Dreumes speelochtend

Ik hoorde van Marlous dat er in de wijk waar zij woont, iedere week een speelochtend is voor kleine kinderen.

Ik vond dit zoo leuk dat ik nu bij ons in het dorp het initiatief heb genomen om ook zoiets te proberen van de grond te krijgen.

Ik heb her en der A4-tjes gehangen met de vraag of er animo voor is.

Ben benieuwd of er mensen gaan reageren. In ons buurthuis kost een ruimte ter groote van een woonkamer 6.50 euro per uur, dus ik wil minstens 10 mensen hebben die willen komen iedere week.

Wie gaat er ook naar zoiets toe???

ooooooooooooh wat leuk…

Nou, als dat er niet in en er zijn wel kleine kinderen met niet-werkende-moeders weet ik zeker dat er animo voor zal zijn…

Overigens is het fijn als het een klein clubje van 7-8 kinderen is…

ja leuk idee :thumbup:

Hier hebben ze dat ook. 2 keer in de week zelfs. Entree kost 75 cent per keer en dat is incl. drinken/koekje/ knutselwerkje en cadeautjes met bijv sinterklaas. Ben nu 3 keer geweest, maar Robbert vindt het geweldig, alleen al die grote hoeveelheid ander speelgoed. Zelf geniet ik er ook van, klets met andere moeders en bijkomend voordeel is dat Robbert compleet afgedraaid is, dus tussen de middag zeker 2 uur slaapt.

oh ja, ik betaal 50 cent inc limonade, koekje en knutselwerkje…EN…er schijnt een potje te zijn, dus als we iets leuks willen doen wat geld kost, kunnen we dat zo doen… :dance:

dat klinkt idd erug leuk!!!

Moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord heb!

50 cent is wel heel goedkoop, aangezien de huur van zo’n ruimte toch al voor 1.5 uur 10 euro kost.

Koffie kan je er kopen, maar mag je ook zelf meenemen.

Misschien kan ik iets met de gemeente regelen qua subsidie???

Yja, weet niet helemaal hoe het werk…

Wij ‘huren’ het in een buurthuis…Wat er met het geld word gedaan is niet helemaal duidelijk want dat potje staat in de kast en wordt voller en voller…

Maar voor dit soort dingen bestaan altijd subsidies…Ga er achter aan zou ik zeggen…

oh leuk wist niet dat zoiets bestond ga gelijk eens kijken of dat hier ook is in het buurthuis lijkt me wel leuk voor Luna

Nou als ik dat zo eens peil hier, blijkt de interesse groot.

Enig probleem kan zijn dat ik een klein dorp woon met maar 5000 inwoners.

Maar wellicht kan de buurgemeente ook meedoen.

Heeee wat leuk Anne-Marie! Ik woon in Boxtel en heb zeker interesse. Joost heeft nl maar 1 vriendinnetje van dezelfde leeftijd en die ziet hij af en toe op maandag omdat mijn vriendin dan vrij is. Op welke dag wil je dat organiseren? Hopelijk op maandag, dinsdag of woensdag want ik werk op donderdag en vrijdag. :wink: En je mag best wat meer vragen dan 0,50 , dat lijkt me wel erg weinig nl. Zet mij maar op de lijst hoor, erg leuk :thumbup:

Hee alvast een deelnemer…Het is of maandag of woensdagochtend!!

Ik werk die andere dagen namelijk :mrgreen: :mrgreen:

Beide ochtenden zijn prima. Zou gaaf zijn als je iets van subsidie zou kunnen krijgen van de gemeente. Ik blijf het even volgen hier. Leuk!

HIer is het ook…op de woensdagochtend…1,50 incl koffie/koekje…ruimte wordt volgezet met speelgoed en taddaa de kids zijn helemaal op om 11 uur (is hier van half 10 tot 11)…van 0 tot 2 jaar…in een buurthuis

Hier ook in een buurthuis georganiseerd door een stichting die jongerenwerk doen.

Er is een leidster bij voor opvoedingsvragen e.d.

Typ gewoon Dreumesgroep en plaatsnaam in en misschien is er wel eentje in je buurt.

Hier is het 2 ochtenden per week vrijblijvend. Ik ga maar 1 ochtend.

Het is van half 10 tot 11.00. Eerst 1 uur vrij spelen en daarna allemaal aan tafel voor eten en drinken (zelf meenemen).

Daarna nog even 10 minuten met ballen door de zaal spelen.

Ouders ruimen voor het eten zelf al het speelgoed op.

Afsluiting is met liedjes.

Kosten zijn 2,85 incl. koffie en thee en soms koek.

Leeftijd van 0 tot 2,5 jaar.

Joas vermaakt zich er prima!

Echt leuk om te doen of zelf te organiseren.

Tot nu toe nog geen reacties uit de buurt, behalve dan van Dena :mrgreen:

Ik kijk het een week aan en ga dan over op huis aan huis een papiertje in de bus.

Ik wil het toch wel heel graag organiseren…

Of papiertje ophangen in grote supermarkten of plaatsen waar veel moeders komen.

VK praktijken. Misschien kan je je dan beter richten op een groter gedeelte van de stad/dorp…

Tenzij je zeker weet in welk huis kids wonen…

Anders zou een briefje in de bus wel eens pijnlijk kunnen zijn voor mensen die misschien geen kids kunnen krijgen of net een kindje hebben verloren…tja het is maar een idee…briefje in de bus kan nogal confronterend zijn…maar dat kan jij zelf vast het beste beoordelen…

Ik wil aboluut niet belerend overkomen…hoop juist dat je idee slaagt!

Het is ook erg belangrijk dat kids leren spelen met anderen!

Dus als je precies weet waar de kleine kids zitten kan je gewoon huis aan huis adverteren…

Advertenties ophangen in grote openbare ruimtes,KDV’s peuterspeelzalen, huisartspraktijken,VK’s…enz.enz…daar pak je de juiste doelgroep mee.

In Haarlem is maar 1 centrum die het organiseerd en dat is niet in mijn buurt…dus je zou makkelijk mensen kunnen trekken die iets verderweg wonen…

Succes in ieder geval.

Bedankt voor je tips…

Ik heb al opgehangen bij CB, huisarts (enige in het dorp), 2 kdv, supermarkt, snackbar.

En we wonen in een klein dorp van 5 a 6 duizend inwoners, ik weet niet waar precies de echte kleine kids wonen hoor, maar als er ergens een kindje niet gezond is of gestorven dan weten we het hier over het algemeen wel.

Ik zou dan zeker op dat briefje zetten, dat degene die er zin in hebben misschien nog andere mensen weten die eventueel interesse hebben.

Hier ook 1 keer in de week een ochtend voor ouders/verzorgers met kind van 0 tot 4 jaar. Het korst hiier 50 eurocent per ochtend. Erg gezellig voor de kinderen en de mama’s (of papa’s natuurlijk maar die heb ik het afgelopen jaar nog niet gezien).

Hier krijgt men subsidie van de gemeente.

Wij hebben hier we Spel- en Opvoedwinkels.

Daar kan je 2x in de week heen en dan drinken de moeders (vaders) koffie (thee), kletsen met elkaar over de kids (een soort “live” forum zeg maar) en de kindertjes spelen met elkaar!

Kosten: e 5, – per jaar :thumbup: