echo niet goed, uiteindelijk toch een miskraam.......

@Maxim wrote:

@Luna1 wrote:
Hier was met 6 weken 4 dagen ook alleen inwendig een kloppend hartje te zien. Ik dacht eigenlijk dat ze met die termijn alleen inwendige echo’s doen :think:

Dat dacht ik ook hoor.

nee hoor, heb met 6w +1 d ook en uitwendige gehad met kloppen hartje…

Patricia :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: we duimen doo tot volgende week :-*

@babylover wrote:

ja was een pretecho…

Maar ik moet echt al 7 weken en zeker een aantal dagen zijn…

Dus dan moeten ze het uitwendig toch ook gewoon goed kunnen zien…

Het meten van een uitwendige echo met zo’n prille zwangerschap is heel moeilijk. het gaat soms om tiende van mm wat al in dagen kan schelen.

Hier bij de gyn zeggen ze ook dat een uitwendige echo zo vroeg niet betrouwbaar is. Ik zou me nog niet gelijk te veel zorgen maken als ik jou was.

Wat laat trouwens dat je pas met 12 weken een ‘echte’ echo krijgt. Kun je niet bellen of het eerder mag?

ik mag nu volgende week woensdag een medische echo laten maken… Dus inwendig…

Mocht niet eerder van de vk omdat als ik echt 6 weken ben nu dat er dan geen kloppend hartje te zien is…

Ze vertelde erbij dat het weleens vaker voorkomt dat het bij de deling even stopt en dan pas weer verder groeit…

We gaan een slopende week tegemoet…

gr patricia

ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray: :hug:

Ook ik kreeg met 8+weken een inwendige echo omdat uitwendig niets te zien was. Inwendig een prachtig korreltje met hartje.

Ik duim dan gewoon nog lekker door dat het door de uitwendige echo komt hoor!!!

Knuf en sterkte komende week!

Wat krijgen ‘jullie’ je echo’s allemaal vroeg zeg! Hoe doe je dat? Ze doen echo’s toch niet eerder dan vanaf 8 weken?

Ik weet sinds zondag dat ik zwanger ben, volgens mijn berekening zit ik in de 5e week. Ik belde vanochtend het ziekenhuis en daar mag ik pas echo vanaf 10 weken. Zo lang wachten nog… :wall:

Ik had vanwege het zkh traject al in 8w+3 mn echo.

lieve patricia, hier ook even een knuffel aan je geven :hug:

Ik heb met 7,5 wk de eerste echo gehad vanwege de MA in december. In instantie uitwendig, maar daar kon ze nix op zien, toen inwendig. Dan komen ze dichter bij het vruchtje.

Mij is toen verteld dat de eerste betrouwbare echo pas na 7 a 8 wk gedaan kan worden wil je weten of er een kloppend hartje is. Het kan dus nog heel goed zijn dat het hartje pas de komende dagen gaat kloppen. Meis, je :kaars: brand hier hoor

@Chess wrote:

Wat krijgen ‘jullie’ je echo’s allemaal vroeg zeg! Hoe doe je dat? Ze doen echo’s toch niet eerder dan vanaf 8 weken?

Ik weet sinds zondag dat ik zwanger ben, volgens mijn berekening zit ik in de 5e week. Ik belde vanochtend het ziekenhuis en daar mag ik pas echo vanaf 10 weken. Zo lang wachten nog… :wall:

Ik had wat hulp van de gyn nodig om zwanger te worden :wink: :mrgreen: En daarom kreeg ik al met 6,4 weken een echo om te zien of het hartje klopte en met 8,3 weken een termijnecho, beide inwendig.

bij mij was het een pretecho omdat ik dus niet kon wachten tot de 12 weken…

Ik voel me al wel wat beter na jullie verhalen…

We gaan gewoon duimen en de komende week gewoon genieten van de vakantie die we hebben…

gr patricia

Ik dacht dat ik 12 weken was, en bleek met de echo pas 10 weken te zijn… Scheelde echt twee weken dus!

mag nu morgen al een echo laten maken…

Ben benieuwd…

gr patricia

Bij mijn eerste zwangerschap bleek bij de eerste echo dat ik ook ineens anderhalve week minder ver was dan ik dacht. Ik was altijd heel regelmatig ongesteld en volgens de gyn kon het dus ook haast niet goed zijn. Na twee weken had ik wel een goede echo!! De gyn heeft mij ook uitgelegd dat een bevrucht eitje soms enige tijd aan het ronddobberen is voordat hij goed gaat innestelen. Omdat je dan al wel een bevruchting hebt heb je al wel een pos test maar staat de groei gewoon stil. Dit kan geloof ik tot anderhalve week (maar pin me er niet op vast). Dus bij ons was het eigenlijk hetzelfde verhaal en uiteindelijk met een goede afloop.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik een inwendige echo gehad bij de gyn met 6 wkn. Het was toen minder ver dan 6 weken en hij kon het totaal niet goed meten. 2,5 week later had ik weer een echo en was ik ineens 9 weken zwanger. Dus die eerste echo was ook niet betrouwbaar en dat zei de gyn toen ook.

Heel veel sterkte!! Ik weet dat dit slopende weken zijn!!

Fijn dat je morgen al een echo heb!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

@babylover wrote:

Maar ik moet echt al 7 weken en zeker een aantal dagen zijn…

Dus dan moeten ze het uitwendig toch ook gewoon goed kunnen zien…

Ik heb deze zwangerschap een echo gehad op 7+6 wk, uitwendig. Daarop heb ik wel een kloppend hartje gezien, maar de vk zou ook wel even meten en kwam toen met de meting uit op een zwangerschap van 7 weken. Ze zei onmiddellijk ‘vergeet het maar weer, want dit is zó onnauwkeurig!’. Volgens haar kun je met die termijn uitwendig nog echt geen termijn bepalen. Voor mij reden om over anderhalve week weer een echo te mogen. :wink:

Het was dat mijn vk het kloppend hartje aanwees waardoor ik het ook kon zien, maar zelf had ik er niks uit kunnen halen hoor. Ik zou het echt even afwachten en pas morgen een conclusie trekken. Ik duim voor je dat alles goed zit!! :pray:

Heb bij de eerste zwangerschap een echo gehad bij 6 wkn (vanwege heftige krampen, “even” buitenbaarmoederlijk uitsluiten), een inwendige.

Omdat alles nog te klein en te pril was, moest ik een week later terugkomen. Er was met 6 wkn wel te zien dat er “iets” zat, op de goeie plek, maar de gyn zou pas een week later kunnen zien of het een goeie zwangerschap was, met functionerend hartje.

Dus denk dat het bij jou gewoon nog heeeeel pril was. Het hoeft in ieder geval zéker geen slecht nieuws te zijn. Wel jammer dat dat je er niet bij uitgelegd is blijkbaar.

Wel fijn dat je morgen al mag!

Sterkted he, en laat ons weten hoe of wat!

Ik duim! :thumbup:

We duimen! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@Marcella1975 wrote:

Dus denk dat het bij jou gewoon nog heeeeel pril was. Het hoeft in ieder geval zéker geen slecht nieuws te zijn. Wel jammer dat dat je er niet bij uitgelegd is blijkbaar.

Dat is dan toch wel het nadeel van een pretecho. Want hoe deskundig ze ook zijn, hoe mooi de beelden ook kunnen zijn… het is en blijft commercieel… dus ze zullen je niet snel zeggen: 7 weken? Dat is wel vroeg, dat kunnen we beter nog niet doen…

Succes vandaag!