Oh irritant mens! Maar wel heel goed van je om weer te bellen, want je mag gewoon vragen als je het niet begrijpt. Zij zitten in die materie en weten exact waar het over gaat, jij niet, voor jou is dit nieuw.
Ik ben net terug van mijn echo, mijn eitjes zitten rond de 8,5 a 9,5 mm nu. Dus woensdag weer terug. Ze verwacht een cyclus van 31 dagen weer.
Heel weinig te zien van de pcos dit keer, dus heel positief!
Wat minder positief was, waren de uitslagen van manlief. Hij had een score van 15 waar het 25 moest zijn en nog veel meer getallen. Dit ging mij erg snel, omdat er in dit spreekuur eigenlijk geen tijd voor is dit te bespreken gaf deze gyn aan. Dus daar krijgen we vast nog wel een andere afspraak voor. Wel gaf ze aan dat uit de opwerktest was gekomen dat het zaad overal geschikt voor te maken is. Dus dat dat wel goed kwam. Wel een domper ergens, want vorig jaar zei de gyn in het zkh dat alles prima was. En dat geloven we nu dus niet meer. Volgende keer vragen we dus naar de vergelijking, zodat we ook weten of de operaties van december veel invloed hebben gehad misschien.
Gelukkig overheerst wel het positieve gevoel dat bij mij alles goed is Maar ik ben nu bekaf na een hele drukke week, migraine-aanval nummer 2 meldt zich aan, dus ik kruip lekker mijn bed weer.
He Capage wat dubbel!
Naja als het zaad van je manlief goed te maken is en je PCOS is er niet dan is het eigenlijk alleen maar heel goed nieuws natuurlijk.
Maar wel vervelend dat eerst alles goed ws bij hem en nu niet meer.
Wat voor operatie had hij in Dec gehad?
Kruip lekker je bedje in.
Hopelijk zakt de migraine snel af!
Liefs
Mijn man heeft huidkanker gehad, is in september voor het eerst moedervlek weggehaald, begin november nogmaals een grotere plek en een klier in zijn lies en in december vervolgens alle klieren in zijn rechterlies met een heel zware operatie. Dus genoeg narcose troep en pijnstilling voor langere tijd. Dat zou volgens mijn internist met een half jaar wel weg moeten zijn. Dus ik ben nu heel benieuwd naar de vergelijking, maar daar vraag ik woensdag wel naar. Heb dan weer een andere gyn, dus ben benieuwd…
Becky, ze laten jouw ook wel erg in de onzekerheid zitten. Wat balen. Hopelijk heb je dinsdag wel duidelijkheid.
Capage, jammer dat het zaad van je man nu minder is. Er kan een afwijking zijn ten opzichte van een vorige analyse, zaadkwaliteit schommelt ook gewoon een beetje, afhankelijk van verschillende factoren. Dat hoeft niet alleen door zijn operatie te komen. Maar gelukkig zagen je eierstokken er goed uit.
Gister ongesteld geworden dus een nieuwe ronde
Morgen kan ik beginnen met clomid
Ik zou nu een cyclus tussen de 28 en 30 dagen moeten krijgen volgens de fertiliteitsarts, dus we zullen zien.
he bah Capage! gelukkig is alles nu goed.
de 23e moet ik naar de gynacoloog voor onderzoeken.
me vriend gaat natuurlijk (gelukkig) mee.
ben benieuwd!
Jullie gaan er toch nu al voor om er mee aan de slag te gaan?
Spannend hoor. Hopelijk heb je snel alle uitslagen
ja ik was het helemaal zat deze week.
nog steeds al die klachten als gevoelige borsten e.d.
en ons huis is boven helemaal klaar op schilderwerk na.
dus dat schiet ook al lekker op.
Ik moest vandaag weer voo de SL test. Nou ik snap er echt niets meer van.
Nu zei ze dat hij over moest omdat hij vrijdag niet zo goed was. terwijl ik vrijdag te horen kreeg dat hij wel goed was maar dat ze alleen wat meer zwemmers wilde zien :roll:
Ze was ook niet zo vriendelijk vandaag. (was de vrouw van de intake) was echt alsof ze haast had. Duwde de eendebek er zo in. Dat deed best pijn.
