Draagt jouw kind sieraden?

Onze dochter draagt ook een ringetje en een armbandje.

daarbij vind ik oorbelletjes nog niets voor zulke kleine meiden. Maar ik denk dat een kettingkje en een armbandje goed zouden moeten gaan. Zeker als je er zelf mee oplet :thumbup:

mijn meisje draagt alleen een armbandje

de rest trekt ze af of vind ik nog een beetje eng!



wilde ook al eerder oorbelletjes laten schieten maar denk dat ze er nu steeds aan gaat zitten!

en misschien is t beter als ze het zelf kan beslissen of ze ze wel of niet wil!

Nope mijn kinderen dragen niets, mn dochter soms een setje oorbellen als ze een feestje heeft maar doorgaans niets, geen ringen of armbandjes…

Mijn dochter heeft va haar geboorte 1 armbandje om en nu 2, om elke pols 1. Ze heeft ze altijd om, gaan niet af (gehalve om ze te poetsen :wink: ) en ze weet niet beter. Ze zit er ook nooit aan.



Oorbellen mag ze later zelf beslissen.

Anne heeft vanaf de dag van haar geboorte een armbandje om en die doe ik alleen af met sporten. Sinds een paar maanden heeft ze oorbellen, maar een ketting krijgt ze nog niet. Ja ze heeft wel een kralen ketting (meerdere) die ze af en toe om doet, maar dat is met verkleden, voor de echt mag het van mij nog niet ivm vast komen te zitten of iets dergelijks.

ik denk dat ik het te gevaarlijk zou vinden. In mijn ogen sport een kind de hele dag en ik weet niet beter dan dat je met sporten je sierraden af en uit doet.



Daarbij vind ik het ook niet mooi, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

onze zoon heeft bijna altijd zijn ketting om met naam geb en telefoon nummer uit veilig heid en hij is 5 en dat is het laatste half jaar ongever dat hij hem altijd om heeft



straks als hij een brusje krijgt dan krijgt hij misschien een leuke zilveren ketting dan is hij 5 en half

Nee, helemaal niks.



Ik vind het niet horen bij kleine kindjes (ik zie echt niet in waarom een pasgeborene een armband om moet…?).

En bovendien zijn het ook nog eens jongens.



Op het werk hebben we hele leuke armbandjes en kettinkjes met kraaltjes van Nijntje.

Met een meid zou ik daar ook voor zwichten.

Maar dan nog zou het alleen om mogen bij een feestje of een speciale gelegenheid (wanneer ze ook de feestkleding aanhebben), en niet dagelijks.



Ik vind dat het voor een kind zelf niets toe te voegen heeft, en ze er alleen hinder van kunnen ondervinden.

@Anneke wrote:

Nee, helemaal niks.



Ik vind het niet horen bij kleine kindjes (ik zie echt niet in waarom een pasgeborene een armband om moet…?).

En bovendien zijn het ook nog eens jongens.



Op het werk hebben we hele leuke armbandjes en kettinkjes met kraaltjes van Nijntje.

Met een meid zou ik daar ook voor zwichten.

Maar dan nog zou het alleen om mogen bij een feestje of een speciale gelegenheid (wanneer ze ook de feestkleding aanhebben), en niet dagelijks.



Ik vind dat het voor een kind zelf niets toe te voegen heeft, en ze er alleen hinder van kunnen ondervinden.




Mee eens.

brittany draagt al vanaf 3 jaar oorbelletjes

dag en nacht ook met douchen en zwemmen

@Anneke wrote:

Nee, helemaal niks.



Ik vind het niet horen bij kleine kindjes (ik zie echt niet in waarom een pasgeborene een armband om moet…?).

En bovendien zijn het ook nog eens jongens.



Op het werk hebben we hele leuke armbandjes en kettinkjes met kraaltjes van Nijntje.

Met een meid zou ik daar ook voor zwichten.

Maar dan nog zou het alleen om mogen bij een feestje of een speciale gelegenheid (wanneer ze ook de feestkleding aanhebben), en niet dagelijks.



Ik vind dat het voor een kind zelf niets toe te voegen heeft, en ze er alleen hinder van kunnen ondervinden.




Het was maar goed dat we voor Anne een armbandje hadden, want in het ziekenhuis waren ze zooo ontzettend goed dat ze haar enkelbandje van daar na 1 dag kwijt was en nooit een nieuwe om heeft gekregen. Anne werd vaak bij mij weggehaald en zo was het wel fijn om haar toch goed te ‘herkennen’. En die armband is afgegaan toen ie niet meer apste en kwam er een ander voor in de plaats. Maar goed, tis maar goed dat niet iedereen hetzelfde denkt anders was het maar een saaie wereld.

Tja, toch is onze kleine meid gek op sieraden, zonder dat we dat gestimuleerd hebben hoor!



ik denk dat kinderen het gewoon leuk vinden om volwassenen te immiteren, zo spelen ze hier graag met potten en pannen, spelen graag winkeltje,en worden er sieraden gedragen…

ik houd er niet van, vind het ten eerste gevaarlijk.

EN ben zelf ook niet zon sieraden type.



T.ara heeft wel een armbandje met haar naam, maar bijna nooit om, want ze trekt hem af, en dat vind ik gevaarlijk.

ook knipjes in de haren heeft ze niet in, want ook dat trekt ze uit en gaat richting mond

Denk 3 weekjes na geboorte armbandje.

Met 1 jaar of iets later oorbelletjes…

Nu nog steeds beide…

Heb van de week een klein ringetje gekocht

maar dat vind ze maar raar…

Ik snap niet dat er niet aan veiligheid gedacht word…

Oorknopjes ok, niet mijn ding bij te jonge kids en best nog veilig maar ik word eng van kleine kinderen met ringen, vertelde in een vorige reactie al dat Ticho zijn vinger er in lellen bijhing maar daar hoor ik niemand over :?

Of denken jullie dat het bij jullie kind niet kan gebeuren?

@ Mellie



Ik ben het helemaal met jou eens, vind het echt link!!!

Ik ben het met je eens hoor Mellie.



Baby’s en dreumessen met oorbellen in, ik word al akelig bij de gedachte dat ze lekker in bed liggen te frummelen aan die dingen en hoppa, knopje/ringetje los.



Armbandje net zo.



Ik vind het gewoon echt gevaarlijk.



Kindjes vanaf een jaar of 3, ja dat word wel weer een ander verhaal.

Als een meisje graag een kralenketting om wil, oké.



Maar echt uitgedost met oorbellen, armbanden, kettingen, ringen, noem maar op. Ik zie daar het nut niet van in en vind het ook gewoon echt niet mooi.





@Mama van Anne, weet niet echt wat ik op jouw reactie moet zeggen.

Het zou toch een gekke wereld worden dat je je kinderen moet behangen met sieraden om ze nog te kunnen herkennen…

En ik denk ook echt dat het een op zichzelf staand misverstand is geweest en niet dat dat aan de lopende band gebeurt.

Dus wat dat betreft voegt dat voor mij niets toe.



(Maar had je je kind echt niet herkend zonder haar armband om?)

ik vind een kind van 2 eerlijk gezegd wel erg jong voor een ringetje.

laat ze die al wel om dan?



mijn dochter van 4,5 heeft er wel 1, maar ze krijgt hem bijna nooit om omdat ze er altijd mee gaat spelen, dan ben ik bang dat ze hem verliest of in de mond doet.



een echt kettinkje heeft ze ook nog niet, alleen gekleurden met kralen.



mijn jongste wordt in oktober 2, maar die krijgt echt nog geen ring om, lijkt me nog niks waard op die leeftijd.



ze hebben wel allebei zo’n geboorte armbandje met hun naam erop maar die hebben ze momenteel ook niet om, de ene is te groot, de andere te klein, dan hebben ze er alleen maar last van.





O en oorbellen op die leeftijd vind ik echt helemaal niks… :shifty:

@Esther28 wrote:

ik vind een kind van 2 eerlijk gezegd wel erg jong voor een ringetje.

laat ze die al wel om dan?



mijn dochter van 4,5 heeft er wel 1, maar ze krijgt hem bijna nooit om omdat ze er altijd mee gaat spelen, dan ben ik bang dat ze hem verliest.



een echt kettinkje heeft ze ook nog niet, alleen gekleurden met kralen.



mijn jongste wordt in oktober 2, maar die krijgt echt nog geen ring om, lijkt me nog niks waard op die leeftijd.



ze hebben wel allebei zo’n geboorte armbandje met hun naam erop maar die hebben ze momenteel ook niet om, de ene is te groot, de andere te klein, dan hebben ze er alleen maar last van.





O en oorbellen op die leeftijd vind ik echt helemaal niks… :shifty:


Geen aanval hoor maar pak je even als voorbeeld,

je zegt dat je bang bent dat ze het ringetje verliest?

Ben je niet bang dat ze blijft hangen met die ring?

Nogmaals geen aanval hoor maar ik ben oprecht benieuwd waarom mensen bang zijn voor verlies terwijl dat imo het minste is wat er kan gebeuren :slight_smile:

@Anneke wrote:

Ik ben het met je eens hoor Mellie.



Baby’s en dreumessen met oorbellen in, ik word al akelig bij de gedachte dat ze lekker in bed liggen te frummelen aan die dingen en hoppa, knopje/ringetje los.


Ik ook en ik vind het ook geen kijk bij die kleintjes...
ik vind het al gauw wat aso aan doen (excuse me...) als ze zo klein zijn, ik vind er dan niks schattigs aan.
vooral bij jongetjes.
zag ik laatst nog, klein jochie, in trainingspak, oorbel in!
pfff, geen gezicht.

en inderdaad ook nog eens gevaarlijk.

maar goed, dat is mijn mening...