Achtervang is idd. erg handig met 3 kids…
Zeker als ze naar school moeten is het handig als ze even met iemand mee kunnen lopen oid. als je dat nu nog neit hebt kan ik je wel gerust stellen hoor. Als je naar school gaat doe je zo nieuwe contacten op, zeker met mensen die ook in jouw buurt wonen…
Hier vangt mijn moeder wel eens wat op (schoonouders nooooit :silenced: ) en anders vrienden. tot nu toe altijd goed gegaan en nooit een probleem geweest. Omgekeerd vind ik het ok geen probleem even een ander kindje mee te nemen, op te passen oid.
Tja…
Nodig… iedereen heeft wel eens oppas nodig. Mijn buurvrouw is ook niet altijd in de gelegenheid om er 1 mee te nemen. Ze heeft er zelf 2 en als ze op de fiets gaat…
Nou heeft ze haar auto te koop staan en dan houd het ook op.
In dat geval ga je anders denken.
Aniek is 6, die zou best even alleen thuis kunnen zijn.
Mies en Suus zouden in geval van ziek dan maar dik aangekleed toch mee moeten. Nou dan moet dat maar.
Ik heb wel eens met een afwasteil in de auto erbij gereden omdat er 1 of 2 toch naar school moesten en er niemand was.
Heel vervelend, maar dat kan je OOK gebeuren met 2 kinderen. Dat kan je zelfs gebeuren met 1 kind.
Als je geen oppas hebt en je zit bijvoorbeeld zonder iets essentieels als drinken of pleepapier en je moet eruit.
Ik zie om me heen dan ook zat moeders en kinderen die eigelijk hartstikke ziek zijn toch op school komen… kind 1 moet naar school, kind 2 en moeders is ziek… dan maar even gaan met die banaan.
Dan blijven ze een keer over en dan pak je je rust onder schooltijd.
Moeders mogen zelden ziek zijn, dus je rekt je eigen grenzen ook op.
Ik denk dat afgelopen jaar 3 x iemand anders is ingeschakeld… en alle 3 de keren had het ook wel anders gekund, maar was het fijn dat iemand dat aanbood.
Sluit ik me bij aan…
En idd ik had die achtervang in de buurt hier ook niet, maar nu de kinderen veel buiten spelen vragen buren onderling ook regelmatig aan elkaar of er even opgepast kan worden (al is het maar even naar de winkel voor brood- in je eentje is dat zo gedaan, moet je er drie meesjouwen ben je 45 min verder). En via school idd mensen met wie de kinderen even mee kunnen rijden.
Tot aan de kleuterschool blijft er ook best eens eentje thuis omdat de anderen ziek zijn, ik ga dan niet voor die ene kleuter de andere zieke 2 kids alleen thuis laten of bij buren zeuren voor ze.
Wij hebben onze derde gekregen toen de middelste 4 jaar was en de oudste 5 jaar. (4 mnd geleden dus).
Ik vind het heerlijk, geniet er echt van! zeker omdat ik nu ervaren heb hoe het is om 2 kindjes dicht op elkaar te krijgen (14 mnd) en nu nog een baby.
Heerlijk, ik kan het iedereen aan raden om het zo te doen :mrgreen: .
Qua drukte vind ik het echt meevallen, maar als je 4 en 5 bent kan je best al veel zelf hoor! het is ook maar wat een kind gewend is.
En soms moet de jongste gewoon even wachten.
Hulp hebben we niet echt…mensen wonen ver weg of ik wil het ook graag zelf doen. Er is altijd wel een oplossing.
Nu hebben wij een groot huis en de financiën, dus dat is geen zorg hier.
Mijn man werkt 36 uur en ik werk 24 uur. Prima dus. 2 dagen opvang voor de jongste en de meiden gaan 2 korte dagdelen naar de BSO.