Droge benen, hèt smeersel?

Een vaseline vorm nemen.

Lanette, paraffine,koelzalf.

Kost rond de 7 euro bij de apotheek, is vrijwel geurloos en zo verantwoord asl maar kan.



OVerigens schrijft de dokter het hier voor. Ik haal ongeveer 15 tubes per jaar voor onze zoon en dan loopt het best in de papieren. De dokter schrijft het dus voor. NIet onbelangrijk is dat onze zoon constitutioneel eczeem heeft en dus elke dag vet op z’n lijfje moet. Hij is nu wel zo zacht als een baby :inlove:

Bad vol laten lopen en volgooien met zwitsal badmelk voor droog huidje. Dan heb je geen smeerseltje meer nodig daarna :wink:

@femmie wrote:

Bad vol laten lopen en volgooien met zwitsal badmelk voor droog huidje. Dan heb je geen smeerseltje meer nodig daarna :wink:


Zwitsal is hèt middel voor mij om eczeem te krijgen helaas… Mijn zoontje was ik er niet meer mee, omdat moe er niet tegen kan.



Reat: bedankt voor de tip, de cetamacrogol krijg ik idd vergoed maar dat is zo’n klein tubetje. Ik zal eens informeren hier.



WoLa: dank voor de waarschuwing, ik heb 2 zalven voor plekjes, 1 met (waar ik niet tuk op ben maar voor noodgevallen bij erg eczeemplekjes) hormoonzalf en 1 zonder.



bedankt weer!

Je hebt ook kokosolie die geurloos is :smiley:

Als ik heel de dag naar kokos zou ruiken, zou ik mezelf ook snel zat worden hoor hahaha

Misschien gewoon een vaseline cetamacrogol halen bij de apotheek. Kost hier rond de 2,50 euro. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nu ook fan ben van ROC enydrial extra emollient. Dat is een heerlijke smeerbare vette creme. Mijn zoontje heeft een droge eczeemhuid en niks prettiger dan dit. Kost helaas wel rond de 16 euro…

Lanette creme is inderdaad makkelijker smeerbaar dan de cetamacrogol. Maar de werking van beiden is hetzelfde.

Koelzalf zou ook nog een optie kunnen zijn.

Allemaal te verkrijgen bij de apotheek en goedkoop!