Douchen op de camping

We gaan volgende week kamperen, voor t eerst met de kids. Voor het eerst ga ik dus met kinderen gebruik maken van algemeen sanitair. We hebben wel een keukenblok en koud water, wc en douches enzo moeten we in het sanitairgebouw.



Iemand nog tips? Dingen waar ik vooraf aan zou moeten denken? Ik kan zelf ook wel wat bedenken, maar ervaringen zijn altijd fijn! Ik ben onze jongste bijv nu bewust onder de douche aan het zetten deze week, die is alleen bad gewend.

badslippers om aan te houden ivm badschimmels!

badjasjes

Ik weet niet waar wat voor een soort camping je heen gaat maar een beetje camping (3-4 sterren) heeft vaak ook een babyunit met daarin en een veredelde gootsteen/bad. Erg handig om die te gebruiken, want de douches zijn of koud of te warm op de camping waardoor ik die van mij niet meer onder de douche kreeg…Plus het feit dat het hokje voor 2 personen nét te klein is met te weining haakjes met als gevolg dat er altijd wel kleding op de grond valt…



Als er niet zo`n unit is, dus goede stevige tas die wel wat spetters water kan hebben…

Ik dacht ook meteen aan slippertjes.

misschien ligt het dan aan die sterren dat het water te warm of te koud was, want wij staan al 2 jaar op 0 sterren boerencampings en het sanitair was beide keren erg goed.



Op camping 1 hadden ze net nieuw sanitair met idd een baby/kind unit. Toen ideaal, want onze 3e was toen 8 maand.



We hebben echter ook wel met de 2e op een camping zonder gestaan en hij nog niet kon staan… ging hij met papa of mama mee onder de douche, dik badlaken er omheen en dan ging de ander met hem snel naa de tent om af te drogen en aan te kleden.



Maar eh… badslippers en ik neem altijd gewoon zwemtas mee richting de douches… sommige douches hebben namelijk wel 1 heel haakje voor kleding en handdoek :wink: .

slippers had ik idd al aan gedacht en een badunit weet ik zo even niet of ze die hebben. Badjasjes wilde ik eigenlijk niet meenemen, maar is idd wel handig. Een douchetas heb ik, die gebruik ik zelf ook altijd door idd te kort aan haakjes, op de grond vallende dingen enz!



Daar aankleden is dus idd niet handig?

sanitair

De camping beschikt over twee moderne toiletgebouwen, die voldoen aan alle wensen van de huidige kampeerder. Zo zijn er afsluitbare ruimtes met wastafels en douches, familieruimtes met 2 douches en een babybadje.



Uiteraard zijn de douches gratis en zijn de toiletten voorzien van toiletpapier. Beide toiletgebouwen hebben een stortplaats voor chemische toiletten. Voor gehandicapten is een sanitairruimte aanwezig.





:mrgreen: Dus ook een soort van bad en 2 douches, ook handig!

als je kinderen kunnen staan vind ik het geen enkel probleem om daar aan te kleden hoor… meeste hokjes hebben wel een bankje… extra handdoekje (ik neem er vaak apart een paar gastendoek formaat doekjes voor mee) om op te staan en dan de kleine daar ook gewoon op aankleden, direct schoentjes oid aan en klaar.



Alleen met kids die nog niet zelf kunnen staan is het gewoon wat schipperen… maar ook dat komt altijd wel goed.

Een naturistencamping is nog handiger, geen gedoe met hokjes en kids gaan lekker van douche naar douche :wink:



Maareh idd badjasjes of van die handdoekponcho, kun je zo ‘aantrekken’ en dan in de tent verder afdrogen/aankleden.



Bij Et*s hadden opblaasbadjes die zou je dan zelf kunnen vullen warm/koud met emmers (wel veel werk, maar misschien om de dag wel te doen naast de douche?) om je kleine in te wassen en een ander tijdstip (voor het eten) voorkomt dat je onder een koude douche staat :wink:



Veel plezier alvast

Badjasjes meenemen is wel weer veel extra gesleep, zou ik niet doen.

Wj nemen altijd slippertjes mee idd en twee tassen; een voor het (meestal erg) vieze spul wat uitgaat, natte handdoek enzo en de ander juist om de pyama en dan nog droge handdoek droog te houden tijdens het douchen.

hier juist weer wel goede ervating met badjasjes.

Badjasjes vind ik ideaal geen geklooi met kleding die op de grond valt.

EXTRA MUNTJES!!!



Soms doen sommige het niet en zodat je niet half ingezeept staat en je water is op…

En kijk of de munten automaat BINNEN hangt.

Heb eén keer gehad dat de muntenautomaat buiten de douche hing!! Wie dat verzonnen heeft :roll:

het hangt wel enorm van de wasgelegenheid af vind ik, hoe ruim zijn de cabines, is er een plek om je om te kleden

als er een gezinsdouche is DOEN…heerlijk warm water meestal , schoon…en ruimte om de kids ter plekke om te kleden…



is er niet veel ruimte en heb je echt een kleintje dan doen wij het zo



wij kleden de jongste eerst uit met alleen luier en hemdje onder een badjasje…

daar beperk je daardoor het gehannes met kleren in een krap douche hokje

als t kind klaar is …afdrogen luier, romper en badjasje aan, eventueel een makkelijk pyamaatje

en in de buggy…anders zijn ze zo weer vies haha



het is wisselnd hoe warm/koud/heet douches worden, en hoe lang je warm water hebt…dus ik zou als ik MET kind ging douchen niet uitgebreid mn haar inzepen om er dan achter te komen dat je vervolgens af moet spoelen met koud water ( uh ja dat is me al wel eens gebeurd haha)

Wij gaan op de camping bijna nooit douchen met een kleintje (onder een jaar).

Omdat we de meeste spullen meenemen in een curverkrat kan die prima fungeren als badje!

Gewoon op de tafel bij de tent, dan daar ook lekker makkelijk aan en uit kleden.

Als ze iets ouder zijn en prima zelf kunnen staan gaan ze wel gewoon mee douchen.

Heb je een ingerichte tent? Toevallig op een Oostappen vakantie park?



Daar komen wij net vandaan, en die sanitair gebouwen zijn erg schoon en groot. Gratis douchen, maar na 4 minuten gaat ie voor 1 minuut uit… Temp was ingesteld, maar je kan hem ook warmer of kouder maken…



Wij douchten drie kids tegelijk, naja: 1 kind erin, de ander vast uitkleden… Ze hadden hun pyama ed al bij zich (of kleding, want ze douchten ook vaak 's ochtends…) en hun slippers. Tijdens het douchen geen slippers aan gedaan trouwens, wilde ook de voetzolen lekker schrobben, haha



We hadden wel altijd 2 tassen mee trouwens: 1 met hun pyama’s en luiers. De ander met shampoo, douche gel, borstel, antiklit, bodylotion en 2 handdoeken… Dan kon je in 1 tas de vuile kleren doen na het douchen…

Uhm het tijdstip waarop je je kindjes in bad doet is ook wel iets om over na te denken (of dan toch een grote teil meenemen…). Ik weet namelijk dat het op de campings waar wij kwamen 's avonds altijd heel erg druk was bij de babybadjes. Daar stonden de mama’s altijd in de rij met de kindjes. Dus bijv. rond etenstijd in bad doen, dan is het meestal wat rustiger in de gebouwen (en de schoonmaaktijden in de gaten houden, ik ging altijd als de boel net lekker ontsmet was :angel: )

@F’lien wrote:

Een naturistencamping is nog handiger, geen gedoe met hokjes en kids gaan lekker van douche naar douche :wink:



Maareh idd badjasjes of van die handdoekponcho, kun je zo ‘aantrekken’ en dan in de tent verder afdrogen/aankleden.



Bij Et*s hadden opblaasbadjes die zou je dan zelf kunnen vullen warm/koud met emmers (wel veel werk, maar misschien om de dag wel te doen naast de douche?) om je kleine in te wassen en een ander tijdstip (voor het eten) voorkomt dat je onder een koude douche staat :wink:



Veel plezier alvast




Haha helemaal mee eens! :mrgreen: echt ideaal en geen geklooi in veel te krappe hokjes :thumbup:

@dragon wrote:

@F’lien wrote:
Een naturistencamping is nog handiger, geen gedoe met hokjes en kids gaan lekker van douche naar douche :wink:



Maareh idd badjasjes of van die handdoekponcho, kun je zo ‘aantrekken’ en dan in de tent verder afdrogen/aankleden.



Bij Et*s hadden opblaasbadjes die zou je dan zelf kunnen vullen warm/koud met emmers (wel veel werk, maar misschien om de dag wel te doen naast de douche?) om je kleine in te wassen en een ander tijdstip (voor het eten) voorkomt dat je onder een koude douche staat :wink:



Veel plezier alvast




Haha helemaal mee eens! :mrgreen: echt ideaal en geen geklooi in veel te krappe hokjes :thumbup:




Haha, ik was me toevallig gisteren af aan het vragen hoe ik dat in mijn eentje met een baby in hemelsnaam ga doen. (zonder baby of met 2 zie ik het probleem niet zo van douchen op camping). En toen zei zus (geloof ik) ook: een naturisten camping zou een hoop gedoe schelen :mrgreen: En zo is het. Maar toch maar niet :smiley:

Haha ik kan je vertellen dat het idd een hoop geklooi scheelt :mrgreen:

En ook een hoop gesjouw aan spullen richting douche :wink:



Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :wink: