Ben deze ronde begonnen met zelfonderzoek.
Ben bang dat ik met tempen, te intensief bezig ben en ovu testen hebben geen zin, dan betaal ik me scheel aan die dingen omdat ik niet weet vanaf wanneer ik ze in moet zetten bij mijn cyclus.
We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen, hoop ook dat ik al die onderzoeken niet nodig ga hebben. daar zit ik echt niet op te wachten
Hallo,
Ik heb ook een vreemd verhaal.
Ik had toen ik gestopt was na jaren slikken van de pil meteen een regelmatige cyclus. Toen we na een aantal maanden besloten om voor een kindje te gaan was het de eerste maand meteen raak!
Na mijn bevalling ben ik niet meer aan de pil gegaan, omdat ik wel klaar was met die rommel.
Sinds die tijd altijd een cyclus gehad van 30 a 35 dagen tot december toen we besloten om voor een tweede kindje te gaan. Meteen een cyclus van 6 weken!!! :shock: Ik had al 3 zwangerschapstesten gedaan, maar helaas. De volgende maand weer een cyclus van 4 weken en nu de 3e ronde zit ik alweer in mijn 6e week en na 1 negatieve test heb ik er geen vertrouwen in dat ik zwanger kan zijn.
Het is om gek van te worden. Niet weten waar je aan toe bent.
Hoe kan ik nu zomaar een onregelmatige cyclus hebben? Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Liefs Sanne
Volgens mij kan je cyclus wel veranderen als je zwanger bent geweest. Maar misschien dat dat eerst ook weer even op regel moet komen? Hoe oud is je kindje, en heb je ook borstvoeding gegeven? Het schijnt dat je eerst ook weer minimaal 9 maanden moet ontzwangeren. Maar wel heel erg irritant als het zo onregelmatig is!
Ik hoop dat er snel weer een beetje regelmaat in komt & dat je snel weer zwanger mag worden! Succes!
Groetjes,
Jippie
Hallo,
Wij willen ook voor een tweede kindje gaan, 1k ben 15 januari gestopt met de pil, daarna duurde het 8 weken totdat ik ongi werd. Ik zou als ik nu uit zou gaan van een normale cyclus a.s woensdag ongi moeten worden. Ik heb ovu testjes gebruikt, maar volgens d ie had ik een week lang geen eisprong. baal er best wel van, helemaal omdat ik nu jullie verhalen zo hoor, denk ik dat ik dus ook deze week niet ongi ga worden en maar weer moet afwachten wanneer!!
liefs Mariska
Mariska,
Heel veel succes met het ontpillen!
Ben er op voorbereid dat het wel even kan duren. Hoe vervelend het ook is, je doet er niets aan. :?
Hoe was je cyclus toen je zwanger werd van de eerste? Op grond daarvan kan je wel een beetje inschatten of je uit kan gaan van een reguliere cyclus natuurlijk.
hoi Hoi,
Mijn cylcus met de eerste, tja dat weet ikniet , toen ik stopte met de pil was ik gelijk zwanger, kreeg eerst een miskraam, daarna was ik voordat ik ongi werd alweer zo zwanger!!
Had het denk ik nu ook een beetje stiekem gehoopt!!
liefs mariska
Hoi hoi,
Ik ben nieuw hier (heb me even voorgesteld op het voorstel-forum), maar ik wil meteen even mijn hart luchten :oops:
Ook ik heb een erg onregelmatige cyclus, heb nu inmiddels heel maart overgeslagen en zit vandaag inmiddels op 48 dagen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Daarvoor was het 36, 33 en 43 dagen (ook november heb ik overgeslagen). Hoe het daarvòòr was weet ik niet meer.
Heb inmiddels 4 testen (van matcare) gedaan en die waren allen negatief en ben ook bij de huisarts geweest. Zij heeft me geadviseerd om bloed te laten prikken voor onderzoek naar de waarden van mijn hormonen. Heb dat inmiddels laten doen en die waren allemaal goed volgens de assistente. Hcg-waarde was -1 dus volgens de bloedtest niet zwanger. Van de 5 bloedtesten is er 1’tje nog niet bekend. Erg vervelend want ik weet voor nu niet wat ik moet doen. Volgens de assistente moet ik a.s. dinsdag weer bellen en tot die tijd moet ik maar afwachten.
Ik heb wel van die bekende verschijnselen, krampen in buik, pijnlijke borsten, hoofdpijn, bobbeltjes op tepels en af en toe misselijk en veel plassen.
Ik heb nog genoeg zwangerschapstesten liggen maar ik ben het een beetje zat om iedere keer maar weer een negatief resultaat te zien.
Er zit niets anders op dan af te wachten tot dinsdag maar we blijven positief
Groetjes,
Marloes
ik heb na het verwijderen van mijn spiraaltje januari vorig jaar meteen WEER een onregelmatige cyclus gekregen
voor zover ik me kan herrinneren heb ik daar altijd al last van gehad
veel doorbraak bloedingen en dacht dus iedere keer dat ik ongesteld was terwijl mijn ei nog niet eens gesprongen was
na 9 cyclussen in 6 maanden tijd was ik het zat en ben ik naar de HA gestapt
ik zat er gewoon echt helemaal doorheen, veel bloed verliezen met korte tusse poses was gewoon weg heel erg vermoeiend
de HA heeft me toen op mijn aandringen door verwezen naar de fertiliteit poli
hier ben ik heel goed behandeld en ben er daar dus pas achter gekomen dat ik dus eenplaats van vaak ongesteld gewoon wel op de rit was met me hormoon huishouding maar dat ik veel doorbraak bloedingen had tussendoor.
