Drama met eten...Help !!! Update 08-01-10

Jana heeft de laatste dagen geen zin om te eten, tenminste har warm eten dan.

Brood gaat af en toe wel goed, daar maakt ze meestal niet zo een drama van, maar als t tijd is om warm te eten dan breekt hier de hel los.

Ze draait haar hoofd weg, ze kokhalst, ze gilt en huilt alles bij elkaar, alleen maar om niet te hoeven eten.

De eerste paar dagen lag het naar mijn idee aan t feit dat haar kiezen doorkomen, maar nu blijft het zo.

Ik geef t na een paar happen op, want ik wil haar geen trauma bezorgen met eten. Zelf doen wil ze ook niet.

Ik kan haar daarna bv een mandarijn geven of een banaan of wat anders dat eet ze wel, maar haar warm eten niet… help.

Iemand tips ??

Morgen wil ik wel proberen om haar warm eten te geven op t moment van t brood en t brood op de tijd van t warm eten. Misschien dat dat werkt.

Maar alle tips zijn welkom hoor :wink:

Ze zeggen altijd: niet aandringen, doe alsof het niet belangrijk is. Wel iedere avond (subtiel) proberen. Of inderdaad middag. Misschien is ze al te moe tegen avondetentijd?

Heb ergens gelezen dat het een Fase is, en dat ze het rond die leeftijd meestal krijgen.

Zeker niet dwingen gewoon elke avond gewoon weer proberen…

Wil ze niet, nou dan niet wel gewoon het toetje geven en daarna niets meer totdat ze weer de fles krijgt.

Gaat vanzelf weer over… :hug:

Hoop dat het inderdaad een fase is.

Heb wel al ergens anders gelezen, dat je niet het toetje mocht weigeren als ze niet zouden eten.

Meestal geef ik haar wat anders, omdat ze savonds geen fles meer krijgt.

Omdat ik bang ben dat ze anders honger lijdt :oops: :wink:

Als ze zo slecht eet waarom geef je haar dan geen fles pap voor slapen gaan?

Dan weet je zeker dat ze geen honger heeft en genoeg binnnen heeft gekregen.

Dat van s’middags warm is een hele goede, dat zou ik eigenlijk ook moeten doen met Yari. Hij is ook zo’n slechte eter. helaas wil hij niets warms meer drinken dus ook geen pap.

Mijn dochtertje eet ook erg slecht (zelfs geen fruit) en zij krijgt nog iedere avond voor het slapen gaan een flesje groeimelk. Zo krijgt ze in ieder geval voedingsstoffen binnen.

Misschien een idee om nog een avondflesje aan te bieden?

@mamma van sharondenise wrote:

Omdat madammeke die dan ook niet leeg drinkt :wink:

Y.eline heeft die fase ook gehad, 3 maandenlang heeft ze geen warm eten gehad en toen ineens ging ze weer eten.

Ze heeft 2 maand geleden ook die fase weer gehad en nu eet ze weer!

Gewoon brood of pap extra als alternatief geven, ze begint vanzelf wel weer met de warme maaltijd.

Ik zou haar dan gewoon na het eten een volle bak Yoghurt aanbieden, dan weet je zeker dat ze niet met een lege maag naar bed gaat.

En voor het slapen nog wat laten drinken, melk diksap of water ofzo.

Het zijn vaak fases. Hier hetzelfde gehad met 14 maanden. Ik heb het gewoon genegeerd, dan maar niet eten en vooral gezellig houden. Vooral niks anders geven, want dan willen ze al helemaal niet meer. Ik gaf wel altijd gewoon het toetje, niet dat hij het als een straf zag. Maar ik gaf niet meer dan normaal. Ze slaan deze informatie gelijk op en weten dan snel genoeg dat ze vanzelf wat lekkerders krijgen als hun bord niet leeg eten.

Ze hebben niet zo heel veel nodig en kunnen best eventjes met wat minder na hun eerste verjaardag. Na een week of drie gaf hij zijn protest op en nu eet hij weer gewoon.

Vandaag ging het met eten iets beter…

Ik heb haar toen ze wakker werd van haar middag slaapje om 14.30 een gedeelte warm aangeboden, en rond 17.30 ook nog eens een keer een beetje, dus heeft ze vandaag toch binnen wat ze binnen moet hebben.

Vanmorgen heeft ze een flinke fles pap gehad die ging helemaal leeg, brood wou ze vandaag niet.

En ze heeft twee stuks fruit gehad en nog zuivel, dus vandaag was ik al gerustgestelder met eten.

Alleen blijft ze om alles huilen en mopperen, vraag me af of het alleen door de tandjes komt :think:

Wanneer hebben ze een sprongetje ?

Sinds ik bij onze dochter het bord gewoon voor haar neerzet , met een lepel in haar hand eet ze veel beter, natuurlijk gaat er ook het een en ander naast, maar een groot gedeeltje krijgt ze wel binnen.

Wat ik wel leuk vind eigenlijk is dat ze eerst het eten met haar hand pakt, dan op de lepel, dan naar haar mond brengt en bij haar mond haalt ze het weer van de lepel af en stopt het met haar handje in d’r mond (volg je het nog…)

Nu we het een tijdje zo doen, zien we ook dat haar motoriek, met het lepelje/vorkje eten een stuk verbeterd is.

Maak er in ieder geval geen strijd van, daar ben je allebei niet mee gebaat.

Groetjes

@Tamara30 wrote:

@mamma van sharondenise wrote:

Omdat madammeke die dan ook niet leeg drinkt :wink:

Hihihi jouw meisje en mijn manneke kunnen elkaar de hand schudden dus :lol:

Maar zo te lezen heeft ze vandaag heel goed gegeten, hopelijk morgen weer zo'n goede dag :thumbup:

Hier precies hetzelfde probleem, Mica heeft ruim anderhalve week stampij gemaakt bij het avondeten, en ook met naar bed gaan. Sinds twee dagen eet ze haar avondeten weer op en slaapt gelijk ook goed. Het zal wel temaken hebben met de mentale ontwikkeling, ze moeten dat toch op de een of andere manier verwerken. En als ze mandarijntjes en andere dingen wel eet, krijgt ze ook genoeg binnen hoor, ben ik van overtuigd.

Ik heb ook soms een fles pap gegeven voor het slapen, maar die dronk ze dus ook niet leeg. Ik zat met mijn handen in het haar, anderhalve week lang. Was kapot.

En nu is ze weer als vanouds het zonnetje in huis.

Hoe gaat het nu Tamara?

Hier ook eentje die al 2 weken lang slechts een paar happen avondeten neemt. Ik heb ook al vanalles geprobeerd. Nu geven we haar de eerste happen met een lepel en als ze gaat weigeren krijgt ze zelf het lepeltje en dan gaat ze meestal spelen met het eten (maar wel rust aan tafel). Echt iets naar binnen gaat er niet meer. Ze is zichtbaar afgevallen de laatste tijd en ze was al lichter dan gemiddeld (maar wel langer). Dus ja toch wel zorgen hier. Hopelijk duurt deze fase niet al te lang.

Ze krijgt wel nog een fles opvolgmelk voor het slapen gaan. Die durf ik nu niet meer te laten vallen.

Michel begon hier ook mee, maar ik had het idee dat het kwam omdat hij gewoon moe was.

We zijn hier toen gestart om hem gewoon nog 1 uurtje voor het eten even te laten slapen.

Dus van 16.30 tot 17.30 gaat hij gewoon nog even naar bed.

Toen ging het weer goed. Hij was gewoon echt te moe om nog te eten.

Hij wil wel graag zelf eten, dus hij een lepel en een plastic bakje met een beetje en wij de rest in zijn bord met een andere lepel.

Hij moddert wat aan en ondertussen hapt hij van alles van onze lepel.

Het gekke is, dat ze in die periode haar eigen eten niet wilde, maar van ons wel mee at. Nu koken wij best gezond en met weinig kruiden, dus ze at gewoon van ons mee.

En gisteren had ik een bakje peuter eten warm gemaakt, met vis, en die ging er dus achter elkaar in, met een toetje er achteraan.

Nou hier is het ook weer feest hoor. Er gaat alweer een dag of 3 niets van het avondeten in. Neig er ook naar om hem een uurtje voor het eten te laten slapen. Gewoon eens zien of dat helpt.

Pfff wilde net een topic aanmaken hierover :mrgreen:

Wat een drama hier al 2 weken :frowning: Niks wil hij eten savonds, ja koekjes, toetje en alle andere lekkere dingen, maar warm eten ho maar…

Eerst at ie nog wel een half bord, toen paar happen maar nu helemaal niks meer. Hij heeft ook door nu dat als hij gaat kokken het er toch weer uitkomt. Wordt er best moedeloos van :cry:

Even omhoog halen. Esmée eet nu helemaal geen warm eten meer. Ja, frietjes lust ze wel :roll: , maar die eten we maar 1 keer per week. Ze wordt nu wel standaard s nachts nog een keer wakker. En ze blijft net zo lang huilen totdat ze een klein flesje krijgt. Zucht, hoop dat deze fase wel weer snel over is.

maar hoe zit het dan met voedingsstoffen? Ze eet dus geen groente en die heeft ze toch wel nodig? Koolhydraten (aardappelen, pasta), vetten en zo haalt ze uit de boterhammen.