Wie is er weleens meer dan een week terug gezet bij de eerste echo terwijl dit eigenlijk niet kon maar dat het toch goed bleek te zitten uiteindelijk???
Jullie raden het al…
Vanmorgen een echo gehad en het vruchtje bleek pas 6 weken oud te zijn, geen hartje…
Dat zou betekenen dat ik al met 2 weken en een paar dagen een positieve test had en dat kan niet in mijn ogen…
gr patricia
Hoi,
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn middelste dochter.
Echo gemaakt ,geen hartje ,duur korter dan ik aangaf dus hele foute conclusie getrokken door echografist (vruchtje was volgens hem gestopt met groeien in de 6e week bla bla
Ik kwam bij de huisarts en die had de uitslag,mijn wereld stortte in dus weer een echo en daar kloptte haar hartje op en was er niks vreemds te zien,ze is nu alweer 15
Dus wacht ff de volgende echo af
Succes
Heb je wel een inwendige echo gehad :think:
Ik duim voor je meis :hug:
Vorig jaar had ik bij mijn eerste echo ook een kindje wat een week te klein was (wat in mijn ogen niet kon want ik had 4 dagen voor mijn NOD positief getest en dan had ik idd ook al met 2 weken en wat dagen een positieve test gehad. Wel was er een kloppend hartje te zien, maar de schrik zat er goed in, gelukkig mocht ik na 2 weken terug, want echt gerustgesteld was ik niet na die echo…
@Maxim wrote:
Heb je wel een inwendige echo gehad :think:
Ik duim voor je meis :hug:
nee uitwendig maar daar moet toch niet zoveel verschil inzitten :think:
Bij mij was er uitwendig nog niks te zien met 6 wk.
Inwendig wel, een klein vlekje met hartslag.
Hier was met 6 weken 4 dagen ook alleen inwendig een kloppend hartje te zien. Ik dacht eigenlijk dat ze met die termijn alleen inwendige echo’s doen :think:
@Luna1 wrote:
Hier was met 6 weken 4 dagen ook alleen inwendig een kloppend hartje te zien. Ik dacht eigenlijk dat ze met die termijn alleen inwendige echo’s doen :think:
Dat dacht ik ook hoor.
@babylover wrote:
nee uitwendig maar daar moet toch niet zoveel verschil inzitten :think:
Ja! Dat scheelt zeker wel!
Ben je misschien bij een echobureau geweest?
Daar hebben ze denk ik geen inwendige echo.
ja was een pretecho…
Maar ik moet echt al 7 weken en zeker een aantal dagen zijn…
Dus dan moeten ze het uitwendig toch ook gewoon goed kunnen zien…
Ik kreeg met 8w+3d nog een inwendige omdat de gyn (!!) het uitwendig niet goed op beeld kreeg. Heb je soms overgewicht? Dat scheelt namelijk ook…
Nee hoor met 9wk kreeg ik nog een inwendige bij de gyn.
Ik zou je vk even bellen en het hele verhaal uitleggen.
Misschien kan ze je onzekerheid wegnemen en spoedig een inwendige echo doen :thumbup:
@Sis wrote:
Ik kreeg met 8w+3d nog een inwendige omdat de gyn (!!) het uitwendig niet goed op beeld kreeg. Heb je soms overgewicht? Dat scheelt namelijk ook…
nee ben slank
Ik kreeg met 8 weken een inwendige echo, bij de gyn. Hij zei dat ze tot minimaal 10 weken alles inwendig doen omdat het uitwendig niet altijd goed te beoordelen is.
Uitwendig is erg lastig als je 7w bent.
daarom doen ze in zkh altijd inwendig.
Ik heb 8w inwendig gehad en later nog een keer.
Ik zou gewoon even afwachten wat ze zeggen bij een “officiele” echo.
Waarom heb je trouwens een pretecho laten maken met deze termijn??
gefeliciteerd trouwens!
omdat we anders tot de 12 weken moeten wachten en dat wilden we niet…
We hebben nu vakantie en dan zouden we aan het kamertje van Veron kunnen beginnen…
(dat kan nu dus niet, gevoelsmatig)…
gr patricia
Oke, hier even mijn " verhaal"
Ik testte positief, weliswaar niet heel duidelijk, vaag lijntje, maar positief.
Echter, ik was al 4 weken over tijd en dus wist ik niet wanneer ik dan zwanger was geraakt. Ik een echo gekregen, was er niets te zien, een lege vruchtzak. Een zwangerschap dus van max 4 weken…
Als je dan van bevruchting uitgaat en 2 weken vanaf menstrueren rekent en 2 weken voor de bevruchting dan had ik dus positief getest op een zwangerschap in ontwikkeling van 8 dagen…
Volgens de vk moest ik toch al wel minimaal zoveel weken (weet niet meer precies) zwanger zijn want anders kon ik volgens haar NIET positief testen, hoe vaag die lijn ook was, dat kon dan gewoon niet.
Ik kreeg een nieuwe afspraak voor een echo rond de periode dat ik met het vruchtzakje 9 weken zwanger zou moeten zijn en een briefje voor curretage want volgens haar was het niets.
In januari kwam ik terug, de curretage heb ik niet gedaan want ik bleef bij hoog en laag het gevoel houden dat ik gewoon zwanger was van een gezond vruchtje.
Ik kreeg een echo en werd gefeliciteerd, alles erop en eraan en gewoon 9 weken zwanger.
ik heb dus een stukje cyclus overgeslagen en een late eisprong gehad EN positief getest met een dag of 8 na bevruchting, iets wat volgens de VK echt niet kon… dus wel.
Ik moet nu zo ongeveer gaan bevallen
Wat een onzekerheid meid. :hug:
Bij Max had ik mijn eerste echo inwendig (maakt volgens mijn vk wel degelijk verschil!) met 8 weken en 5 dagen, maar de duur werd toen vastgesteld op 7 weken en 4 dagen. Zou dus ook niet kunnen volgens mijn berekeningen. Met 12 weken opnieuw een echo en toen was hij gewoon 12 weken.
Sterkte meid, ik duim voor je dat alles gewoon goed is.