Hallo dames!
Vorig jaar heb ik 2 miskramen gehad. Nu na een jaar eindelijk weer zwanger en we hebben vanmorgen een kloppend hartje gezien :inlove: :dance:
We waren zo gefixeerd op het hartje, we waren helemaal blij. Maar nu ben ik 6 weken en 2 dagen zwanger ipv 7 weken en 4 dagen, wat ik zelf dacht. Dat is toch best veel?
Ik heb wel een hele onregelmatige cyclus, maar heb een digitale ovu test van CB gedaan en die gaf een smiley. Ik snap dat de eisprong bijvoorbeeld een dag later was dan ik dacht en dat de innesteling op zich heeft laten wachten. Maar 9 dagen verschil? Ik vind het zelf best veel.
Meiden met ervaring?
gr. Nienke
het innnesteling kan best even duren, en daarnaast kan de echoscopiste ook een meetfoutje hebben gemaakt… het gaat natuurlijk maar om een paar milimeter nietwaar!!
een kloppend hartje betekende volgens de gyn die mijn echo met 6,5 week heeft gedaan, 97 % kans op een gezonde zwangerschap.
geniet er maar van!
hier was het precies zo :mrgreen:
het kan zijn dat het bevrucht eitje nog een tijdje rond kan zwerven voor het zich nesteld
correct me if i’am wrong :think:
gefeliciteerd in ieder geval en geniet ervan :inlove:
Judith, spannende dag voor jou!
Ik twijfel of ik misschien een eerdere echo ga aanvragen. Nu zitten we nog in de stress. En ik lees op internet al allerlei horror stories, kan daar beter mee ophouden.
Nienke
Met Lana precies hetzelfde gehad. Ze zeiden dat ik toen 8 dagen korter zwanger was dan ikzelf dacht.
Gefeliciteerd iig!!!
Maar wisten jullie dan niet wanneer de eisprong was? want dat weet ik ongeveer wel. dat vind ik het verontruste er aan.
Nienke
Lieve Nien, probeer je geen zorgen te maken, zoals ik elders al vermelde is een echo op deze termijn niet nauwkeurig, ze maken niet voor niks later nog een termijnecho.
En meid als je zo in de zorgen zit, wat ik me kan voorstellen met je voorgeschiedenis zou ik gewoon bellen en zeggen dat je heel graag volgende week nog een keer een echo wilt omdat je je zo zorgen maakt. Gewoon doen hoor, je weet, ik mocht ieder moment komen voor de echo, hopelijk zijn ze bij jou ook zo coulant. :hug:
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar lijkt me niet nodig hoor! Als je een kloppend hartje hebt gezien, dan is dat al een heel goed teken! Bij Elise ben ik 6 dagen terug gezet in tijd omdat op de termijn echo ik korter zwanger leek… echter op de 2 pretecho’s erna en op de 20 weken echo bleek in in ene 6-8 dagen langer zwanger, oftewel toch een misrekening bij de termijnecho. Elise is uiteindelijk 12 dagen eerder geboren dan de datum die de termijnecho aangaf!
maar je krijgt nog een andere echo? zoja, wanneer? die is al een stuk duidelijker dan! met 6-7 weken is alles nog zo lastig meten… geloof dat een beebje van 6 weken 0,5 cm is, kan je nagaan!
succes met je zwangerschap!
Geniet ervan
groetjes,
Louise
Je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken hoor.
Bij onze eerste echo dacht de vk ook dat ik 8 weken i.p.v. 9 was. Daarom kregen we met 11 weken weer een echo, en toen bleek het opeens wel 12 weken te zijn. Maar dat kon gewoon, zei ze. Was een normaal verschijnsel.
Bij mij zat tussen de echo’s 6 dgn verschil…
Dus welke data ik nu precies uitgetelt ben gaanz e nog voerleggen.
Mijn cyclus verschilt nogal… van 21-30 dgn…
@nienke2 wrote:
Judith, spannende dag voor jou!
Ik twijfel of ik misschien een eerdere echo ga aanvragen. Nu zitten we nog in de stress. En ik lees op internet al allerlei horror stories, kan daar beter mee ophouden.
Nienke
jazeker spannend hier
maar volgens mij komt er geen actie vandaag :lol:
@nienke2 wrote:
Maar wisten jullie dan niet wanneer de eisprong was? want dat weet ik ongeveer wel. dat vind ik het verontruste er aan.
Nienke
Ik wist precies wanneer mijn dag was dat ik sex heb gehad :mrgreen: Telt dat ook. Dat was die maand door omstandigheden maar 1x :roll: En toch 8 dagen verschil.
Nienke: misschien weet je mijn verhaal nog…
Ik heb mijn laatste menstruatie gehad op 29 mei.
Op 20 juni lekker geklust :oops: :mrgreen: omdat ik een positieve ovulatie test had én dat hubs enige dag thuis was in die maand…
Toen ik dus ging rekenen had ik ook een heel andere datum uitgerekend dan wat ik te horen kreeg bij de VK.
Ik was korter zwanger dan gedacht…
Bij de 2e echo kwamen ze weer op dezelfde datum uit en hebben ze toen de datum van de echo’s aangehouden.
Je moet je dus geen zorgen maken hoor!! Ik denk dat het best vaak voorkomt dat er een andere datum uit de echo komt…
Bij charity zeiden ze bij de echo ook dat ik 7 dagen minder ver zwanger was . ze is nu al bijna 4 . ze zeggen dat er ma 10 dagen verschil mag zitten zonder dat je je zorgen hoeft te maken. En al je meer dan 10 dagen ernaast zit krijg je etra echo’s en dan heeft het in de helft van de gevallen nog niks te betekenen.
je eisprong kan later zijn geweest en el meer dan 1 dag later en inderdaad de innesteling kan wat langer geduurd hebben. en miss hebben ze zich iets vermeten beeb is nu nog maar zo klein.
maak je niet te druk en geniet lekker van je zwangerschap.
pppfff daar knap ik wel van op, want zit maar te malen hiero.
Denk wel dat ik straks de VK bel en overleg over de echo. Hij is pas over 3 weken gepland, maar dat vind ik persoonlijk veel te lang duren. Over 2 weken kunnen ze toch ook al meer zeggen? Het groeit nu nog zo snel (in mm dan :lol: )
Nienke
Mijn vk zei toen ook dat er een behoorlijk verschil in kan zitten, idd
tot 10 dgn. Ze vertelde dat ze dat ook weten door IVF, zelfs dan kan er
nog een verschil in dagen inzitten, terwijl ze precies weten wanneer
de eicellen zijn teruggeplaatst.
Maar als ik jou was, zou ik ook vragen of ik na een week nog even
snel een echo mocht krijgen… :hug: gewoon om te kijken of t
goed gegroeid is.
Hoi,
Ik werd 2 weken teruggezet (was 5 ipv 7 weken). Ik dacht ook dat ik wist wanneer mijn ei-sprong was. Niet dus. Uiteindelijk weer een halve week erbij gekregen bij een latere echo. Nou ik de moed eerst al opgegeven maar ben nogsteeds (hartstikke) zwanger.
Ik zou zeggen als het het hartje gehoord hebt, prima! Er kan altijd vanalles misgaan, maar zou me geen (overdreven) zorgen maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, he?!
Groetjes,
Femke
bij mijn oudste wist ik ook zeker wanneer de conceptiedatum was en bij mijn echo met 11w bleek ik pas 9w en 5d zwanger tezijn heb 2w later nog een echo gehad en daar kwam het zelfde uit ze is geboren met 41w5d en ze was net een uitgedroogd pruimpje waarschijnlijk was ik toch iets verder als op de echo’s maar zeker weten zullen we het nooit.
bij de 2de wist ik ook precies wanneer de conceptie was en toch bleek ik weer 8 dagen teschelen in plaats van 12w was ik 10w6d
en bij de jongste scheelde het maar 5 dagen zou 12w zijn maar was 11w 2d
Met de echo van Yeline werd ik 1,5 week terug gezet, het hartje klopte en de vk zei dat het wel eens kon gebeuren. Al wist ik zeker wanneer ik mn eisprong had gehad en geklust had, want de datum van bevruchting die zei noemde kon niet want we hebben toen geen sex gehad omdat ik op mn ongi zat te wachten. Maar jah het kan allemaal, komt ook vast helemaal goed met jullie kleine in je buik.
Bedankt dames, ben heel blij met deze reacties.
Ja, of ze kunnen misschien niet altijd goed meten, en dan zit er een paar mm tussen en dat is direct een paar dagen bij zo’n klein vruchtje. ppfff,
We zijn er nog niet gerust op.
En wel om het volgende: de vorige 2 miskramen waren de vruchtjes 7 weken oud/groot. De VK zegt dat de hartjes waarschijnlijk wel geklopt hebben, maar met 7 weken zijn gestopt. Nu er vandaag 6wk+2 uit kwam, begin ik te twijfelen, of het nu weer met 7 weken fout zal gaan.
Ik heb dit verhaal bij de VK neergelegd en krijg nu over 2 weken weer een echo ipv over 3 weken. Dat scheelt dan weer. Maar is nog wel lang in deze onzekerheid!
We waren gewoon zo gefocused op het hartje. Als het hartje klopt, heb je 98% dat het goed gaat zeggen ze. maar dat was toch de vorige keren dan ook zo? dus zouden we 2 keer bij die 2% hebben gehoord?
Ach ik wil het weer te theoretisch zien waarschijnlijk, zoals altijd!
Wachten, wachten, wachten…
Nienke