Dreumes-Prietpraat

Hoi!



Hebben jullie ook van die leuke klanken/woorden van de kleine?



Als Thijmen of iemand anders hier een hoorbaar poepje laat zegt hij: poepen? En steekt zijn vingertje omhoog. :mrgreen:



Het woord voor beertje is: biert/beert



Gisteren zij hij ineens heel verstaanbaar mij na: krentebol :shock:

Enzo zegt nog erg weinig maar hij maakt al te duidelijk wat hij wilt hebbem.



Wilt hij bijv, drinken hebben wijst hij en zegt:’ uh, uh, uh." Net zo lang en steeds harder tot hij heeft wat hij wilt. :inlove:



Nu klinkt het niet zo leuk als je het opschrijft maar als je er live bij zit is het dolkomisch om te zien ook. :mrgreen:

@mickey wrote:

Nu klinkt het niet zo leuk als je het opschrijft maar als je er live bij zit is het dolkomisch om te zien ook. :mrgreen:




:inlove:



En heel herkenbaar…!! Hier nog zo’n wijzerdje… En als je het niet begrijpt, gaat ie harder hummen en zijn wenkbrauwen fronsen… :mrgreen:

Of alleen maar: die, die, die! En dan boos worden als je het verkeerde pakt :mrgreen:

:inlove: :inlove:

Aniek “zwaait” naar iedereen die een jas aan of uit doet, naar de wc gaat en dus door de kamerdeur loopt enzevoort… en dan zegt ze er bij… haaaiiiii :inlove:



Laatst kwam ik naar beneden, ze keek op van haar spel en zegt “haddo” :inlove:



Als ze klaar is met eten, steekt ze haar handen in de lucht en zegt “aar” mama moet dan maar snappen dat dat “klaar” is.



Als je zegt… kusje? steekt ze haar neus in de lucht, trekt een grijns van oor tot oor en doet dan… huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu heeel hard… whahahaha… weet echt niet waarom ze dat doet… :mrgreen:

Onze zoon van anderhalf is ook best wel bijdehand mede door zijn grote broer en zus van 9 en 6 jaar.

Al voordat hij klaar is met eten staat hij op uit zijn stoel en roept kaar!

(klaar) en wijst naar de koelkast en zegt dan vragend toet?

(toetje)

Lekker ventje van ons.

Hahahaha, wat leuk om te lezen!!!



Matthijs is ook zo’n wijzertje met uh, uh, uh. En als het dan te lang duurt, gaat ie op de tafel slaan en nog harder uh, uh, uh roepen :inlove:

Xavier zegt tegen de poes, hond en de konijnen “atje”??? Geen idee waar hij dat vandaan heeft gehaald, maar het is wel schattig.

En hij zegt aaaaii als hij een van de beessies aait :mrgreen:.



Ik zat me net af te vragen wat Xavier zegt als hij wijst, maar volgens mij nog niks. Ohja soms zegt hij ‘ies’ als hij naar de vissen wijst.

Jarno neemt de laatste tijd alle aanwijzende voornaamwoorden door. Als hij iets aanwijst, wisselt hij de woorden "die’, “dit” en “dat” af. Als ik het niet snel genoeg door heb, gaat hij gewoon een tandje harder praten (lees:gillen).

Hij heeft ineens ook woorden die steeds terug komen en ik heb geen idee wat hij daarmee bedoelt. Dat is “petam” en “bats”. hahaha

Van de week liet hij iets op de grond vallen en hij zei ineens iets wat heel erg leek op “oh…sjit”. :mrgreen:

En de meest kleine kruimeltjes ziet hij liggen en gaat er heel demonstratief bij staan toepen “bah,bah,bah”.

Chris zegt te pas en te onpas “PAM”… Wie weet wat dit betekent, krijgt van mij de Nobelprijs, want hij zegt het al een paar weken, maar tegen niks of niemand in het bijzonder… :roll: Misschien is ie gewoon net als z’n vader… Die heeft tot ie 2,5 was, alleen maar “slies” gezegd… Dat betekende zo ongeveer alles… Echt alles was slies… :mrgreen:



En Chris zegt papa… :inlove: … Tegen mij… :roll: En tegen die hond zeg ie dus ook aaaaiiiiiii… :inlove: En natuurlijk hele verhaaaaalen aan de telefoon, maar ik kan er echt geen touw aan vast knopen… :mrgreen:

hahaha, hier zegt Matthijs ‘mama’… tegen iedereen en alles!!! en tegen zijn papa nog wel het hardst…

Jarno is sinds gister zo ver, dat hij ineens tegen alles en iedereen “bah,bah” zegt. Leuk…als de buurvrouw voorbij komt lopen. :oops:

Nou hier nog niet echt een touw aan vast te knopen. Heel veel verschillende klanken (die vast allemaal iets betekenen) maar echt woorden, nee.



Af en toe zegt hij wel mama (maar niet tegen mij :stuck_out_tongue: ) en naar alles moet gewezen worden met dat prikvingertje en dan zeg hij wel “die die” en dan vertel ik maar wat het is :smiley:

@Yolanda wrote:

@mickey wrote:
Nu klinkt het niet zo leuk als je het opschrijft maar als je er live bij zit is het dolkomisch om te zien ook. :mrgreen:




:inlove:



En heel herkenbaar…!! Hier nog zo’n wijzerdje… En als je het niet begrijpt, gaat ie harder hummen en zijn wenkbrauwen fronsen… :mrgreen:




Hier wordt meestal het woordje DIE gebruikt, samen met wijzen en fronsen, en dan die-t hij net zo lang totdat mama te pakken heeft wat hij wil :wink: !

