Doorzetten of niet??

Hallo,



Onze jongens zijn nu twee jaar en bijna 9 maanden en ik zou toch onderhand ook wel graag willen dat ze zindelijk zouden zijn. Vooral sinds Mare er is, 3 in de luiers is toch best veel… :roll:

Afgelopen zomer zijn we begonnen met het potje en dat ging best goed. Mees plaste en poepte zittend op het potje en Finn plast staand en heeft af en toe er ook op gepoept. Ze liepen toen wel in hun blote kont rond!

Nu ben ik dus al een paar keer begonnen met ze echt zindelijk te krijgen maar zodra ze een broekje aan hebben vergeten ze het gewoon en als ze een luier aan hebben en ik vraag of ze op de wc willen plassen, nou dat verreken ze dus helemaal… :roll: Dus vandaag maar eens helemaal een dag lang de luier uitgelaten…Dat was dus heel de dag door in de broek plassen en zelfs een keer gepoept. Ik heb echt het idee dat het ze niets interesseert. Potje, wc met verkleiner, stickers plakken, kado’s beloven, het werkt allemaal niet. Moet ik nu toch maar weer wat maanden wachten en is het nog te vroeg voor ze? Of keihard doorzetten?

Vinden ze het zelf ook heel erg vies als ze in hun broek hebben geplast/gepoept of valt dat wel mee?

Aan de hand daarvan zou ik beslissen of je er nog even mee wacht of doorgaat op een gegeven moment zijn ze er rijp voor en dan gaat het heel snel.

Ik denk dat ze er gewoon nog niet klaar voor zijn. Tis echt mega vervelend maar als ze niet willen dan willen ze niet en kunnen ze er alleen maar een spelletje van maken waardoor een echte poging nog moeilijker word. Bij Nova merkte ik echt dat het kwartje ineens gevallen was en toen was het in de luier of onderbroek ook gewoon vies en leuk om op potje of wc te zitten.

Je kan (als je dat niet al gedaan hebt) ze ook gewoon in hun vieze broek laten lopen… Of het potje op een andere plek zetten. Ik had het potje bv in de huiskamer staan en zodra ik merkte dat Mitchell moest plassen deed ik zn broek uit en hij erop… M’n vriendin bv had hem in de wc gezet en dat duurde met haar knul een stuk langer.



Mitchell had het eigenlijk vrij snel door, zelfs snachts… Heb hem op een gegeven moment geen luier in bed aangedaan en hij bleef droog. Heeft maar een paar keer in zn bed geplast maar dat was meer een ongelukje…(de kleine van mn vriendin is snachts niet zindelijk en is (8 mnd ouder…)



Dus sja echt veel tips heb ik niet… :think:



En idd als ze niet willen werkt het ook niet, kan je beter wachten…

Misschien nog wel een tip. Vraag hoe ze het op de psz doen… Plassen ze daar wel op de wc? (of hebben ze daar een luier om) Als ze nl heel geintereseerd naar de andere kindjes staan te kijken kan je dat er misschien wel bij betrekken…

Ik lees aandachtig mee… 8)

Goh, moeilijk… ik las ook altijd dat ze er klaar voor zijn als ze vies zijn van een vuile broek of als ze aangeven dat ze moeten plassen ofzo.

Jinthe deed dat niet, enkel poepen gaf ze wel aan, plassen niet.

Eerst wat gesukkeld met af en toe op potje zetten…geen succes, alleen maar dramas en hysterisch worden als ze in haar broek plaste.



Hoe we het dan uiteindelijk aangepakt hebben…

Van de ene dag op de andere geen luier meer. Eerste dag veel ongelukjes, ze zei ook totaal niet dat ze moest plassen.

Als ik het zag lopen zette ik ze wel op het potje, dat ze toch zag waar het nu eigenlijk moest.

Tweede dag zei ze zelf dat ze moest plassen, ze had wel wat schrik op potje om daar op te plassen, ze leek dat een heel raar gevoel te vinden. ik moest haar handje vasthouden en ze huilde. Volgende dag ging het al zonder huilen en met veel applaus van ons.

En sindsdien niks ongelukjes gehad…gaat vanzelf ook uitstapjes ging meteen goed.



