Droge benen, hèt smeersel?

Misschien kunnen de ervaringsdeskundigen hier me helpen?

Sinds vorig jaar heb ik echt droge onderbenen. In de winter gortdroog, maar nu zijn mijn voeten en benen ook soms bijna van perkament.

Vorig jaar had ik via de dermatoloog een supervette ureum creme (ook ivm netelroos, soms hele plekken) maar dat blijven ze niet voorschrijven natuurlijk.

Van Vichy had ik een superfijne creme, maar ik vind het zo duur!

Met gewone bodycreme (Echinacea spul met Aloe heb ik nu) blijven mijn benen behoorlijk droog.

Ik ben dus gevoelig voor netelroos.

Iemand hier tips?

Misschien kun je dan nu beter voor een olie gaan? Ik heb een hele fijne van Oriflame…

ik heb ook van die ‘woestijnbenen’ en inderdaad helemaal in de winter!

Ik zweer bij Cacaobotercreme van Palmers. Heerlijk smeerbaar (andere cacaoboters zijn erg dik) en werkt goed.

Ruikt ook lekker trouwens, niet onbelangrijk!

Enydrial van RoC misschien?



Je hebt daar ook een extra emollient variant van voor de zeer droge huid.

Groningerbadlotion helpt erg goed. Wel stoppen met andere zeep, alleen nog dat gebruiken.

vaseline lanette krijg je ook een heel zacht huidje van

bij de apotheek te krijgen

Ik gebruik voor Roan vaseline werkt echt super, dus misschien ook voor jou?

Ik zou gewoon een normale vette basis zalf smeren. Lannettecréme/Cetomacrogolcrème.



Mijn meisje heeft heel erg last van eczeem, en haar huidje is echt droog. Vellen hangen er vaker aan, en barst gewoon open. Wij smeren nu met Lanettecréme + 10% vaseline, en werkt echt ontzettend goed :thumbup:

Hier ook vaseline linette of cetomecragol creme (vd apotheek)

is een heel neutraal middel (geen bijzondere toevoegingen) en werkt hier prima.

Zeker voor een getinte/ donkere huid.



groetjes van mij

bijenwas zalf,

sinds dit het wondermiddel is voor mijn zoon’s eczeem ben ik helemaal “verslaafd”. 8)

bedankt voor de vele tips zo snel!

Ik heb cetomecragol (hemel wat een naam) zalf voor eczeem plekjes op mijn hand, maar dacht dat dat wel erg dik (en een lullig tubetje) was voor mijn benen aangezien ik echt mijn hele benen ermee in wil smeren.

Is Lanette creme dan weer wat dunner of hetzelfde als cetohuppeldepup?

Maar ik ga ermee aan de slag en anders met de andere tips!

Ik ben gewend aan lekker ruim smeren uit een grote pot, misschien dat ik daarom de ceto niet erg serieus nam…

@marietje wrote:

bedankt voor de vele tips zo snel!

Ik heb cetomecragol (hemel wat een naam) zalf voor eczeem plekjes op mijn hand, maar dacht dat dat wel erg dik (en een lullig tubetje) was voor mijn benen aangezien ik echt mijn hele benen ermee in wil smeren.

Is Lanette creme dan weer wat dunner of hetzelfde als cetohuppeldepup?

Maar ik ga ermee aan de slag en anders met de andere tips!

Ik ben gewend aan lekker ruim smeren uit een grote pot, misschien dat ik daarom de ceto niet erg serieus nam…




Lannettecréme is indd makkelijker smeerbaar. Cetomacrogolcrème even van te voren op de verwarming en het gaat ook al een stuk beter.



Maar Lanette met 10% vaseline, kun je echt heeerlijk uitsmeren. Meteen erg zacht in je handen, beetje dikker als een bodylotion.

Voor onze jongste hebben wij ook Cetomacrogolcrème voor de droge plekken op haar lijfje.

Niet elke dag badderen/douchen helpt ook om de boel vet te houden.

Kokosolie! Werkt super, ik heb het zelfde probleem en dit werkt geweldig :slight_smile: En het is nog 100% natuurlijk ook :slight_smile:



Ik gebruik het ook als bodylotion voor de kids en mezelf.

kom je donderdag nog lounchen? Ik kan ff kijken of ik morgen wat mee kan nemen voor je. Kan je kijken wat je bevalt.

ik heb hier karité-wax (met bijenswas) uit mali, en echt dat is wonderspul!

shea butter heet het in het engels, dat is toch wel verkrijgbaar hier of niet? :think:

Chantal: ja zet de lounge bank maar klaar 8) ! Ga ik middeltjes proberen onder het bijkletsen :lol: !



Fiep: jahaa dat klinkt bekend, therme heeft ook een shea butter in de collectie zitten. Maar dat zal wel net een andere zijn?



Meiden bedankt voor de vele tips! Kokos klinkt leuk maar daar heeft mijn man zo’n hekel aan dus dan blijft hij meteen bij me uit de buurt… misschien toch wel eens handig :mrgreen: .

Waarom niet gewoon babyolie? Heb in de loop der jaren heel wat smeerseltjes geprobeerd, niets is vetter dan dat! :thumbup:

@D. wrote:

Waarom niet gewoon babyolie? Heb in de loop der jaren heel wat smeerseltjes geprobeerd, niets is vetter dan dat! :thumbup:




Op de een of andere manier doet dat niks voor mij :frowning: . Ik heb meerdere keren mijn benen ingesmeerd met babyolie van Weleda en ik kreeg er op zijn best (nouja) de kriebels van, maar de droogheid blijft.

@marietje wrote:

bedankt voor de vele tips zo snel!

Ik heb cetomecragol (hemel wat een naam) zalf voor eczeem plekjes op mijn hand, maar dacht dat dat wel erg dik (en een lullig tubetje) was voor mijn benen aangezien ik echt mijn hele benen ermee in wil smeren.

Is Lanette creme dan weer wat dunner of hetzelfde als cetohuppeldepup?

Maar ik ga ermee aan de slag en anders met de andere tips!

Ik ben gewend aan lekker ruim smeren uit een grote pot, misschien dat ik daarom de ceto niet erg serieus nam…




controleer wel even of je hier niet de variant met hormoonzalf te pakken hebt (zit ook cetomacrogol in) , die is voor eczeemplekjes, kleinere tube met erg dik spul heb ik hier. Die moet je niet zomaar op je benen smeren hoor, kun je een dunne huid van krijgen. De cetomacrogol of lanettecreme is goed smeerbaar en wordt meestal in een grote tube geleverd.