dwarsligging

Vandaag weer controle gehad in ziekenhuis en nu blijkt onze spruit in dwarsligging te liggen :shock:

Wie heeft dit ook meegemaakt zo rond de 41 weken en is het nadien weer terug gedraaid???

alvast bedankt!!

Kon er op internet niet zoveel over vinden,vandaar deze vraag :wink:

Tjeempie, dat is ook een onaangename verrassing!

Geen ervaring hier, sorry.

Hopelijk draait de baby nog (de goede kant op).

Hoe voelt dat in je buik joh, lijkt me niet erg aangenaam al die rek naar de zijkant. :eh:

@Tamma wrote:

Tjeempie, dat is ook een onaangename verrassing!

Geen ervaring hier, sorry.

Hopelijk draait de baby nog (de goede kant op).

Hoe voelt dat in je buik joh, lijkt me niet erg aangenaam al die rek naar de zijkant. :eh:

Hahahaha nee indd.Je ziet ook echt die kont zitten he.Hele bult aan ene kant.Je kan het in ieder geval erg duidelijk zien.

Was indd een verrassing. :wink:

Jeetje, je bent al flink overtijd. Met een dwarsligging mag je toch niet vaginaal bevallen, waarom helpen ze je dan niet meteen?

@ Ank

Wat een vervelende verassing.

Hier een stuitertjes…ook geen pretje.

Maar jij bent ook al 41 weken.

Wat gaan z enu verder met je doen? Hopen ze dat het nog terug draaid? En sinds wanneer ligt het dwars?

Heel veel succes meis!

Helaas kunnen ze het niet draaien omdat ik een laagliggende placenta heb :? Dit ivm met bloedverlies.

Ze hebben nog de hoop dat de kleine alsnog gaat draaien met de weeen.Maarja zit ik ook niet echt op te wachten,word dat niks dan gaan ze alsnog een keizersnee doen :roll:

Nu heb ik het idee dat de baby vanacht in een stuit is gaan liggen.Ach ja kan der ook nog wel bij :wink:

Vanmiddag toch maar eens bellen…

Heb je al gebeld en antwoord??

Ik hoop zo voor je dat het gewoon lekker naar beneden gaat liggen en gewoon komt. Je bent ver genoeg hoor. Lekker gaan bevallen!!! :hug:

@ Ank

Oohjee…ik hoop voor je dat het gewoon netjes met het koppie naar beneden is gedraaid. En niet zoals mijn eigenwijsje met zijn hoofd omhoog :s

Hou je ons op de hoogte…ik leef met je mee (en snap hoe je je voelt, want ik had hier in eerste instantie ook geen keus…het zou een sectio worden…nu gelukkig niet meer…morgen horen we weer meer en gaan we kijken of het nog met de beentjes omhoog getrokken ligt)

Nee nog niet gebeld…

We wachten vanacht nog even af en anders morgen.

Bah vind het allemaal maar niksJe weet niet waar je aan toe bent he.

Doet me goed dat jullie meeleven :thumbup:

Dankje wel :-*

@ Ank

Dat heb ik dus ook…ik weet ook niet waar ik aan toe ben.

Eerst lag de kleine met de voetjes in het bekken dus werd het sectio…toen toch niet met de voetjes in het bekken maar met de billen. Dus nu is het hopen dat het morgen ook niet met de voetjes in het bekken ligt…gelukkig gaan ze me dan zondag inleiden. Pppfff en dan maar hopen dat het “normaal” bevallen gaat lukken en het uiteindelijk niet een sectio wordt.

Het is echt onzekerheid…en die heb jij dus ook :hug:

Gelukkig mag ik morgen weer bij de gyn op visite…

Maar is het bij jouw niet verstandig nu een liggingsecho te maken??? Voor het zelfde geld ligt het goed en maak je je zorgen om niks. En als ze nu al zien dat het een stuit is…kan je misschien ook ingeleid worden…of een sectio gaan plannen…??? (je bent tenslotte al bijna 41 weken)

@marjolein98 wrote:

@ Ank

Dat heb ik dus ook…ik weet ook niet waar ik aan toe ben.