Jinthe was er fysiek dus duidelijk klaar voor, moest alleen nog over de drempel van angst voor op het potje plassen geholpen worden. En leren waar ze moest plassen.



Ik zou een paar dagen doorzetten zoals je bezig was, veel kans dat als ze het een paar keer lukt dat ze dan vetrokken zijn.

Zie je na die paar dagen dat het niet gaat, dan is het waarschijnlijk nog te vroeg, dan zijn ze er fysiek misschien niet kllaar voor.

Dankjewel voor de antwoorden allemaal.



Ja ik probeer het toch nog even door te zetten…Ik heb momenteel al twee natte broeken gehad… :roll:



Dietske hier precies hetzelfde, poepen geven ze aan, plas niet. Af en toe op het potje of wc zetten hielp niet, werd eerder drama. Terwijl ze van de zomer in hun blote kont het goed konden!!



Dus nu ook maar desastreus de luier uit… Ja mocht het echt niet gaan dan stop ik wel weer na een paar dagen, maar hoor toch ook veel verhalen dat het gewoon een kwestie is van doorzetten.

Dietske in Belgie moeten ze toch met twee en half naar school en ze moeten dan toch zindelijk zijn? Ik hoorde dat ze daar peuters in drie dagen zindelijk hadden. :shock:



Terwijl ik dit schrijf hoor ik het potje schuiven op de grond en Finn mama roepen. Heeft ie een heel minuscuul poepje gedraaid in het potje!! :dance: :clap:

Hij wil nu ook geen onderbroekje aan alleen blote billen. :think: Zou hij het dan makkelijker voelen ofzo… :think:

Mees ook een ieniemienie drolletje op het potje!!! :dance: :clap:

Zo en Finn net een megadrol. :mrgreen: Nou, hopelijk gaat het zo door…Maarja, je zult zien dat ik te vroeg juich…

@Meike wrote:

Dankjewel voor de antwoorden allemaal.



Ja ik probeer het toch nog even door te zetten…Ik heb momenteel al twee natte broeken gehad… :roll:



Dietske hier precies hetzelfde, poepen geven ze aan, plas niet. Af en toe op het potje of wc zetten hielp niet, werd eerder drama. Terwijl ze van de zomer in hun blote kont het goed konden!!



Dus nu ook maar desastreus de luier uit… Ja mocht het echt niet gaan dan stop ik wel weer na een paar dagen, maar hoor toch ook veel verhalen dat het gewoon een kwestie is van doorzetten.

Dietske in Belgie moeten ze toch met twee en half naar school en ze moeten dan toch zindelijk zijn? Ik hoorde dat ze daar peuters in drie dagen zindelijk hadden. :shock:




Meike, idd, vanaf 2,5 mogen ze hier naar school (moet niet maar meeste gaan wel dan) op voorwaarde dat ze zindelijk zijn.
Ik had Jinthe op 2 dagen droog. Ik heb geacht tot ik bevallen was en begin september ben ik eraan begonnen. Omdat ik schrik had dat ze niet zindelijk zou zijn tegen begin november (dan mag ze naar school).
En zolas ik beschreef...eerste dag in blote billen was een ramp, tweede dag gaf ze het zelf aan met nog schrik en vanaf de derde dag droog zonder ooit een ongelukje gehad te hebben. Enkel poepen was nog een tijdje moeilijker, dat durfde ze niet goed op potje en hield ze soms dagen op tot ze echt niet meer kon ;-) en dat is na een tweetal weken ook goed gekomen.

@Meike wrote:

Zo en Finn net een megadrol. :mrgreen: Nou, hopelijk gaat het zo door…Maarja, je zult zien dat ik te vroeg juich…




nu bejuichen alsof je leven er van af hangt :mrgreen:

Flink zo, wow, grote jongens, dikke duim. En evnetueel een kleine beloning?

Wordt de bank dan niet onder geplast/gepoept??

Dan loop je dus heel de dag erachter aan… :think:



Oh Meike, wat zal jij het dan druk hebben met 2 mannetjes om zindelijk te maken…



Als Quirijn moet poepen gaat hij wel altijd in een hoekje staan. Soms vraagt hij om een nieuwe luier, maar vaak speelt hij ook gewoon weer verder. Als ik vraag wat hij aan het doen is als hij in het hoekje staat, dan zegt hij niets en holt hard weg…



Op het kdv gaat hij vaak met kindjes mee om te kijken hoe alles werkt.



Hier gaat hij weleens op het potje, maar er is nog nooit wat uitgekomen als hij erop zit. Zit wel geluiden te maken van psssssss :wink: .



Op het kdv gaat ze pas met jongetjes ‘trainen’ vanaf 2,5 jaar en bij meisjes al vanaf 2 jaar…



Ik weet eigenlijk niet of hij er al rijp voor is…



Wil ook altijd mee als ik naar het toilet moet. Wil alleen dan wc-papier erin gooien als het toilet wordt doorgetrokken.

Applaus trouwens voor je jongens Meike… :clap: :clap:

Ik had wel het geluk dat het de eerste dag van de ‘training’ warm weer was en ik heb dus heel de dag met Jinthe in de tuin en op het terras gezeten.



Eventueel een paar dikke handdoeken in de zetel leggen met plastiek onder ofzo?

Pffff men ik ben kapot!! En het is pas kwart voor drie!!! :shock: :lol:



Oh haha tis echt hectisch hier man. Ja Mir het is momenteel wel ff zwaar, Mare wil tussendoor ook nog de fles… :roll:



Het gaat nu redelijk, net weer ff twee ongelukjes maar daarna ook nog ene plas op het potje. Ja ik heb een vel gemaakt waar ze de stickers op mogen plakken als ze poepen of plassen. Als ie vol is krijgen ze een kado (= Finn een kiepauto en Mees hotwheels auto’s). De kado’s staan nu uitgepakt boven op de kast, ze mogen er af en toe naar kijken maar meer niet. :twisted: :lol: Gemeen he? Haha maar het stimuleert wel!!



Mir ze gaan hier niet op de bank nu. Net met tv kijken heb ik ze op een stoeltje gezet, idd ik wil niet dat ze opde bank plassen of poepen. En ze accepteerden het eigenlijk heel goed want ik heb gezegd dat de bank niet in de wasmachine past. :lol: Ze lopen nu van onderen alleen in hun onderbroekje en sloffen dus dat scheelt weer een beetje was.



Maar ben wel doodmoe nou haha.



Dietske wow in twee dagen, echt knap hoor!! Ja dat poepen moeilijker is hoor je vaak. Hier is het juist andersom… :think:

Ja vermoeiend is het zeker, daarom dat ik geacht heb tot NA mijn bevalling. Zwanger zag ik dat niet zitten.



En ooo wat ben jij gemeen zeg !!! :mrgreen:

Dat is wel een idee tzt om hem met een kado te lijmen… :mrgreen:



Ik zal morgen eens vragen op het KDV wat zij ervan vinden om te beginnen met trainen bij Quirijn.



Overigens Quirijn ligt nu al bijna 2 uur!! :shock: te slapen. Moet er wel bij vermelden dat hij snip en snipverkouden is.

Oh arme Quirijn! Hopelijk knapt ie wat op van het slaapje. Lekker trouwens dat ie nog slaapt smiddags!



Dietske haha ik heb ook bewust gewacht tot na de bevalling, moest er inderdaad toen ook helemaal niet aan denken.



Het gaat hier nu best goed. Mees had te straks weer een ongelukje, ik zag ineens iets in zijn onderbroek hangen van achter… :roll:

Maar ze hebben nu al een paar keer op het potje geplast.



Ik vraag wel elke 10 min ofzo of ze moeten plassen dus ik wijs ze er steeds op maar het gaat nu al een stuk beter als gisteren! Nog een paar stickers en ze krijgen hun kado! :mrgreen:

:dance: Op een paar ongelukjes na waren ze vandaag helemaal droog!!!



Mees ligt nu zonder luier in bed, Finn wilde hem wel aan. Potje staat op de kamer voor morgenvroeg…ben heeeeel benieuwd. Nouja als het snachts nog niet gaat vind ik dat helemaal niet erg, ben al superblij dat het overdag zo goed gaat!!! :dance:

Applaus voor de jongens :clap: :clap: :clap:



Wat gaat dat vlug ineens…Zou mooi zijn als ze ineens overdag helemaal zindelijk zijn.



Meike, meestal slaapt Quirijn niet meer 's middags. Zal wel met de verkoudheid hebben te maken. Is nu ook nog wat hangerig.