Wij hebben het opgegeven en van de week zelf lekker gaan eten, als hij hapje kwam vragen, hapje aangeboden en niet willen, dan niet. Daarna 2 bruine boterhammen met smeerkaas gegeven en dat at ie met smaak op, ook goed.
Gister weer lekker zelf gaan eten, kwam hiij er gezellig bijzitten. Hapje aangeboden, kleine beetje aangedrongen en zo een paar hapjes samen gegeten, daarna wel toetje.
De ene dag zal beter gaan dan de andere, maar het is al een hele opluchting dat er niet meer zo’n strijd is!
Heel herkenbaar maar ik kan jullie zeggen…het zijn fases die komen en gelukkig ook weer gaan !
Probeer je er niet druk om te maken,doe ik zelf ook in zo’n fase hoor haha heb zelfs de huisarts gebeld en die zei ook al dat het fases zijn,zolang ze goed drinken en wel fruit en brood eten is er niks aan de hand,geen strijd van maken,komt vanzelf weer goed.
Hier ook al een meisje dat va vrijdag bijna niet eet. Alleen de pap smorgens gaat er in, lunch wil ze niet en ht avondeten zijn een paar hapjes :think: Ze hoest veel en haar keeltje is ook rood, dus wellicht dat het daaraan ligt. Ze drinkt gelukkig wel goed en heeft geen koorts dus ik geef het nog een paar dagen…
En daar zijn we weer :?
Het is weer zover, madammeke at eerst een stuk beter, zelfs met de pot mee, terwijl ze dat normaal helemaal niet luste, maar nu is alles van de baan, warm eten… Ik hoef er maar mee naar binnen te komen, dan gaat ze al huilen.
Ze weigert meteen, niet een hap krijgen we erin, ze kokhalst, gilt huilt en word hysterisch, al roer ik alleen in haar eten. Ze word gewoon panisch bij het zien van haar eten.
Brood eet ze net zo slecht, ze eet wel een beetje ervan, maar veel niet.
Smorgens krijgt ze nog altijd een volle fles pap. Die gaat helemaal leeg.
Meestal eet ze daarna een ½ snee brood.
Smiddags als het tijd is voor brood eet ze ook misschien net 1 sneetje.
Fruit, yoghurt en andere dingen eet ze wel. Maar Warm helemaal niet.
Ik word er moedeloos van. Iedereen zegt t is een fase en het gaat wel voor bij.
Iemand tips ?? Kan ik haar bijvoorbeeld wel iets van multivitamines voor kinderen gaan geven, zodat ze toch alles binnen krijgt wat nodig is ??
HELP :-*
Misschien kun je op haar brood wat gepureerde groente/fruit smeren?
Dan heeft ze iig wat binnen.
En je kan natuurlijk ook sapjes en shakes maken. Ik denk dta ik met zo’n slechte eter voor de zekerheid wel vitamines bij zou geven ja.
En verder het gegil etc vooral negeren. Een bordje neerzetten (of misschien zelfs even helemaal niet) en zelf lekker gaan eten en kletsen. Wil ze niet aan tafel, dan toch niet? Ze wil vast snel mee gaan doen aan de gezelligheid aan tafel.
Mijn dochter at op en gegeven moment ook slechter en ik heb haar toen inderdaad davitamon multivitaminen gegeven en die krijgt ze nu nog dagelijks 3 1/2
Hier ook drama: brood wil hij helemaal niet. Soms een paar stukjes terwijl hij op de grond aan het spelen is. Fruit ging altijd super maar gaat nu ook alleen maar alshij ondertussen tv kijkt, avondeten idem dito.
Waar ik me echt zorgen om maak: hij drinkt bijna niets meer, echt niets. Fles wordt geweigerd, pap heeft hij nooit gegeten en uit bekertje, tuitbekertje of rietjesbeker zijn het misschien een paar slokjes. Ik geef hem nu dus vocht door met een spuitje wat in zijn mond te spuiten. Op deze manier komen we misschien aan de 200cc op een dag.
Ik lees overal dat ze vanzelf wel gaan drinken als ze dorst hebben, nou deze NIET hoor (is altijd een erg slechte drinker geweest).
Oh jak meis wat ellendig. Machteloos gevoel, je weet dat het goed voor haar is etc maar je kunt ook niet dwingen want dat maakt het erger. Geldt overigens ook voor Niels (succes de 15e!! :-* ).
Hier probeer ik het toch te negeren. Heb mezelf (of hem?) alleen 1 ding beloofd…hmmm klinkt raar mss maar hij krijgt eigenlijk geen opvolgmelk meer, maar iedere morgen (gedurende de winter) krijgt hij 1 fles 250 cc dreumesmelk(noemen wij papamelk :lol: ). Om hem de winter door te krijgen (*begint stichting help slechte eters de winter door? *) met vitamientjes, ijzer etc wat daar toch inzit.
Verder weiger ik pertinent ‘bijvoeren’ in de zin van meerdere dingen aanbieden tijdens de avondmaaltijd. Eten wat wij eten zeg maar, geen extra fruitje oid daarna. Na het toetje is het avondeten klaar. Hij krijgt dan nog 1 beker drinken (tussen 18.00 ong en 19.00) en dat kan dus wel een sapje ala supersapje met groente zijn vermengt met water. Meer krijgt hij niet aangeboden en ik begin ook niet aan papjes in de avond. Of hij moet ziek zijn maar tot nu toe klopt af op een beetje neusverkouden na niet ziek. Nog steeds gaat het eten hier met vlagen, vandaag bv wel goed gegeten (Chinees) incl toetje. Maar zo zitten er ook weer ineens dagen tussen waar hij amper wat eet. Een krentenbolletje gaat er dan in de ochtend nog wel in of wat ontbijtkoek maar verder is het bagger. Ik moet af en toe echt mijn uiterste best doen om me er geen zorgen over te maken en het te zien als een fase. Maar ik wil oh zo graag dat het avondeten gezellig blijft verlopen. Het gaat hier soms zelfs zo ver dat hij zelf uit zijn stoel wil opstaan (tuigjes doe ik niet meer aan) en dan zetten we hem maar op de grond en negeren hem zoveel mogelijk terwijl wij wel ‘gezellig’ eten. :shifty: Soms komt hij dan even aangelopen en proberen we of hij toch niet alsnog een hapje wil, geen hapje = geen aandacht…*voelt zich soms dan ook flink ontaard moeder :silenced: *
Hier gisteren en vandaag ook wel weer gegeten, spiraal pasta. Dat at madammeke wel :roll: Ze heeft nog wensen ook Ben in ieder geval al blij dat ze nu 2 dagen wel iets binnen heeft gekregen :dance:
Hier nog steeds een slechte eter. Hooguit een paar stukjes vlees en boontjes lust ze ook wel (1 keer per week).
Hier krijgt ze wel nog opvolgmelk, omdat ik bang ben dat ze anders te vaak ziek is. Ook s nachts krijgt ze nog een flesje.
Hier dus in totaal: 500 ml opvolgmelk, 1 snee brood, 1 banaan, 1 mandarijntje, paar happen liga, paar hapjes avondeten (of niet), half toetje. Verder geef ik haar wel aangelengde sap van friso of olvarit met extra vitamine in.
Ach meid dikke :hug: maar fijn dat je meisje weer wat gegeten heeft.
Hier is het maanden al net zo warm eten in maten vooral italiaans vindt ze erg lekker maar bepaalde groete van de hollandse pot hoeft ze niet meer.
Doperwten met vis en wittenbonen eet ze wel en veel vlees dat eet ze altijd wel op aardappels is helemaal geen favoriet.
Ze drinkt goed en eet der fruit wel goed en wat ze eet krijgt ze binnen. Wij zijn al vanaf 6 mnd met rapley begonnen en dat ging hartstikke goed totdat de fase aanbrak van ik hoef dit niet hahhah nou het zijt zo. Ze ziet er niet slecht uit en doet het verder goed. Het druist tegen mijn natuur in om extra dingen te gaan geven. Verder geef ik wel groente ssapjes van zonnetura zit boordevol vitamines maar die krijgt ze ook maar af en toe. Wij liggen er niet zo wakker van.
Het komt vast allemaal wel weer goed.
Succes ermee :thumbup:
Het is alleen die ene dag met pasta nog goed gegaan, maar voor de rest is het bagger.
Ze eet echt bijna niets meer :? Iedereen zet me al dat t een fase is. Gelukkig wil ze wel dingen zoals danoontjes en andere zachte dingen.
Ze heeft wel ook last van haar tanden die doorkomen is nu duidelijk.
Hoelang zouden jullie het zo aanzien ? Zouden jullie ermee naar een huisarts gaan ? En heeft dat eigenlijk nut ?? Want t zal niet zo zijn dat de dokter tegen haar zegt ga eten, en dat ze het dan ook doet.
Hier is het ook relatief de meeste tijd pet…en ook hier zijn het voornamelijk de tandjes. Ik zie het aan zijn rode billen bv en het slechter in slaap komen. Vanavond hebben we hem zelfs een paracetamol gedaan. Misschien is dat ook iets wat je kunt proberen? Een half uur voor het avondeten een para erin als het dan de pijn is die haar parten speelt zou dat kunnen helpen. :hug: Sterkte!
Ik heb vandaag de “bumba” methode toegepast.
Jana word van niks op de pc blijer dan bumba kijken, de eerste poging met eten wat hopeloos. alleen maar huilen. Dus heb ik haar bord weg gepakt en het een uur later nog eens geprobeerd.
Heb haar gezegd, dat ze moest eten, omdat mama anders Bubma uit zou zetten. Eeste hapje ging er in, en tweede hup der mond dicht.
Tja en toen ging Bumba uit :oops: :mrgreen: En wondererswaardig ging haar mond weer open, heb haar zo gek gekregen op die manier dat heel haar bordje leeg was op een stukje vlees na.
Ze heeft daarna zelfs nog een hele wafel gegeten :dance:
fijn, hopen dat dit werkt! Hier ook multivit, dat ikhaar aanbied als snoepje smrogens vroeg!
dus nu staat ze elke morgen voor het keukenkastje: mama toepje
hier geen strijd, en die ga ik niet beginnen ook, als ze niet wil eten, dan niet. We hadden vandaag chicken tonight, van rijst meot ze niks hebben, maar ik schep het wel op haar bordje, idem met de saus. Ze heeft de kip eruit gevist, vervolgens is zemet de kroepoek door gegaan! tja… dan maar een flinke bak yoghurt, anders is ze vannacht weer wakker.
En vlak voor het slapen gaan nog een plakje ontbijtkoek…
Tja, misschien ben ik wel veel te makkelijk :oops:
ik heb wat met haar afgeworsteld voor haar eerste levensjaar, nu ikhethelemaal loslaat en zie wat er van komt, gaat het stukken beter. De ene week eet ze de broccoli wel, een week later gaat ze er van kokhalsen… soms snap ik er niks van!
Hier is het beginne met eten ook drama, maar als madame een hapje of 2 a 3 naar binnen heeft gekregen denkt ze opeens, hmmm dat is eigenlijk wel lekker. En zo eet ze toch echt nog best goed. Ze wil het liefst wat er bij ons op het bord ligt, maar ivm kma kan dat eigenlijk bijna nooit. Wat bij haar ook wel helpt is zelf eten. Gewoon stukjes aardappel en stukjes wortel. En ze is gek op potjes wortel/rijst/kip. Dus als ze een paar dagen slecht heeft gegeten pakken we die gewoon, omdat die meestal wel op gaat.
Verder maak ik me niet al te veel zorgen (hierover dan ). Ik heb echt nog nooit gehoord dat kinderen echt ziek zijn geworden omdat ze een tijdje niet goed eten. Denk idd ook niet dat de ha er iets aan kan doen. Mocht ze echt vreselijk gaan afvallen oid is het uiteraard een ander verhaal. En gewoon gedurende de dag proberen bekertjes(opvolg) melk aan te bieden, daar zit ook veel vitamine etc in. Ik prak ook wel eens een banaan en gebruik dat dan als broodbeleg. Heeft ze EN fruit EN brood in 1x.
Hier ook 1 die sinds 1 week slecht eet.
Vorige week was Lars ziek (diarree en spugen) en heeft 3 dagen bijna niet gegeten, alleen drinken.
Nu eet hij vanaf zondag weer wat meer. Vanmorgen wilde hij wel een broodje en melk. Tussendoor een banaantje en een nijntje koekje en drinken. Tussen de middag was het gebeurd en wilde meneer geen broodje. Alleen een beetje melk.
Gisteravond wilde hij maar een paar hapjes van de witlof met ham (normaal is het bord zo leeg). Een flinke bak yoghurt nagegeven.
Nog tips wat we nog meer kunnen proberen?
De bumba-methode gebruiken wij in de versie van Dora. Alleen werkt dat niet altijd, jammer genoeg.
De Bumba methode werkte hier gisteren ook niet, tja en als ze echt niet wil dan houdt t op.
Merk wel dat ze nu echt veel last heeft van doorkomend hoektandjes aan de onderkant, maar ze eet daar in tegen wel andere dingen die hard zijn.Dus ik denk dat t ook een gedeelte uitproberen is.
Zo lang ze niet verhongerd en genoeg drinkt kijk ik t aan, als ik vind dat ze magerder word, gaat ze naar de dokter.
Sinds een paar dagen is het ook raak met onze meid met het warm eten
Erg frustrerend maar goed hopelijk is het snel weer over :oops: