Dulce gusto

Een aanwinst in ons huis :thumbup: !

Wij hebben ook een nesrpesso-apparaat, maar de dolce gusto is weer heerlijk voor Latte Machiato, Cappucino, N’estea, Cappucino Ice etc. Dat is zo handig van het apparaat, het kan ook koud drinken maken. Het is een veelzijdig apparaat. Niet alle smaken zijn in de supermarkt te krijgen, maar wij bestellen altijd op internet. Snel een vooraad in huis!

Nee, geen 0,80 cent hoor! Dat zou ik ook wel wat te gek vinden.

Voor de café Lungo en de espresso is maar 1 cup nodig. De prijs voor een café lungo of espresso is dus 4,69 : 16 = 0,29 euro per kopje.

Latte Macchiato, cappuccino en warme chocolademelk gaan per 2 cups per kopje. De prijs hiervan ligt dus ook wat hoger. Namelijk op: 4,96 : 8 = 0,59 euro per kop.

Heel goedkoop is het niet, maar wel lekker!

Ik heb toevallig wel andere glazen gekocht voor deze koffie. Ze zijn van dubbelwandig glas en er staat koffie of espresso op (gewoon bij de Xenos), want het staat zo leuk een bak cappucino in een glazen glas.

Ik heb zelf alleen n’espresso en dolce gusto in huis. Dus visite krijgt wel een lekker bakje van me. Met verjaardagen en een hele grote groep tover ik mijn ouderwetse koffiezetapparaat tevoorschijn!

@romata wrote:

Ja wil er straks wel de Latte Macchiato/cappuccino ice glazen.

De rest van de koffie passen vast in mijn ‘senseo kopjes’ :wall:

Balen dat het in de senseo-kopjes past he? Hahaha!

Wij hebben de ronde met dat gat van binnen en dan de antraciet-grijze kleur. Mooi apparaat!

Ik vind het leven te kort om vieze koffie te drinken hahaha :lol: !

Nou Romata, vertel… lekker bakkie?

@kristalkindje wrote:

bij xenos daar heb je ook dubbelwandige glazen die drinken zo lekker voor de cappucino

en niet duur dus… :mrgreen:

Ja, die zijn een aanrader. Hebben wij ook van de Xenos. Staat zo gezellig koffie in een dubbelwandig glas :thumbup: ! Al vond ik de cappucino-glazen wel erg groot (meer voor latte machiato) en voldoet het glas waar koffie op staat prima als cappucino-mok.

Geen idee Romata. Even google loslaten.

Greetje, die Nesquik is er al een tijdje. Ook heerlijk voor papa en mama. Wij vinden 'm zelfs lekkerder dan de chococino (en nog goedkoper ook, omdat je maar 1 cupje nodig hebt)!

Wijn zijn ook zulke koffiedrinkers. Gaat niks boven een vers geurend kopje koffie.

@Greetje14 wrote:

Zeemeermin, kan die ook koud?

Die dubbelwandige glazen zijn idd mooi!

Heb er net 2 gehaald :wink:

Heb even afgemeten in de maatbeker wat de totale cappuccino is en dan wordt hij zo:

Geen idee of het koud kan. Gewoon eens uitproberen.

Ik vind die cappucino-mokken dus te groot, de mokken waarop koffie staat die zijn echt precies goed voor cappucino.

Trouwens de glazen zijn er ook met witte tekst :thumbup: !

@kristalkindje wrote:

heeerlijk aan de latte machiato…echt zo n beloningsmomentje :mrgreen:

Goed idee… alleeeeeen heb ik geen overheerlijke tulband hier! Greetje, wat laat je ons toch watertanden!

Die Mocca is ook errug lekker :drool: !!

Ojaaa, ik drink dus altijd de Latte light en de Cappucino Light. Is ongezoet en met magere melk!

De koffie is hier altijd met 2 dagen in huis. Ik vind dat zelf heel netjes!

Greta, wat doe je nou???

Ik kom dit topic niet meer opzoeken hoor, zit hier ongelooflijk te watertanden :wink: :drool: !!

Romata, vond het al raar. Wij hebben het altijd erg snel in huis!

@romata wrote:

Kun je trouwens Lungo mild ergens in een winkel krijgen ?

Heb ik nog nooit zien liggen!