Wat ik wel raar vond was dat er niets te zien was meer in mijn rechter kant qua eitjes, maar dat links wel enorm gegroeid was. Maar ze vertelde me niet of hij dus rechts gesprongen was :roll:
gaan er maar vanuit dat rechts gewoon gesprongen is en dan horen we morgen wel de uitslagen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
:? wat raar zeg! Gaat niet helemaal lekker bij jou steeds in het ziekenhuis he Becky.
vervelend hoor! Hopelijk voel je je wel genoeg op je gemak omdat aan te geven.
Is al vervelend genoeg al die onderzoeken…
Nou, J gaat er morgen wat over zeggen want ik ben echt niet tevreden met hoe het gaat. Voel me ook erg dom als ik steeds moet vragen met hoe hetook alweer zat.
Dat vrouwtje van vandaag is dan nog wel aardiger als de heks van vorige week dinsdag, maar ze mogen nu wel eens duidelijk communiceren.
Goed zeg! Van dat je man er wat van gaat zeggen!
Becky, wat balen zeg dat dat zo gaat. Logisch dat jullie er wat van gaan zeggen, fysieke onderzoeken afraffelen
Hopelijk is morgen alles duidelijk en hoeven er geen onnodig pijnlijke onderzoeken meer gedaan te worden :hug:
@tijger86 wrote:
Becky, wat balen zeg dat dat zo gaat. Logisch dat jullie er wat van gaan zeggen, fysieke onderzoeken afraffelen
Hopelijk is morgen alles duidelijk en hoeven er geen onnodig pijnlijke onderzoeken meer gedaan te worden :hug:
Ik vraag me af wat de vervolgstappen zouden zijn als zijn zaad dermate slecht is…wordt het dan IVF?
Volgens mij gaan ze dan inderdaad zaad uitkiezen en inbrengen…
Tenminste dat las ik op internet.
maar kan natuurlijk ook eenmalig zijn dat wat slechter is he!
Afhankelijk van hoe slecht het zaad is, gaan ze het dan of opwerken voor IUI. Als het zaad heel slecht is gaan ze voor ICSI. Dat lijkt op IVF, alleen bij IVF vind de bevruchting plaats door eicellen en zaadcellen bij elkaar te doen. Bij ICSI worden de zaadcellen in de eicellen geïnjecteerd.
Maar daar ze wel verschillende levende zaadcellen bij de samenlevingstest gevonden zijn lijkt me niet dat zijn zaad zo slecht is dat ICSI als enige optie overblijft (maar goed, ik ben geen fertiliteitsarts).
Maar hebben ze ook een reguliere zaadanalyse gedaan?
Edit: Ik zie nu je andere topic. Dat zal afhangen van de zaadanalyse dan. Als het niet door agressief slijm komt, dan heb je best kans dat jullie IUI krijgen en bij heel slecht zaad ICSI. Vaak als er helemaal geen zaadcellen in het sperma zitten, zijn die operatief te onttrekken. In extreme gevallen direct uit de teelballen, maar dat zijn wel uitzonderingen. Het komt bijna niet voor dat een man zelfs op die manier geen zaadcellen heeft.
Ja we staan er morgen ook echt gewoon op dat we de uitslag krijgen van de zaadonderzoek. Want dat weten we in ieder geval iets meer.
Bah, zitten pas in het begin stadium maar vind het nu soms al best zwaar :oops:
Geen enkel deel van de medische molen is leuk of gemakkelijk.
Ik heb zelf ervaren dat je vooral heel veel geduld moet hebben.
Veel succes vandaag, hopelijk krijg je een duidelijke uitleg van wat er allemaal aan de hand is.
Met een beetje mazzel krijg je al een behandelplan te horen.
Sterkte vandaag.
Hier de halve nacht wakker geweest van de spanning. Vanochtend gestart met Clomid.
Spannend hoor Tijger! Hopelijk heb je niet te veel last van bijwerkingen…
En heel veel sterkte vandaag Becky! hopelijk krijg je veel meer duidelijkheid
Oh Becky wat een gedoe allemaal! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben want van die halve antwoorden en nauwelijks uitleg heb je niks aan.
Ja het is zwaar, elk deel van het traject, ook wij zitten net in het begin en heb af en toe al zoiets van laat maar die polonaise hoef ik niet. Maar goed je gaat toch door… Straks lach je erom… nu nog ff niet, maar straks…
Tijger, succes met de clomid! Hopelijk slaat het aan!
Ik moet morgen weer voor een echo, kijken hoe de eitjes groeien… ben heel benieuwd!