Draagt jouw kind sieraden?

@Mellie wrote:

@Esther28 wrote:
ik vind een kind van 2 eerlijk gezegd wel erg jong voor een ringetje.

laat ze die al wel om dan?



mijn dochter van 4,5 heeft er wel 1, maar ze krijgt hem bijna nooit om omdat ze er altijd mee gaat spelen, dan ben ik bang dat ze hem verliest.



een echt kettinkje heeft ze ook nog niet, alleen gekleurden met kralen.



mijn jongste wordt in oktober 2, maar die krijgt echt nog geen ring om, lijkt me nog niks waard op die leeftijd.



ze hebben wel allebei zo’n geboorte armbandje met hun naam erop maar die hebben ze momenteel ook niet om, de ene is te groot, de andere te klein, dan hebben ze er alleen maar last van.





O en oorbellen op die leeftijd vind ik echt helemaal niks… :shifty:


Geen aanval hoor maar pak je even als voorbeeld,

je zegt dat je bang bent dat ze het ringetje verliest?

Ben je niet bang dat ze blijft hangen met die ring?

Nogmaals geen aanval hoor maar ik ben oprecht benieuwd waarom mensen bang zijn voor verlies terwijl dat imo het minste is wat er kan gebeuren :slight_smile:




hihi, ik zat net m’n bericht aan te passen voordat ik deze van jou las.

ik ben ook bang dat ze’m in de mond doet ja en wat jij zegt er mee blijft hangen, ook mee eens!



het gaat me idd niet alleen om verlies, veiligheid staat voorop!

Ik vind het ook gevaarlijk dus. Met sporten mag je ook geen sierraden om en een kind doet niks anders de hele dag. Ze kunnen zich echt flink blesseren.



Ik heb geen meiden en zal zelf nooit mijn jongens sierraden geven, ook niet als ze ouder zijn. Ik vind het nl. persoonlijk erg lelijk met jongens en mannen.



Zelf kom ik ook niet verder dan een horloge en trouwring, dus aan mij is het ook niet echt besteed.

Hier nog niks.

Alleen een houten speelketting, maar die doet ze bijna nooit om.

Vind het voor kleine kinderen ook veel te gevaarlijk.



Misschien tegen de tijd dat ze 6 is ofzo, en ze wil dat graag, dat ze dan zo’n lieveheersbeestje setje (bestaan die nog?) krijgt voor haar verjaardag, maar dan alleen voor speciale gelegenheden en op maat gemaakt.

En als ze echt ZELF zegt dat ze oorbelletjes wil en dit ook een tijdje weet vol te houden (dat het geen bevlieging is) dan mag dat van mij (misschien).



Vind het een dood enge gedachte dat ze met ringetje ergens achter blijven haken zoals Mellie schrijft, dat wil je niet mee maken :shock: :frowning: !

@Anneke wrote:

Ik ben het met je eens hoor Mellie.



Baby’s en dreumessen met oorbellen in, ik word al akelig bij de gedachte dat ze lekker in bed liggen te frummelen aan die dingen en hoppa, knopje/ringetje los.



Armbandje net zo.



Ik vind het gewoon echt gevaarlijk.



Kindjes vanaf een jaar of 3, ja dat word wel weer een ander verhaal.

Als een meisje graag een kralenketting om wil, oké.



Maar echt uitgedost met oorbellen, armbanden, kettingen, ringen, noem maar op. Ik zie daar het nut niet van in en vind het ook gewoon echt niet mooi.





@Mama van Anne, weet niet echt wat ik op jouw reactie moet zeggen.

Het zou toch een gekke wereld worden dat je je kinderen moet behangen met sieraden om ze nog te kunnen herkennen…

En ik denk ook echt dat het een op zichzelf staand misverstand is geweest en niet dat dat aan de lopende band gebeurt.

Dus wat dat betreft voegt dat voor mij niets toe.



(Maar had je je kind echt niet herkend zonder haar armband om?)




Dat niet zozeer over het herkennen, maar het is ze zelfs gelukt om haar mee te nemen (een andere verpleegster zat met haar zonder dat iemand ervan wist ergens wat niet gebruikelijk was, dus ze is even ‘spoorloos’ geweest). De armband hadden we natuurlijk al voordat dit gebeurde, we vonden het natuurlijk ook leuk, maar bleek achteraf ook praktisch. Ringen krijgt z eniet, ketting ook niet, oorknopjes sinds kort.

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:



Ik was gewoon nieuwsgierig naar of jullie kindjes sieraden dragen. Marente heeft dus wel een ringetje en een armbandje die ze af en toe draagt. Zelf vind ik een sieradenset van Cool kids erg leuk en dit zal ze ook alleen maar bij speciale gelegenheden om mogen.



In het begin vond ik het best eng met het ringetje, maar ze zit er helemaal niet aan en vaak steekt ze trots haar handje vooruit om aan andere mensen te laten zien.

Persoonlijk vind ik sieraden al heel snel lelijk en ‘goedkoop’ staan bij kinderen. Speel kralen zijn nog wel leuk, maar zilver of goud bij een baby/peuter/kleuter…Ik wacht liever tot Ava 10 is of zo. Noah kreeg op zijn 5de verjaardag een kettinkje met een St Christopher van zijn Oma. Hefet ie 1x gedragen. Ik vond het vreselijk, maar meneer wilde het om. Na 2 minuten was hij het al weer beu en ging het af. Geen idee waar het nu is. In een la in het doosje, ongetwijfeld.



Si en ik dragen zelf ook helemaal niks. Zelfs niet onze ringen. Ik kan het gefrunnik niet hebben. Maar misschien wordt Ava wel een echt ‘meisjes’ meisje. Dan moet ik dus ook gaan nadenken over makeup en parfum. zucht :roll:

ik heb vroeger een ringetje gehad… nou die hebben ze van mijn vinger moeten knippen… geen pretje voor een kind…



maar goed hier nog geen sieraden… misschien voor haar eerste verjaardag :think: een armbandje





wel heb ik die legerkettinkjes met naam en adres, maar die krijgen ze om als we ergens naar toe gaan en ik ben daar onbekend.



das weer een andere kant van de veiligheid…

Hier alleen een armband

Onze dochter krijgt pas op dr 7de oorbelen mits ze deze zelf wil

Ik vind het zo zielig als mensen het bij baby’s laten doen he

Vind ook dat het een eigen keuze moet zijn omdat het iets blijvends is

Jasly draagt al gewoon oorbellen,

Bij speciale gelegenheden doet ze dr goude surinaamse kettinkje om en dr armbandje.

Dat staat zoooo cute!!!

Kettingen vind ik te gevaarlijk.



Onze kinderen zijn niet anders gewend dan dat ze een armbandje om hebben. Als onze dame het niet meer wil gaat het af.

Hier dragen de kids geen sieraden, simpelweg omdat ik het gevaarlijk vind.

En mijn dochter stopt nog vaak iets in de mond dus geen goed idee om haar dan sieraden te laten dragen.

Hey!
Back in the days toen ik ook nog een ‘‘kind’’ was liet mijn moeder mij ook al op vrij jonge leeftijd sieraden dragen. Bij mijn cultuur is het gewoonlijk *ik was slechts een paar maanden oud toen ik al gaatjes kreeg in mijn oren’’
En voor mijn dochtertje van anderhalf ook. Ik heb haar een ring gegeven met haar 1e verjaardag en zij heeft er tot nu toe geen last van of iets dergelijks.
Ik geloof er niet in dat er iets ergs kan gebeuren.