echo->9 dagen korter zwanger?

Is het trouwens niet zo dat een vruchtje wel gewoon door kan groeien, ook al gaat het hartje niet kloppen?

Dus dat het niet zo hoeft te zijn dat bij de vorige 2 wel hartjes geklopt hebben? Maar dat die wel zijn gestopt met 7 weken? :doh: moeilijk moeilijk…

Kan me je onzekerheid zo goed voorstllen joh… :hug:

Ik was ook korter zwanger dan verwacht.

(25 mei menstruatie) en als ik bereken moet ik volgens internet de 2e van juni mijn menstruatie te hebben gehad, dus met week 3 al een positieve test.

ik Dacht 6 weken zwanger te zijn, scheen 4 weken en 6 dagen te zijn.

Bij mijn eerste zwangerschap zijn de uitgerekende dagen geweest: 3 oktober, 10 oktober, 12 oktober, 6 oktober, 12 oktober en ze is 10 oktober geboren :inlove:

Bij deze zwangerschap heb ik al 28 april, 11 mei en 6 mei op m’n lijstje staan.

Ik heb altijd begrepen dat 1mm een verschil van een aantal dagen kan maken, en ook dat ze er in het begin vaak wat naast zitten daardoor. Volgens mijn vk is een echo rond 10-12 weken het betrouwbaarst.

Sterkte met de onzekerheid, ik hoop voor je dat 3x scheepsrecht is :pray:

:hug:

Dit vond ik nog…

Hoe precies is de leeftijdsbepaling bij een echo?

Niet zo nauwkeurig als velen denken! Het hangt af van de leeftijd van de zwangerschap.

5 - 7 weken: Als de echo tussen week 5 en 7 wordt gedaan is de nauwkeurigheid ongeveer plus of min 10 dagen.

7 - 14 weken: Het meten van de hoofd-romplengte geeft een nauwkeurigheid van plus of min 3 dagen bij 7 weken.

14 - 26 weken: Het meten van de hoofdomtrek en de lengte van het bovenbeen geeft een nauwkeurigheid van plus of min 7 tot 10 dagen.

26 - 40 weken: Later in de zwangerschap wordt de leeftijdsbepaling minder nauwkeurig en kan deze er wel drie weken naast zitten…

Klopt hoor wat Anja zegt, ik heb vele echo’s gehad in de zwangerschap en ze hebben een marge van max. 2 weken :wink:

Dus dat komt aardig overeen met de 10 dagen die meerderen hier roepen :-*

Bij mijn klopte het elke keer precies… :smiley: Lucky me.

:D:D:D

Nou ja, bij mij klopte het ook altijd. bij mijn 1e zw.schap die goed ging, maar ook bij de 2 miskramen. Vandaar dat ik het nu totaal niet verwacht had.

Nog 2 weken wachten… :zzz:

Nienke

@nienke2 wrote:

Nou ja, bij mij klopte het ook altijd. bij mijn 1e zw.schap die goed ging, maar ook bij de 2 miskramen. Vandaar dat ik het nu totaal niet verwacht had.

Nog 2 weken wachten… :zzz:

Nienke

Komt helemaal goed. geloof er in. :hug: voor nu

Bij mijn 1e zwangerschap dacht ik bij de eerste echo bijna 7 weken te zijn (niet echt bijgehouden, maar had een vrij regelmatige cyclus), maar volgens de gyn. was ik pas bijna 6 weken (precies 7 dagen verschil). Ook bij latere echo’s, is hij bij deze termijn gebleven.

Zelf vermoed ik echter nog steeds dat ik al verder was, want mijn zoontje (prematuur) had bij de geboorte eerder het gemiddelde gewicht en de gemiddelde lengte van 1 week verder…

Deze keer alles precies bijgehouden (cycli, eisprong (ovu-tests + temp.), ‘klustijden’), maar toch al gelijk 6 dagen ‘teruggezet’. Komische dit keer is, dat volgens de gegevens van andere dames (lengte vruchtje - zwangerschapsweek), mijn meetgegevens wèl met ca 6 dagen verder overeenkwamen, bij èlke meting die ik heb gehad. :think: We zullen dus wel zien… :hug:

Het klopt dat het bevruchte eitje er soms een tijdje over doet vòòrdat het zich gaat innestelen, of dat het een ‘pauze’ maakt tijdens het innestelen, of dat het gewoon heel lang nodig heeft om in te nestelen. Dit, in combinatie met de wetenschap dat idd 1mm ‘verkeerd’ meten, al enkele dagen verschil oplevert, maakt verschillen van tot wel 2 weken goed mogelijk!

Hoop op een mooie volgende echo voor jullie, zodat jullie kunnen gaan genieten! :hug:

Ik zit wel allerlei scenario’s te bedenken. Zo hoort de grootte van de vruchtzak wel bij die 6wk en 2 dgn. zei ze. Ik heb al op internet gevonden dat een vruchtzak wel doorgroeit zonder hartactie ( heb ik ook zelf gezien bij die 2 miskramen), maar het lijkt me niet dat ie krimpt. daar zal ik namelijk zelf over na te denken. dat het vruchtje niet gegroeid is bijvoorbeeld omdat het niet goed zit.

Al met al ziet het er wel positief uit. alleen is het nu al zo eigenwijs dat het lekker laat ingenesteld is en daarom mama nog even 2 weken in onzekerheid houdt! :lol:

Oh ja en iemand zei dat ik over een week een echo moest proberen te krijgen. Maar dat doen ze expres niet. Als er dan te weinig verschil in deze week zit, weet je nog niks. En met 2 weken verschil moet er wel verschil te zien zijn en sluiten ze meetverschillen uit…

Nienke

@nienke2 wrote:

Maar wisten jullie dan niet wanneer de eisprong was? want dat weet ik ongeveer wel. dat vind ik het verontruste er aan.

Nienke
Ik had vorig jaar precies hetzelfde en ik wist dus ook precies wanneer mijn eisprong was, Bij de volgende echo was onze Merlijn precies volgens de boekjes qua groei. De eerste weken is het echt mm werk wat ze opmoeten meten en dan kan het weleens zoveel schelen.

De VK heeft mij ook uitgerekend op een datum die gewoonweg niet mogelijk is omdat ik toen (zonder mijn man) in het buitenland was. Scheelt maar 3 dagen, maar toch.

Ik weet zelf exact wanneer de conceptiedatum was (de dag dat ik terugkwam :wink: ) en daar trek je dan 2 weken vanaf.

Ondanks dit gegeven houdt de vk toch haar eigen datum aan. Mij best…

Ik ben deze zwangerschap ook 2 weken terug gezet… Ik wist zeker dat het niet kon omdat ik een regelmatige cyclus heb van 28 dagen. Het was gewoon niet mogelijk. Toch had de vk mij op 7 weken gezet ipv 9 weken. Toen ik met 13 weken weer een echo kreeg was ik op eens 15 weken zwanger. Gewoon de datum wat ik van te voren al had uitgerekend.

Jeetje Nienke, kon je maar gewoon meteen duidelijkheid krijgen he?

Een kloppend hartje is iig een supergoed teken, dus ik hoop heel hard voor je dat je zorgen helemaal voor niets zijn geweest!

Deze gaat er komen hoor :-*

Wat ik me nog wel afvraag. als je dan wel 16 dagen na de eisprong een positieve zw.test hebt, dan is je innesteling toch ook niet later geweest want je maakt toch pas HCG aan als je innesteling geweest is?

(sorry hoor, een onzekere muts hier)

Nienke