Vorige week had ik niet verwacht op deze site te snuffelen…
Het heeft bijna anderhalf jaar geduurd en 1 Clomid-kuur maar de test was afgelopen donderdag positief… Blijdschap en opluchting; maar ook angst en ongeduld…
Nu ineens zit ik me te bedenken wat er allemaal sinds 1 mei is gebeurt; dat ik bijvoorbeeld een keer rauwe vis heb gegeten, en dat er op mijn werk een keer in mijn buik is geslagen…
Het spookt ook zo door mijn hoofd; zo’n pril iets in mijn buik, een wonder! Van nu af aan ga ik alles zo goed mogelijk proberen te doen… Maar ja; wat kan ik doen? Aanmelden voor kinderopvang? Nu al een verloskundige bellen?
Ik weet het allemaal niet en het duizelt me ook!
Ja natuurlijk maak ik me zorgen over alles, maar ook enorm blij met de gedachte dat (als alles goed gaat) we over iets minder dan 9 maanden een kleintje kunnen hebben!
Ben jij misschien ook net zwanger van je eerste? Ik ben zo nieuwsgierig hoe anderen dit ervaren…
Of ben je al wat langer zwanger? Wil je dan iets vertellen over wat jij de eerste tijd hebt meegemaakt en gevoeld?
Ik voel me alleen, maar ik weet dat ik dat niet ben…
Misschien is het een leuk idee om je aan te sluiten bij de 9-maanden mama’s die in dezelfe maand als jij uitgerekend zijn?
Die vind je in het onderdeel van het forum hieronder.
succes met je zwangerschap!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewforum.php?f=10
Hier kan je idd meekletsen met andere mamma`s die in dezelfde maand zijn uitgerekend! Maar pas op het is erg verslavend hoor!
Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
Gefeliciteerd!!!
Wanneer ben je dan uitgerekend? Mocht je topic er nog niet tussen zitten, maak hem dan aan.
Fijne zwangerschap en voorspoedige bevalling toegewenst!
gefeliciteerd meid :dance: :dance:
laat dat ukkie maar mooi in je buik groeien :inlove:
Hai Lady Girl,
Van Harte Gefeliciteerd!!!
En ik weet precies wat je bedoeld. Aan de ene kant zo blij als je denkt dat je over 9 maanden zo’n ukkie hebt en dan lijkt het zo dicht bij. Aan de andere kant zo bang dat het mis gaat en dan is het weer zo ver weg. Ik ben nu 10 weken zwanger, en heb over 2,5 week weer een afspraak bij de gyn. Tot die tijd is het afwachten en daar wordt ik zo onzeker van.
Ik weet dat de kans op een miskraam (mijn vorige zwangerschap was een mk) maximaal 20% is en dat als het hartje eenmaal goed klopt dat de kans dan helemaal klein is. Maar iemand vroeg een keer aan mij hoe die kans voor mezelf voelt. Ik denk dat ik eerder op 50/50 zit en daardoor zo bang ben. Terwijl iedereen ruim 80/90% kans heeft op een goede zwangerschap. Maar het lijkt allemaal zo onwerkelijk. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. We zijn al zo lang bezig!!
Dus probeer je voor te houden dat de kans dat alles goed gaat heel groot is!!! En dat als het mis mocht gaan dat het dan toch wel mis gaat ondanks wat je hebt gedaan of wat je hebt gegeten.
Heel veel sterkte de komende tijd!!!
Wat fijn dat mensen lekker enthousiast reageren hier! Dat heb ik echt even nodig…
Ik merk nu dat ik stiekem een klein beetje mijn geluksgevoelens wegdruk met de angst dat het mis kan gaan… Ik ben soms zo’n perfectionist en wil alles onder controle hebben…en dat kan ik nu eenmaal niet…
Ik moet er een evenwicht in vinden, denk ik…
ps. als alles goed gaat en het netjes 40 weken zwangerschap is, dan hebben we begin februari een hummeltje! (Het klinkt zo ver weg!)
groetjes, Lady Girl
Hoi Lady Girl,
Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum.
Je angst is heel normaal maar probeer ervoor te zorgen dat het niet de overhand krijgt. Je mag namelijk ook wel een beetje genieten van je zwangerschap hoor
Hallo lady girl
Gefeliciteer met je zwangerschap en welkom op het forum, en probeer te genieten van je zwangerschap.
Groetjes Jessie33
Volgens mij zijn er nog geen februarimoeders die zich hebben gemeld, dus aanmaken die topic!
ten eerste gefeliciteerd…
welkom op de roze wolk… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
ik ben ook gelijk alles goed gaan overdenken hoor… ben heel voorzichtig en zo… maar mijn vriend is nog voorzichtiger :lol: :lol: wel grappig… hij is heel bezorgd en soms mag ik bepaalde dingen niet doen :lol: :lol: :lol: :lol:
geniet er van…
Hoi Lady Girl,
Allereerst gefeliciteerd!!!
Ik ben zelf nu 12,5 week zwanger…en het besef is er nog steeds niet echt.
Het is zoooo vreemd dat er ‘vanbinnen’ een mensje aan het groeien is…
De eerste 11 weken ben ik de meeste tijd angstig, blij en beroerd tegelijk geweest. Dit hoort er toch een beetje bij…
Met 11 weken heb ik het hartje horen kloppen, en toen is de moeder in mij wakker geworden!!! Ik stort me nu volledig op het beschermen/groeien van ons kleintje…het genieten gaat nu langzaam beginnen en het schijnt alleen nog maar leuker te worden!!!
dus…probeer echt te genieten! veel plezier!
Ik ben nu ruim 32 weken en dacht in het begin (toen was het nog november), Juli dat duurt nog lang!! Nu is het alweer mei, bijna Juni… De tijd vliegt!! Het gaat zo ontzettend snel… :shock: …
Geniet van je zwangerschap, voor je het weet is het februari!!
Ik ga nu proberen om er voor 80 tot 90 procent ervan te genieten en voor 10 tot 20 procent angstig te zijn… Zo is ook ongeveer de verhouding van lukken/miskraam…
Raar gevoel, maar morgen ben ik dus 3 weken zwanger! Haha, nog 37 weken te gaan! Ik heb er zin in!
Wel raar; ik ben vandaag weer voor het eerst gaan werken sinds ik de test heb gedaan… Ik voel mezelf trots op mijn geheim en denk iedere keer: “wacht maar; eind juli heb ik een geweldige mededeling…” En dat voelt zo lekker!
op de dag van je NOD ben je al 4 weken zwanger hooor!!!
dus ws. ben je iets langer zwanger dan je denkt
wanneer was de eertse dag van je laaste menstrautie??
dan help ik je even met rekenen
Ik kreeg gister ook al een mailtje van iemand anders die me erop wees dat je telt vanaf je eerste dag van de laatste menstruatie… Maar hoe zit dat dan als je onregelmatig ongesteld bent? De dag van bevruchting was mijn 19e dag van de cyclus… En dat weet ik zeker omdat ik die middag nog een follikel meting had, mijn gyn zei “grijp hem, die vent”… Lachen hoor, een gyn met humor. Dat scheelt vaak de helft!
Maarreh… 1 mei was dus de succesvolle dag, en dat is nu 21 dagen geleden… tel ik daar dan nog 14 of 19 dagen bij op?
normaal gesproken tel je dan vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar in jouw geval zou ik uitgaan van 14 dagen voor 1 mei.
je zult vast bij de echo een termijn vastgeteld krijgen, waar de gyn vanaf dat moment ook van uit gaat
Hallo allemaal,
Wat spannend weer! Ik had vorige week een test gedaan en positief!
Nadat mijn zoontje geboren was waren we plots na 4 maanden weer inverwachting, blijkbaar was mijn lichaam er nog niet klaar voor. Ik kreeg na 8 weken een miskraam. 7 maanden later besloten we weer voor een kindje te gaan! Nu ben ik bijna 5 weekjes zwanger en hoop dat het goed blijft gaan!
groetjes kim
gefeliciteerd kim, met je zwangerschap :dance: :inlove:
laat dat kleine ukkie maar lekker groeien :inlove:
Vanmorgen bij de huisarts geweest… Hij zei: “Je zult zien dat het bij een zwangerschap groottendeels vanzelf gaat… Je hoeft er weinig aan te doen…”
Aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant denk ik dat hij de ervaring zelf niet heeft gehad… Een bevalling gaat toch ook niet vanzelf?