met 3 cyclussen verder ben ik begonnen aan de clomid en met 3 cyclussen verder was ik helemaal op de rit zonder doorbraak bloedingen
kreeg hierna nog een extra duwtje door een prik met pregnyl en toen was het meteen raak! :dance:
heb alle onderzoeken helemaal niet als naar ervaren
en ze waren niet pijnlijk ofzo
dus zou het zo weer doen
groetjes renate
Het zou natuurlijk niet leuk zijn als de onderzoeken naar zijn maar je wilt uiteindelijk toch ook weten hoe je eigen lichaam werkt
Na 49 dagen is toch m’n menstruatie doorgebroken. Mijn huisarts stelde in eerste instantie voor om nu 2 maanden aan de pil te gaan en dan weer te stoppen om te kijken of mijn cyclus dan wel regelmatig is maar ik wil niet meer aan de pil.
Mijn hormoonwaarden zijn goed behalve eentje, die is iets hoger dan normaal waardoor de cyclus waarschijnlijk langer duurt.
Nu moet ik 2 maanden gaan temperaturen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb.
Dat wordt nog leuk, iedere dag om 6 uur 's ochtends mijn bed uit, ook in het weekend :eh:
Groetjes,
Marloes
nouja voor dat tempen moet je juist niet je bed uit he
je moet het iedere ochtend voor het opstaan doen… ja ook als je nodig moet plassen… eerst tempen , je houd het maar even op :mrgreen:
en als je dan smorgens naar je werk gaat dan ga je er hierna uit
en als je vrij bent dan draai je je toch weer lekker om?
heb het nooit zo’n probleem gevonden, maar goed ik sliep toen ook gewoon makkelijk
nu wat minder maar dat schijnt normaal te zijn :mrgreen:
Inderdaad, eerst tempen, dan het bed pas uit.
Ik heb er opzich ook niet zo veel problemen mee hoor tot nu toe. Enige vervelende is dat als ik word onderbroken in mijn slaap, ik de rest van de dag gaar ben (moe en hoofdpijn). En het is maar 2 minuten werk hooguit, maar toch word ik onderbroken. Maar het is maar voor 2 maanden en dat probleem doet zich alleen voor als ik een vrije dag of weekend heb dus dat heb ik er dan nog wel voor over
Groetjes,
Marloes
Ik heb besloten ook te gaan starten met tempen. Punt is alleen dat je moet starten op dag 1 van je nieuwe cyclus en zit nu op dag 41. Nog even afwachten dus wanneer ongi doorkomt.
Kan ip in apr/mei terug naar HA, maar ik verwacht dat hij zal zeggen dat ik dan moet gaan tempen, dus kan ik net zo goed zelf starten. Heb een mooie site gevonden om alles op bij te houden.
ik zat op dag 49 toen mijn ongi kwam …
de volgende dag belde de huisarts zelf en toen zei ze dat ik kon gaan tempen … ik had al een dag overgeslagen maar dat was geen probleem…
Ben ook al een keertje vergeten te tempen ( in het weekend om 6 uur half wakker worden is ook niet makkelijk … )
Ik zit nu op dag 44 en geloof dat mijn ongi er aan zit te komen. Kan ik eindelijk starten. :dance:
hoop dat je snel ongi word meid…
Hoi meiden,
Ik snap er niets meer van. Vanmiddag dacht ik dan eindelijk ongi te worden, maar het is weer over. Net zoals 2 wkn geleden. Alleen duurde het "bloedverlies (wat eigenlijk meer een soort van bruin/rode afscheiding was) deze keer wat langer.
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.
Ik wil uitgaan van een aankondiging van mijn ongi, maar normaal is het bloedverlies bij mij direct heel heftig.
Heeft er iemand ervaring met zoiets?
ik herken al dat alles van jullie.
toen ik de eerste keer stopte met de pil ben ik 1 keer ongi geworden en daarna niet en testen ( die ik gelukkig bij de ha mocht doen) bleven negatief na ong. 6 maanden heb me ha me doorgestuurd naar de gyn en die heeft inwendig gekeken en me medicijnen gegeven om ongi te worden alleen ik raakte op dat moment zwanger, volgens ha en gyn een wonder.
nu ik bezig ben met de 2e loop ik ook weer heel erg te rommelen heb ondertussen die medicijnen alweer gehad en ben toen ongi geworden en nu is het weer rommelen ben nu 7 dagen overtijd en de test was negatief dus is het weer afwachten
heb je toevallig orgametril gehad? Dat heb ik nu gekregen. HA is afgegaan op 2 negatieve testen, laatste de 13e en heeft het me voorgeschreven. Kreeg ik net de tip om toch eerst een echo te doen, voor je weet ooit nooit. Kan me daar ook wel iets bij voorstellen.
Heb jij ook eerst een echo gehad voor je die pillen kreeg?
nee heb geen echo gehad maar wel bij de eerste een inwendig onderzoek gehad.
de laatste keer heb ik geen inwendig onderzoek of iets gehad me ha ging uit van de testen
Mijn HA ook, echo kan niets aantonen zegt hij. Wij gaan voor save en vrijen komende 2 weken veilig, gaan daarna testen en dan ga ik starten met die pillen. Ik hoop dat het mijn cyclus op de rails krijgt.