Hoi hoi,
Ik heb even jullie expertise nodig !
In september verwachten wij ons 2e spruitje, onze dame is dan ongeveer 21 maanden. Ze loopt nu best al goed (ze is nu 17 maanden), ze loopt wel stukken aan de hand, maar op een gegeven moment heeft ze genoeg ervan en dan gaat ze op de grond zitten of wilt ze d’r eigen weg gaan.
Nu wilde ik graag een duowagen aanschaffen (nou ja, kunnen we krijgen van m’n moeder), maar manlief lijkt het onzin en denkt dat een kiddieboard voldoende zal zijn omdat dametje toch al loopt. En dat een duowagen een kolosaal ding is in de auto en onhandig.
We hebben dus al een ‘grote’ wandelwagen (reiswieg en buggygedeelte) en nog een ‘kleine’ buggy voor erbij (ligt standaard in de auto voor in de stad of op de markt ofzo).
Nou dames, wat is wijsheid in jullie ervaring ? Toch een duowagen of zijn er andere betere oplossingen.
:-*
ik ben ontzettend blij met de duowagen… wordt heir nog dagelijks gebruikt…
als je veel alleen weggaat met 2 kids dan zou ik zelf persoonlijk voor een duowagen gaan!
Ik hoor persoonlijk zoveel nadelen van een duowagen. Groot, lomp en dat soort dingen. Wij hebben onze mooie dure Mutsy nog waar Anoek nog vaak inzit trouwens. Wij willen zo’n plankje waar ze op kan staan aanschaffen (weet niet hoe het heet :oops: ) Ik loop met de 2 kindjes
straks toch alleen kleine stukjes. Als we met het hele gezin weggaan
dan hebben wij de buggy er ook nog bij waar Anoek dan in kan zitten
en dan hebben we allebei een wagen te duwen. Leek ons een prima
oplossing.
Wij gaan dus niet voor een duowagen. Misschien moet je eens proberen
oe het rijd en eens kijken hoe groot dat ding i.r.l is ?
Ik zou in de winkel gewoon proberen hoe ze zo’n buggyboard vind.
Wij heben het met onze zoon geprobeerd en hij durft er dus niet op te staan en beland direct in een driftbui.
Hij is er nog te jong voor, maar zo is het met ieder kind verschillen en ook met iedere leeftijd.
Ik zou het dus proberen.
Zonder de duowagen zou ik aan huis gekluisterd zitten. Ik ben dus dolblij met het ding, maar mijn kindjes schelen minder dan de jouwe straks. Timo loopt ook al hele stukken aan de hand maar gaat ook zitten als hij moe is en ik zou hem niet in een winkel los durven laten lopen. Dat is vragen om problemen :mrgreen: En hij is nu 19 maanden.
Het is inderdaad wel een groot ding om mee te nemen, maar als we weggaan dan zijn we met zijn tweeen en is dat dus makkelijk te doen. Ik gebruik hem vooral voor de boodschappen, ophalen kdv, wandelingen in de buurt. Nadelen heb ik er nog niet aan ondervonden. Het geeft mij mobiliteit en minder stress!
onze duo wagen was zelf nog kleiner als de quinny ingeklapt.
ik vind het alleen zware dingen om mee te rijden ik kon geen kiddyboard nemen omdat ik een gevaarlijke weg loper heb/had.
ben blij dat levi nu aardig stapt en luisterd zodat ik die duowagen niet meer hoef te gebruiken.
als je 2 kleintjes heb onder de 2jr zijn ze nog niet zo heel zwaar en dan is het misschien beter te doen :?
ben zoooo blij met de duowagen… dochter is bijna 2,5 maar ik gebruik de duo echt vaak als mijn man aan het werk is… ze rent ook overal naartoe en ik moet er dan niet aan denken een board te hebben, daar blijft die van mij niet opstaan… :mrgreen: ik pas verder overal doorheen met de wagen… :thumbup: en hij klapt makkelijk in, huf em zo op mijn knie en duw em de kofferbak in… 8) nu heb ik best een zware (easywalker sky) maar je hebt ook lichte duowagens… lijken een beetje op 2 buggy’s naast elkaar… :thumbup:
Ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan als Timo bijna 2 was geweest :think: Het zal ook wel per kind verschillen wat ze willen/kunnen. Maar nu is het een uitkomst.
Kiddyboard is misschien best te doen met 21 maanden.
Onze duowagen ziet er ingeklapt best groot uit en is best zwaar, al kan ik hem in mijn eentje de auto intillen. We hebben wel een grote kofferbak, maar hebben hem ook een keer in een peugeotje 106 gekregen (rechtopstaand). Dat vind ik best klein :mrgreen:
Oh, en hier een urban jungle duo met 2 naast elkaar. Nu met wieg en buggy-inzet, straks met 2x buggy-inzet.
Bambi, die 2 zijn vergelijkbaar… :thumbup: easywalker en jungle qua gewicht… :thumbup: en wij hebben een opel vectra station… daar past ie in de breedte gewoon in… :thumbup:
Mijn meisjes schelen 20 maanden, dus vergelijkbaar met jouw situatie straks. Mijn oudste liep ook al prima, maar nog geen hele stukken. Onze kinderwagen was nog prima en wij hadden geen ruimte voor een duowagen… dus wij hebben een buggypod aangeschaft.
Werkt op zich prima, maar voor winkels is het best breed (net als een duowagen naast elkaar), dat vind ik een nadeel.
Toen Joëlle er eenmaal was bleek Noëmi eigenlijk alles te willen lopen (zeker de kleine stukjes die je met een pasgeboren baby loopt), dus was het misschien wel niet eens nodig geweest. Nu gebruik ik hem wel weer veel hoor. Ik heb ook een meerijplankje gekocht later en ook dat werkt fijn vind ik. Lekker compact en simpel.
Ik weet dus niet wat ik je aan zou raden, alle opties hebben hun voor en tegen. Kies gewoon iets en je zal zien dat het werkt :mrgreen:
Ik ben erg gelukkig met ons meerijplankje voor de bugaboo met daarop een zitje van KLeine dreumes. Wij hebben hem in gebruik sinds merijn 24 maanden is, toen werd Xander geboren. Nu nog gebruiken we hem zeer regelmatig als we dagje weg gaan of langere tijd naar de stad gaan ofzo.
Ook nu Merijn rolschaatst, hij wordt op een gegeven moment moe en wil dan zitten :mrgreen:
Ik weet niet wat voor merk wagen je hebt. Ze hebben sinds kort ook een universeel zitje… Ik zou daar eens voor kijken… Ik vind het echt ideaal!
Die voor de bugaboo bevestig je op het meerijplankje, dus je moet dan het plankje zelf nog kopen. Die universele is plankje en zitje in 1.
Als je de link wil, moet je me even pb-en
Ik heb een duowagen (koelstra flexxo twin) en hij is helemaal niet lomp en is juist erg wendbaar en is ook maar 76cm breed dus ik kan er goed mee door elke normale deur.
Ik heb achter mijn duowagen een kiddyboard, zo kan ik mijn 3 jongens alle drie als ze moe zijn vervoeren.
Pepijn is ruim 2,5 maar als hij erg moe is houdt hij het niet vol op het kiddyboard, het schudt ook nogal, als je over oneffen trotoirs rijdt.
Hij zit dan ook liever in de duowagen.
heb je een draagdoek voor de kleinste al overwogen??
Wij hebben hier deze week een Phil&Teds besteld. Maar Lotte is natuurlijk wel een heel stuk jonger dan jouw dame!
De Phil & teds is heel wendbaar en kan super compact opgevouwen worden. Daarnaast kan Lotte in de buggyzit voor en de nieuwe kleine onderin, in de wieg (Of, als ze groot genoeg is, in de buggy zit achterop)
Wij vinden hem ideaal, maar wellicht is het in jouw geval een beetje teveel van het goede en kan een kiddiboard met zitje ook prima!
Zolang de kleine nog niet in de achterste buggyzit kan, kan je de zijkanten van de voorste buggy verlengen en ontstaat er een ruimte waar een cocoon reiswiegje inkan en ligt de jongste heerlijk beschut onderin de wagen.
@jet wrote:
Ik ben erg gelukkig met ons meerijplankje voor de bugaboo met daarop een zitje van KLeine dreumes. Wij hebben hem in gebruik sinds merijn 24 maanden is, toen werd Xander geboren. Nu nog gebruiken we hem zeer regelmatig als we dagje weg gaan of langere tijd naar de stad gaan ofzo.
Ook nu Merijn rolschaatst, hij wordt op een gegeven moment moe en wil dan zitten :mrgreen:
Ik weet niet wat voor merk wagen je hebt. Ze hebben sinds kort ook een universeel zitje… Ik zou daar eens voor kijken… Ik vind het echt ideaal!
Die voor de bugaboo bevestig je op het meerijplankje, dus je moet dan het plankje zelf nog kopen. Die universele is plankje en zitje in 1.
Als je de link wil, moet je me even pb-en
Zou jij systeem ook gebruikt hebben als Merijn anderhalf was geweest? M.a.w. denk je dat een kleiner kindje ook lekker zit? Er zit geen rugleuning op toch?
Liefs Moirah
poeh moeilijk. Ik weet niet zo goed meer hoe Merijn was/liep toen hij 1.5 was. :think: Hij begon met lopen toen hij 14 maanden was.
Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat er geen leuning aanzit.
Voor korte uitjes kan het wel denk ik.
Wat wij sowieso deden in het begin was (als we bijv. naar de dierentuin gingen) nog de Zapp meenemen voor Merijn.
Je kunt sowieso de eerste maanden je jongste in bijv. de draagzak meenemen, dan heb je de wagen vrij voor je oudste
Wat een verschillende opties allemaal !
Draagzak hebben we ook overwogen en ik heb ook een fatsoenlijke liggen maar ik weet niet hoe m’n bekken en rug herstellen na de bevalling. Maar zo zouden we het wel nog even kunnen uitstellen zodat we weten hoe dametje zich met lopen gedraagd. :think:
Denk dat we gewoon ook maar eens duowagens moeten gaan testen.
Ik had al eens gezocht naar zo’n buggypod maar wij hebben een onbekend merk wandelwagen (kamao) en ik kan niet vinden wat zo’n buggypod kost.
Zo’n kiddyboard met zitje ziet er wel erg leuk uit maar hoe loop je dan zelf nog achter de wagen ? Kom je nog wel fatsoenlijk aan de duwstang. Ziet er zo uit alsof je elkaar behoorlijk in de weg zit dan.
:-*
je loopt er iets scheef achter, maar ook weer niet zo erg. Ik vind het in ieder geval niet vervelend. Het went. Maar onze wagen (bugaboo gecko) is dan ook lekker licht en wendbaar
@jet wrote:
poeh moeilijk. Ik weet niet zo goed meer hoe Merijn was/liep toen hij 1.5 was. :think: Hij begon met lopen toen hij 14 maanden was.
Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat er geen leuning aanzit.
Voor korte uitjes kan het wel denk ik.
Wat wij sowieso deden in het begin was (als we bijv. naar de dierentuin gingen) nog de Zapp meenemen voor Merijn.
Je kunt sowieso de eerste maanden je jongste in bijv. de draagzak meenemen, dan heb je de wagen vrij voor je oudste
Een draagdoek is dan de beste oplossing denk ik inderdaad. Voor lange uitjes is het toch lekker als je oudste kan slapen als hij/zij anderhalf is. Maar met lange uitjes ben je ook vaak met z’n tweeën natuurlijk.
Liefs Moirah