echo met 9 weken laat beginnende zwangerschap zien

hoi allemaal,

tjonge wat is het al lang geleden dat ik op het forum ben geweest :oops: :frowning:

on3 eerste kleine wonder is nu 4 jaar en al een poosje waren we bezig voor een 2de wondertje.

gelukkig hadden we 30 december een mooie duidelijke positieve test,wat mooi om zo het jaar 2012 af te sluiten hihi.

gisteren heb ik me 1ste echo gehad en ik zou dan 9 weken zijn maar de echo was zeer onduidelijk maar er was wel een beginnende zwangerschap te zien(inwendige echo gehad)door mijn overgewicht is het altijd moeilijker te zien dat was ook zo bij lieke maar gelukkig werden ze steeds duidelijker bij haar naarmate de weken/maanden voorderde.

we zijn compleet lamgeslagen en nu erg onzeker,heb er ook veel verdriet van want t kan 2 dingen betekenen:of ik ben echt minder lang zwanger maar dat klopt gewoon niet met de berekening of we kunnen een miskraam verwachten.

over een week mogen we terug komen voor nog een echo en ik hoop met heel mijn hart dat die duidelijkheid gaat geven.

iemand hier ervaring mee gehad?

Hoi,

Ik heb er wel ervaring mee maar dan niet de ervaring die jij wil horen…

Ik heb ook een echo laten maken rond de 9 weken en er werd net als bij jou een beginnende zwangerschap gezien… Volgens mijn berekening kon dit niet, dan zou ik al pos getest hebben voordat het eitje bevrucht was…

Een dag later mocht ik een inwendige echo laten maken en daarop was hartactiviteit te zien en werd de vrucht geschat op 6wkn en 3 dagen en er werd een bloeding of iets dergelijks gezien… Kon 2 kanten opgaan?

2 weken later een echo en geen hartactiviteit meer en heb ik dmv curretage beloten het vruchtje weg te laten halen (kreeg toen ook een echo om het nogmaals te bevestigen, volgens mijn berekening zou ik al over de 11 weken zijn)…

Wij hebben toen bewust even een pauze ingelast en 2 jaar later is onze prachtige dochter geboren…

Heel veel succes met wachten, het zijn slopende tijden…

Er zullen vast ook andere ervaringen zijn, ik duim voor je…

grts patricia

hoi patricia,

ik verwacht idd het ergste,want bij me dochtertje zagen we meteen een hartje kloppen.

wat een nare ervaring is het pfffff,ben ontzettend moe en emotioneel.

je houd er al van als de test positief is.

wat naar dat je een paar weken in onzekerheid heb gezeten :frowning:

heel toevallig was een vriendin van mij ook zwanger van haar 2de en een maand eerder dan ik en eerst had zij een echo met leeg vruchtzakje een week erna was er iets te zien en weer een week later klopte het hartje maar t kindje/vruchtje bleef beetje hangen op 6,5 weken ipv 13 weken uiteindelijk klopte t hartje niet meer vorige week en is ze gisteren gecurreteerd,ook haar vriendin zou 10 weken zwanger zijn maar dat vruchtje heeft nooit geleefd,wat een pech bij alle 3 :cry:

daarom kreeg ik al meteen een naar gevoel erbij.

t rotte is altijd dat je je nog mega zwanger voeld.

mocht t volgende week nog onduidelijk zijn mogen ze me doorsturen naar een gyn,want de verloskundige heeft me vriendin er 4 weken mee laten lopen en wou na de laatste echo waarbij t hartje nog klopte haar over 3 weken weer zien.

s,avonds bij de echo bij de gyn was t hartje al gestopt.

t wachten is idd slopend eerst moest ik na 2 weken terug komen maar heb gisteren meteen gebeld dat ik er geen fijn gevoel bij had en mag nu 6 febr terugkomen 2 dagen voor me verjaardag.

Wat verschrikkelijk he die onzekerheid… brr…

Hier wel een beetje zelfde verhaal maar dan met 6 weken. Heb oktober 2011 een miskraam gehad. Bij de 1e echo (die kreeg ik omdat ik beetje bloedverlies had) kon de vk nog niet heel veel zien voor die termijn… ze kon er nog niet veel van zeggen…paar dagen later kreeg ik heftig bloedverlies en buikpijn…toen wees echo uit dat het miskraam was. Heb dus ook in spanning gezeten is echt verschrikkelijk.

Wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk is het bij jou wel goed!

ja die onzekerheid is echt verschrikkelijk leef nu al 3 dagen in een roes en kan uren slapen,voel me ook gewoon zwanger,heb totaal geen bloedverlies gehad.

maar helaas nog even 6 dagen doorzetten en dan hoop ik echt op een WONDER!

dankjullie wel voor jullie reacties.

vind het vreselijk dat jullie dit hebben moeten meemaken :cry:

Ik was volgens eigen berekening zo’n 7 weken zwanger, toen ik voor een 2de echo ging. Bij de eerste klopte het termijn nog. Bij de 2de was nog geen hartactiviteit te zien terwijl ik rond die 7 weken was. Werd op 5 geschat een week later weer terug en toen was er eigenlijk nog niks te zien, wat hoop zou geven. Ben een week later gecuretteerd. Dus met zo’n 9 Ã 10 weken.

Die onzekerheid blijft parten spelen zelfs na een goede zwangerschap, want diezelfde angsten speelde bij de huidige ook parten, was misschien nog wel erger ook.

Hier met goede 8 weken een echo gehad, ook inwendig en ook daarop zag de gyn toch wel iets, maar dat leek meer op net 7 weken zwanger, maar geen hartje te zien. Nu heb ik altijd korte cyclus dus wordt bij elke 1e echo zeker een paar dagen verder gezet, vond het dus heel raar. Tja, ik had met 10 weken nog een echo staan en daar moesten we dan maar op wachten om te kijken of het wel goed zou gaan, maar ik moest er rekening mee houden …

2 weken mega stress gehad, met 10 weken weer echo, mevrouw zet het echo apparaat net boven mijn schaambot en weer bijna niks te zien. Ja mevrouw moeilijk moeilijk, ik zie hier volgens mij wel iets, maar 10 weken nou ik weet het niet.

Wonder boven wonder deed ze het echoapparaat iets naar boven en bleek mijn baarmoeder bijna onder mijn navel te zitten (waar i normaal met 20 weken zo’n beetje zit, had zelf ook al gemerkt dat i hoog zat, maar ook dat was normaal voor mij) Echoapparaat daar neergezet, kloppend hartje, vrolijk zwemmende spruit en 3 dagen naar voren gezet :roll: Tja bij een 3e enmet 2 ks kan het idd zijn dat de baarmoeder meteen wat hoger zit.

Met 12 weken konden ze t hartje weer bijna niet vinden, uiteindelijk gelukkig wel, met 15 weken was t de eerste keer dat ze meteen toen ze t apparaat erop zette het kindje in beeld had en t hartje meteen zag.

Over 2 weken 20 weken echo, en moet zeggen dat ik dit de spannendste van allemaal vind. Want ondanks dat het de hele tijd geklungel van de echoscopistes/gyn was, is het daardoor wel een stuk spannender geworden.

Nu weet ik niet hoe het bij jou zit, je hoeveelste zwangerschap het is en wie er de echo gemaakt heeft (hier doen de gyn ze toch wat minder goed of iig met minder goede aparatuur dan de echoscopistes het doen) en of je kindje misschien wat hoger ligt, waardoor juist een inwendige echo niet handig is. Kan er echt niks van zeggen, alleen hoeft t dus helemaal niks te betekenen. Hoop voor je dat je een goede afloop hebt! :pray:

Ik heb 2x het verhaal gehad dat ik 1x 2 weken achterliep en 1x 1 week.

Bij de eerste echo, plus de berekening dan he.

De eerste, die 2 weken achterliep maakte ik mij zoveel zorgen om.

Echter is het nu een gezonde zoon van 5 jaar die mega groot zelfs is voor zijn leeftijd. Was al een grote baby hihi.

De middelste is ook uitgegroeit tot een prachtig uber peutertje nu.

Hoeft niet altijd negatief te zijn, als ze achterlopen.

Kan ook een late innesteling zijn blijkbaar.

wat fijn om ook goede verhalen te horen :inlove:

nog 1 dagje wachten en dan hoop ik duidelijkheid te krijgen :pray:

morgen mag ik om 13:45 dus nog even geduld hebben.

:pray:

Zal voor je duimen :pray: :pray:

Spannend, mij duimen zullen morgen ook meedraaien :pray:

Heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je hier goed nieuws kunt vertellen.

Ik duim mee! :pray:

oh dankjullie wel,doet me erg goed :smiley:

En hoe was het? heeft ons duimen wat geholpen…hoop het zo??

Geen nieuws is goed nieuws hoop ik! :pray:

Ja daar gaan we maar van uit dan :pray: :pray:

Ik ben ook wel benieuwd…hoe is de echo gegaan? Hoop voor je op goed nieuws!