Nou de titel zegt eigenlijk al veel…
Maar Djanel is zo ontzettend driftig, als iets niet gebeurt zoals hij wil dan word hij boos, gaat hij gillen en heel hard slaan.
Nu zeg ik elke keer “nee” maar dan doet hij het extra en word hij alleen maar bozer. Zet ik hem weg dan word hij ook boos…
Ik weet dus ff niet hoe ik dit moet aanpakken. Is het voor iemand herkenbaar en zoja… hoe zou ik hiermee om moeten gaan?
Hij is 13 maanden en echt beresterk, hij slaat dus ook echt volop in mn gezicht bv…
Oei, wat een boef. Waarschijnlijk is het gewoon nijd :mrgreen: hij wil iets en het kan/mag/lukt niet… en hij is ws gewoon een driftkoppie op het moment. Probeer duidelijk en rustig te blijven en idd in de ogen kijken, “nee” zeggen en bijv wegzetten. En laat hem maar boos worden, dat mag, dan leert hij dat ook: boos worden mag, maar mama daarom slaan dat mag NIET
heel leuk ja…
Ik wilde net een topic openen over een kind die zich op de vloer storten midden in een winkelcentrum :wall:
Of thuis gaat staan krijsen met zijn armpjes over elkaar en dan nee nee nee nee roepen.
Of met geen mogelijkheid in de autostoel te zetten is omdat hij zich woest afzet.
En dan zit hij en dan blijft hij de hele reis driftig.
Heel leuk…
Je moet het woord “nee” eigenlijk gewoon niet gebruiken, klinkt heel stom maar soms helpt dat wel.
Dus geen nee, maar gewoon iets heel anders voorstellen.
Nu je dat zegt Lydia: Ik zeg (deels door mijn werk) eigenlijk nooit NEE maar altijd een andere manier “dat mag niet” “daar mag Lenn niet aankomen” etc. Iets anders voorstellen lijkt me niet altijd de oplossing. Als ik Djanel met Lenn mag vergelijken is het momenteel: eenmaal boos/driftig = voorlopig blijft dat wel even zo… :roll:
Ja, zoals jij het zegt doe ik het ook vaak.
Dat mag niet, afblijven, niet aankomen etc.
Maar in een supermarkt stel ik liever wel wat anders voor :mrgreen:
@lydia wrote:
Ja, zoals jij het zegt doe ik het ook vaak.
Dat mag niet, afblijven, niet aankomen etc.
Maar in een supermarkt stel ik liever wel wat anders voor :mrgreen:
Ik liep laatst achter een mama die ook heel zenuwachtig tegen dr dochter deed toen ze driftig leek te worden, maar die stopte er gewoon een donut in :mrgreen: misschien een idee? :lol: :lol:
@Affie wrote:
Als ik Djanel met Lenn mag vergelijken is het momenteel: eenmaal boos/driftig = voorlopig blijft dat wel even zo… :roll:
Inderdaad! Maar laatste tijd word hij zo snel boos… hahaha hij gaat er dan ook zo lekker hoog bij gillen en rood dat tie word…
Van binnen lach ik wel maar laat ik hem natuurlijk niet zien he :inlove:
@Affie wrote:
Ik liep laatst achter een mama die ook heel zenuwachtig tegen dr dochter deed toen ze driftig leek te worden, maar die stopte er gewoon een donut in :mrgreen: misschien een idee? :lol: :lol:
Oooow hahaha is een idee :oops: :lol:
@lydia wrote:
Of thuis gaat staan krijsen met zijn armpjes over elkaar en dan nee nee nee nee roepen.
proest Sorry Lydia, maar ik zie hem al helemaal staan, sooo cute
@lydia wrote:
Je moet het woord “nee” eigenlijk gewoon niet gebruiken, klinkt heel stom maar soms helpt dat wel.
Dus geen nee, maar gewoon iets heel anders voorstellen.
Is een idee inderdaad… dus dan gewoon zeggen “mag niet”?
Hier is het meestal “(Nee) Lenn dát mag niet” of “(nee) dat is niet voor Lenn, dat is van mama”… Ook met oog op dat ie ooit gaat begrijpen wat ik uitleg en hij ooit gaat snappen waaróm iets niet mag…
Ooit… :roll: :mrgreen:
Ik snap je :mrgreen: (das al heel wat vandaag haha)
Zo doet ik het ook bij Samara en heb ik het ook altijd bij Dunc gedaan (nu gaat dat anders want die is veel ouder) maar die twee waren ook niet zo heel driftig dus werkte het…
Maar bij die ondeugd van me… Ooit, ver ver weg :lol: :lol: :lol:
Haha precies!
Enneuh die foto :inlove: op je avater! Net zo’n blik als Lenn op die van mij :inlove:
Ja hij is leuk he :inlove: gewoon zoals hij is.
Net zo cute als Lenn, we hebben gewoon mooie jongens Af :inlove:
@TaMa wrote:
Ja hij is leuk he :inlove: gewoon zoals hij is.
Net zo cute als Lenn, we hebben gewoon mooie jongens Af :inlove:
Vind ik ook :inlove: Maar ja leuke mama’s maken leuke knullen :inlove:
daarom wil ik NU een andere atavar :mrgreen:
Lev is ook cute :inlove: maar ben wel benieuwd naar je andere avatar lydia
ik wacht ook op ruud bewegende avatars kan ik niet hoor
Ik vervang even die van een jaar terug, die oranjerode jas past hij allang niet meer :mrgreen:
Hahaha ik had geen geduld net dus heb ruud gewoon een pb gestuurd, kreeg er gelijk 1 terug dat het geregeld was :thumbup: :inlove:
Ruud is snel :mrgreen:
mijn driftkikker staat er bij
Ik zie nog steeds dezelfde avatar :eh: