Melinda wil en kan nog steeds niet uit een gewone beker drinken…
Ze is 2 jaar en bijna 3 maand…
Wat is de leeftijd wanneer ze echt uit zo,n beker MOETEN drinken??
Ze is volgens mij erg laat daarmee :think:
ALs ze het probeert raakt ze echt overstuur en wil ze niet meer…
Wel als wij beker vasthouden maar zodra ze het zelf moet vasthouden dan ho maar
misschien een simpele tuit beker waar je de buit van aflaat zodat ze een beker met “oren” heeft
Aniek was ruim 3 toen ze ineens uit een gewone beker wilde drinken.
Peet volgde haar voorbeeld en was dus net 2.
Mies drinkt al vanaf 15 maanden uit een gewone beker.
Ik leer het de kinderen door ze eerst steeds kleine beetjes (echt maar 1/3 van het bekertje gevuld) te geven en desnoods eerst laten wennen aan een beker door er een (afgeknipt) rietje in te doen.
Zodra ze gewend zijn dat dit hetgeen is voor drinken word gebruikt, dan oefenen oefenen oefenen.
1x teruggrijpen naar een fles is vaak genoeg reden om opnieuw te kunnen beginnen dus in dit geval is het vaak wel het beste om flink door te pakken en de flessen desnoods weg te gooien…
Melinda drinkt gelukkig niet meer uit de fles… allang niet meer
Ze drinkt uit een rietjes beker nu…
Binnenkort dan toch maar eens flink aan de slag met het drinken uit een gewone beker
@Zeemeermin wrote:
Wanneer MOETEN ze uit een gewone beker drinken?
Is daar een tijdslimiet voor? Ik denk dat je je kind moet volgen. De een kan het sneller als de ander. Wij hebben het dus nooit gestimuleerd en geoefend. Ik kwam erachter dat hij het kon toen ik bij vrienden was en geen rietjesbeker mee had. Ik ben er ook heel makkelijk in, hij hoeft van mij niet uit een gewone beker te drinken, hij mag het van mij!
Deels eens… maar voor de mondmotoriek is het gewoon niet goed.
Kinderen die lang uit een fles, tuitbeker of rietjesbeker drinken, lopen groter risico op slissen of andere logopedische problemen.
Zo heeft Niek dus vrij lang, echt tot na haar 3e uit de nuby rietjesbeker gedronken en drukt nu nog makkelijk haar tong tegen haar boventanden bij het uitspreken van bepaalde woorden. Dat is niet goed.
Dus als je dat aspect meeneemt, is het wel " wenselijk" om kinderen voor hun 3e uit een normale beker te hebben drinken.
Maar hierin moet je uiteraard wel medewerking hebben van je kind.
Alles op zijn beloop laten kan echter, zeker bij een lui aangelegd kind, ervoor zorgen dat het dus gewoon niet komt.
Niek was zo’n luie truus en ik geloof dat zij het geen probleem had gevonden als ze nu nog een rietjesbeker had gehad…
Hier gingen de kinderen meteen uit een gewone beker drinken, met een half jaar ofzo. Dat ging echt prima, gewoon nooit een tuitbeker e.d. aangeboden.
Om het aan te leren zou ik het gewoon steeds proberen. Eerst een gewone beker en dan evt nog een tuitbeker oid. Om de redenen die cell al aangeeft is het denk ik wel goed als ze het leert.
Verder is het natuurlijk een grote meisjes beker, voor grote kinderen en reuze knap dat ze dat al kan :mrgreen:
inmiddels wil het nog steeds niet…
Heb geduld :shifty: :mrgreen:
Bij Annemieke duurde het ook even.
Volgens mij was zij 2 1/2 toen het kwartje viel. Op de een of andere manier snapte ze het gewoon niet zo goed en ze vindt het vreselijk als ze knoeit… Geen goede combinatie dus .
Ze drinkt nu wel uit gewone bekers (alleen 's ochtends haar melk uit een rietjes beker), maar echt van hart gaat het niet…
Gewoon blijven proberen dus, dan komt het wel goed.
Groetjes,
Heleen
Hier nog een (af en toe) lui aangelegd kereltje.
Hij kan uit een gewone beker/glas drinken, maar dan moeten wij het glas/beker vasthouden. Zelf drinkt hij uit een nuby-rietjesbeker. Lars is ruim 2,5 jaar. We proberen het wel elke keer.
Het gaat zover gaat als er inderdaad maar hele kleine beetjes in de beker zitten. Hij gooit namelijk hup de beker in 1x achterover. Met kleine beetjes is dat te doen, maar met een volle beker is het gigantisch smeren. We blijven oefenen.
@San 27 wrote:
inmiddels wil het nog steeds niet…
Heb geduld :shifty: :mrgreen:
heb je het al eens geprobeerd met yoghurt? Is iets dikker …
Wilt ze ook niet het ligt toch echt aan het beker idd
Vind zo jammer he echt waar
Maandag hebben ze feest van de psz
Ze hoeven geen drinken en eten mee te nemen wordt daar geregeld…
Maar ik moet dus weer een rietjes beker mee geven aan Melinda want ze drinkt nog niet uit een gewone beker
denk je dat ze het wel kan? hier hebben we namelijk ook zo’n periode gehad na tl haar ziek zijn. ze kon makkelijk uit gewone beker drinken maar toen ze ziek was wilde ze dat niet en kreeg ze de fles zodat ze toch nog iets binnen kreeg. Toen ze beter was vertikte ze het om de beker te pakken. Dus toen heeft ze 1 dag bijna niets gedronken en de dag erna ging ze gewoon uit de beker drinken… dus cold turkey??
Misschien een idd inderdaad
Dat maar eens proberen
zou eigenlijk niet weten wanneer het zou moeten… ivm spraakontwikkeling lijkt het me idd wel handig om het zo snel mogelijk te ‘regelen’.
Maar hier drinkt nummer 3 altijd al uit een open beker. Die kent niet anders dan eerst de borst en daarna de beker erbij.
Enige minpuntje… hij wou dus ook nooit een tuitbeker oid wat met water erin dan nog wel handig was geweest voor in de auto op warme dagen… daar moeten we dus echt voor stoppen dan :lol:
Komend zomer hoop ik dat hij die sportflesjes/dopjes op een waterfles met warmte wel interessant zal vinden.
@San 27 wrote:
Misschien een idd inderdaad
Dat maar eens proberen
en dan ook echt niet toegeven … des noods extra yoghurt geven vanavond bij het eten …
Kijken hoe lang ik dat volhoud :shifty:
Mellie kan al gauw van die puppie oogjes opzetten
Maar ik ga het proberen :mrgreen:
oogkleppen op!
:oops: :mrgreen:
San en als je nou met haar naar de winkel gaat en haar een mooie beker laat uitkiezen?? met prinsesjes ofzo, dan heeft ze hem zelf uitgekozen, maakt het al weer een stuk interesanter misschien…
heeft ze al gedaan maar niks :snooty: :mrgreen:
We gaan vanaf morgen gewoon maar eens heeellll standvastig zijn