Eczeem????

Dames, Roan heeft allemaal plekjes op zijn hoofd…

Vroeg me af op jullie dit bekend voor komt en wat het dan is allergie of eczeem? Hij heeft ook al wat onder zijn hals en aan de zijkanten van zijn bovenarmen, daar hebben we een zalfje voor.

Misschien dat jullie weten wat het is en wat hebben jullie er voor gekregen.

Moet vanmiddag naar de dokter hoor, maar was al nieuwschierig naar jullie antwoorden.

dit lijkt mij eczeem.

Wat voor zalfje hebben jullie voor zijn andere plekken?

Hij heeft er ook behoorlijk in zitten krabben of niet?

Dit lijkt mij ook eczeem, zo heeft mijn meisje het regelmatig helemaal kapot/vuurrrood en komt vaak wat vocht uit.

@mamaMarije wrote:

dit lijkt mij eczeem.

Wat voor zalfje hebben jullie voor zijn andere plekken?

Hij heeft er ook behoorlijk in zitten krabben of niet?

Uhmmm… Hydrocortison…

Moet ik 2 keer per dag smeren onder zijn hals en zijn ene bovenarm. Smeer het nu een dikke 8 dagen, mag ook niet langer dan 10. Maar de dokter zei sowieso al dat we terug moesten komen, maar nu ook zijn hoofdje.

En ja met zijn verbandhandje gaat ie er wel eens overheen en hij rolt er over de grond eme etc. dusja daarom vuurrood… :frowning:

En Romata komt idd vocht uit aff en toe want zijn bedje is ook bah van het draaien etc.

@romata wrote:

Dit lijkt mij ook eczeem, zo heeft mijn meisje het regelmatig helemaal kapot/vuurrrood en komt vaak wat vocht uit.

Wat krijg jij ern dan voor?

met dat ene plekje lopen we echt al tig weken, eerst moest ie er een onstekingszalfje op hebben en nu sdit weer en het gaat maar niet over :S

een hormoonzalf dus.

Grote kans dat je voor zijn gezichtje ook iets krijgt, maar dan minder sterk.

Alhoewel… als er vocht uitkomt is het open en dan mag er vaak ook weer niet met bepaalde zalven en cremes gesmeerd worden.

Wel goed schoon proberen te houden… ontstoken eczeemplekken zijn niet fijn :frowning: .

Hoe lang heeft hij het al?

Eczeem is toch vaak wel een reactie op iets.

Kan eten zijn, maar ook een contactallergie.

Is hij kort voor het ontstaan andere dingen gaan eten? Of ben je een ander wasmiddel gaan gebruiken?

Wij smeren ook Hydrocortison voor de minder erge plekjes, maar als Jenna het zo erg heeft dat er vocht uit komt gebruiken wij een vloeistof die we van de dermatoloog hebben gekregen om plekjes uit te drogen, en dat werkt echt als een tierelier :thumbup:

Er staat geen naam op hoe het heet, ze hebben dat bij de apotheek zo moeten mengen. De volgende dag is het dan helemaal dicht, en een dag later dicht.

Met de Hydrocortison krijg ik het hier ook niet onder controle als het zo erg is.

Oke, ik heb nu weer fucedin meegekregen tegen de ontsteking. Maar kan best zijn dat we volgende week naar de huidarts moeten hoor.

Want ik wil er ook niet meer te lang mee lopen en nu blijven we zalfjes smeren. Hij zei ook vet houden met vaseline.

Hoe kan ik dat het beste schoonhouden want er zitten natuurlijk ook dingetjes op??

En hij heeft het nu toch wel een dikke maand heele rg, eerst was het een gewoon rood plekje… Bij het cb :silenced: :hand: :hand: zeiden ze dat we pas naar de ha hoefden als het erger werd, veel te lang gewacht door die mutsen.

Het beste kun je er niets aan doen, behalve de creme. Fucedin werkt normaal heel snel :thumbup: Zoon (is wel wat ouder) heeft het woensdag gekregen en nu is de ontsteking zo goed als weg.

Wassen niet met zeep en niet te vaak. Lakentjes iedere dag verschonen of een hydrofiel luier erover. Ook kleertjes iedere dag schoon (en ik zou ze wassen met hyp. allergeen wasmiddel en zonder wasverzachter).

