Drukke baby in je buik?!

Hoi allemaal,



Ik heb een ontzettende drukke baby in mijn buik, érg gezellig natuurlijk maar de harde buiken die ik er af en toe van krijg…daar schrik ik weleens van.



Nou moet ik zeggen dat ik momenteel ook een nierbekkenontsteking heb, wat dus zorgt voor een urineweginfectie wat ook weer zorgt voor harde buiken.



Herkent iemand dit? Horen baby’s niet veeeeel meer te slapen in je buik?

Begrijp me niet verkeerd, nogmaals, vind het super leuk een ‘‘aanwezige’’ baby te hebben, maar soms denk ik echt dat ik ga knappen :roll:



Groetjes!

Volgens mij horen baby’s inderdaad grotendeels te slapen ja… Ik weet echt niet hoe ik je zou kunnen helpen, heb er geen ervaring mee. Als je je echt zorgen maakt voer het “gedrag” van je ukkie zou ik toch even de vk vragen in hoeverre het kwaad kan?



Sterkte en beterschap!! :hug: :-*

Volgens mij reageert je kleintje ook wel heviger door die nierbekkenontsteking. Ik had nierkolieken en een niersteen gehad en herinner mij dat onze beeb toen ook wel hevig te keer ging en ik ook harde buiken had.

Maar als je er niet zeker over voelt… best even informeren - succes!

Mijn dochter was ook een behoorlijk drukke baby.

Toen ik hoogzwanger was kon je m’n buik geregeld alle kanten op zien gaan. Toen ze eenmaal geboren was bleek wel dat het een erg “wakkere” baby was die de wereld om haar heen veel te interessant vond en niet veel sliep (dat is later wel goed gekomen hoor).



Sterkte met je nierbekkenontsteking. Hopelijk knap je snel op.

laat mij de schopjes en vuisten eens voelen. Vraag me af wanneer ik het gevoel krijg :mrgreen:

In mijn buik is het ook steeds één groot feest hoor! :wink:

Als ze bewegen betekend dat niet altijd dat ze wakker zijn hoor!

Ze hebben 2 soorten slaap. En in die ene slaap (rem slaap geloof ik) dan zijn ze gewoon aan het bewegen enzo.

En in die andere slaap zijn ze stil.

Dus dat zegt niet zoveel. Mijn jongste was ook heel veel en vaak aan het bewegen.

Ik heb mijn VK afgelopen week al even gebeld en zij zei dat harde buiken nu echt ook door die ontsteking veroorzaakt worden.

Volgens haar is een levendige baby in je buik een gezond teken, ze zegt dan is ‘‘het’’ lekker aan het spelen/groeien/bewegen, etc…



Maar inderdaad, mijn buik stulpt af en toe uit en een wakkere baby straks…ach gezellig hahaha :slight_smile:

@Sylvia! wrote:

Als ze bewegen betekend dat niet altijd dat ze wakker zijn hoor!

Ze hebben 2 soorten slaap. En in die ene slaap (rem slaap geloof ik) dan zijn ze gewoon aan het bewegen enzo.

En in die andere slaap zijn ze stil.

Dus dat zegt niet zoveel. Mijn jongste was ook heel veel en vaak aan het bewegen.




Ja precies…dan zijn ze dus meer aan het ‘‘woelen’’… :slight_smile:

bij dave een gekneusde rib opgelopen doordat hij zo wild was…

bij Jade was mijn buik bont en blauw ( echt zichtbaar :shifty: )



ze zijn allebei nu nog lekker aanwezig :mrgreen:

ja hier ook een druktemakertje hoor.

leuk en gezellig maar af en toe echt pijnlijk.

ik kan hem met warme handen en een beetje druk wel wat rustiger krijgen.

mijn eerste zoontje was ook zo druk in mijn buik, toen hij geboren was juist helemaal niet…

@BiancaRamon wrote:

ja hier ook een druktemakertje hoor.

leuk en gezellig maar af en toe echt pijnlijk.

ik kan hem met warme handen en een beetje druk wel wat rustiger krijgen.

mijn eerste zoontje was ook zo druk in mijn buik, toen hij geboren was juist helemaal niet…




Een warme douche doet hier ook wonderen!

Twee drukke kids in de buik gehad en de derde druktemaker zit er nog in. Als ik een half uurtje niets voel, ben ik al ongerust :oops: .

Ik vind het wel vermoeiend, maar aan de andere kant ook wel een geruststelling. Volgens VK heeft het ook te maken met mijn grote hoeveelheid vruchtwater en dat ik mijn buik vooral uit baarmoeder bestaat (geen dikke laag eroverheen zullen we maar zeggen).

@colle wrote:

bij dave een gekneusde rib opgelopen doordat hij zo wild was…

bij Jade was mijn buik bont en blauw ( echt zichtbaar :shifty: )



ze zijn allebei nu nog lekker aanwezig :mrgreen:




:dance:

Ik had ook een enorm drukke baby, en hier werd ook gezegd dat dat kwam doordat mijn buik meer baarmoeder dan vet was, waardoor elke mini-beweging al werd gevoeld, en het vaak heel druk leek. Ik had een hele relaxte baby, dus het betekent niets hoor 8)

Klopt, heeft de VK ook gezegd, ik heb ook vrijwel geen buikvet, dus de bewegingen worden ook niet ‘‘geabsorbeert’’ zeg maar.



Maar heb het ook hoor, als ik dan een paar uur niks voel dat ik denk ‘‘hey druktemaker waar ben je nou’’ :oops:

@Wawa wrote:

Twee drukke kids in de buik gehad en de derde druktemaker zit er nog in. Als ik een half uurtje niets voel, ben ik al ongerust :oops: .

Ik vind het wel vermoeiend, maar aan de andere kant ook wel een geruststelling. Volgens VK heeft het ook te maken met mijn grote hoeveelheid vruchtwater en dat ik mijn buik vooral uit baarmoeder bestaat (geen dikke laag eroverheen zullen we maar zeggen).




Hoe lang ben je eigenlijk zwanger Wawa? Zie geen ticker…

heyy hug…mijn eerste was ook een enorme druktemaker hoor, en ook al heel vroeg…bij mn tweede snapte ik er niks van dat die kleine zo rustig was, maakte me dan ook geregeld heeeeel ongerust omdat het kindje zo stilletjes leek…

zou je nu trouwens niet meer zeggen :dance:

Ik vind het drukke ook reuze gezellig, alleen de harde buiken af en toe wat minder, heb er nu tijdens de antibiotica wel minder last van, dus zal toch met die ontsteking grotendeels te maken hebben

@Huggie wrote:

@BiancaRamon wrote:
ja hier ook een druktemakertje hoor.

leuk en gezellig maar af en toe echt pijnlijk.

ik kan hem met warme handen en een beetje druk wel wat rustiger krijgen.

mijn eerste zoontje was ook zo druk in mijn buik, toen hij geboren was juist helemaal niet…




Een warme douche doet hier ook wonderen!




behalve als je er onderuit wilt gaan :mrgreen: de mijne gaat extra hard schoppen (oid.) als ik uit de douche wil gaan…



Hier ook een druk beebje, ook veel harde (pijnlijke) buiken… alleen geen verklaring, ze zijn nu wel aan het testen op blaasonsteking