duowagen?

Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad… voor ons was het met Peter en Aniek een uitgemaakte zaak, ze schelen maar 13 maanden en Aniek liep nog niet, dus duowagen.

Daarna met Mies, zat er weer 3 jaar tussen, dus hadden we juist geen duowagen meer nodig, sterker nog, we hadden geen eens een kinderwagen meer dus die hebben we opnieuw moeten aanschaffen.



Maar vanaf wat voor leeftijdsverschil zou je zonder duowagen kunnen en bijvoorbeeld kunnen volstaan met een plankje?

Ik zie om me heen veel kinderen van 2,5 nog wel in de buggy zitten, maar evenzogoed ook veel kinderen van 2,5 die op een plankje staan of zelf al hele einden lopen.

Ook lees ik vaak hier dat moeders zich redden met een draagzak of draagdoek, hoe reeel is dat als je veel naar buiten gaat?



Wat is jullie ervaring?



Ik ben hierover namelijk met iemand in discussie, we zijn erg benieuwd naar de reeele ervaringen.

ikzelf gebruik een duowagen omdat mijn oudste dochter nog niet op een plankje lan blijven staan en alle kanten oprent…



mijn zus heeft ook 2 dochters en die schelen ongeveer 2 jaar met elkaar en zij heeft de jongste altijd in een draagzak gehad als ze weggingen met de wagen… werkte volgens haar prima… daarna kan de wagen over naar de jongste…

Alleen als we ver moeten lopen of als het langs een drukke weg is neem ik de duowagen. Anders kan Friso gewoon meelopen (naar de bakker etc.). Hij staat ook wel eens achter op de wagen (zonder plankje) maar dat ook alleen als er geen gevaar dreigt, zegmaar. Ik vond Boudwijn al erg snel te zwaar om in de draagdoek te hebben terwijl ik nog een kind rondreed EN er vaak ook nog boodschappen ed bijkwamen.



Groetjes,

Femke

onze oudste 2 schelen 18 maand en de oudste kon met 17 maand lopen… voor velen reden om te zeggen: duowagen!!!

Vond het zelf echter niet nodig.

In het begin had ik idd de baby in de draagdoek en de oudste in de buggy en als we gewoon stukje gingen wandelen in de wijk (blokje om was het dan ongeveer haha) dan ging de baby in de kinderwagenbak en liep de oudste zelf.



Toen de baby in de wandelwagen inzet kon had ik de draagdoek vaak mee onderop de wagen. Als de oudste dan te moe werd ging baby in de doek en kon de oudste in de wandelwagen… denk dat hij toen net 2 jaar was. Werkte prima, want hele tijd zitten vond hij ook echt niks meer hoor.



De 3e kwam toen de vanaf dat moment middelste ruim 2,5 was. En toen hebben we dus wel een meerijdplankje gekocht :think: Waarom? De oudste ging inmiddels naar school en we moesten dus heen en weer keer op keer. Niks geen vrijblijvend geloof: we stonden gewoon op tijd! Vaak stond hij dan heen op het plankje en terug liet ik hem dan lekker kiezen en dat was vaak lopen.

Hij heeft er een halfjaar op gestaan ongeveer en vanaf dat moment heb ik hem altijd laten lopen.



Hij heeft voor het laatst in de buggy gezeten tijdens m’n zw.schap, vanwege mijn bekken kon ik gewoon niet achter een weglopende peuter aan en tja je moet er soms toch wel uit. Dus dan maar in de buggy.



Denk dat de jongste het langst in de wagen zal zitten uiteindelijk, juist vanwege school en lopend halen/brengen… al pak ik nu ook regelmatig de fiets wel.

Anique was precies 2 1/2 toen Reno geboren werd. Wij hebben bewust gekozen om geen duowagen te kopen en mochten we 'm wel echt missen, konden we 'm altijd nog kopen.

Maar we hebben 'm dus echt niet nodig gehad…

Anique kon heel goed stukken mee lopen (hebben ook geen plankje) en gingen we verder weg dan ging Anique in de buggy en Reno in de draagdoek.

Misschien als het leeftijdsverschil kleiner was geweest dat we er wel eentje hadden gekocht, maar nu dus niet.

J.esse en T.homas schelen 2 jaar en 6 weken. Wij hebben een duowagen en een plankje gekocht tijdens de zwangerschap en we hebben alleen nog maar het plankje gebruikt. De duowagen gaat de deur weer uit, want het gaat prima zo.

We hebben wel een behoorlijk duur plankje, waar J.esse ook op kan zitten en dat gaat perfect, ook voor lange stukken.



Als we met het hele gezin ergens naar toe gaan, winkelen ofzo, dan nemen we ook de buggy mee voor J.esse.

Anderhalf jaar verschil en geen duowagen.

Thijmen liep al redelijk, dus we konden best wel een blokje om.

Naar het centrum lopen deed ik toch te weinig om een duowagen een goed gebruikt object te laten maken.

Als we in het weekend met zjin vieren weggingen hadden we allebei een wagen en dat ging prima.

voor mij is het echt een uitkomt die duowagen… zou anders niet weten hoe ik alle boodschappen moet doen met 2 kleine kids… :? zo draagzak heb ik ook maar vindt het niet echt prettig en alissa ook niet want ze wil alles zien… maar nu is ze alweer te lang om in het babymandje te liggen die je onderin schuift… :? moet ik nog iets op verzinnen… :think:

Milan en Matteo schelen 21 maand… en daar had ik een duowagen voor… Maar Milan liep pas toen hij 18 maand was ofzo, dus die liep nog niet zo goed…



Maar als Matteo de oudste was geweest, had ik ws geen duowagen gehad, want Matteo liep veel eerder en beter… de kinderwagen staat hier dan ook al maanden op zolder

Dus eigelijk hangt het heel erg af van hoeveel, hoever, hoelang je wandelt en of je oudste (die nog in de duo zou moeten) al dan niet snel is gaan lopen en lopen leuk vind.



Kijk, mijn voorkeur gaat absoluut niet uit naar een duowagen, ik vond het echt niks om met zo’n ding te slepen. De bus liet me regelmatig staan en ik kon niet overal even makkelijk langs. Had notabene een wagen van maar 74 cm breed.



Maar Peter en Aniek scheelden bijna niks en Aniek is pas met 18 maanden gaan lopen. Dus wij hebben hem best lang gebruikt, zeker wel tot Aniek 3 was. Lopen is nog altijd haar hobby niet.



Hoe dat Michel gaat geen idee, hij liep al vroeg, nu anderhalve maand en het zou me niet verbazen dat wanneer hij eenmaal goed kan lopen van bijvoorbeeld school naar huis enzo, dat ik hem never niet meer in een wagentje krijg.

Dan zou het dus moeten kunnen lukken met een plankje. :think:

Eigelijk kun je iemand dus geen eenduidig advies geven… behalve wellicht, gewoon afwachten en pas kopen als je weet hoe je oudste zich ontwikkelt, immers… via marktplaats is een duowagen zo gevonden natuurlijk… :think:

Ik heb een 2e handse duowagen aangeschaft een half jaar geleden omdat MArit toen nog niet liep…Ze liep pas met 21 maand en had niet gedacht dat ze goed kon meelopen als Nienke geboren zou worden…Maar daar heb ik me goed in vergist zeg! Marit loopt eigenlijk overal met mij mee aan de hand en ligt Nienke in de kinderwagen…Zo gaan de stad in, de markt over, lopen we naar ons winkelcentrum…kortom een uurtje kan ze wel zelf lopen…Denk dat het een beetje per kind verschilt…

Toen ik zwanger was van de tweede heb ik een duowagen gekocht (kiwi explorer). Ideaal ding. De oudste liep wel vaak, maar toch handig om de wagen bij je te hebben, we liepen nogal veel…



