Draadjesvlees

Hoe krijgen julliue het draadjesvlees zo mals en sappig?



Ik gebruik meestal een riblab…Bak deze dan vlug bruin aan beide kanten in een braadpan…Gooi er water of bouilon bij en later het zeker 4 uur pruttelen…Maar dan nog is het vaak zo taai en droog!



Doe ik iets niet goed? Of is het vlees gewoon van bagger kwaliteit?

Ik doe eigenlijk niet heel veel anders dan jij, dus waarom het bij jou dan taai blijft :think:

Wel kies ik meestal voor sucadelappen, die bevatten meer vet, waardoor het vlees wat malser zou moeten zijn. Misschien kun je dat eens proberen. Oh en gooi er veel water of bouillion bij, zoveel dat het vlees echt onder water staat. Dat zou nog kunnen helpen.

Warm water erbij gooien, van koud water (of bouillon) ‘schrikt’ het vlees en wordt 't taai en droog.

En anders inderdaad een keer sucadelapjes proberen!

ik heb sucadelapjes gebruikt zijn lekker zacht hebben 4 uur opgestaan



en idd heet water erbij gooien (heb het eerst met de waterkoker gekookt)

Vlees in bloem wentelen

Olie verhitten met echte boter tot boter schuimt

Vlees aanbraden

Vlees uit pan

uien bakken in dezelfde pan, laurier blad erin

Halve fles rode wijn in de pan, 5 minuten koken

Vlees terug in de pan

deksel erop, op laag pitje met hitte verdeler laten stoven.



Ik gooi er ook altijd een zakje gedroogde gemengde champignons door.

Goed doorregen Sucadelappen!

Sucadelappen kruiden (nog geen zout erop doen!)

Boter + een klont roomboter in een braadpan goed heet laten worden.

Sucadelappen snel aanbraden, uit de pan, water erbij met een zakje pittige jus en dan laten koken.

Sucadelappen er weer bij en minimaal 4 1/2 uur laten sudderen :thumbup:

Jus van bak&braad, uien, tomatenpuree, laurierblad & kruidnagel



Sucadelappen kruiden met vleeskruiden, peper & zout



Rondom aanbakken en dan water erbij en 4 uur laten sudderen :drool:



Evt gehaktballen met (paprika)gehaktkruiden en een uitje erdoor bij de sucadelappen in, dan kan je die de ene avond eten en de andere avond de sucadelappen (hoe langer opgestaan hoe beter, dus de 2e avond vind ik ze lekkerder :mrgreen: )

een scheut azijn erbij!!

en inderdaad heet water gebruiken.





mmhh

Heb meteen trek…



patatje stoofvlees mmmhhh



groetjes

Ellen

idd scheutje azijn en ik gooi er altijd nog laurier blaadjes in maar of dat nou wat doet met de mals heid van het vlees geen idee!



ook warm water iplv koud water is een goeie idd



verder tja geen idee eigenlijk!



oja niet teveel vlees in 1 keer bakken dus beter in delen als je veel hebt!

Heet water idd…ik kon het ook nooit…nu lukt het…geduld,dus net zo lang op laten staan tot het uit elkaar valt!

Ik doe er bouillon bij en een paar plakken ontbijtkoek :drool: is erg lekker!

Toevallig had ik vanmiddag “the taste of life basics” aanstaan en hij maakte vandaag draadjesvlees. Zou even op de site kijken wat hij voor recept gebruikte. Ik wil het binnenkort een keer uit gaan proberen.

ik kruid het vlees(meestal riblappen)met rundvlees kruiden uit grootmoederstijd)zakje van silvo/stegeman :think:laurierblaadje erbij.

eerst even om en om braden en dan lekker lang laten pruttelen en als laatste doe ik er nog kruidkoek bij :drool:

In plaats van azijn witte wijn. Niet een hele zoete of zo maar een klein flesje huismerk doe ik altijd.

volgens mij ga ik straks sucadelappen halen, lekker!!!

sucade lappen in de reclame bij appie… ik heb me 1,5 kg laten halen… en raad eens wat ik vanmiddag doe :drool:



boter in de pan… aanbraden die lappen met een beetje peper…



dan hete bouillon erbij… laurierblad en kruidnagel…



halverwege een blikje tomatenpuree en een schep mosterd :drool:



jammmm en zachtjes helemaal ondergedompeld laten sudderen…

sucadelappen gebruiken!

Heb hier laatst ook 1x riblappen gebruikt en het was ook te taai voor worden :roll: baalde er flink van, want had er zo’n zin in… had het verder hetzelfde gedaan als anders met de sucadelappen, maar het was dus niet lekker geworden.

vlees op kamertempratuur laten komen voor het de pan in gaat…

GOed ik heb sucadelappen gehaald…Ga morgen maar eens aan de slag met jullie tips :mrgreen:

Je hebt zuur nodig om het vlees echt mals te kruigen. Tomatenpuree, azijn, wijn, bier, maakt niet uit als het maar zuur is. En inderdaad: vlees op kamertemperatuur en de toe te voegen vloeistoffen eerst verwarmen. En dat het vlees echt ‘onder water’ moet staan is waarschijnlijk een overbodige opmerking.

Succes :mrgreen:

Ik heb het ook op het menu staan voor vanavond, zal het maar vast uit de koelkast halen dus!

Zal jullie tips ook proberen, een uitje en wat tomatenpuree er bij, scheutje ketjap :drool: