Doorzetten of niet??

Ja hier ook flink verkouden en zijn ook hangerig. Vervelend is dat he.

Mees was trouwens vanochtend nog helemaal droog!!



Finn vandaag een paar ongelukjes helaas maar Mees maar 1 op het einde van de dag!!! Heb het idee dat Mees het echt helemaal door heeft. :dance: Finn is iets makkelijker daarin, die vind het maar een gedoe allemaal volgens mij… :roll:

Heb je ze vannacht dan ook zonder luier laten slapen??

Hmm nou het gaat nu iets minder goed… :roll: Finn wilde vannacht weer een luier aan dus die kreeg die gelijk. Mees lag gisteravond te huilen omdat hij weer oorpijn had. Toen ik ging kijken had ie dus ook in zijn bed geplast dus ook maar een luier aangedaan. Vanochtend was het bij Finn weer drama, Mees trouwens ook gepoept en geplast in zijn broek. :? Ik had echt het idee dat ze het express deden. Finn wilde ook weer een luier aan, Mees niet. Finn heeft dus weer een luier aan en Mees heeft net weer op het potje geplast. Met Mees gaat het een stuk beter als bij Finn…

Oh net bij het verschonen had Finn ook MEGA diarree…hij is dus ook niet helemaal lekker…

Meike, ik zou snachts nog geen luier uitlaten, begin maar met overdag alleen, is voor die hummels al moeilijk genoeg :slight_smile:

Nou ik kan nu toch wel zeggen dat ze helemaal zindelijk zijn! En gelukkig ook niet meer op het potje want dat vond ik ook maar niets, maar gewoon op de wc!!! Stickers plakken hoeft ook al niet meer, IDEAAL dus!!

S’nachts deed ik ze wel nog steeds een luier aan maar vanaf het af aan begin zijn ze dan s’ochtends droog en willen ze vanaf half 7 s’ochtends om de beurt poepen en plassen. :roll:

Das wel wennen hoor, menn met een luier sliepen ze altijd tot 8/half 9 en nu moeten ze om half 7 ineens naar de wc. :? Ik ga dan steeds terug en probeer nog wat te slapen maar 10min later roept de ander dat ie moet poepen. :? :mrgreen:

meike, maar ik vind het wel verbazend knap dat ze én overdag én 's nachts zindelijk zijn hoor :clap: :shock:

Jinthe die is overdag kurkdroog maar snachts… ik was overlaatst een luier vergeten toen ze ging slapen, rond 1u riep ze…alles kunnen verschonen want kletsnat.

Haha ja ik snap er ook helemaal niets van hoor. Ik laat ze zelfs niet eens plassen als wij naar bed gaan. Heb ik 1x geprobeerd, gevolg 2 huilende kinderen die niet wilde plassen. :roll: Dus ze plassen blijkbaar gewoon niet in hun slaap!

Maar ik durf nog steeds de luier niet uit te laten… :roll: Stom he? :lol:

Wow, wat goed zeg, en best wel snel! :clap:

Ik moet er ook eens werk van maken hé met Broes, ik ontzie het me om er aan te beginnen… erg hé… :oops:

Hoeveel verse broeken moet je dan wel niet gebruiken op een dag? :shock:

Hij heeft wel al een paar keer pipi gedaan en een 2-tal keren gepoept, maar dat was eerder sporadisch, ik zet nooit door… :oops: .

Hij slaapt nu en straks wanneer hij wakker is zal ik er maar eens aan beginnen, en dan er echt werk van maken! :hand:

Want inderdaad, straks 3 in de luiers zou wel veel zijn! :shifty:

Straks dus maar gewoon slipje + broek aan, ben benieuwd hoeveel ik zal mogen poetsen op de vloer! :roll: :shifty:

Oh ja, Broes is nu bijna 2,5 jaar (eind december) en start in januari met school, zou wel handig zijn dus voor de juffrouw! :thumbup:

Bietje ja gewoon doorzetten hoor! Dat op de vloer valt best mee, het meeste vangt de broek wel op. 8) :roll: :lol:

Ik heb ze de eerste dag ook veel alleen in de onderbroek laten lopen. Zo voelde ze toch dat het “anders” was als anders. En heel de dag door vragen of ze moesten plassen.

De dagen daarna gewoon oude broeken beneden leggen en tja, maar steeds een droge broek aan doen. In het begin lijkt het een ramp maar als ik zo terug denk is het echt maar 1 middag veel geweest, daarna ging het elke dag al een stuk beter. Heel veel succes!! :smiley:

Dankjewel hoor!

Heb 2 ongelukjes gehad deze middag en geen één op het potje! :roll:

Broek nat, slip nat, kousen nat! :wall: :lol:

En hij vind het niet eens erg… :doh: :mrgreen:

Morgen maar weer proberen! :thumbup: :pray:

:lol: :lol: Hihi ja herkenbaar, doorzetten!

Heb je iets van een stickersysteem? Dus elke keer na een plas op het potje een sticker plakken?

Ik heb wel van die leuke stickertjes maar ik heb dat nog nooit toegepast, vinden ze dat nou zó leuk? :shifty: :oops: :lol:

Hmm ja jij moet het leuk maken voor hem. :smiley: Dus helemaal mega enthousiast doen en zeggen; als jij op het potje plast dan…MAG JIJ EEN STICKER PLAKKEN!!! :lol: :lol: En dan moet je een papiertje maken met daarop vakjes met plasjes en poepjes zodat ie een sticker kan plakken bij wat ie gedaan heeft. En als ie dan bv al de hokjes vol heeft dan krijgt ie een KADOOTJE!!! :lol: Snappie? :smiley:

Ik krijg hier toch ook wel een beetje hoop.

Misschien moet ik het ook gewoon eens een paar dagen gaan proberen in een week waar ik lekker vrij ben :think: :think:



maar zie ook wel een beetje tegen de vlekken in de vloerbeddekking op :oops:

Ik ben het hier ook aan het proberen. We doen het nu 2 dagen en de eerst dag heb ik echt meoten dweilen en vandaag maar 1 keer…



dus ja het is wel vervelend al sje vloerbedekking hebt ja…



Kus Celes

Wat wij op de kleuterschool deden met kinderen die nog niet zindelijk waren: niet vragenvan “moet jij plassen?”/“Wil jij even proberen te plassen?” Maar gewoon zeggen: als je puzzeltje (tekening, waar ze dan ook mee bezig zijn) klaar is, dan gaan we even proberen te plassen.

Dat hielp bij de meeste kinderen goed. Natuurlijk hebben we ook kinderen gehad die dat niet wilden, maar dan stelden we de vraag anders: Wil je nu proberen te plassen of als je klaar bent met spelen/ je werkje/voordat we buiten gaan spelen (e.d.)?

Dan hebben ze toch het idee dat ze iets kunnen kiezen en komt het ook niet zo direct over op de kinderen en je hebt ze dan toch op de wc of het potje.



Maar deze kindjes uit de klas waren nog niet zindelijk met de 4 jaar, dus dat is natuurlijk weer iets anders, maar hopelijk hebben jullie hier toch iets aan.