Arm kereltje, heeft hij er veel last van?

bedankt voor alle tips cees, hier krijgt ie ook elke dag schone kleertjes en was nooit met wasverzachter voor hem…

Hij krabt er niet constant aan maar het ziet er wel heftig uit hoor het lijkt mij ook erg trekkerig etc.

En als het gaat genezen, dan gaat het juist trekken en wordt het natuurlijk extra interessant om aan te krabben. Met alle gevolgen van dien :roll:

Ow ja, en in het badje ook geen sopje doen, maar alleen water :thumbup:

Dat belooft dus nog wat als het gaat helen…

Okeee, geen sopje thnx!!!

Ennn, hij gaat nu nog niet in bad hoor :shifty: :wink: zijn handjes zitten in het verband dus was hem even een weekkie zo :slight_smile:

Och, Sanne, wat zielig voor je mannetje :hug: :hug: :hug:

:thumbup:

Is nog eens goed voor de huid ook, niet te vaak in bad :lol: :wink:

Is het normaal dat wanneer het gaat helen dat er meuk uitkomt?? want mijn hub had hem ingesmeerd en het leek alosf er allemaal spul uitkwam zei die… Dat kan die infectie/ontesteking zijn die de huid dan afstoot denk??

Het is hier geen teken van genezen als er vocht uit komt dan zitten we op het ergste punt. Als ik er créme op smeer dan komt er door de créme gewoon vochtdruppeltjes doorheen.

Hier maken wij het gewoon goed schoon in de ochtend en avond met een lauw washandje. Want on de ochtend zit het helemaal vol met pluisjes echt zo sneu. Moeten we echt goed laten weken voordat we dat er pijnloos af kunnen halen.

Maar hoe ziet verder zijn huidje eruit ?

Ik zou anders gewoon even een dag niet met allerlei crémes smeren en het gewoon een paar x per dag met lauw water schoon houden.

Het ziet er heel erg uit nu…

Maar ik gebruik nu gewoon vaseline en de fucedin. We houden het schoon met lauw water.

Want die fucedin moeten we gebruiken om de ontsteking weg te krijgen.

Kan het zo zijn dat doordat ie geopeerd is aan zijn handjes zijn lichaam alle krachten bij zet om die ‘wond’ te fixen en dat ie daarom op andere plekjes sneller gevoelig is voor infecties en wondjes??

Als het maandag niet beter geworden is wil ik naar de huidarts.

Hij krabt er verder niet aan en hij is nog steeds ontzettend, spelerig, lacherig en blij (niet anders als normaal)

@Zeemeermin wrote:

Ooh gossie, wat sneu. Lars heeft ook erg eczeem gehad. Wassen met Neutral-wasmiddel, Zarqua badspullen / washgel was hier heel belangrijk. Verder de huid vet houden met vaseline cetamacrogol (alleen vaseline sluit de huid af en ik vraag me serieus af of dat wel de bedoeling is). En een hormoonzalf. Wij hebben een zwaardere zalf (weet de naam even niet meer) meegekregen toen de hydrocortison niet zoveel meer deed. Lars heeft krabpakjes (romper) gedragen onder zijn kleding, wauw… toen ging het supergoed met zijn huid!!

Ik zou ook op zijn voeding gaan letten! Misschien reageert hij op iets allergisch. Bij Lars zagen we duidelijk dat melkproducten, kiwi niet goed vielen.

Sterkte met hem!!

Jaa daar zat ik ook aan de denken voeding… :think: Maar hij heeft niks vreemds gehad ten opzichte van vorige week. Weet wel dat ie dinsdag ook al beetje (echt ieniemienie niks in vergelijking wat ie nu heeft) schraal was op zijn wangen, maar na de operatie (dag en 2dagen later) ontzettend erg werd…

Is hij onder narcose geweest? Kan het dan daar geen reactie op zijn?

@cees77 wrote:

Is hij onder narcose geweest? Kan het dan daar geen reactie op zijn?

Jaaa, dat vraag ik me dus ook af. Hij is inderdaad dinsdag onder volledige narcose geweest voor de operatie aan beide handjes.