Eerst lag de kleine met de voetjes in het bekken dus werd het sectio…toen toch niet met de voetjes in het bekken maar met de billen. Dus nu is het hopen dat het morgen ook niet met de voetjes in het bekken ligt…gelukkig gaan ze me dan zondag inleiden. Pppfff en dan maar hopen dat het “normaal” bevallen gaat lukken en het uiteindelijk niet een sectio wordt.

Het is echt onzekerheid…en die heb jij dus ook :hug:

Gelukkig mag ik morgen weer bij de gyn op visite…

Maar is het bij jouw niet verstandig nu een liggingsecho te maken??? Voor het zelfde geld ligt het goed en maak je je zorgen om niks. En als ze nu al zien dat het een stuit is…kan je misschien ook ingeleid worden…of een sectio gaan plannen…??? (je bent tenslotte al bijna 41 weken)

Jeetje meid is voor jou ook klote allemaal!

Ja je weet niet waar je aan toe bent he :roll:

Ik mag pas volgende week dinsdag weer heen.Morgen toch maar eens even bellen.Ik duim voor je morgen en hoop op goed bericht :thumbup:

@ Ank

Ik zou idd wel gewoon even bellen hoor als ik jouw was…!

Bij stuit heb je namelijk ook een grotere kans op het uitzakken van de navelstreng etc. indien je vliezen breken. Dan is het toch wel handig om te weten hoe je kindje ligt. En ligt het in stuit hoe het dan in stuit ligt.

Dus ik zou zeggen bellen!

En als ik vanmiddag geweest ben laat ik het je weten…!

Heb je al gebeld? En?

Nou hier terug van de Gyn. Ik mocht meteen in de Gyn. stoel gaan liggen om even te voelen. Ze zat weer lekker te “graaien” daar binnen ze zegt je hebt 1 cm ontsluiting en ik voel 2 lekkere billen. Dus ik vraag mijn billen of die van de baby Die van de baby…

Dus het zit idd nu al meer ingedaald als vorige keer. En dus al 1 cm ontsluiting

Zaterdag ochtend om half 9 wordt ik opgenomen…en dan gaan we evengoed primen aangezien mijn baarmoedermond nog wat stug is en een tuutje heeft. Ze kan wel gaan inleiden zondag maar dan ben ik zo lang bezig met inleiden. Dus hopelijk zet mijn lichaam gewoon zelf even door op de priming En dan zondag ochtend gaan ze me inleiden

@marjolein98 wrote:

Heb je al gebeld? En?

Nou hier terug van de Gyn. Ik mocht meteen in de Gyn. stoel gaan liggen om even te voelen. Ze zat weer lekker te “graaien” daar binnen ze zegt je hebt 1 cm ontsluiting en ik voel 2 lekkere billen. Dus ik vraag mijn billen of die van de baby Die van de baby…

Dus het zit idd nu al meer ingedaald als vorige keer. En dus al 1 cm ontsluiting

Zaterdag ochtend om half 9 wordt ik opgenomen…en dan gaan we evengoed primen aangezien mijn baarmoedermond nog wat stug is en een tuutje heeft. Ze kan wel gaan inleiden zondag maar dan ben ik zo lang bezig met inleiden. Dus hopelijk zet mijn lichaam gewoon zelf even door op de priming En dan zondag ochtend gaan ze me inleiden

Oehhhh spannend joh!!!

En de 1ste cm is al binnen :dance:

Zie je er nu ook tegen op?

Hier vanmiddag gebeld en kon meteen terecht.

Was helemaal niet lekker en erg veel last vanharde buiken.