@Yolanda wrote:

Chris zegt te pas en te onpas “PAM”… Wie weet wat dit betekent, krijgt van mij de Nobelprijs, want hij zegt het al een paar weken, maar tegen niks of niemand in het bijzonder… :roll:




HALLOOOOOOOOOOOOOOO, hier nog zo’n PAM zegger en ik weet NIET wat hij er mee bedoelt… het komt ook gewoon uit de lucht vallen…

Of hij zegt baaam… en dan moet ik altijd erg lachen want mijn broer (taxi-chauffeur) vervoert wel eens mensen naar één of andere instelling en hij had laatst een klant die dus ook de hele reis baaaaaaaaam zei… maar goed, daar weet Thomas niks vanaf :think: .



En verder zegt hij ook nog iets dat klinkt als DAMN :roll: !

Tita is vogel, denk ik :think: of toch niet…



De lichtjes in de kerstboom zijn ook favoriet: wijzen en ieieiei erachteraan :roll:


Hier wordt meestal het woordje DIE gebruikt, samen met wijzen en fronsen, en dan die-t hij net zo lang totdat mama te pakken heeft wat hij wil !
Herkenbaar :mrgreen:

En wat echt heel grappig is... elke keer als je hem iets vraagt zegt hij: 'Ja.' dat zegt hij dus op elke vraag. Dus als je een heel onzinnige vraag stelt, wordt dat ook beantwoord met:' Ja.' :lol: Overigens als hij heel serieus 'Ja' zegt dan meent hij het ook. Dus als hij drinken wilt en je vraagt het, dan is de 'Ja' met een knikje van zijn hoofd erbij :inlove:

Hahahahaha, hier wordt meestal NEE gebruikt door meneer!

Behalve als je iets vraagt als “wil je een koekje?!”. :lol:

Als hij iemand voor het eerst ziet, of niet herkent ofzo, dan zegt hij ook altijd “nee!” en dan schudt hij heel stellig zijn hoofdje heen en weer. :inlove:

Malin doet alles na wat Arvid ook doet, Hij gilt, o kom mama kijk mini cooper!!!



Hoor ik Malin; ijk, ooper!!! ijk, ooper!!!



Ze loopt aan het broek te trekken, en dan zegt ze, bah… Dan heeft ze gepoept…



Als ze d’r eten opheeft zegt ze: kaaarrr… toet, toet en ze wijst dan richting koelkast.



Oh en ze praat mij na, ja huhum…



Nu gilt ze bij iedere auto die ze ziet, AUDO!!!



Laatst had ik het idee dat ze zei, kikker, ze zat toen op handen en voeten te hupsen… Zal Arvid haar wel geleerd hebben…

Volgens mij zijn ze ‘verliefd’ op elkaar :wink: , als hij niet thuis is, kwijlt ze zijn foto onder, Arvey ja… :inlove: Knuffelen en kusjes geven aan elkaar… Samen tekenen… Tot ze over zijn tekening heen krast dan is de lol over en dan gillen en krijsen samen :doh:

Aniek zegt nu nog veel meer… dat gaat zo snel ineens :shock:



Zo zegt ze nu steeds uppa en umma (opa en oma) Hajjy (Harry de hond van oma en opa) Ditty (dipsy van de teletubbies) Oeti (koekje) sok, ete (Peter) teen (speen) noefie (haar tuttelap) tatie (staartjes) uhu (kipjes) paatje (paardje) sape (schapen van opa) en iekie ape (niekie wil slapen)



Ze leert echt heel veel woordjes nu, maar soms is het wel eh… om je rot te schamen hoor… ging voor t eerst sinds Peter zijn geboorte weer met haar fietsen, papa bleef bij peter… dus wij op de fiets, probeer ik haar een beetje te leren dat wat we doen fietsen heet dus ik zeg steeds… Gaat niekje fietsen?, jaahaaaa lekker fietsen. Nou, dat had ze op de heen weg steeds gehoord en op de terugweg zei ze ineens “mama, iekie tiete” en dat terwijl we net voorbij 2 bam medewerkers fietsen die daar als stoere mannen aan het graven zijn… ze hebben ons erg uitgelachen… ze zullen hebben gedacht dat Aniek het over mama’s tieten had :mrgreen:



Nog zo een bijdehandte…



Ze zegt dus steeds maar uppa, alles is uppa (opa is bij alle kleinkinderen erg poplulair) zegt ze tijdens een wandeling naar opa en oma al de hele tijd uppa, uppa, uppa. Dus ik ga er in mee, vraag haar… waar is Harry dan? antwoord… Uppa, waar is oma dan? antwoord… Uppa (uiteraard) vraag ik, waar zijn oma en opa dan? antwoord… Hajjy (ze kijkt dan echt zo van, duhhhh weet je dat dan niet) nou dat was ik na een hele rit wel zat, dus ik zat haar uit te lokken en zei… Niekje, zeg dan mama… Niekje… maamaaa… ze luisterd er even naar en draait dat koppie om en schud haar hoofd en roept “neeeheeee UPPA” hahahahaha :lol: