Driewier of fiets met zijwieltjes?

Tja, wat wil je dat ik zeg dan?



Blijkbaar twijfel je nogal aan het idee van een 14 inch fiets, maar even googlen bied uitkomst, je komt ze volop tegen.

Alleen op marktplaats staan al meer dan 50 advertenties voor 14 inch kinderfietsen.



Dat de fietsenmaker er niet over begint is omdat het geen gangbare maat is en de meeste kinderen van 12 naar 16 naar 20 naar 24 en dan naar 28 gaan.



de tussenliggende maten 14, 18, 22 en 26 zijn minder gevraagd.

Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Niet elk kind kan leren fietsen op een 16 inch, ons Mies is vrij groot, maar nog net geen 3. 16 inch is echt te groot, hij kan amper de pedalen rond trappen.

Maar op een 12 inch zat hij met zijn knietjes tegen het stuur. Wij hebben dus bewust naar een 14 inch gezocht en als je er naar zoekt, vind je ze ook prima.

Mies heeft een mickeybike… 14 inch. Met zijwielen en fietst daar geweldig op.

Voor Suus hebben we een 12 inch loekie staan… ze is nu al veel kleiner voor haar leeftijd dan Mies dat was, dus ws kan zij wel gewoon op de reguliere fietsmaten mee.

Peet kon dat overigens ook niet, die fietst nu ook op een niet gangbare 18 inch captain sharky fiets van Puky.

20 inch is voor hem echt nog te groot, maar met 16 inch viel hij steeds om…



Tja, je moet soms wat. Fietsen passen is gewoon heel belangrijk, de ene is de andere niet en ook niet elk model fietst prettig.

Zo kan Niek echt niet op een oma fiets fietsen, ze kiepert om omdat ze het stuur zo raar vind met die handvatten naar haar toe.

Die heeft dus een Batavus Koala van 20 inch en trapt heel Zwolle rond. :inlove:

@Cell wrote:

Tja, wat wil je dat ik zeg dan?




ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik ze niet kende.

twijfel er niet aan hoor. maar was mijn onbekend.
had ook op internet gezocht (geen mp) en daar stonden ook alleen 12 en 16 inch..

als ik had geweten dat er een kleinere was, dan had ik daar voor femke ook naar gekeken,

omdat ze niet zo groot is, en ze net zoals mies met de knieeen tegen het stuur kwam.

en betreft passen.. klopt wel... ze heeft op 3 verschillende gefietst en dit was de enige waar ze normaal op fietste..

maar een mens is nooit te oud om te leren. :wink:

dus voor aukje (want die is gewoon kleiner) zal ik ter zijne tijd op zoek gaan naar een 14 inch

Joey fietst goed op zijn 12 inch fietsje.

Dus misschien toch maar in oktober een 16 inch fiets voor zijn verjaardag geven…

Kan hij nu nog even goed oefenen op de 12 inch…