Driewier of fiets met zijwieltjes?

Niels heeft nu deze driewieler:







maar hij heeft niet genoeg kracht om zelf de trappers rond te duwen. Nu wil ik een andere driewieler die lichter trapt of is het handig om misschien al een fietsje met zijwieltjes te kopen. Vraag me af wat lichter fietst… Iemand bekent met Radio Flyer?



Niels heeft een motorische achterstand, voor hem is het dus belangrijker dat hij er wat mee kan dan dat hij er langer mee kan doen…

Ryan is vorig jaar al overgegaan op een fietsje met zijwieltjes. Gaat prima hoor!

Jason kon eerder op een fiets met zijwieltjes fietsen dan op een driewieler. Bij een driewieler moet de kracht naar voren worden gedaan en bij een gewone fiets naar beneden. Dat is wat ik heb ervaren voor veel kinderen makkelijker.

hier het fietsje van radio flyer, vind het een erg leuk en handig fietsje maar de jongste is nu ook echt toe aan een normaal fietsje. Zij is van 8-2008. Al fietst ze dus ook nog heel goed op dr radio flyer fietsje.

Riley kan niet overweg met een 3-wieler, op een normaal fietsje fietst hij stukke beter!

Het is heel anders trappen, het verschil vind ik best groot tussen een normale en een driewieler…

Of misschien een loopfietsje?

Lars is gek van zijn loopfiets. Hij zat inderdaad ook op de driewieler, maar komt niet vooruit.



Wij hebben vandaag via internet een fietsje met zijwieltjes besteld voor zijn verjaardag in augustus.



Kan je nu nog niet zeggen wat beter gaat.

Mies heeft een 14 inch fietsje met zijwielen.

12 inch was hem al te klein met zijn 1 meter 09 en een 16 inch nog net te groot.

Maar daar fietste hij zo op weg, terwijl hij zijn puky driewieler gebruikte als loopfiets… :roll:



Ik zou dus ook voor een gewoon fietsje gaan kijken.



Mies is trouwens van augustus 2008

hier ook de ervaring dat een gewone fiets met zijwieltjes eerder onder de knie is als een driewieler.



Maar ze hebben wel allemaal heel erg lol gehad van en met die driewieler toen ze die alsnog onder de knie kregen :thumbup: .

@mamaMarije wrote:

hier ook de ervaring dat een gewone fiets met zijwieltjes eerder onder de knie is als een driewieler.



Maar ze hebben wel allemaal heel erg lol gehad van en met die driewieler toen ze die alsnog onder de knie kregen :thumbup: .




Hier idem…

Het ligt erg aan de soort driewieler / lasse had een dergelijk en kwam er niet op vooruit / terwijl hij motorisch heel sterk was. Naderhand kwamen we erachter dat het gewoon aan die driewieler lag.



Nnichtje had precies dezelfde en hadden precies hetzelfde probleem.



Nena heeft nu tweedehands puky en dat ging van het begin af aan stukken beter, zij heeft daar nu meer op gefietst terwijl Lasse inderdaad eerder reed op een fiets met zijwieltjes.

femke heeft er een en dat is een lilliput.



een skelter, maar dan ik driewieler vorm.



voordeel hiervan is dat hij er lang op kan, en dat hij ook achteruit kan trappen.



Femke had moeite met fietsen, maar op deze fiets ze zo weg.



buurjongen heeft ook een motorische achterstand en hem raden ze deze ook aan, en dit was vanuit het zkh/revalidatie waar hij zit.



hij is ook verkrijgbaar als brandweer of politiefiets…

Joey fietste hier ook sneller op zijn 12 inch fietsje dan op zijn driewieler.

Hij begint nu pas te trappen op zijn direwieler en dat gaat nu wel goed.



Dus persoonlijk zou ik voor een normale fiets gaan, en dan leert hij het vanzelf ook op de driewieler.



Zal ook niet lang meer duren voordat Joey naar een 14 inch fietsje kan want hij is ook al 105 cm :?

