Drie jongens en ik ben zo klaar met alle opmerkingen

Ik denk dat de meeste opmerkingen helemaal niet verkeerd bedoeld zijn maar gewoon om wat te zeggen, misschien zelfs wel om grappig te willen zijn of misschien hebben ze wel oprecht bewondering voor je omdat ze zelf aan hun zoontje hun handen vol hebben. Gewoon laten gaan dus dat soort opmerkingen of gewoon vertellen hoe blij je met je jongens bent.

Iedereen in wat voor situatie krijgt dit soort minder gewenste opmerkingen over zich heen. Denk aan mensen zonder partner (en nog steeds niemand aan de haak geslagen), iemand zonder kinderen (en wanneer kunnen we de eerste verwachten of willen jullie geen kinderen). De eerste komt te snel in een relatie of je bent te jong of te oud in de ogen van een ander en hoe je het dan wel niet met je werk wil gaan regelen. De tweede is in het algemeen geaccepteerd (maar o jee natuurlijk niet net zoals bij mij binnen een jaar twee kinderen).

Bij de derde ga je zeker voor het andere geslacht en in het geval je een jongen en een meisje hebt krijg je de opmerking dat er echt niet meer soorten zijn. De derde zou je dat wel doen, die vierde is onverantwoord. Ga zo maar door.

Als je eenmaal kinderen hebt werk je teveel of te weinig, doe je te weinig voor jezelf of juist teveel.

Schijnbaar hebben mensen (en met name vrouwen want van mannen krijg ik nooit dergelijke opmerkingen) het gewoon nodig zich af te zetten tegen andere vrouwen om hun eigen positie in ieder geval voor hun zelf mooier/beter neer te zetten.

Maar nogmaals , de meeste opmerkingen gaan niet eens zo diep en zijn enkel lollig of goed bedoeld maar in oppervlakkige gesprekken lijken het dan hele domme opmerkingen.

Ach dames. Hier vier meiden en de reacties zijn zeker niet anders. Maar wij vinden het reuze gezellig! Heb ik ooit gehoopt op een jongen? Ja, bij nummer 2 maar daarna niet meer. Bij de vierde hoopte ik vurig op een meisje (met een jongen was ik ook blij geweest natuurlijk) puur omdat ik “wist hoe het werkte”.

boven staan inderdaad.

hier ook alleen boys… ben er blij mee :slight_smile: ik ben geen meisjes mama… :wink:

zie me echt niet prutsen me strikjes :smiley:

een tante zei ooit eens na miskraam nr 2… was vast een meisje… jij kunt gewoon alleen jongens krijgen…

ik alleen meisjes. (zei heeft 2 dochters).

dat ik dacht :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: WAAAAAAAATT!!!

Iemand zei ooit eens tegen mij…

“Vind je dat nou niet jammer? Je zult altijd DE schoonmoeder zijn!”

:eh: … dan ben je toch gewoon te stom om nog verder aandacht aan te geven … :doh:

@NoortjeP wrote:

:eh: … dan ben je toch gewoon te stom om nog verder aandacht aan te geven … :doh:

Huh :think: :doh: :wall: :wall:

@JayDee wrote:

@NoortjeP wrote:

Huh :think: :doh: :wall: :wall:

Ja, dat was ongeveer mijn reactie… en daarna :roll: :roll: en daarna… heb ik me maar omgedraaid…