Daar aan gekomen hebben ze een ctg gemaakt en baby maakte het goed.Alleen nu is die kleine naar de andere kant gedraaid,dus met hoofdje naar rechts en dus nog steeds overdwars :?

Blijkbaar heeft het dus nog alle ruimte :shock:

Voor de rest hebben ze alles nagekeken en dat zag der prima uit.OOk genoeg vruchtwater.

Is nu maar afwachten wanneer de bevalling begint en dat die kleine uit zich zelf gaat draaien.En anders heb ik weer een afspraak staan voor aankomende dinsdag.Jakkie niks aan hoor dat gewacht.Helaas kunnen ze op het moment niks doen.

Jij hebt al snel je kleintje in je armen marjolein :inlove:

Tja, ik liep dan wel niet tot de 41 weken door, maar tot 39+, maar ook die van mij draaide tot het laatste moment nog lekker rond.

Suus heeft gedraaid en gedraaid, lag de laatste controle perfect… en toen het puntje bij paaltje kwam :wall: dwars kind 8)

Mijn bevalling kwam in de eerste instantie spontaan door gebroken vliezen.

Ik durf te wedden dat wanneer dat nog niet zou gebeuren, ze heus nog had gedraaid.

Ik hoop dus echt voor je dat je kleine gewoon nog even door draait :pray:

Die van mij kon het in een krappe baarmoeder MET een tussenschot er in, en ook weer terug.

Die van jou moet het dus ook kunnen :pray:

@Mirretje2 wrote:

Tja, ik liep dan wel niet tot de 41 weken door, maar tot 39+, maar ook die van mij draaide tot het laatste moment nog lekker rond.

Suus heeft gedraaid en gedraaid, lag de laatste controle perfect… en toen het puntje bij paaltje kwam :wall: dwars kind 8)

Mijn bevalling kwam in de eerste instantie spontaan door gebroken vliezen.

Ik durf te wedden dat wanneer dat nog niet zou gebeuren, ze heus nog had gedraaid.

Ik hoop dus echt voor je dat je kleine gewoon nog even door draait :pray:

Die van mij kon het in een krappe baarmoeder MET een tussenschot er in, en ook weer terug.

Die van jou moet het dus ook kunnen :pray:

Ooohh ik hoop het ook zo. :pray:

Jij hebt dus een keizersnee gehad?

@ Ank

Oohjee nog steeds dwars dus. Naja je bent in iedergeval wel een beetje gerustgesteld zoals ik het begrijp…toch?

@ Mirretje2

Jij dus ook zo’n bewegelijk kindje…die van mij is ook erg bewegelijk maar het vermoeden bestaat dat de navelstreng om het nekje zit en dat het hierdoor niet meer van stuit naar hoofd gaat draaien…omdat dan de navelstreng niet lekker gaat zitten…Helaas :frowning:

Nou morgen wordt ik opgenomen voor priming :dance:

Mijn moeder zei zo je hebt de 1cm binnen en de gyn meteen…nou denk maar niet dat die 2e net zo snel gaat…haha :lol: Nee dat weten wij ook wel (mijn moeder en ik werken beide in de kraamzorg). Maargoed de eerste is toch al binnen :wink:

Hoi hoi

Hoe is het nu?

Haar laatste berichtje is van donderdag, ik heb dus zo’n flauw vermoeden dat ze al bevallen is.

@mamma van sharondenise wrote:

Haar laatste berichtje is van donderdag, ik heb dus zo’n flauw vermoeden dat ze al bevallen is.

Nee was het maar waar :? Heb aankomende dinsdag weer afspraak in ziekenhuis.Net verjaardag van me zoontje gevierd.Hopen dat dat de weeen vanavond komen. :wink:

Beeb is inmiddels weer gedraaid,ben er echt ziek van geweest.

Maar heb zo’n vermoeden dat het nog steeds verkeerd ligt.Alleen nu de andere kant weer op :? We wachten maar weer af…