Bij de derde was ie vrijwel onmisbaar: de middelste kan je echt niet overal loslaten, en het is ook handig voor de boodschappen: twee oudsten lopen mee, Keayen voorin, en de boodschappen erachter. Zou niet weten hoe ik het ander moet doen: heb ook doeken, maar die gebruik ik nooit voor boodschappen: heb toch minstens 1 hand nodig om de tas vast te houden, dus om dan nog twee loslopende kids te hebben…

ik heb een hele smalle duowagen net zo groot als een normale eenpersoons wagen… ze zitten namelijk achter elkaar dus je kan gemakkelijk overal naar binnen en langs… nu zit er nog een babynestje achterin maar als alissa kan zitten mag ze in een stoeltje…

Ik had sowieso een duowagen nodig en moest voor Pete een andere oplossing verzinnen. Mijn man was de eerste 3 maanden thuis en gingen we met 2 kinderwagens wandelen, maar daarna wilde ik dus alleen met 3 kids op stap kunnen. Wij hebben voor Pete een plankje (kiddyboard) gehaald en deze hebben we gebruikt sinds hij ongeveer 18 maanden was en dit gaat perfect.

hier leeftijd verschil van 17.5 mnd.

maar ik heb een duowagen en de dames zitten er nog heerlijk in.



ook hebben wij een plankje maar de oudste gaat hier niet opstaan.

en het is een onding… stoot steeds met mijn enkels er tegenaan.

We gaan het meemaken…



Ik heb die discussie dus met mijn man, zover misschien vandaag duidelijk :mrgreen:

Mies zal als alles goed gaat, 22 maanden schelen met brusje en dat is een beduidend groter leeftijdsverschil dan we gewend waren.

Hij loopt al vanaf 1 jaar en wat weken en heeft er schik van.

We hebben goede hoop dat we het dus af kunnen met een plankje.



Ik ga weer op zoek naar een bugaboo, simpelweg omdat ik die wagens het fijnst vind en daar heb je een prachtig plankje bij en de mogelijkheid voor een zadeltje op het plankje. Lijkt me zeer prima.

Een duowagen zal er enkel komen als hij net zo een luie loper blijkt als Aniek en Peter beide zijn. Het is hun hobby niet.

Wauw Cell, gefeliciteerd!!!

(Ik had het wel verwacht, dat je die discussie met je man had :smiley: :wink: .)

Wauw, een vierde! Super zeg! Mij zou een duowagen geen overbodige luxe lijken, vooral omdat ik hem hier gebruik als extra boodschappenruimte áls de twee oudsten beide lopen.



Oh, ben bijna jaloers op je, hoop dat wij ook ooit nog eens een vierde kindje mogen verwelkomen! Veel succes alvast en voorspoedige zwangerschap!

hey wat lees ik nou :shock: :inlove: Toch een vierde op komst? Hoe heeft je man dat voor elkaar gekregen? :mrgreen: Gefeliciteerd!



Hier 20 maand verschil tussen wout en niek. De duowagen van p&t is nog steeds in gebruik. Wij houden hem voor nr. 3. Tussen Niek en de baby zit wel 2,5 jaar, en niek loopt ook al vanaf zijn 1e verjaardag (okee, twee dagen daarna :lol: ) Maar hij vindt het op dit moment nog fijn om er in te zitten. En aangezien zelfs de oudste er nog in zit af en toe…houden we deze maar aan. :wink:

Wij hebben de kidsit achter de bugaboo :mrgreen: In principe loopt Jasper namelijk alles, dus vond ik het onzin om een duowagen te kopen, en onze berging is al zo vol :shifty: Maar in de praktijk blijkt dat Jasper het veel leuker vindt om lekker op het stoeltje te zitten :wink: Dus gebruiken wij hem best vaak :wink:



Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel op de fiets doe en practisch naast de supermarkt woon- maw. ik loop meestal maar korte stukjes met beide kids en boodschappen doe ik meestal alleen :wink: