draagdoek of babybjorn?

@dragon wrote:

Fiep je was me net voor :mrgreen:


maar dan blijft het ruggetje van het kindje nog steeds over he… :wink:

@dragon wrote:

Ik heb:



Mei tei (schrijf ik dat goed?? :think: )

Lodger schelter

Mini monkey

Ring sling

Seven sling

Tricot slen

Bykay


maar daar zit veel vergelijkbaar 'spul' bij en geen een geweven doek.
Misschien die ook nog proberen? :angel:

@fiep klophout wrote:

@Lune wrote:
@dragon wrote:


Ik heb de uitvoering met rugpanser, dus je rug wordt volledig ondersteunt.


Dat is vast een leuk verkooppraatje maar waar het op neerkomt met zo'n pantser is dat het ruggetje in een onnatuurlijk houding gedwongen wordt. In een doek kan het een goede houding aannemen, in zo'n pantser absoluut niet.


volgens mij had dragon het over de rug van de drager :wink:

het schijnt dat die nieuwste bb idd wel wat fijner draagt voor iig de drager.


Klopt de beentjes zijn iets meer gespreid. Maar de optie is er nog steeds om je kindje met het ruggetje tegen je aan te zetten, en het extra stof in de 'buidel' kun je terug duwen, dus weg goede houding :wall:

Ik zeg gewoon doek :wink:

of een meitai, beco etc.

Ik heb de Bondolino van Hoppediz. Lijkt wellicht zelfs iets op de bb, maar dan wel ergonomisch. Ik ben best onhandig, maar deze snap ik zelfs! :oops:

Wij hebben hier ook een Tricot Slen en een Baby Bjorn. De BB hebben we gekocht in de zwangerschap. Manlief wil NIET met een draagdoek lopen. Hij is gewend aan een rugzak en zwaar tillen. Ik kan niet lang met haar zo lopen, dat is echt niet te doen met mijn rug en heupen, dus een BB gekocht. Manlief is er helemaal blij mee. Ik heb een TS gekregen, die vind ik heel fijn, maar ik heb ook moeite het knopen, al zeg ik ook “oefening baart kunst”. En even doorzetten…



Keira vind overigens de BB fijner, omdat ze dan veel meer kan kijken…

@Tigru wrote:





Keira vind overigens de BB fijner, omdat ze dan veel meer kan kijken…


draag je haar in de bb met het gezichtje naar voren dan?



mijn meisje slaapt eigenlijk gewoon in de doek, zkeer toen ze de leeftijd had van jouw dochter. Van echt rondkijken als ze gedragen wordt is pas sinds een paar weken sprake, daarvoor was het altijd lekker coconnen.

Hier een Bondolino, helemaal top!

Ergonomisch voor beeb en drager en snel om te doen.

@fiep klophout wrote:

@Tigru wrote:




Keira vind overigens de BB fijner, omdat ze dan veel meer kan kijken…


draag je haar in de bb met het gezichtje naar voren dan?



mijn meisje slaapt eigenlijk gewoon in de doek, zkeer toen ze de leeftijd had van jouw dochter. Van echt rondkijken als ze gedragen wordt is pas sinds een paar weken sprake, daarvoor was het altijd lekker coconnen.




Nee, met haar gezichtje naar mij toe. Heb em nog niet veel kunnen gebruiken, omdat ze nu ingebakerd wordt. Maar sowieso kijkt ze graag rond…

ik zeg ook doek. Deze kan je ook gebruiken als je kindje ouder is. Zo draag ik mijn dochter nu ook!!

@dragon wrote:

Ik heb:



Mei tei (schrijf ik dat goed?? :think: )

Lodger schelter

Mini monkey

Ring sling

Seven sling

Tricot slen

Bykay



Kortom heb er al heel wat uitgeprobeerd :wink:

Maar een aantal liggen momenteel bij mijn schoonzus die ze wel gebruikt en 2 zijn er in gebruik door een vriendin.

Maar zal eens vragen of er doeken zijn die de meiden niet gebruiken.

Dan is het wel een idee om ze hier neer te zetten :smiley:

Ook stom zelf nooit aan gedacht :roll:




Je kunt in jou geval in elk geval niet zeggen dat je het niet geprobeerd hebt!! 8)

Draagdoek!

Bij de oudste bb gebruikt, maar was blij als ik hem weer af kon doen (dochter was ook een flinkerd). Nu heb ik een doek van bykay en die bevalt prima!