrienden van ons of mijn ouders zouden oppassen. We hadden een beetje een overzichtje wanneer wie absoluut niet kon, zodat we wisten wie we moesten bellen op dat moment.

Uiteindelijk ben ik ingeleid (wist ik een dag van tevoren) en heb ik alles heel makkelijk kunnen regelen.

Thuis in bedje laten liggen als het 's nachts zou gebeuren, leek me ideaal, maar toch geen optie. Omdat als ik onverhoopt met spoed naar het ziekenhuis zou moeten, ik ook direct weg wilde kunnen. En ik moest er ook niet aan denken dat hij iets kon horen, laat staan onverwacht binnen zou komen.

Ik wil nikki gewoon laten slapen en als het op de dag is dan bel ik me moeder als die niet thuis is iemand anders maar heb het liefst dat niemand weet dat ik aan het bevallen ben dus bel ik eerst me ma :wink:

als ze snachts wakker wordt dan is me beste vriendin er die is bij de bevalling en kan haar opvangen

Toen ik moest bevallen van Nina, had ik overdag al wel wat gerommel wat 's avonds na het eten doorzetten. Lara is toen naar m’n schoonouders gegaan. Die wonen naast ons en zijn dus tevens onze buren.

Deze keer krijg ik een geplande ks, en de oppas is al geregeld. De meiden gaan nu naar mijn ouders. Wil graag dat zij, samen met de meiden er het eerste zijn als de baby geboren is.

Da dan weer een voordeel van een geplande ks 8)

Wij zouden Juul op laten halen door mijn schoonouders als het overdag zou beginnen. 's nachts zouden wij hem laten slapen, mijn moeder was toch bij de bevalling, mocht hij wakker worden, kon mijn moeder zich met hem bezig houden.

Ik liep al 9 dagen overtijd toen ik 's avonds om 19.00 een heel licht krampje voelde. Ik heb meteen mijn schoonouders opgebeld en hebben hem hier opgehaald. Mijn moeder kon zo ook bij de hele bevalling aanwezig zijn zonder dat ze op Juul hoefde te letten.

Heb je ook geen vrienden of kennissen in de buurt wonen?

@Boerinnetje82 wrote:

Toen ik moest bevallen van Nina, had ik overdag al wel wat gerommel wat 's avonds na het eten doorzetten. Lara is toen naar m’n schoonouders gegaan. Die wonen naast ons en zijn dus tevens onze buren.

Deze keer krijg ik een geplande ks, en de oppas is al geregeld. De meiden gaan nu naar mijn ouders. Wil graag dat zij, samen met de meiden er het eerste zijn als de baby geboren is.

Da dan weer een voordeel van een geplande ks 8)

heb je wel een back up achter de hand?!

Want het zal niet de eerste ‘geplande’ baby zijn die besluit voor die tijd toch proberen te komen :wink: Is kennisje van ons afgelopen jaar nog overkomen… zouden de 9e een geplande ks krijgen en op de 5e… weeen! En tja het moest toch echt wel een ks worden, dus snel snel richting zhuis.

Dus ook bij een geplande geboorte, misschien toch handig om iemand achter de hand te hebben voor als baby andere plannen heeft?

als het zover is zal mijn moeder zsm komen. Mocht ze er niet op tijd zijn (en dat kan heel goed) dan gaan ze naar degene die in de buurt is en wel thuis, de buuf ofzo.

we zioen wel, er zal heus wel iemand zijn die even (hooguit een ahlf uurtje) op de kids kan passen!

Hm wij weten het nog niet (al ben ik nog niet zwanger). Vorige keren kwam mn moeder, maar we zijn verhuisd en het is nu een uur rijden voor haar (en andere familie & vrienden). Ik ken hier niemand goed genoeg om zoiets te vragen voor mn gevoel, hoewel ik eigenlijk denk dat verschillende buren het prima zouden vinden.

Ik vind ze ook wel groot genoeg om ze gewoon thuis te laten blijven denk ik, ik zou dan alleen wel mn moeder in de buurt willen hebben om hen te begeleiden als dat nodig is.

Mischa is snachts opgehaald door oma, maar goed oma woont hier max 10 min. rijden vandaan…

Zij heeft hem de volgende ochtend gewoon naar de creche gebracht en daar heeft mijn vriend hem smiddags weer opgehaald. Zo was het allemaal zo normaal mogelijk voor hem, hij wist ook pas toen hij opgehaald werd door papa dat zijn broertje geboren was.

Elise zou naar vrienden gaan, we hadden er paar als back-up plan. Of naar oma. Of misschien als alles goed zou gaan thuis, wilde ik haar thuis houden 's nachts maar Patrick vond dit geen goed idee. Uiteindelijk poepte J. in het vruchtwater, moesten we naar het ziekenhuis dus hebben we een vriendin bij ons laten slapen en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Om 2 uur 's nachts. Heel vreemd, via een zij-ingang. Was wel grappig eens mee te maken. Elise werd wakker, is door vriendin naar KDV gebracht ( expres haar eigen ritme ) en toen we thuis kwam rond 11.00 hebben we Elise na haar slaapje om 16.00 opgehaald en heeft Patrick haar verteld dat de baby thuis was. Elise dacht wat is dit… Wel heel grappig. Maar; we hadden dus een hoop oppas als back-up.

Volgende keer laten we denk ik iemand stand-by bij ons staan, dus dat ze allebei thuis zijn evt.

Ik moest naar het ziekenhuis, dus een vriendin kwam hier midden in de nacht, zodat de oudste in bed kon blijven liggen.

De volgende ochtend kon mijn man haar naar het kdv brengen en was hij weer op tijd terug in het ziekenhuis.

Kian is ruim op tijd naar mijn ouders gegaan (10 km) en heeft daar 3 nachten gelogeerd.