Gewoon fietsje



ik heb hier echt een bijna Nieuwe 3wieler staan

de kids kijken er gewoon niet na om



12 inch fietsje met zijwieltjes wel

Bedankt! Een gewone fiets zal het dus worden… Zag net dat bij de Hema de fietsjes in de aanbieding zijn, nu eens kijken hoeveel inch we moeten hebben. Geen idee hoe lang hij nu is (hij is wel vrij lang voor zijn leeftijd), misschien morgenochtend even langs het CB om te meten! :smiley:

@laracroft wrote:

Joey fietste hier ook sneller op zijn 12 inch fietsje dan op zijn driewieler.

Hij begint nu pas te trappen op zijn direwieler en dat gaat nu wel goed.



Dus persoonlijk zou ik voor een normale fiets gaan, en dan leert hij het vanzelf ook op de driewieler.



Zal ook niet lang meer duren voordat Joey naar een 14 inch fietsje kan want hij is ook al 105 cm :?




Als hij al kan fietsen, kan hij ws zo door naar een 16 inch.



14 inch is een niet gebruikelijke tussenmaat, ons ontbrak het aan een 12 inch fietsje, dus hebben we bij de fietsenwinkel een nieuwe fiets gehaald en bij passen bleek hij toen al direct te groot voor een 12 inch.



Maar als hij al op 12 inch fietst, dan is de meest voorkomende opvolgmaat dus 16.

Bij ons kan hij na de 14 over naar 18, want ook Peet heeft toevallig ivm nog niet zonder zijwielen kunnen fietsen, maar te groot zijn voor 16 inch een onhandige tussenmaat. :wink:

@laracroft wrote:

Joey fietste hier ook sneller op zijn 12 inch fietsje dan op zijn driewieler.

Hij begint nu pas te trappen op zijn direwieler en dat gaat nu wel goed.



Dus persoonlijk zou ik voor een normale fiets gaan, en dan leert hij het vanzelf ook op de driewieler.



Zal ook niet lang meer duren voordat Joey naar een 14 inch fietsje kan want hij is ook al 105 cm :?




ik zou dan voor een 16 inch gaan… :wink:



geloof dat een 14 niet bestaat…

Ik wil zeker niet te groot kopen… Zag wel dat Hema 14 inch heeft maar eerst kind maar eens opmeten… :wink:

@Pitje27 wrote:

@laracroft wrote:
Joey fietste hier ook sneller op zijn 12 inch fietsje dan op zijn driewieler.

Hij begint nu pas te trappen op zijn direwieler en dat gaat nu wel goed.



Dus persoonlijk zou ik voor een normale fiets gaan, en dan leert hij het vanzelf ook op de driewieler.



Zal ook niet lang meer duren voordat Joey naar een 14 inch fietsje kan want hij is ook al 105 cm :?




ik zou dan voor een 16 inch gaan… :wink:



geloof dat een 14 niet bestaat…




Jahoor bestaat wel, keuze is minder, maar ze zijn er wel.

@Cell wrote:

@Pitje27 wrote:
@laracroft wrote:
Joey fietste hier ook sneller op zijn 12 inch fietsje dan op zijn driewieler.

Hij begint nu pas te trappen op zijn direwieler en dat gaat nu wel goed.



Dus persoonlijk zou ik voor een normale fiets gaan, en dan leert hij het vanzelf ook op de driewieler.



Zal ook niet lang meer duren voordat Joey naar een 14 inch fietsje kan want hij is ook al 105 cm :?




ik zou dan voor een 16 inch gaan… :wink:



geloof dat een 14 niet bestaat…




Jahoor bestaat wel, keuze is minder, maar ze zijn er wel.




echt nog nooit gezien… F.emke heeft net een nieuwe en is van 12 naar 16 gegaan… is nog wat te groot, maar ze komt er wel op vooruit. 14 inch hebben bij ons niks over gezegd… en was toch een goede fietswinkel