Drie jongens en ik ben zo klaar met alle opmerkingen

Nou, het topic zegt het al.

Overal waar ik kom, Iedereen heeft er wel een mening over.

Gek word ik er van.

Vandaag weer, bij de supermarkt zei de caissière:

Nou, gelukkig kreeg IK bij de derde een meid hoor

:wall:

En verder:

Dat ik zo gezegend ben met drie mannen

Dat ik later vast in de watten gelegd zal worden

Oh! Wat apart zeg, nou ook eigenlijk best leuk als ik er langer over nadenk

Ja, ik heb ook 3 jongens, maar gelukkig is de oudste een meisje, die was al binnen

Nou, je zal het wel druk hebben, jongens zijn zo druk

:evil:

Wie helpt mij aan wat goede oneliners die ik eruit kan gooien als ik het zat ben?

Tot nu toe sta ik steeds met mijn mond vol tanden omdat ik gewoon te verbaasd ben wat mensen zeggen.

Sommige opmerkingen vind ik ook gewoon echt niet leuk, mensen vullen hun eigen verwachtingen en wensen voor zichzelf ook voor mij in.

Ik zou er geloof ik geen woorden aan vuil maken: waar bemoeien ze zich mee???! :thumbdown:

Waar bemoeien ze zich inderdaad mee.

Hier ook met de 3e op komst (ik heb 1 jongen 1 meisje) ‘’ Je hebt nu toch alle smaakjes, waarom die 3e dan?!’’ …

Ik ken mensen die zeggen ‘’ Ja ik wilde een voetbal team, meisjes niet toegelaten’’ … maar ja…

Kan je nagaan als je er 4 hebt…echt, ik ben heul zielig als ik de mensheid mag geloven :mrgreen:

Ben nu zwanger van nummer 5, mag jij raden waar het het meest over gast.

Gezondheid lijkt geen issue hoor, het geslacht, dat is belangrijk.

Inmiddels lul ik gewoon mee met dat domme geklets, gek genoeg lijken mensen dan veel sneller door te hebben dat ik hun opmerkingen nogal absurd vind.

Ach of je nu wel/geen/veel kinderen hebt. Mensen hebben altijd wel wat te zeggen.

Hier roepen ze vaak: en wanneer komt er een broertje of zusje voor S? :wall:

@mamaMarije wrote:

Kan je nagaan als je er 4 hebt…echt, ik ben heul zielig als ik de mensheid mag geloven :mrgreen:

Ben nu zwanger van nummer 5, mag jij raden waar het het meest over gast.

Inmiddels l*l ik gewoon mee met dat domme geklets, gek genoeg lijken mensen dan veel sneller door te hebben dat ik hun opmerkingen nogal absurd vind.

Gefeliciteerd! Dat mooie nieuws had ik gemist!!

Hoe ver ben je, gaat alles goed?

@Pé wrote:

@mamaMarije wrote:

Ben nu zwanger van nummer 5, mag jij raden waar het het meest over gaat.

Inmiddels l*l ik gewoon mee met dat domme geklets, gek genoeg lijken mensen dan veel sneller door te hebben dat ik hun opmerkingen nogal absurd vind.

Ben ook niet zo’n actief kok-lid meer, dat heeft er vast mee te maken hihi.

Maar bedankt voor je felicitaties.

Vandaag alweer 25 weken en het gaat goed.

Bekken is wel een storende factor, maar nog niet dusdanig dat het de pret mag drukken (moet er wel dingen om laten hoor, maar er blijft voorlopig nog genoeg over om lol uit te halen).

Tja erg irritant. Maak mij er ook niet al te druk om.

Toen ik nog in verwachting was kreeg ik ook steeds te horen ohhh wat fijn een meisje. Terwijl wij niet veel ervoor afscheid hadden moeten nemen van Ravi* en ik gewoon blij was met een kindje ongeacht geslacht. Dat is bij ons nooit een issue geweest. Gezondheid, dat is belangrijk.

Ik klets ook soort van cynisch mee tegenwoordig en dan heeft men het snel genoeg door

:oops:

Tja, ik zou gewoon zoiets zeggen als “tja, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken hé”.

Dat is net zo belachelijke opmerking als degene die je krijgt maar je zegt er ook niets verkeerds mee.

Eerlijk gezegd geloof ik dat ik dan ook wel eens wat doms zeg. Ik zou dan graag eens een boekje inkijken wat voor opmerkingen WEL geoorloofd zijn. Soms denk ik, ik zeg maar niks meer, kan het ook niet verkeerd vallen.

Echt kwetsende dingen, tuurlijk, is heel erg. Maar soms word er van een mug ook een olifant gemaakt. Ieder zijn ergernissen, ieder een beetje verdraagzaamheid :wink: .

@Marietje:

Het klopt dat je soms inderdaad beter niets kan zeggen. Net zoals je niet over een zwangere buik van iemand moet aaien die je niet kent.

ik zit echt niet te wachten op zoiets doms als ‘gelukkig kreeg ik wel een meid’

Wat schiet ik daar mee op? Dat ik niet blij mag zijn met drie jongens?

En een boekje? Nee…dat zijn gewoon fatsoensnormen.

Er zijn ook positieve reacties hoor, maar ik ben inmiddels zo moe dat iedereen er maar wat van moet zeggen, dat ik dat soms ook niet meer wil horen

:oops:

@Smurf

Ik zou dat dus ook echt heel kwetsend vinden ja :cry:

Laat jij dat mensen wel eens weten?

Ik mompel altijd zoiets dat we heel dankbaar en blij zijn met ons mannetje, maar ik voel het alsof ik me moet verantwoorden, dat is het vervelendste.

Weet je marietje…als 1 iemand het zou zeggen…dan valt het wel mee, maar weet niet hoe het bij pe is, maar hier was het soms meerdere keren per dag na de geboorte van nummer 4.

Echt, dan is je mond houden idd misschien maar beter :oops: (dit dus niet aanvallend opvatten, zo is het zeker niet bedoeld, de je is algemeen).

Dat gaat dan niet om die ene, dat gaat dan om gevoelsmatig de halve wereld en ik ben *** gewoon blij met die 4 gezonde jongens, straal dat ook uit, draag dat ook uit…

Echt wat kan cq moet iemand met zo’n opmerking?

Persoonlijk ben ik blij dat ik niet 3 meiden binnen 3 jaar heb zoals een vriendin van mij…dat deel ik niet met haar, zij zal ongetwijfeld hetzelfde denken van die 4 jongens van mij :wink:

We delen een heleboel dingen met elkaar ook over de kinderen en dan klets je weleens zullen we gewoon 1 ruilen blabla als het net even te gek wordt, maar das een vriendin, we weten van elkaar dat we oprecht blij zijn met onze kinderen.

Hier is het nu tijdend de zw.schap aardig rustig met opmerkingen.

Tenminste…naar ons toe!

Vriendin van mij waarvan anderen (terecht) vermoeden dat ze het weet wordt serieus uitgehoord of wij ook een voorkeur hebben, er wordt naar hoop uitgesproken dat wij een meisje krijgen etc etc.

Echt sorry hoor…waar zijn die mensen mee bezig?

Wil niet weten wat er gebeurt na de geboorte.

Bij een jongen zullen er denk ik veel meewarige reacties komen

Bij een meisje een jubelstemming bij waarschijnlijk veel meer visite als bij een jongen.

Geloof dat ik met allebei niet zoveel kan :angel:

Mamamarije gefeliciteerd, ook ik heb het gemist :inlove:

Pe :hug: , wat een domme opmerkingen.

Waar bemoeien mensen zich mee man… :wall:

Zijn er ook nog andere soorten dan jongens dan? :think: :wink:

mamaMarije: Ook een domme opmerking waar je niets mee kunt (of hoeft ;)), maar je zou bijna hopen dat nr. 5 ook een jongen is. :smiley:

@Nienke123 wrote:

mamaMarije: Ook een domme opmerking waar je niets mee kunt (of hoeft ;)), maar je zou bijna hopen dat nr. 5 ook een jongen is. :smiley:

:lol:

iets te herkenbaar die gedachte…je wilt niet weten hoe blij ik stiekem was toen nummer 2 een jongen bleek…met name schoonloeder stak niet onder stoelen of banken dat nog een jongen moeilijk te verkroppen zou zijn.

Ze had zelf geen dochter, ik werd niet haar dochter (duh, ik heb een leuke moeder :wink: ) en toen durfde het eerste kleinkind ook nog een jongen te zijn :naughty: .

Ze heeft het ook echt meermalen uitgesproken hoe jammer dat nummer 2 toch ook weer een jongen was… het was 1 van de vele dingen die totbeen uiteindelijke breuk hebben geleid. Gelukkig maar voor haar, hoefde ze ook niet te lijden onder kleinzoon 3 en 4 :angel:

@mamaMarije wrote:

@Pé wrote:
@mamaMarije wrote:

Ben nu zwanger van nummer 5, mag jij raden waar het het meest over gaat.

Ben ook niet zo’n actief kok-lid meer, dat heeft er vast mee te maken hihi.

Maar bedankt voor je felicitaties.

Vandaag alweer 25 weken en het gaat goed.

Bekken is wel een storende factor, maar nog niet dusdanig dat het de pret mag drukken (moet er wel dingen om laten hoor, maar er blijft voorlopig nog genoeg over om lol uit te halen).

Als ik het me goed herinner hoop jij nog steeds op een golden retriever toch? :wink:

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Ook ik heb hier helaas ervaring mee…

Ik was nog zwanger van de 2e toen iemand vroeg wat het was en meteen zei, ga je daarna nog voor een meisje? :eh: :twisted:

Mensen vinden het ‘sneu’ voor mij dat ik met 4 mannen woon…?

Of de opmerking: de meiden komen vanzelf wel een keer… -zucht- Laat mij lekker van mijn mannen genieten en bemoei je er niet mee!

MamaMarije, gefeliciteerd!

Ik heb ook drie jongens, hoor ook wel eens wat. Ik vind het wel grappig. Ben dolgelukkig met mijn gezin en wat kan mij het schelen? Meestal is het goed/vriendelijk bedoeld…

Groetjes,

laBruja