Draadjesvlees

Renzosmam moet je dan ook bouillon erbij in doen? of kan het met alleen heet water bijgieten ook wel? Morgen ga ik het maken :drool:

Hier gaan normaal gesproken de vetranden gewoon allemaal op (die dikke witte sliert in het midden…en da`s bij mij best raar want ik walg al van een klein vetrandje wat bijvoorbeeld aan een karbonade zit of vet wat aan rollade ofzo zit maar dit vet van sucadelapjes vindt ik heerlijk en slurp ik zo naar binnen :drool: (whahahaa klinkt vast voor veel :sick: )

Ik denk dat het kan met water maar meer smaak geeft met bouillon…

Ik doe ook verder niets erin,ontbijtkoek en bouillon :drool:

Dan ga ik dat morgen ook maar eens proberen, bedankt voor de tip :thumbup:

@mamaMarije wrote:

sucadelappen gebruiken!

Heb hier laatst ook 1x riblappen gebruikt en het was ook te taai voor worden :roll: baalde er flink van, want had er zo’n zin in… had het verder hetzelfde gedaan als anders met de sucadelappen, maar het was dus niet lekker geworden.




Heb laatst meer dan een kilo riblappen gekocht, alles in stukjes gesneden en geknipt. De helft in de vriezer gedaan en de andere helft klaargemaakt:



vlees kruiden met beetje peper en zout en mosterd, goed omzetten (even laten intrekken)

2 flinke uien laten fruiten

vlees hierin aanbakken

na een minuutje of 10 hittebron lager zetten en warm water toevoegen (en een laurierblaadje)

2 tot 4 uur laten sudderen (net laten pruttelen)



Het was heerlijk! Zalig gegeten met rode kool en aardappels. Botergaar en de pan werd uitgelikt! :drool: De andere helft wordt binnenkort op dezelfde manier soldaat gemaakt maar dan met hutspot (die ik op ‘Vlaamse wijze’ klaarmaak).