Dranghekken bij de AH voor voetbal plaatjes !

wat aso zeg :shock:



hier hebben we geen AH, dus ook geen voetbalplaatjes :slight_smile:

Ik vraag me af waar de ouders dan zijn…



Bij ons kwam regelmatig 1 van onze ouders even buiten kijken of we nog wel “lief” aan het spelen waren.



Je laat je kind toch niet uuuuuren buiten, vooral niet met die kou…



en als ze zo zeuren krijgen ze bij mij ook niks hoor, desnoods zoek ik net zolang naar een niet-brutaal kind en die krijgt het dan.



Of ik neem t mee naar huis en vraaf rond wie ze spaart.

Kinderen die vragen worden overgeslagen?

Ik lees dit al een paar keer en ik snap het niet zo goed.



Mijn kinderen moeten dingen altijd juist netjes vragen…

Moeten ze dan altijd wachten tot ze iets krijgen? ook als ze dorst hebben? of trek? of wat dan ook…



*******************************



Ik spaar de plaatjes niet maar neem ze wel aan. Voor vrienden, voor jongetjes die bij de ah staan te wachten tot ze een pakje kunnen bemachtigen. Wees blij dat ze geen mensen overvallen, maar het gewoon netjes vragen.



Als je niet wil geven dan zeg je dat toch gewoon.

Lijkt mij echt geen irritatie waard. Je loopt maar een keer de winkel uit toch?

Het vragen is niet zo erg. Wel opdringerig zijn, achter je aan lopen en boos zijn als je gewoon nee zegt.



Hier hebben ze een spandoek opgehangen, waar ze achter moeten staan. Ik

geef juist vaak wel aan degene die niet de grootste waffel heeft.

Logisch…Op brutaliteit reageer ik ook niet.



Maar het komt over alsof mensen al geirriteerd raken als kinderen het alleen al vragen… vind ik gek…

kinderen die vragen worden overgeslagen is gewoon een oud gezegde dat betekent dat je niet op gezeur in gaat

uiteraard niet dat je kinderen niet netjes ergens om mogen vragen.

:lol:



hier gisteren bij de appie heyn geen kids hoor, maar ik weet niet hoe dat door de week is…

mijn dochtertje vindt die plaatjes wel leuk en heeft zelf van haar zakcentje zo n boek erbij gekocht, maar van voetbal heeft ze ggen kaas gegeten haha, ze vindt t gewoon leuk de nummers uit te zoeken en in te plakken, op school mogen ze s middags in de pauze ruilen maar als er ruzie ontstaat steekt school er een stokje voor hoor. t moet in goede harmonie, is meteen een goed lesje in , hoe ga je met elkaar om

Hier ook dranghekken. Heb nog geen plaatjes gekregen, maar ik geef ze ook niet

Ik deel ze dus uit , van de week zei een jongetje, ooohhh ze is blut :mrgreen: was wel zo grappig hihihihih



ach die jongens En meisjes willen hun boek vol hebben, ik neem het ze niet kwalijk.



Ze vragen het netjes en ze zeggen netjes mevrouw/meneer mag ik uw voetbalplaatjes.



Ouders zie ik nergens hoor :think:

ik vind het ook nogal een verschil tussen netjes vragen en staan schreeuwen en drammen.



dat eerste zou mij ook niet irriteren maar dat 2e wel degelijk.



en dat is volgens mij toch het punt hier of niet?

Hier is het roepend en niet schreeuwend hoor…





en dat punt is hier van dit topic gemaakt of niet ?



T, is maar waar je je druk om maakt, kijk uit karretjes proberen te pakken tja, dat is wel heeel brutaal, maar ik had het over roepen.



Kinderen die vragen worden over geslagen en kinderen die zwijgen hebben de kans niets te krijgen :wink:

misschien moeten we het gezegde veranderen



kinderen die zeuren, die zal niks leuks gebeuren

kinderen die netjes vragen, hebben niks te klagen



:lol: :lol: :lol: :lol:

@kristalkindje wrote:

misschien moeten we het gezegde veranderen



kinderen die zeuren, die zal niks leuks gebeuren

kinderen die netjes vragen, hebben niks te klagen



:lol: :lol: :lol: :lol:




hihihihihihi ja die is leuk :thumbup:

hier staan de hekken ook.

als ze naar binnen willen lopen achter de mensen aan worden ze door de winkelmederwerkers vriendelijk verzocht naar buiten te gaan.

@Madre wrote:

Kinderen die vragen worden overgeslagen?

Ik lees dit al een paar keer en ik snap het niet zo goed.



Mijn kinderen moeten dingen altijd juist netjes vragen…

Moeten ze dan altijd wachten tot ze iets krijgen? ook als ze dorst hebben? of trek? of wat dan ook…




Precies Madre! Daar sla je de spijker op zijn kop. je kinderen moeten het netjes vragen! Hier staan ze echt te schreeuwen en te blèren.
En daar hou ik dus niet van. Vandaar dat ik het schreef.

Want ik schreef er ook achteraan: Maar kinderen die zwijgen, zullen nooit iets krijgen! :wink:

@kristalkindje wrote:

misschien moeten we het gezegde veranderen



kinderen die zeuren, die zal niks leuks gebeuren

kinderen die netjes vragen, hebben niks te klagen



:lol: :lol: :lol: :lol:




Ja, die is veel beter…



Ik associeerde het gezegde (wat ik natuurlijk ken :wink: ) niet met zeuren, maar met gewoon vragen. Vroeger had je gewoon niets te willen/vragen…



Maar goed, ik zou ook geergerd raken van kinderen die bijdehand mij om plaatjes ‘vragen’…

Ik zit achter de kassa bij de AH, en soms moet ik gewoon een hele kudde kinderen wegjagen bij mn kassa. Die staan soms gewoon de klanten in de weg voor de voetbalplaatjes.

@Madre wrote:





Wees blij dat ze geen mensen overvallen, maar het gewoon netjes vragen.



Als je niet wil geven dan zeg je dat toch gewoon.

Lijkt mij echt geen irritatie waard. Je loopt maar een keer de winkel uit toch?




Als ze het netjes zouden vragen, zou het wat anders zijn…helaas heb ik dat nog niet meegemaakt. Ze vechten elkaar achter de hekken uit hier. Staan te gillen en te krijsen om die dingen. En als je ze niet geeft, dan trekken ze een smoelwerk open, waar zelfs bouwvakkers niet aan kunnen tippen.



En kinderen die vragen worden overgeslagen…betekend dat je niks krijgt als je erom zeurt. Er zit heel veel verschil in vragen en vragen. Mijn dochter zal niet snel zeuren. En bij een vreemde in huis mag ze niet om drinken vragen nee. Dan mag ze wachten tot ze wat krijgt en duurt het te lang, vraag ik het wel voor haar!

@Jolanda1973 wrote:

@Madre wrote:




Wees blij dat ze geen mensen overvallen, maar het gewoon netjes vragen.



Als je niet wil geven dan zeg je dat toch gewoon.

Lijkt mij echt geen irritatie waard. Je loopt maar een keer de winkel uit toch?




Als ze het netjes zouden vragen, zou het wat anders zijn…helaas heb ik dat nog niet meegemaakt. Ze vechten elkaar achter de hekken uit hier. Staan te gillen en te krijsen om die dingen. En als je ze niet geeft, dan trekken ze een smoelwerk open, waar zelfs bouwvakkers niet aan kunnen tippen.



En kinderen die vragen worden overgeslagen…betekend dat je niks krijgt als je erom zeurt. Er zit heel veel verschil in vragen en vragen. Mijn dochter zal niet snel zeuren. En bij een vreemde in huis mag ze niet om drinken vragen nee. Dan mag ze wachten tot ze wat krijgt en duurt het te lang, vraag ik het wel voor haar!




Niet om drinken mogen vragen :think:

als ze netjes vraagt, "mag ik een beetje drinken"is dat zo erg dan :eh:



dat vragen is wat anders als zeuren en de manier waarop ze het vragen :wink:



Mijn dochter mag gewoon om drinken vragen hoor, meestal is dat toch wel ergens waar je iemand kent.





Hier gaan ze niet vechten om voetbal plaatjes hoor, zo ver gaat het gelukkig hier niet :wink:

@melanie wrote:

@Jolanda1973 wrote:
@Madre wrote:




Wees blij dat ze geen mensen overvallen, maar het gewoon netjes vragen.



Als je niet wil geven dan zeg je dat toch gewoon.

Lijkt mij echt geen irritatie waard. Je loopt maar een keer de winkel uit toch?




Als ze het netjes zouden vragen, zou het wat anders zijn…helaas heb ik dat nog niet meegemaakt. Ze vechten elkaar achter de hekken uit hier. Staan te gillen en te krijsen om die dingen. En als je ze niet geeft, dan trekken ze een smoelwerk open, waar zelfs bouwvakkers niet aan kunnen tippen.



En kinderen die vragen worden overgeslagen…betekend dat je niks krijgt als je erom zeurt. Er zit heel veel verschil in vragen en vragen. Mijn dochter zal niet snel zeuren. En bij een vreemde in huis mag ze niet om drinken vragen nee. Dan mag ze wachten tot ze wat krijgt en duurt het te lang, vraag ik het wel voor haar!




Niet om drinken mogen vragen :think:

als ze netjes vraagt, "mag ik een beetje drinken"is dat zo erg dan :eh:



dat vragen is wat anders als zeuren en de manier waarop ze het vragen :wink:



Mijn dochter mag gewoon om drinken vragen hoor, meestal is dat toch wel ergens waar je iemand kent.




Ik heb mijn zoon ook geleerd dat hij het netjes mag vragen.. Maar bij opa en oma werd dat niet gewaardeerd :eh: :? Je kan toch gewoon wachten tot ik je wat geef... Nu heb ik altijd een flesje water mee en als hij dan drinken wil krijgt hij wel uit het flesje water :mrgreen: :wink:

@Jolanda1973 wrote:

@Madre wrote:




Wees blij dat ze geen mensen overvallen, maar het gewoon netjes vragen.



Als je niet wil geven dan zeg je dat toch gewoon.

Lijkt mij echt geen irritatie waard. Je loopt maar een keer de winkel uit toch?




Als ze het netjes zouden vragen, zou het wat anders zijn…helaas heb ik dat nog niet meegemaakt. Ze vechten elkaar achter de hekken uit hier. Staan te gillen en te krijsen om die dingen. En als je ze niet geeft, dan trekken ze een smoelwerk open, waar zelfs bouwvakkers niet aan kunnen tippen.



En kinderen die vragen worden overgeslagen…betekend dat je niks krijgt als je erom zeurt. Er zit heel veel verschil in vragen en vragen. Mijn dochter zal niet snel zeuren. En bij een vreemde in huis mag ze niet om drinken vragen nee. Dan mag ze wachten tot ze wat krijgt en duurt het te lang, vraag ik het wel voor haar!




Ja, dat vind ik dus gek. Dat je kind niet netjes om iets mag vragen maar moet wachten. Zeker met bv drinken…Als je dorst hebt dan heb je dorst.

Mijn kinderen mogen op feestjes niet zomaar iets pakken of gaan lopen graaien maar als ze het netjes vragen mogen ze ook gewoon pakken…



Vind het bijna zielig. Zeuren is toch heel iets anders dan iets vragen?