Ons kindje ligt al sinds ze kunnen voelen hoe het ligt dwars :roll:
Onze 2e lag dat ook heel lang maar is uiteindelijk wel gedraaid, week 36 ofzo.
Nu hoop ik natuurlijk heel hard dat dit kindje ook gaat draaien maar zo niet…wat dan?
Wat voor ervaringen hebben jullie bijv. met het draaien van een kindje?
Het lijkt mij nl. helemaal niks! Maar ja een keizer snee ook niet…
wei heeft er ervaring? bedankt alvast
Dwarsligging is iets anders dan bij een stuitligging wat bij mij het geval was. Hier mn verhaal:
Bij 36+6 kwamen ze bij mij achter dat Katie in de stuit lag en werd op die dag nog doorvewerzen naar het WKZ om het te laten draaien.
Het draaien was omprettig en pijnlijk maar de resultaat was er wel. Het gaat zo’n 3 uur tijd kosten in het Z’huis. Eerst wordt de echo gemaakt, metingen gedaan… Vervolgens CTG half uur a 45 min… vervolgens krijg je een weeénremmers (heb ik het goed? Weet het niet meer wat het was) en zodra het inwerkt gaan ze met 2 gyn draaien… En dan leggen ze je weer aan de CTG want de hartslag van je beeb daalt natuurlijk en willen ze kijken hoe je kleine hierop reageerd. Mocht het fout (ook al is de kans natuurlijk erg klein) gaan, dan ga je gelijk naar de OK!
Kans was ook erg groot dat Katie weer zou gaan draaien omdat ze aan de kleine kant was maar gelukkig bleek ze gewoon goed te blijven liggen.
Als ik zou moeten kiezen tussen draaipoging of ks… Kies ik natuurlijk voor de eerste…
bedankt voor je reactie! gelukkig dat alles geod ging bij jou.
Ik hoorde ook dat er een (kleine) kans is dat de placenta los laat, weet jij daar iets van?
Mag je na de draai poging wel gewoon naar huis?
En nu bedacht ik mij vannacht ook nog dat de placenta op de voorwand ligt, weet iemand of dat nog een extra hindernis is?
Dat de placenta zou los laten is idd erg klein maar mocht het wel zo zijn wordt je gelijk naar de OK gebracht en gaan ze je kind halen.
De gyn’s hebben een wens en dat is luisteren naar jou. Als het tijdens de draaipoging je teveel wordt stoppen/pauzeren ze tot je er klaar voor bent.
Tis afhankelijk hoe jullie toestand is. Verloopt alles goed, dan mag je gewoon naar huis…
Na de draaipoging hielde ze me goed in de gaten doormiddel van CTG. Ik mocht pas naar huis toen Katie d’r hartslag normaal was en de volgende dag voelde me buik gekneusd aan maar dat was na 3 dagen helemaal weggetrokken…
Als jij meer wilt weten kan je het beste aan je vk/gyn vragen. Zij kunnen je het beste helpen! Hoe dwars ligt de kleine?
Katie heeft er niks aan overgehouden en is inmiddels nu 4 maanden oud
Laat je me weten hoe het was gegaan mocht je het doen?
Heel veel succes!
bedankt voor je reactie mariiyelle! Jouw ervarign is dus wel positief al hield je er wel een gekneusd gevoel aan over
Onze kleine ligt echt dwars, hoofdje links in mij zij en billen rechtsin mijn zij! En dat dus ook al heel erg lang.
Ik moet het idd. bespr met mijn vk. Nu heb ik nog wel hoop dat de kleien eigenlijwijze besluit zelf te draaien. Ben nu 33 weken en draaien zouden ze met 35 a 36 weken doen heb ik begrepen…
Hoe houden ze in de gaten dat de placenta niet los laat dan? (sorrie ben wat angstig geloof ik :shifty: ).
Fijn dat het zo goed gaat met jou meisje!
bij mijn vriendin is het ook gedraaid. Zij kreeg wel mee dat het kon zijn dat de bevalling alsnog in het ziekenhuis voortgezet zou moeten worden omdat het beepje niet zelf spontaan was gaan goed liggen. Vaak wordt dit een aangezichtsgeboorte oid. Zijzelf had ook dath et hoofje niet goed lag, overigens is het wel gelukt thuis te bevallen.
zij koos de volgende keer voor ks, ws zit die er al snel aan te komen,aangezien haar tweede kindje waar ze nu zwanger van is ook weer dwars ligt.
mischa lag eerst lang dwars en toen hij een kwartslag draaide lag hij in een stuit. De gyn heeft hem gedraait met een goed resultaat gelukkig.
Daimen lag in een stuit en erg hoog!! Echt met zijn koppie tegen mijn borstbeen aan. Daardoor kreeg ik weinig lucht en voelde het niet fijn!! De verlosk. heeft hem toen gedraaid met 33 weken ong. Erg vroeg dus grote kans dat hij terug zou draaien… dit deed hij dan ook de volgende dag.
Met 36(?) weken lag hij nog in een stuit, dus zou ze hem weer draaien, toen naarhet ziekenhuis voor ctg en tijdens die ctg is hij zelf maar gaan draaien… dus hoefde ze niets meer te doen.
Draaien voelt niet fijn idd, maar ik vind het wel te overzien allemaal! Liever dan een KZ
@maantje wrote:
Hoe houden ze in de gaten dat de placenta niet los laat dan? (sorrie ben wat angstig geloof ik :shifty: ).
Snap heel goed dat je angst er is.. En dat mag! :wink:
Maar om te checken of de placenta nog heel is gaan ze daarom zowel voor als na de draaipoging nog een echo maken om te kijken hoe het ervoor staat met placenta en beeb. Mocht het foute boel zijn word je gelijk naar de OK gebracht en gaan ze je kindje halen.
Maar gyn's weten echt wat ze doen.. :mrgreen:
Mijn zoontje is met 36/37 weken dwars gaan liggen (toen al een grapjas). En toen we gingen om te kijken om evt te draaien 37 wk lag hij weer goed.
Ik was op m’n buik in bad gaan hangen (op handen en knieën, toen kreeg m’n buik heel veel ontspannen ruimte) en voelde hem eigenlijk gelijk draaien toen. Nu had ik een enorme buik en veel vruchtwater.
Dat hij zelf dwars was gaan liggen was natuurlijk al apart met 36/37 weken, hij lag al weeeeeken goed!
Ik kan niet zoveel zeggen over draaipogingen e.d., maar ik weet wel dat in het uiterste geval, en dat is dus als het een dwarsligger blijft, ze een verticale keizersnede zullen doen.
Mijn oude buurvrouw heeft dit gehad, haar BM bleek hartvormig en dus lagen beide dochters dwars.
Logischerwijs zou ik me wel kunnen voorstellen dat een dwarsligger makkelijker te keren is dan een stuit omdat die maar een kwart hoeft…maarja gaat dan ook sneller terug natuurlijk :roll:
Succes! En wie weet, gaat ukje gewoon braaf luisteren naar mama
dat werd mij ook verteld dat ze, als ze 'm niet gedraaid kregen, een verticale incisie zouden maken.
@Lily2006 wrote:
Succes! En wie weet, gaat ukje gewoon braaf luisteren naar mama
dat wou ik idd ook erbij zeggen gister. Dat het bij dwarsligger stuk makkelijker is dan stuitligging.
hier ook een draaipoging gedaan
lynn lag al heel lang in een stuitligging
eerst 45min aan ctg en daarna het draaien
bij mij lukte de eerste poging niet
de 2de werd lynn gedraaid maar schoot ze terug
toen heb ik gezegd dat ik het genoeg vond
het was heel duidelijk dat ze niet wou draaien
het viel me wel reuze mee en ook niet echt pijnlijk
fijn is anders maar ik had erger verwacht
mijn vriend vond het wel een heel naar gezicht
achteraf weer 45 min aan ctg en toen naar huis
lynn was toen de rest van de dag heel rustig
en ik moet eerlijk zeggen dat ik me naar haar
best schuldig hebt gevoeld
de ks viel mij reuze mee het herstel ook
voor een evt volgende keer zou ik geen draaipoging meer doen
ik heb niet zoveel problemen met de (overigens mislukte) draaipoging gehad. Het is gedoe aan je buik, (proberen te) ontspannen is de enige optie die je hebt als ze bezig zijn. Ik heb toen geen weeenremmers oid gehad, wel uitgebreid aan CTG na die tijd. Baby niks mis mee door de poging, wij een ervaring rijker :mrgreen:
Ik zou denken dat het de moeite van het proberen waard is als je geen KS wilt. En met een dwarsligger heb je weinig keus. Kan je beter een stuitertje hebben
Hoe ver ben je nu?
Hoe ver ben je nu?
Ik ben nu 33 weken. Volgende week moet ik naar de vk en die keer daarna zal dan rond 35/36 weken zijn en dan gaan ze door verwijzen...
Ik denk nu dat ikhet wel aan ga maar als het echt heel onprettig voelt gewoon stop.
Hopelijk draait ie nog :pray: [/quote]
heb net nog even ondersteboven in bad gehangen maar volgelns mij geen resultaat :mrgreen:
Ik probeer het gewoon nog een paar keer
Mijn dochter lag in stuit.
Hier ook 3 pogingen gedaan tot draaien, ik vondt het ABSOLUUT NIET pijnlijk!
Lekker is anders, als je maar zorgt dat je je heeeel goed ontspant.
De volgende dag voelde ik me wel overreden door een vrachtwagen.
Uit ervaring (heb op de kraam gewerkt) weet ik dat een dwarsligger veel makkelijker is te draaien dan een stuit.
Ik ben uiteindelijk gewoon normaal in stuit bevallen…eitje! En zou het bij de volgende ook weer precies zo gedaan hebben.
Ik wilde ook absoluut geen sectio…dus ik heb alles op alles gezet voor een stuitbevalling En achteraf ben ik ZOOOO blij dat ik nromaal bevallen ben en bij de volgende dus ook gewoon thuis kan en mag bevallen (tenzij het goed ligt )
onze middelste lag met 29 weken compleet klem overdwars… ik had hem al 2 dagen niet voelen bewegen, VK erbij, hartje goed, maar idd ook zij voelde geen enkele beweging.
CTG goed, maar geen beweging, echo… oordeel gyn: dat kind ligt zo vast die kan niet eens bewegen :o
Moesten het maar aanzien voorlopig nog.
Kleine week later had ik enorm buikpijn en voelde ik hem gewoon draaien. In stuit… de weken erna heeft hij toen meer gedraaid van stuit naar dwars, naar alles daar tussenin, maar niet in hoofdligging.
VK was mij ook net aan het vertellen hoe verder als hij niet meer zelf zou draaien.
Zou dan met 36 weken een draaipoging krijgen.
Gelukkig was hij minder eigenwijs als we dachten en met 35 weken is hij 1x helemaal om gegaan en daalde direct een klein stukje in :dance:
En vanaf dat moment helemaal braaf… werd nog op de uitgerekende datum geboren ook :lol:
@mamaMarije wrote:
onze middelste lag met 29 weken compleet klem overdwars… ik had hem al 2 dagen niet voelen bewegen, VK erbij, hartje goed, maar idd ook zij voelde geen enkele beweging.
CTG goed, maar geen beweging, echo… oordeel gyn: dat kind ligt zo vast die kan niet eens bewegen :o
Moesten het maar aanzien voorlopig nog.
Kleine week later had ik enorm buikpijn en voelde ik hem gewoon draaien. In stuit… de weken erna heeft hij toen meer gedraaid van stuit naar dwars, naar alles daar tussenin, maar niet in hoofdligging.
VK was mij ook net aan het vertellen hoe verder als hij niet meer zelf zou draaien.
Zou dan met 36 weken een draaipoging krijgen.
Gelukkig was hij minder eigenwijs als we dachten en met 35 weken is hij 1x helemaal om gegaan en daalde direct een klein stukje in :dance:
En vanaf dat moment helemaal braaf… werd nog op de uitgerekende datum geboren ook :lol:
wouw dat is wel netjes
Ik heb nogal eigenwijze kinderen en vrees dat deze dat ook is maar woe weet. Ik geef de hoop niet op!
Soms heb ik wel het gevoel alsof het probeerd te draaien maar dat het gewoon niet lukt. Een stukje wel en dan blijft het zo liggen en dan…glijdt het kindje langzaam weer terug. Is dat bekend bij iemand?
@marjolein, een vrinedin heeft haar kindje verloren door een stuibevalling, daar meot ik dus eignelijk ech tniet aan denken :shifty:
Hoewel het voor mij denk ik goe moegelijk zou zijn omdat ik al 3 kidnerne gehad heb en dit kindje ook nog eens een klein hoofdje heeft. Toch zal ik het denk ik niet aan gaan, vind ook dat er soms wel erg makkelijk over gedahct wordt, er overlijden ook kinderen door een stuitbevalling!
aar geod voorlopig nog ligt ie nog dwars dus dan is vaginal bevallen sowieso geen optie :?
Hier hebben alle 3 mijn kindjes dwars gelegen. Blijkbaar heb ik op die manier een lekkere lighouding in mijn buik ofzo :lol:
Uiteindelijk zijn we allemaal uit zichzelf goedgedraaid
@marjolein98 wrote:
Ik ben uiteindelijk gewoon normaal in stuit bevallen…eitje!
Volgens mij dacht je daar heel anders over toen je net bevallen was :think: