draagdoek of babybjorn?

Ik stel deze vraag een beetje in het verlengde van mijn vorige topic over mijn dochtertje die veel last heeft van krampen. Bij mij op de buik liggen helpt nog het beste maar dan heb ik mijn handen niet vrij. Ik overweeg nu een draagdoek aan te schaffen, maar eigenlijk zou ik liever een baby bjorn willen kopen (lijkt me handiger en dan kan mijn man die ook om).

Ik vraag me alleen af of dit ook troostend is voor je kindje? Liggen ze dan ook lekker tegen je aan zoals bij een draagdoek?

Ik denk dat het qua troost wel een heel eind in de richting komt, ik weet niet precies hoe die dingen er nu uitzien. Maar het is ergonomisch niet zo goed voor je kindje, ruggetje wordt in een onnatuurlijke houding gedwongen, geeft druk op de heupjes.

Als je liever niet wilt knopen kan je kijken naar een SSC (soft structured carrier), zelfde idee, met gespen enzo, Manduco en Beco kan je ff op zoeken.

heb zelf een draagdoek, buuf heeft een babybjorn

Als ik haar kleine daarin zie zitten dan zit die wel beduidend minder dicht op mama, maar nou weet ik niet of daar misschien ook nog wat meer insnoermogelijkheden mee zijn (dus dat het strakker zit).



Zelf ben ik echt ontzettend blij met mijn doek en vind het nog steeds jammer dat ik bij de 3e niet kon dragen ivm mijn bekken…



Een beetje oefening en je man kan natuurlijk ook prima met een doek knopen en lopen :thumbup:

Mijn persoonlijke ervaring draagdoek 100%!

Ik had een b.b bij mijn zoontje, en hij werd er niet rustig in, nu bij mijn dochter is de draagdoek echt contact zij hoort mijn hart enz. Echt een uitkomst! Knopen als je weet hoe en wat niet moeilijk. En, je man kan ook dragen.



Edit: ook zit met een b.b het kindje verder van je lichaam af… Niet zo dicht bij als een doek, daarbij is het niet echt goed voor de heupjes.

een draagdoek heeft ook mijn voorkeur. heb ook een babybjorn gehad bij mijn oudste maar vond het niet prettig dragen en kreeg erg last van rug en schouders. bij mijn jongste zelf een doek gemaakt en droeg erg fijn, ook voor mijn bekken en rug.



helaas kan ik hem nu niet meer dragen ivm een operatie maar hij vind het zelf ook erg fijn. heb hem wel een keer in de babybjorn gedaan maar dat vond hij zelf niet prettig.

Yup hier ook een draagdoek, BB is indd niet zo goed voor de heupjes.

zal ik dan maar aansluiten bij de rest? :angel:



er is op kok een topic bij ‘contact’ met allemaal ‘draagdoekmama’s’, daar kun je heel wat advies inwinnen :-*

@fiep klophout wrote:

zal ik dan maar aansluiten bij de rest? :angel:



er is op kok een topic bij ‘contact’ met allemaal ‘draagdoekmama’s’, daar kun je heel wat advies inwinnen :-*




en niet geheel toevallig zijn 5 van de 6 reacties van mama’s die daar ook schrijven :lol:

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:
zal ik dan maar aansluiten bij de rest? :angel:



er is op kok een topic bij ‘contact’ met allemaal ‘draagdoekmama’s’, daar kun je heel wat advies inwinnen :-*




en niet geheel toevallig zijn 5 van de 6 reacties van mama’s die daar ook schrijven :lol:




haha ja. ik wilde al iets typen van ‘echt object is het dus niet’, maar dat is het natuurlijk wel…er zullen toch ook best wat moeders op kok rondlopen die een bb hebben, maar die hebben blijkbaar minder zendingsdrang :angel:

Ik had bij mijn zoon een BB en hij lag altijd heel lekker dicht tegen me aan. Hij viel ook altijd heerlijk in slaap. Draagdoek heb ik wel gekregen maar dat vond ik te ingewikkeld. Ik vond een BB heel makkelijk in gebruik en heb ook nooit last van mijn rug gehad. In het begin droeg ik hem met zijn kopje naar mij toe en toen hij wat ouder werd andersom zodat hij ook kon kijken.

Ik heb beide. Voor troost vind ik de draagdoek makkelijker en fijner, dus die gebruik ik vooral binnenshuis.

Maar voor dagjes uit of kleine uit stapjes gebruik ik liever de baby bjorn. Ik heb een baby bjorn met een dichte achterkant die kun je heel goed insnoeren en is minder belastend dan een baby bjorn met gekruiste banden op de rug daar zit ook nog verschil in dus. Je baby zit wel dicht tegen je aan net als met een draagdoek vind ik, vooral als je hem met het gezicht naar je toe draagt.



In de draagdoek vallen ze wel makkelijker in slaap, maar in de baby bjorn niet, tenminste dat is bij mijn heren zo.



Mijn man zou een draagdoek nooit dragen en een baby bjorn wel tenminste dat zei hij. Ook de baby bjorn gebruikt hij niet hij tilt de kleine liever.

Ik zweer juist bij een BB :mrgreen: heb hier 5 verschillende draagdoeken liggen en vindt dat juist ondingen :oops:



Ik heb onze zoon tot minimaal 1 1,5 jaar in de BB gedragen :mrgreen: voor de winter en slecht weer had ik er een fleececover over heen, helemaal super :thumbup:

Hij past er overigens nog in en vindt het nog steeds geweldig :oops:



Onze bink zat in een BB ook helemaal lekker dicht tegen mijn aan.

Rug of schouderklachten heb ik er nog nooit van gehad.

Ik heb de uitvoering met rugpanser, dus je rug wordt volledig ondersteunt.

Wat ik ook een zeer groot voordeel vondt was dat hij zeer snel aan en uit te trekken was en ook zeer gemakkelijk op de juiste maat te maken is.

Dagvan de heupjes hebben we toen ooit eens aan onze kinderarts nagevraagd, maar die zag er geen enkel probleem in.

ik zou als je draagdoeken te ingewikkeld vindt, wat ik me best kan voorstellen hoewel ik dat helemaal niet zo ervaar, toch zoeken naar een ergonomische drager ipv een bb. Als je je kindje in een bb draagt, zal het idd heus niet meteen last krijgen van heupjes en rug en zo. Maar er zijn gewoon dragers op de markt waarbij veel meer rekening is gehouden met het lichaampje van je kleine, en die ik ook meer draaggemak bieden voor de drager. Dus ja, als je dan ergens voor wil gaan, dan zou ik voor iets gaan dat lekker draagt en goed zit voor je kindje.



een beco is een voorbeeld van een ergo drager:





of je zou voor een mei tai kunnen gaan, die zit tussen een drager en een draagdoek in:





succes met je keuze iig, en wat je ook kiest: ik hoop dat je kindje ervan geniet zo lekker dicht bij je gedragen te worden en dat het zal helpen om haar te troosten!

@dragon wrote:

Ik zweer juist bij een BB :mrgreen: heb hier 5 verschillende draagdoeken liggen en vindt dat juist ondingen :oops:




wat heb je liggen dan?

En moet er misschien iets van weg? :angel:

@dragon wrote:



Ik heb de uitvoering met rugpanser, dus je rug wordt volledig ondersteunt.


Dat is vast een leuk verkooppraatje maar waar het op neerkomt met zo'n pantser is dat het ruggetje in een onnatuurlijk houding gedwongen wordt. In een doek kan het een goede houding aannemen, in zo'n pantser absoluut niet.

Ik heb:



Mei tei (schrijf ik dat goed?? :think: )

Lodger schelter

Mini monkey

Ring sling

Seven sling

Tricot slen

Bykay



Kortom heb er al heel wat uitgeprobeerd :wink:

Maar een aantal liggen momenteel bij mijn schoonzus die ze wel gebruikt en 2 zijn er in gebruik door een vriendin.

Maar zal eens vragen of er doeken zijn die de meiden niet gebruiken.

Dan is het wel een idee om ze hier neer te zetten :smiley:

Ook stom zelf nooit aan gedacht :roll:

@Lune wrote:

@dragon wrote:


Ik heb de uitvoering met rugpanser, dus je rug wordt volledig ondersteunt.


Dat is vast een leuk verkooppraatje maar waar het op neerkomt met zo'n pantser is dat het ruggetje in een onnatuurlijk houding gedwongen wordt. In een doek kan het een goede houding aannemen, in zo'n pantser absoluut niet.


volgens mij had dragon het over de rug van de drager :wink:

het schijnt dat die nieuwste bb idd wel wat fijner draagt voor iig de drager.

@Lune wrote:

@dragon wrote:


Ik heb de uitvoering met rugpanser, dus je rug wordt volledig ondersteunt.


Dat is vast een leuk verkooppraatje maar waar het op neerkomt met zo'n pantser is dat het ruggetje in een onnatuurlijk houding gedwongen wordt. In een doek kan het een goede houding aannemen, in zo'n pantser absoluut niet.


Uh... Het gaat hier om mijn "ruggetje" hè die ondersteunt wordt door een pantser :wink:

Fiep je was me net voor :mrgreen:

:lol:

sorry!